Strona 69 z 134

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

: 21 mar 2023, 20:35
autor: jarmk
awd4 pisze: 21 mar 2023, 19:42Napiszcie lepiej coś merytorycznego o gpf zgodnie z tematem wątku.
No czekamy na aktualizację softu, która będzie zawierała między innymi jakąś poprawkę dotyczącą GPF-u... :D
A tak na poważnie, to z reguły KIA od lat na wiosnę wypuszczała aktualizację, także może nas pozytywnie zaskoczą .. :)
https://update.kia.com/EU/PL/updateNoticeList

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

: 22 mar 2023, 08:53
autor: Michal812
Pocieszcie mnie... W jaki sposób samą aktualizacją softu można podnieść temperaturę spalin albo obniżyć temperaturę wypalania cząstek stałych...?

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

: 22 mar 2023, 09:00
autor: Henryk 54
Wystarczy podnieść ciśnienie doładowania ale to każdy tuner silnikowy ogarnie.

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

: 22 mar 2023, 09:37
autor: Michal812
Henryk 54 pisze: 22 mar 2023, 09:00 Wystarczy podnieść ciśnienie doładowania ale to każdy tuner silnikowy ogarnie.
Dzięki. A będzie to mieć przełożenie na spalanie albo inne parametry użytkowania samochodu?

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

: 22 mar 2023, 10:43
autor: jaskier
Michal812 pisze: 22 mar 2023, 08:53 Pocieszcie mnie... W jaki sposób samą aktualizacją softu można podnieść temperaturę spalin albo obniżyć temperaturę wypalania cząstek stałych...?
to że można to jedna sprawa, druga sprawa że taka modyfikacja oprogramowania przez producenta jeśli spowoduje podniesienie emisji spalin to może on w efekcie przekroczyć normę euro 6 (a na horyzoncie jest norma euro 7) czyli potencjalne kary od ue co - chciałbym się mylić - są powodem dla którego kia/hyundai mają temat gpf w miejscu gdzie plecy tracą swą szlachetną nazwę

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

: 22 mar 2023, 19:05
autor: Henryk 54
Michal812 pisze: 22 mar 2023, 09:37
Henryk 54 pisze: 22 mar 2023, 09:00 Wystarczy podnieść ciśnienie doładowania ale to każdy tuner silnikowy ogarnie.
Dzięki. A będzie to mieć przełożenie na spalanie albo inne parametry użytkowania samochodu?
Wizualnie silniki są takie same i ekonomicznie nie efektywna byłaby produkcja różnych silników o tej samej pojemności.Dobrze dobrany soft nie pogorszy stanu silnika a spalanie może nawet spaść przy dotychczasowym trybie jazdy.Konieczna wymiana oleju po max 12000km.Mam tuning mechaniczny przerobiony praktycznie w każdym aucie z turbiną które miałem i nigdy nic się nie działo złego .

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

: 22 mar 2023, 22:12
autor: JohnWayne
U mnie kontrolka GPF zapaliła się 2 raz przy +/- 6000km dlatego postanowiłem kupić to ustrojstwo o którym tutaj tak dużo się pisze i zainstalować apkę Car Scanner. Po odpaleniu apki status GPF to 4 więc kontrolka zapala się przy 4.

Akurat miałem trochę do przejechania więc postanowiłem że poobserwuje co się dzieje:
Trasa 1 - 41km, średnia prędkość 66km/h, prędkość maksymalna 123 km/h - status GPF spadł z 4 na 3
Trasa 2 - 42km, średnia prędkość 77km/h, prędkość maksymalna 122 km/h - status GPF spadł z 3 na 2
Trasa 3 - 27km, średnia prędkość 63km/h, prędkość maksymalna 111 km/h - status GPF bez zmian
Trasa 4 - 26km, średnia prędkość 73km/h, prędkość maksymalna 121 km/h - status GPF bez zmian
Trasa 5 - 31km, średnia prędkość 61km/h, prędkość maksymalna 116 km/h - status GPF bez zmian
Trasa 6 - 29km, średnia prędkość 69km/h, prędkość maksymalna 122 km/h - status GPF spadł z 2 na 1

Wszystkie trasy przejechane po drogach lokalnych (żadne ekspresówki i autostrady) z ograniczeniami w terenach zabudowanych.
Jazda na maksymalnie 5 biegu przy maksymalnie 3000 obrotów.
Żadnego piłowania na 3 i 4 biegu nie było. Żadnych obrotów powyżej 3000 też nie.
Temperatura GPF z apki czasami przekaraczała 600 stopni. Większość trasy wahała się od 450 do 580 stopni.
Kontrolka nie zgasłą. Zapewne gaśnie przy statusie GPF 0. Myślę że jeszcze 2 takie traski po około 30km i udało by się to osiągnąć.
Może w najbliższym czasie jakaś trasa się trafi to dam znać czy udało się zejść do 0. Nie mam zamiaru jeździć specjalnie gdzieś tylko po to żeby wypalić GPF.

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

: 23 mar 2023, 09:35
autor: patrykk
Dzięki za dobrą obserwacje. To pokazuje, że filtr się czyści tylko potrzebuje troche czasu. Oczywiście nie zmienia to faktu, że auto powinno nadawać się rowniez do jazdy miejskiej. Jakbym mial zrobic specjalnie 200km tylko zeby przepalic filtr to bylbym zly.
Ciekawe jak zachowuje się to w automacie w trybie eco/normal/sport

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

: 23 mar 2023, 10:01
autor: StonicScross
Super John Wayne opis.
A mnie się coraz bardziej wydaje ze problem tkwi gdzie indziej.
Kontrolka nawet jesli się powinna zapalać przy statusie "4" to powinna gasnac przy "3".
To jest qrde jasne jak słońce. Tak jak się rezerwa paliwa zapala jak zostało 10 litrów, dolewasz no może nie 2 ale dajmy na to 5 czy 10 kontrolka rezerwy gasnie.
A zachowanie kontrolki można porównać do sytuacji ze cisnienie w oponach spada z 2,4 do 2,3, już upierdliwie świeci ale żeby przestało świecić to trzeba na zapas na 2,7 podpompowac.
Do Komisji Europejskiej trzeba pismo napisać ze Hyundai i Kia wymaga jeżdżenia po autostradach po 100km żeby kontrolka zgasła.
Czyli antyekologia. W prawie europejskim zwraca się bardzo uwagę na tzw.obejscie prawa.
Jeszcze raz powtarzam - ja nigdy nie miałem problemu ale solidaryzuje się po opisach. 100 ludzi naraz nie zmyśla. Co niby, marki niemieckie i francuskie sfinansowały farmę trolli? :)

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

: 23 mar 2023, 11:49
autor: Lunar GT
Wystarczy normalnie jeździć tak ja pisze JohnWayne i nikt nie będzie mieć problemów z GPF, nie jeździć jak pipa w zakresie 0-2000obr(lub mniej) bo to nie jest normalna eksploatacja silnika. Silnik powinien czasem popracować w pełnym możliwym zakresie obrotów a ktoś kto tego nie rozumie to nie powinien takiego urządzenia eksploatować bo je niszczy i można to robić również w warunkach miejskich. Takie jest moje zdanie w tym temacie.