Jak z GPF w 1.6 150 ?
Regulamin forum
link
link
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 17 kwie 2023, 18:06
- model samochodu: Kia sportage 4
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
Jest problem z GPF i to nie tylko w KS5, mam KS4 z 2019 mi kontrolka zapaliła się po niecałych 3tyś. w styczniu do końca zimy i następną zimę jak tylko auto przy niższych prędkościach zaczynało zamulać ,szarpać, większe zużycie paliwa( takie objawy zanim zapali się kontrolka) co tydzień bezsensowna szybka jazda tak 60/80km tyko po to aby przeczyścić gpf
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
To raczej jesteś wyjątkiem, bo ciężko znaleźć drugi post w necie, żeby komukolwiek wyskoczył GPF w KS IV.. sam miałem prawie 4 lata i zero problemów z KS IV, natomiast w KS V GPF regularnie co drugi miesiąc.. i w necie na forach, portalach społecznościowych setki ludzi z problemem GPF w KS V..dariusz_k64@o2.pl pisze: ↑19 kwie 2023, 11:13 Jest problem z GPF i to nie tylko w KS5, mam KS4 z 2019 mi kontrolka zapaliła..
-
- Posty: 184
- Rejestracja: 03 sty 2023, 09:13
- model samochodu: Kia Sportage BL + AEB 150KM 7DCT MHEV
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
W hyundai już jest gotowa aktualizacja i niektórym osobom została już wgrana. W starszych modelach wymaga to aktualizacji i modyfikacja wiązki. Póki co zbyt krótki okres aby ocenić czy jest lepiej.
-
- Posty: 202
- Rejestracja: 28 maja 2022, 00:06
- model samochodu: Kia Sportage V L 1.6 150km, manual
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
Dzisiejsza jazda, 25 minut, 40km. Tempomat 130-140km/h. Potwierdza się to co ktoś z użytkowników wywnioskował, zarówno zejście z 3 na 2 i z 2 na 1 miało miejsce podczas gdy temp. na czujniku za GPF była wyższa niż przed filtrem.
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
Ciekawe czy przy zapełnionym GPF i temperaturze roboczej >550 stopni ECU trzyma przepustnicę nieco bardziej otwartą przy hamowaniu silnikiem niżli w pozostałych okolicznościach.
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
u mnie już 3/5. Jutro 100 km trasa (ta na której ostatnio wypalanie nie szło) tym razem zastosuję się do wniosków z forum czyli kręcenia na wysokie obroty i odpuszczania gazu tak aby temperatura na czujniku nie spadała poniżej 600 stopni aczkolwiek nie zamierzam tak jechać dłużej niż 20 minut ze względów bezpieczeństwa
Ostatnio zmieniony 28 kwie 2023, 19:02 przez jaskier, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 707
- Rejestracja: 22 maja 2020, 12:55
- model samochodu: Stonic 1.0 120
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
Byłem wczoraj z Tucsonem (jako len się nie zapisałem na forum Hyundai a pisze tu bo mam Stonica tez) I nic nie wgrali. Ale rok nie miałem problemów. I może dobrze bo jakieś akcje serwisowe robią odwrotny skutek. Jak w koncernie PSA były problemy z tymi paskami w oleju w Puretechach to ludziom czasem dopiero po akcji serwisowej wyskoczyły problemy.
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
StonicScross pisze: ↑28 kwie 2023, 18:58Byłem wczoraj z Tucsonem (jako len się nie zapisałem na forum Hyundai a pisze tu bo mam Stonica tez) I nic nie wgrali. Ale rok nie miałem problemów. I może dobrze bo jakieś akcje serwisowe robią odwrotny skutek. Jak w koncernie PSA były problemy z tymi paskami w oleju w Puretechach to ludziom czasem dopiero po akcji serwisowej wyskoczyły problemy.
zapewne wgrywają tylko tym którzy zgłaszali problem. Jeśli pojawi się to samo w kia to zapewne w tym roku, pozostaje trzymać kciuki
-
- Posty: 202
- Rejestracja: 28 maja 2022, 00:06
- model samochodu: Kia Sportage V L 1.6 150km, manual
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
Ja nic nie odpuszczałem. Autostrada, tempomat, stała prędkość i obroty. Jak pisałem, w 25minut zeszło z 3 do 1.jaskier pisze: ↑28 kwie 2023, 18:58 u mnie już 3/5. Jutro 100 km trasa (ta na której ostatnio wypalanie nie szło) tym razem zastosuję się do wniosków z forum czyli kręcenia na wysokie obroty i odpuszczania gazu tak aby temperatura na czujniku nie spadała poniżej 600 stopni aczkolwiek nie zamierzam tak jechać dłużej niż 20 minut ze względów bezpieczeństwa
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
już tego próbowałem miesiąc temu (pisałem kilka stron wcześniej) i bez powodzenia