Ceed 3 SW 1.5 tgdi manual po 1000 km

forum użytkowników modelu Ceed
majora
Posty: 26
Rejestracja: 27 kwie 2022, 20:21
model samochodu: Ceed III SW 2022

Ceed 3 SW 1.5 tgdi manual po 1000 km

Post autor: majora »

Witam, chciałem się podzielić swoją opinią po przejechaniu 1000 km Ceed 3 SW wersja M rocznik 2022 z silnikiem 1,5 tgdi.
Moja jest w kolorze białym i prezentuje się bardzo ładnie, jak by jeszcze przyciemnić szyby i zmienić te dziwne felgi to była by rewelacja.

Na początek opisze funkcjonalność:
- sterowanie multimediami jakoś wydaje mi się mało intuicyjne i szybkość działania np: gdy odbieram telefon to dopiero po prawie 2 sekundach słyszę osobę. Na plus bezprzewodowy carplay
- fajne schowki w bagażniku, różnego rodzaju drobne rzeczy można fajnie pochować . Minus tego że pojemność się zmniejsza ale bardziej chwalę sobie te wszystkie skrytki bo w końcu jak otworzę bagażnik to jest porządek czyli nic nie ma na wierzchu
- jest miejsce do odłożenia telefonu to na plus
- podłokietnik taki jakiś nijaki, mógł by być regulowany bo wydaje się bardzo krótki
- widoczność w samochodzie nie odczułem problemów przy parkowaniu. Lusterka boczne też są ok
- szkoda że nie ma otwory w tylnej kanapie na długie i wąskie rzeczy typu narty.
- siedzenie dla mnie jakoś mi nie pasuje zbytnio, nie mogę dopasować do pleców, jakby trochę było za małe.

Wygląd wnętrza;
- jak dla mnie wygląd w środku jest ok, generalnie wszystko komponuje dość spójnie tylko minus za plastiki które pewnie będą się mega rysować

Układ jezdny :
- zawieszenie jak dla mnie ok, ani twarde ani miękkie. Nie odczuwam bujania jak w statku do przodu i tyłu jak to miałem w poprzednim samochodzie.
- trochę za mocne jak na mnie wspomaganie kierownicy
- beznadziejny asystent podczas jazdy, na wzniesieniu skręca w prawo i trzeba uważać aby do rowu nie wjechać . Staram się od razu wyłączać
- nie wiem czy do tej kategorii zaliczyć ale wyciszenie tylnej części samochodu FATALNE. Tak słychać szum kół że masakra , tutaj jeśli ktoś chce użytkować samochód w długie trasy to nie polecam.

Silnik/skrzynia :
- nie wiem ale spodziewałem się więcej od tych 160 koni i kolo 250 nm. Z początkowo trochę zamulony ale jak doda mocnej gazu to jedzie. Ogólnie elastyczność silnika bez szału może przez to że to benzyna , wcześniej jeździłem TDI 110 koni 250 nm i tam mi się zbierał dwa razy lepiej.
- duży plus to spalanie przy spokojnej jedzie drogami krajowymi potrafi spalić koło 5-6 litrów - wykaz z komputera a ile zakłamuje to nie wiem :)
- skrzynia biegów działa lekko choć jakoś tak nijako dla mnie to uczucie jakby kijem w galaretce mieszać :D
- minus skrzyni za bardzo krótki biegi
- I TERAZ NAJGORSZA RZECZ W TYM SAMOCHODZIE TO RUSZANIE. Nie wiem czy to wina bardzo krótkiego sprzęgła czy pedału gazu sterowanego elektronicznie (tak wyczytałem) ale jazda tym samochodem po mieście fatalna . Przy ruszaniu potrafi się przydusić /zgasnąć jak chce lekko operować gazem, jak za dużo dodam to znowu zawyje. Przy energicznym ruszeniu jak wrzucę dwójkę to potrafi szarpnąć . Może obroty silnika podczas ruszania za niskie bo czasami potrafia zafalować i spaść jakoś bardzo nisko.
Generalnie spotkałem się z takim czymś pierwszy raz bo trochę w życiu samochodów się miało i różnymi się jeździło i nigdy nie miałem takich problemów.

Moje podsumowanie jest takie że samochód jest bardzo fajny ale ze skrzynią manualną nie nadaje się do miasta. Drugi raz bym nie kupił chyba,że w automacie.
Blues Brothers
Posty: 480
Rejestracja: 22 lis 2021, 22:20

Re: Ceed 3 SW 1.5 tgdi manual po 1000 km

Post autor: Blues Brothers »

Jeszcze 2 tys i się do sprzęgła przyzwyczaisz.
kubanos
Posty: 67
Rejestracja: 15 wrz 2021, 14:49
model samochodu: Ceed SW 1,5T-GDI M manual 2021

Re: Ceed 3 SW 1.5 tgdi manual po 1000 km

Post autor: kubanos »

Blues Brothers pisze: 28 kwie 2022, 07:13 Jeszcze 2 tys i się do sprzęgła przyzwyczaisz.
dokładnie...:) hehe
Pozdrawiam
Lechuck
Posty: 13
Rejestracja: 21 mar 2022, 09:24

Re: Ceed 3 SW 1.5 tgdi manual po 1000 km

Post autor: Lechuck »

Otwór na narty i regulowany podłokietnik są od wersji L. Do tego moim zdaniem bardzo przydatny w naszym klimacie pakiet zimowy.
pekaes
Posty: 40
Rejestracja: 07 maja 2021, 08:47
model samochodu: C3 SW

Re: Ceed 3 SW 1.5 tgdi manual po 1000 km

Post autor: pekaes »

Blues Brothers pisze: 28 kwie 2022, 07:13 Jeszcze 2 tys i się do sprzęgła przyzwyczaisz.
14000 i się nie przyzwyczaiłem. Jestem niekompatybilny z tym autem.
dam9an
Posty: 360
Rejestracja: 08 mar 2022, 19:07

Re: Ceed 3 SW 1.5 tgdi manual po 1000 km

Post autor: dam9an »

pekaes pisze: 28 kwie 2022, 11:37
Blues Brothers pisze: 28 kwie 2022, 07:13 Jeszcze 2 tys i się do sprzęgła przyzwyczaisz.
14000 i się nie przyzwyczaiłem. Jestem niekompatybilny z tym autem.
To raczej nie wina samego auta a norm euro. W grupie vw byly problemy z kangurkiem przy ruszaniu prawdopodobnie przez te normy
emilek
Posty: 84
Rejestracja: 09 paź 2021, 19:46
model samochodu: Ceed GT-Line 1.5 MT Orange Fusion

Re: Ceed 3 SW 1.5 tgdi manual po 1000 km

Post autor: emilek »

A ja na jeździe testowej się polubiłem z tym manualem. Mam wrażenie że sprzęgło podobnie działa jak w Japończykach (a dokładnie w Mazdach) i dlatego mi podpasowało.
Blues Brothers
Posty: 480
Rejestracja: 22 lis 2021, 22:20

Re: Ceed 3 SW 1.5 tgdi manual po 1000 km

Post autor: Blues Brothers »

Na początku, przez chwilę trza było się zgrać, dziś nie widzę nic nietypowego.
majora
Posty: 26
Rejestracja: 27 kwie 2022, 20:21
model samochodu: Ceed III SW 2022

Re: Ceed 3 SW 1.5 tgdi manual po 1000 km

Post autor: majora »

Ja to mam wrażenie jak by reakcja na gaz była opóźniona I wtedy obroty są zbyt małe i się dławi.
dam9an
Posty: 360
Rejestracja: 08 mar 2022, 19:07

Re: Ceed 3 SW 1.5 tgdi manual po 1000 km

Post autor: dam9an »

Co do silnika i porownania do TDI radze porównać czasy do 100 czy 160km/h obu aut bo watpie aby to tdi mialo leosze przyspieszenie. To raczej bardzo zludne wrażenie, ktore nie ma nic wspolnego z rzeczywistością. Dla przykladu 1.9 TDI 105KM 250NM w octavii 2 ma 11.8s do setki...

Dla mnie wadą są klamki wewnetrzne bo z opisu wyglada że są chromowane a to badziewny plastik niemajacy z chromem nic wspolnego.
Kolejna wada to bardzo ubogi komputer: brak sredniej predkosci. Spalanie chwilowe w postaci beznadziejnego paska z którego niewiele wynika. Brak temp oleju czy napiecia aku. W sumie nic tam nie ma...
Automatyczny hamulec postojowy tez dziala do bani i wymaga przyzwyczajenia. Dla mnie znacznie lepszy bylby zwykly reczny
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Ceed”