Jak z GPF w 1.6 150 ?
Regulamin forum
link
link
- colins
- Posty: 226
- Rejestracja: 25 wrz 2022, 14:38
- model samochodu: KIA Niro II HEV Business Line 2023 Mineral Blue
- Lokalizacja: Słubice
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
A ja chyba nawet widziałem Twoje komentarze na YT i było to pod tym filmem o KIA Niro.
https://youtu.be/YkSpZgyp1oU
A nawet jeśli to nie były Twoje komentarze, to ktoś tam też pisał o GPF, a jakiś znawca zarzucił właścicielowi Sportage złą eksploatację.
W każdym razie ubawiłem się przy tym, bo wg.niego wyszło na to, że Sportage mogą jeździć chyba tylko po autostradach, z wysokimi prędkościami obrotowymi silnika.
https://youtu.be/YkSpZgyp1oU
A nawet jeśli to nie były Twoje komentarze, to ktoś tam też pisał o GPF, a jakiś znawca zarzucił właścicielowi Sportage złą eksploatację.
W każdym razie ubawiłem się przy tym, bo wg.niego wyszło na to, że Sportage mogą jeździć chyba tylko po autostradach, z wysokimi prędkościami obrotowymi silnika.
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
tak to ja uznałem że dobrze się pokłócić trochę w komentarzach, film ma duże zasięgi dlaczego by nie upuścić kia trochę krwi. Was też zachęcam do skomentowania. Ten "znawca" to pracownik aso kia
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
bo zamiatanie problemu pod dywan spowoduje że za kilka lat będzie taka łatka przypięta, wolę jednak szum dookoła tego problemu co może przyspieszyć akcję naprawczą a potem temat naturalnie ucichnie i nikt nie będzie za 2-3 lata kojarzył sportage V głównie z problemem gpf musi być gorzej żeby było lepiej
a przy okazji skoro lubisz cytować to i tam się poczuję na siłach to zrobić - mi i wielu innym użytkownikom bardzo by pomogło rozjaśnienie czym są owe odpowiednie warunki a nie raczyłeś się rozwinąć o tym. poważnie pytam, bez ironii
a przy okazji skoro lubisz cytować to i tam się poczuję na siłach to zrobić - mi i wielu innym użytkownikom bardzo by pomogło rozjaśnienie czym są owe odpowiednie warunki a nie raczyłeś się rozwinąć o tym. poważnie pytam, bez ironii
-
- Posty: 1135
- Rejestracja: 23 kwie 2022, 12:38
- model samochodu: Kia Sportage V GT 4WD HEV + wszystko (tylko dziury w dachu nie chciałem)
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
Nie rozwinąłem się bo nie projektowałem tego samochodu i nie znam wszystkich założeń producenta, dodatkowo mam HEVa i choć mamy te same silniki to trochę inaczej działający system napędowy, obserwuję parametry związane z GPF z czystej ciekawości bo robię sporo dystansów 1/2/3/5km ale też są takie po 80 i nigdy nie miałem nic prócz 0 ale gdy temperatura przed GPF wzrośnie ponad 600℃ to ta za GPF zaczyna być wyższa niż ta przed co normalnie jest odwrotnie więc to wskazuje że zachodzi reakcja termiczna w GPF czyli wypalanie, z moich obserwacji głównym elementem inicjującym wypalanie GPF jest temperatura >600℃.
-
- Posty: 191
- Rejestracja: 03 sty 2023, 09:13
- model samochodu: Kia Sportage BL + AEB 150KM 7DCT MHEV
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
Dziś miałem okazje jechać kawałek autostradą samemu to postanowiłem pokangurować jak ostatnio.
Chciałem sprawdzić czy przyspieszenie do 650 stopni i odpuszczenie na 580-600 stopni działa tak jak ostatnio.
W trybie sport wrzuciłem sobie 5 bieg i rozpędzałem auto do osiągnięcia 650 stopni i puszczałem gaz. Tak jak ostatnio po 6 cyklach przyspieszenia i puszczania gazu spadło o 1 poziom, tutaj z 1 na 0, całość 2-3 minuty. Pierwszy cykl był po wjeździe na autostradę aby złapać temperature i utknąłem za ciężarówką przy okazji . Po wypaleniu przerzuciłem potem na normal, wrzuciło 7 bieg i jechałem 130 aż do bramek. Przy 130 km/h temperatura była bliżej 550 stopni.
Jeżeli faktycznie temperatura za filtrem ma być wyższa niż na wejściu co dostarcza dużą ilość tlenu do filtra to widać to na wykresie pomiędzy sensorem 1 a 2, że osiągamy to poprzez odpuszczanie gazu.
Ponownie filtr wypalił się (spadł 1 na 0) w momencie kiedy gaz był odpuszczony.
Za jakiś czas sprawdzę sobie wypalanie na temperaturach 600 -> 550. Niech tylko się trochę zatka.
Chciałem sprawdzić czy przyspieszenie do 650 stopni i odpuszczenie na 580-600 stopni działa tak jak ostatnio.
W trybie sport wrzuciłem sobie 5 bieg i rozpędzałem auto do osiągnięcia 650 stopni i puszczałem gaz. Tak jak ostatnio po 6 cyklach przyspieszenia i puszczania gazu spadło o 1 poziom, tutaj z 1 na 0, całość 2-3 minuty. Pierwszy cykl był po wjeździe na autostradę aby złapać temperature i utknąłem za ciężarówką przy okazji . Po wypaleniu przerzuciłem potem na normal, wrzuciło 7 bieg i jechałem 130 aż do bramek. Przy 130 km/h temperatura była bliżej 550 stopni.
Jeżeli faktycznie temperatura za filtrem ma być wyższa niż na wejściu co dostarcza dużą ilość tlenu do filtra to widać to na wykresie pomiędzy sensorem 1 a 2, że osiągamy to poprzez odpuszczanie gazu.
Ponownie filtr wypalił się (spadł 1 na 0) w momencie kiedy gaz był odpuszczony.
Za jakiś czas sprawdzę sobie wypalanie na temperaturach 600 -> 550. Niech tylko się trochę zatka.
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
Ładne opracowanie Patryk.
-
- Posty: 41
- Rejestracja: 08 lut 2023, 19:36
- model samochodu: KIA SPORTAGE V 1,6 TGDI MHEV 7DCT
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
Dzięki KIA, niektórzy mogą się doktoryzować w motoryzacji
Dzięki patrykk, fajna robota. Myślę, że na podstawie tych danych można by było opracować poradnik dla laików, którzy nie posługują się tego typu danymi.
Ja, odpukać nie mam żadnych problemów w tym temacie, ale nigdy nic nie wiadomo. Obecny przebieg, ok. 7 tyś i jazda w większości w trybie ECO.
Dzięki patrykk, fajna robota. Myślę, że na podstawie tych danych można by było opracować poradnik dla laików, którzy nie posługują się tego typu danymi.
Ja, odpukać nie mam żadnych problemów w tym temacie, ale nigdy nic nie wiadomo. Obecny przebieg, ok. 7 tyś i jazda w większości w trybie ECO.
-
- Posty: 716
- Rejestracja: 22 maja 2020, 12:55
- model samochodu: Stonic 1.0 120
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
A jakie trasy jeździsz? Może kwestia ze poza miastem? U mnie w tucson też niecałe 8 tys.km, jazda zwykle Normal, unikanie jazd 500 metrów, a po prostu tak się składa że prawie co weekend dokądś poza miasto się wyskakuje.
-
- Posty: 191
- Rejestracja: 03 sty 2023, 09:13
- model samochodu: Kia Sportage BL + AEB 150KM 7DCT MHEV
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
Ja jeżdżę w tygodniu po mieście, w weekend 20-50km poza - trochę obwodnica trójmiejska, trochę dróg normalnych, po niecałych 2 tys km (2 miesiące) poziom GPF był na 3, jeżeli kontrolka miałaby zapalić się na poziomie 4 to pewnie byłoby to w maju - czyli 3 miesiące od zakupu, jechałem w marcu ponad 100km ekspresówką ne tempomacie 120km/h ECO 7 bieg, mały ruch, jazda jednostajna, poziom GPF nie spadł nawet o 1 poziom (miałem 2 wtedy).
Tak więc nie dziwię się jak ktoś pisze, że zrobił 200km na autostradzie, a kontrolka nie chce zgasnąć. Największy wpływ ma przyspieszanie (temperatura) i puszczanie gazu (tlen). Tak więc idealny profil kierowcy to taki który lubi wyprzedzać na trasie
Tak więc nie dziwię się jak ktoś pisze, że zrobił 200km na autostradzie, a kontrolka nie chce zgasnąć. Największy wpływ ma przyspieszanie (temperatura) i puszczanie gazu (tlen). Tak więc idealny profil kierowcy to taki który lubi wyprzedzać na trasie