Jak z GPF w 1.6 150 ?

forum użytkowników modelu Sportage
Regulamin forum
link
inquis
Posty: 1258
Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV XL+PNS, SNOW PEARL WHITE

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

Post autor: inquis »

Wy tu Koledzy psioczycie, a lawety z KSV ciągną autostradami do kolejnych tysięcy szczęśliwych nabywców w Polsce i Europie. Bo taka prawda - nowoczesny, niebrzydki SUV w dobrej cenie jest skazany na sukces. 12,5 tys. w ubiegłym roku to rekord sprzedaży SUVów w PL. Swoją drogą ciekaw jestem ile procent z tych tysięcy to 150 i 180 konne "depeefy" i jaki odsetek użytkowników ma z tym problem. Takich statystyk zapewne nigdy nie poznamy, stąd zażarta dyskusja na forach toczyć się będzie nadal...
Awatar użytkownika
bielaPL
Posty: 332
Rejestracja: 06 maja 2021, 14:20
model samochodu: Kia Ceed 3 SW 1.0 T-GDi (M) 120KM

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

Post autor: bielaPL »

daro1 pisze: 06 mar 2024, 07:15 To jest właśnie zdroworozsądkowe podejście do tematu. Do tej pory również kupowałem nowe auta z myślą że przez ładnych parę lat bezproblemowo mi posłużą. Dzisiaj niestety to loteria. Wydajesz duże pieniądze i dostajesz kota w worku albo jak kto woli jajko niespodziankę. Byleś wyjechał z salonu a po przeczytaniu instrukcji ręce opadają. Mam podobne zdanie na ten temat. Do tej pory samochód mi służył, miał jechać kiedy ja chcę i dokąd chcę. Miłego dnia wszystkim.
Zgadza się. Najwięcej problemów widzę w autach europejskich. Koreańskie też już zaczęły mieć dziwne akcje. Japończyki na razie nic nie słyszałem... a wszystko przez normy, wtrysk bezpośredni i gpf. Do tego dochodzą też w benynach nowe turbiny o zmiennej geometrii które nie ułatwiają silnikowi. Co z tego wszystkiego wyjdzie to nie wiem...
granat
Posty: 35
Rejestracja: 21 maja 2022, 13:53

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

Post autor: granat »

Wygląda że regularnie po 700 km zapala się kontrolka. Przy jezdzie koło komina. Jaki jest max stopień zapchania gdzie jeszcze mogę sam wypalić?
Marcello
Posty: 10
Rejestracja: 06 lut 2024, 20:32
model samochodu: Kia Sportage IV 1.6 t-gdi
Lokalizacja: Małopolska

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

Post autor: Marcello »

inquis pisze: 06 mar 2024, 08:27 …nowoczesny, niebrzydki SUV w dobrej cenie jest skazany na sukces..
Z tą dobrą ceną to można polemizować :D ja swojego Sportage w 2019r w wersji Bussines Line płaciłem 100tys. dzisiaj to już pewnie ponad 160tys. Oczywiście ceny wszystkich samochodów wystrzeliły w kosmos, ale nie jest to SUV tani. W moim Sportage od początku miałem przejścia z GPF, ale da się jakoś z tym żyć. W najnowszym modelu KSV (jak czytam wasze posty) jest jakaś masakra z GPF, szczególnie przy pokonywaniu krótkich odcinków.
jarmk
Posty: 312
Rejestracja: 09 wrz 2022, 19:26
model samochodu: Już nie KIA z wadliwym GPF-em..

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

Post autor: jarmk »

Marcello pisze: 06 mar 2024, 18:56... jest jakaś masakra z GPF, szczególnie przy pokonywaniu krótkich odcinków.
Noooo.. to już było chyba tu wrzucane:
https://spidersweb.pl/autoblog/filtr-gp ... je-porady/
StonicScross
Posty: 717
Rejestracja: 22 maja 2020, 12:55
model samochodu: Stonic 1.0 120

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

Post autor: StonicScross »

Marcello pisze: 06 mar 2024, 18:56
inquis pisze: 06 mar 2024, 08:27 …nowoczesny, niebrzydki SUV w dobrej cenie jest skazany na sukces..
Z tą dobrą ceną to można polemizować :D ja swojego Sportage w 2019r w wersji Bussines Line płaciłem 100tys. dzisiaj to już pewnie ponad 160tys. Oczywiście ceny wszystkich samochodów wystrzeliły w kosmos, ale nie jest to SUV tani. W moim Sportage od początku miałem przejścia z GPF, ale da się jakoś z tym żyć. W najnowszym modelu KSV (jak czytam wasze posty) jest jakaś masakra z GPF, szczególnie przy pokonywaniu krótkich odcinków.
Ja pamiętam że M plus Smart można było na samym początku (2021/22) za ok. 110 kupić.
Ale co do innych cen to Kia najbardziej wystrzeliła w górę. Xceed była dużo tańsza od T-roca, teraz (uwzględniając fakt że VW daje rabaty znaczne od cennika) ceny chyba podobne.
W 2020 ceny dla Stonic1.0 Captur 1.3 i Troc 1.5 to odpowiednio jakieś 70, 85 i 100.
W 2024 porównywalne wersje i warunki sprzedaży- 100, 105 i 120.
Pulcpio
Posty: 90
Rejestracja: 29 mar 2023, 21:23
model samochodu: Kia Sportage 2023 benzyna manual

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

Post autor: Pulcpio »

granat pisze: 06 mar 2024, 17:35 Wygląda że regularnie po 700 km zapala się kontrolka. Przy jezdzie koło komina. Jaki jest max stopień zapchania gdzie jeszcze mogę sam wypalić?
Jak się świeci to masz 4, jak zacznie migać, to 5 i wtedy tylko ASO może pomóc. Jak wypalić znajdziesz w tym wątku, tylko przeglądaj go do tyłu, od najnowszych postów. Omijaj instrukcje jazdy ze stałą prędkością, to nie działa. Na przyszłość wyłączaj start&stop, nie jeździj na niskich obrotach i staraj się gasić silnik po nagrzaniu płynu chłodzącego, a najlepiej po nagrzaniu oleju (czas nagrzewania płynu chłodzącego razy dwa).
granat
Posty: 35
Rejestracja: 21 maja 2022, 13:53

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

Post autor: granat »

Pulcpio pisze: 07 mar 2024, 07:52
granat pisze: 06 mar 2024, 17:35 Wygląda że regularnie po 700 km zapala się kontrolka. Przy jezdzie koło komina. Jaki jest max stopień zapchania gdzie jeszcze mogę sam wypalić?
Jak się świeci to masz 4, jak zacznie migać, to 5 i wtedy tylko ASO może pomóc. Jak wypalić znajdziesz w tym wątku, tylko przeglądaj go do tyłu, od najnowszych postów. Omijaj instrukcje jazdy ze stałą prędkością, to nie działa. Na przyszłość wyłączaj start&stop, nie jeździj na niskich obrotach i staraj się gasić silnik po nagrzaniu płynu chłodzącego, a najlepiej po nagrzaniu oleju (czas nagrzewania płynu chłodzącego razy dwa).
Mam ODB scanner. Akurat w tym cyklu wylaczalem start stop I nic nie pomoglo.
Pulcpio
Posty: 90
Rejestracja: 29 mar 2023, 21:23
model samochodu: Kia Sportage 2023 benzyna manual

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

Post autor: Pulcpio »

1/3 zaleceń wypełniasz, zostało 2/3. Ja mam L manual, 7300 przebiegu, 420 od ostatniego wypalenia z 1 na 0, obecnie 0 i nigdy nie miałem więcej niz 1. Paliwo Shell V-Power 95, olej przez 7300 z pierwszego zalania w fabryce. Jazda po Krakowie, czasem gdzieś dalej.
granat pisze: 07 mar 2024, 13:45
Pulcpio pisze: 07 mar 2024, 07:52
granat pisze: 06 mar 2024, 17:35 Wygląda że regularnie po 700 km zapala się kontrolka. Przy jezdzie koło komina. Jaki jest max stopień zapchania gdzie jeszcze mogę sam wypalić?
Jak się świeci to masz 4, jak zacznie migać, to 5 i wtedy tylko ASO może pomóc. Jak wypalić znajdziesz w tym wątku, tylko przeglądaj go do tyłu, od najnowszych postów. Omijaj instrukcje jazdy ze stałą prędkością, to nie działa. Na przyszłość wyłączaj start&stop, nie jeździj na niskich obrotach i staraj się gasić silnik po nagrzaniu płynu chłodzącego, a najlepiej po nagrzaniu oleju (czas nagrzewania płynu chłodzącego razy dwa).
Mam ODB scanner. Akurat w tym cyklu wylaczalem start stop I nic nie pomoglo.
fuTer
Posty: 207
Rejestracja: 28 maja 2022, 00:06
model samochodu: Kia Sportage V L 1.6 150km, manual

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

Post autor: fuTer »

Podzielę się swoimi spostrzeżeniami. Mam 30k km nalotu. 1.6 benzyna manual.
Kiedy na stacjach wprowadzono PB95 E10 stwierdziłem że zacznę lać 98. Wówczas status zapchania miałem 3. Ktoś z forum wrzucił linka do dodatku do paliwa z K2 GPF GO, zakupiłem zalałem, zacząłem jeździć tylko w trybie sport w którym do tej pory tylko w trasie jeździłem. Dzisiaj po dwóch miesiącach zatankowałem i z czystej ciekawości sprawdzam na CarScaner jak status, ku mojemu zdziwieniu 2. Od stycznia zrobione lekko ponad 2k km więc znowu zalałem ten preparat zgodnie z rekomendacją producenta i 98 zatankowałem. U mnie start-stop na stałe wyłączony.
Mam nadzieję że komuś się przyda, ja natomiast wiem że znalazłem jakąś alternatywę dla bezsensownego jeżdżenia na drogach szybkiego ruchu żeby to wypalić. Trasa bez zmian dom-przedszkole-praca-zakupy-przedszkole-dom, średnio 15km codziennie. Nawiasem mówiąc myślę o sprzedaży i powrocie do kombi, praktyczność bierze górę.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Sportage”