Jak z GPF w 1.6 150 ?

forum użytkowników modelu Sportage
Regulamin forum
link
Nextto
Posty: 2
Rejestracja: 14 gru 2022, 23:47
model samochodu: Sportage 1.6 150km BL 2022

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

Post autor: Nextto »

JohnWayne pisze: 15 gru 2022, 07:44
Nextto pisze: 14 gru 2022, 23:48 Dziś po Ok tygodniu od zaświecenia komunikatu ikonka zgasła po spełnieniu paru warunków omówionych z użytkownikami DPF’a. Wcześniej jeździłem różne odcinki na 3cim i 4tym biegu (ok 15km) ale warunki na zwykłych drogach są różne.
Teoretycznie udało sie sposobem z instrukcji, ale:
1. Autostrada - odcinek prosty około 35km (przy wjeździe auto już rozgrzane)
2. Bieg 4 nie więcej nie mniej
3. Obroty od 3.5 do 4.0 (średnio miałem 3.7)
4. Prędkość mniej więcej przy tych obrotach 115-120km/h
Jest jeszcze jeden niuans
5. Obroty nie spadły ani razu poniżej 3.5 wiec trzeba dość mocno uważać na drogę i wyjeżdżające tiry itp + trochę farta
Komunikat zgasł i droga powrotna znowu ok 45 km czyli w sumie zabawa na ok 100km
Masakra nie wiem co o tym myśleć…

Dodam ze komunikat pojawił się pierwszy raz od zakupu a przebieg mam 9300km.
Jeżdżę w małym miasteczku czyli krótkie trasy - jedynie w ciągu roku pare większych tras.

Powodzenia !!
Większego debilizmu dawno nie widziałem. Jazda 35km po autostradzie na 4 biegu!!! Mistrzostwo świata. Zamiast jechać do ASO i nagłaśniać problem ludzie mszczą się na swoim nowym aucie żeby jakaś kontrolka zgasła która świeci się nie dlatego że źle jeździcie tylko że KIA dała dupy. Dopóki ludzie tego nie zrozumieją to KIA będzie mieć wywalone.

Zgadzam sie, że jest to nieporozumienie - przedstawiłem jedynie sposób, który zadziałał u mnie. Do ASO mam również 100km a wizytę umówili mi na przyszły tydzień, wolałem jednak sam potestować jak to jest z tym GPFem i w ten sposób nie mówię, że najlepszy ale zadziałało.
Jeżdżenie od tygodnia nie przynosiło efektów a nie było krótkie...

Jeszcze najlepsze jest to, że w poniedziałek zatankowałem do pełna (pokazywał 606km). We wtorek była pierwsza próba na autostradzie nic nie dało (ok 50km w dwie strony), troche jazdy po mieście i wczoraj udana próba (ok 100km) a w baku zostało mi na 365km
Porażka...
StonicScross
Posty: 717
Rejestracja: 22 maja 2020, 12:55
model samochodu: Stonic 1.0 120

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

Post autor: StonicScross »

Sorry za sarkazm. Auto wymaga poświęcenia. Ja kiedyś specjalnie wracałem 17 km obwodnica do domu z pracy zamiast 7 przez miasto bo auto zbyt długo po mieście w korkach jeździło. Dotyczy Stonica, choć bezproblemowego.
Z pamiętnika gpfowca -
Dziś żona wybierała się do centrum handlowego oddalonego 900 m od domu. Żona na co dzień jeździ Tucsonem 1.6 150, zaleciłem wzięcie Stonica. Problem z gpf w 1.6 150 w tucsonach i sportage się ostatnio wzmógł bo zimno bo korki i po trzecie sie na weekendy aż tak nie jeździ o tej porze roku.
jarmk
Posty: 312
Rejestracja: 09 wrz 2022, 19:26
model samochodu: Już nie KIA z wadliwym GPF-em..

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

Post autor: jarmk »

StonicScross pisze: 15 gru 2022, 18:00 Dziś żona wybierała się do centrum handlowego oddalonego 900 m od domu. Żona na co dzień jeździ Tucsonem 1.6 150, zaleciłem wzięcie Stonica.
Idąc tym tokiem myślenia i postępowania, to ja swoim wyjechałbym w kwietniu do dużego centrum handlowego na wiosenne zakupy oddalonego o 40 km w innym dużym mieście, a potem w lipcu na wakacje... :D .... pozostała część roku auto w garażu.. mieszkam w 40-to tysięcznym mieście i wszędzie jest do 10 km..
Do pracy 3 km, co centrum miasta 5 km... nie po to auto kupione, żebym teraz jeżdził autobusem lub rowerem..
StonicScross
Posty: 717
Rejestracja: 22 maja 2020, 12:55
model samochodu: Stonic 1.0 120

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

Post autor: StonicScross »

No niestety zasady obchodzenia się z autem z gpf są trochę jak z dieslem. Tylko sportage i tucson maja cos nie halo. Jakoś mało kto narzeka na stonica czy kone podczas gdy prawie pewne ze stonic i kona to częściej auta używane do miasta.
Podobno ten gpf ma jakiś cykl ze co 300 km się wypala. Stąd dobrze jest co jakiś czas jechać poza miastem badz w mieście ale przygazowac. Duzo szukałem po internetach w pewnym czasie o gpf. Narzekali użytkownicy kii stinger, trochę cos tam z Fiesta było chyba, poza tym czytałem że ople stały na stoku i byly czesto przeparkowywane czyli używane krótko na zimnym silniku i się kontrolka tez zapalała.
Z pamiętnika gpfowca - szkoda ze turniej piłkarski syna w niedziele chyba będzie odwołany. Nie żeby się pilka martwić, była okazja wyjechać na obwodnicę :)
Człowiek dla auta czy auto dla człowieka?
StonicScross
Posty: 717
Rejestracja: 22 maja 2020, 12:55
model samochodu: Stonic 1.0 120

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

Post autor: StonicScross »

Ale coś na pocieszenie powiem. Sorki kobiety obecne na forum. Ale typowe pytanie do kobiety o auto i typowa odpowiedz (oczywiście poza tym ze nie wie jaki ma silnik w aucie). Z Tucsona wysiada babka, ktora troche znam, mówię że ładne auto, tez takie planuje kupić, pytam o gpf. Odpowiedź w stylu "jaki wf"? Trochę potlumaczylem, wyjaśniła ze nie ma problemu. Najdłużej żyją ci którzy się nie przejmują:) I taki zawsze spadnie na 4 łapy.
Henryk 54
Posty: 102
Rejestracja: 27 cze 2022, 10:08
model samochodu: Sportage 2022 HEV BL 180+HEV

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

Post autor: Henryk 54 »

Ja bardziej w temacie.Czy ma ktoś z forumowiczów jakiegoś mechanika w kii.Chodzi mi o różnice w silnikach 1,6 wersja 150 a 180 koników.Z danych jakie udało mi się wykopać to silniki są takie same,ale nie mam danych na temat turbodoładowania.Jakie turbiny,czy się różnią mechanicznie czy może tylko różnią się softem aby spełnić wymogi emisji spalin.
chrisek
Posty: 5
Rejestracja: 15 gru 2022, 22:07
model samochodu: Kia Sportage 2022 1.6 T-GDI manual

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

Post autor: chrisek »

Nowy sportage po 3ms i niecalych 3k zapchany filtr GPF. Wypalanie samodzielne nic nie dalo. Przejechane dwa razy po 70km i nic. Serwis KIA zaraportował zapchany w 37%. Normalnie płatny 367zl ale zrobili w ramach troski o klienta. Nie wiem co dalej bedzie. W tych 3k km byla jedna jazda dwa razy po 400km na autostradzie i też się zapchał. Troche jazda jak na bombie.
StonicScross
Posty: 717
Rejestracja: 22 maja 2020, 12:55
model samochodu: Stonic 1.0 120

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

Post autor: StonicScross »

Henryk54 - w temacie jest bardziej GPF niż turbiny :)
StonicScross
Posty: 717
Rejestracja: 22 maja 2020, 12:55
model samochodu: Stonic 1.0 120

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

Post autor: StonicScross »

Chrisek - czyli może problemem nie jest zapchanie tylko straszenie kontrolki o zapchaniu na umiarkowanym poziomie. Tak jakby telefon miał z kolei 63 proc. (Czyli bateria rozładowana w 37 proc.) I telefon ostrzegał podładuj telefon.
Henryk 54
Posty: 102
Rejestracja: 27 cze 2022, 10:08
model samochodu: Sportage 2022 HEV BL 180+HEV

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

Post autor: Henryk 54 »

StonicScross pisze: 16 gru 2022, 06:09 Henryk54 - w temacie jest bardziej GPF niż turbiny :)
Nie wiem czy wiesz ale od ciśnienia doładowania i ilości wtryśniętego paliwa zależy temperatura spalin i ciśnienie spalin więc w konsekwencji te parametry mają wpływ na GPF.Więc jeżeli silniki są takie same a różnica jest w turbo i sofcie to może tu leży rozwiązanie problemu.Już tak było że firmy aby spełnić wymagania czystości spalin zaniżały moc silnika przez zmianę mapy pracy silnika czyli mniej paliwa i niższe ciśnienie doładowania.Bo dlaczego silniki 1,6 180 w wersji HEV jak na razie nie mają tego problemu mimo że są bardziej niedogrzane a w silnikach 1,6 150 jest problem.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Sportage”