Nowa Kia Niro 2022

forum użytkowników Kia Niro
marcinos
Posty: 175
Rejestracja: 19 lis 2022, 17:49
model samochodu: KIA Niro II 2023 HEV Business Line

Re: Nowa Kia Niro 2022

Post autor: marcinos »

Ale przede wszystkim gdzie ładować i jaki okres czasu więc hybryda jest na chwilę obecną idealnym rozwiązaniem.
Dzonzi
Posty: 52
Rejestracja: 07 lis 2022, 15:44

Re: Nowa Kia Niro 2022

Post autor: Dzonzi »

Da się jakoś sprytnie ukryć przewody od wideorejestratora przedniego i tylnego żeby nie wisiały?
miki
Posty: 19
Rejestracja: 30 gru 2022, 12:01
model samochodu: Sportage HEV

Re: Nowa Kia Niro 2022

Post autor: miki »

colins pisze: 12 lis 2022, 20:10 Hmm, zrozumiałem, że ograniczona gwarancja dotyczy również skrzyń DCT.
Piszą tam o tarczy sprzęgła i docisku, ale przecież w skrzyniach DCT też są sprzęgła (nawet dwa) więc jeśli coś zacznie się ze skrzynią dziać po przekroczeniu 20 tys.km i 24 miesięcy, to pewnie zaraz w ASO będą sugerowali, że przez nieumiejętne użytkowanie nastąpiło zużycie sprzęgieł, których już gwarancja nie obejmuje.
Jeśli się mylę, to wyprowadź mnie proszę z błędu.
W Skodzie jest taki sam problem ze skrzyniami dq200 w silnikach 1.5tsi. Ludziom sprzęgła się kończą po 30tys i wymiana na gwarancji. Później przy 50-60 mówią o kolejnym pojawieniu się objawów ale naprawa już poza gwarancją :/ ale nie 10tys tylko max 7 a poza ASO 3-4
Awatar użytkownika
colins
Posty: 221
Rejestracja: 25 wrz 2022, 14:38
model samochodu: KIA Niro II HEV Business Line 2023 Mineral Blue
Lokalizacja: Słubice

Re: Nowa Kia Niro 2022

Post autor: colins »

Akurat o tym, to nie musisz mi pisać, bo sam jeżdżę jeszcze tym konstrukcyjnym bublem czyli Skodą Octavią 4 1.5 TSI 150 KM ze słynną skrzynią MQ281 (bo to akurat te skrzynie są montowane w nowych wynalazkach VAG, a nie żeś wydumał jakieś dq200 :mrgreen:).
W każdym razie pierwszy pad skrzyni po zaledwie 16000 km. Naprawiona w ASO, oczywiście dopiero po wielu moich bojach (wyobraźcie sobie, że w VAG klient musi najpierw udowodnić usterkę przez przedstawienie filmów lub innych dowodów na jej występowanie :lol:).
Obecnie znowu zaczyna po cichu rzęzić, ale to nie jedyne problemy z tym wynalazkiem ze stajni VAG, bo na przykład liczne problemy z elektroniką, to już jest problem większy niż swego czasu generowała królowa lawet czyli Laguna 2.
No cóż, w osobistym rankingu, to nie Laguna, ale właśnie VAGina Octavia, to moja królowa lawet i niezmiernie cieszę się, że już kończę z nią przygodę (bo jest w leasingu).
Jednocześnie wyrazy współczucia tym, którzy nadal jeżdżą tym samochodopodobnym wyrobem i szczere ostrzeżenie dla tych, którzy być może zastanawiali się nad wyborem czegoś ze stajni VAG. Powiadam wam, nie idźcie tą drogą. :mrgreen:
Awatar użytkownika
colins
Posty: 221
Rejestracja: 25 wrz 2022, 14:38
model samochodu: KIA Niro II HEV Business Line 2023 Mineral Blue
Lokalizacja: Słubice

Re: Nowa Kia Niro 2022

Post autor: colins »

Tymczasem nowa Niro w teście łosia.
Jak na podwyższane nadwozie wypadła zadziwiająco dobrze, deklasując mnóstwo nisko zawieszonych kompaktów... 8-)
https://www.youtube.com/watch?v=OjwEUlvwLUU
Orin
Posty: 224
Rejestracja: 14 sty 2020, 00:23
model samochodu: Kia Niro HEV

Re: Nowa Kia Niro 2022

Post autor: Orin »

Ciekawe, jak test wypadłby na kołach 16", z oponami o szerokości 205, które mają wyższy profil.
marcinos
Posty: 175
Rejestracja: 19 lis 2022, 17:49
model samochodu: KIA Niro II 2023 HEV Business Line

Re: Nowa Kia Niro 2022

Post autor: marcinos »

Trzeba przyznać, że bardzo ładnie się prezentuje, wiem, że są gusta i guściki ale dla mnie to bardzo ładny samochód.
Dzonzi
Posty: 52
Rejestracja: 07 lis 2022, 15:44

Re: Nowa Kia Niro 2022

Post autor: Dzonzi »

@Collins

Czy skrzynia VAG MQ250 jest mniej awaryjna?
Awatar użytkownika
colins
Posty: 221
Rejestracja: 25 wrz 2022, 14:38
model samochodu: KIA Niro II HEV Business Line 2023 Mineral Blue
Lokalizacja: Słubice

Re: Nowa Kia Niro 2022

Post autor: colins »

Dzonzi pisze: 11 sty 2023, 07:38 @Collins

Czy skrzynia VAG MQ250 jest mniej awaryjna?
Nie jestem znowu jakimś znawcą technologii VAG żeby się wypowiadać na temat skrzyń biegów, których nie używałem.
Wiem jednak, że jakoś nie ma większych skarg na skrzynie, które były stosowane przed wprowadzeniem na rynek MQ281.
Można nawet pokusić się o stwierdzenie, że tamte skrzynie projektowane były przez inżynierów, natomiast w MQ281 maczali już paluchy księgowi, bo nie dość, że znacznie je odchudzono przez zastosowanie lżejszych łożysk, to na domiar złego zalano je mniejszą ilością oleju. W rezultacie co chwilę słyszy się o awariach tych nowych skrzyń MQ281 i doszło już do tego, że na forach (na przykład na forum Skody, gdzie jeszcze bywam) bardziej polecane są automatyczne skrzynie DSG niż te nowe manuale.
miki
Posty: 19
Rejestracja: 30 gru 2022, 12:01
model samochodu: Sportage HEV

Re: Nowa Kia Niro 2022

Post autor: miki »

Hehe tylko że ja mówiłem o dq200 bo to bubel dsg :) a nie manual
colins pisze: 31 gru 2022, 19:56 Akurat o tym, to nie musisz mi pisać, bo sam jeżdżę jeszcze tym konstrukcyjnym bublem czyli Skodą Octavią 4 1.5 TSI 150 KM ze słynną skrzynią MQ281 (bo to akurat te skrzynie są montowane w nowych wynalazkach VAG, a nie żeś wydumał jakieś dq200 :mrgreen:).
W każdym razie pierwszy pad skrzyni po zaledwie 16000 km. Naprawiona w ASO, oczywiście dopiero po wielu moich bojach (wyobraźcie sobie, że w VAG klient musi najpierw udowodnić usterkę przez przedstawienie filmów lub innych dowodów na jej występowanie :lol:).
Obecnie znowu zaczyna po cichu rzęzić, ale to nie jedyne problemy z tym wynalazkiem ze stajni VAG, bo na przykład liczne problemy z elektroniką, to już jest problem większy niż swego czasu generowała królowa lawet czyli Laguna 2.
No cóż, w osobistym rankingu, to nie Laguna, ale właśnie VAGina Octavia, to moja królowa lawet i niezmiernie cieszę się, że już kończę z nią przygodę (bo jest w leasingu).
Jednocześnie wyrazy współczucia tym, którzy nadal jeżdżą tym samochodopodobnym wyrobem i szczere ostrzeżenie dla tych, którzy być może zastanawiali się nad wyborem czegoś ze stajni VAG. Powiadam wam, nie idźcie tą drogą. :mrgreen:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Niro”