Jak z GPF w 1.6 150 ?

forum użytkowników modelu Sportage
Regulamin forum
link
DawidB
Posty: 10
Rejestracja: 20 lis 2022, 15:19
model samochodu: Kia Sportage V

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

Post autor: DawidB »

Tolinek pisze: 26 sty 2023, 21:49 Bo tak wygląda proces obsługi posprzedażnej. ASO pisze paszkwile które trafiają wprost do Koreańcòw. KIA Polska to na 95% organizacja handlowa. Sami nic z tym nie zrobią. DawidB dasz linka do germańskiego forum gdzie chwalą się skutecznym softem ECU silnika?
Ta informacje czytałem na polskiej grupie na FB, zamieścił to jeden z członków. Jak znajdę do wrzucę screena. Niestety nie było to oficjalne stanowisko, a jedynie informacja, że znajomy tam mieszka i tak to załatwił.
DawidB
Posty: 10
Rejestracja: 20 lis 2022, 15:19
model samochodu: Kia Sportage V

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

Post autor: DawidB »

radekopole pisze: 26 sty 2023, 21:54 Jakie stanowisko przyjmą - to zobaczymy. Reklamację muszą przyjąć. Dwa razy podkreśliłem, ze reklamuję technologię wypalania filtra, a nie sam filtr.

Jutro na spokojnie napiszę do KIA Europe. Dodaję link i zachęcam by więcej osób pisało - tylko mądrze. Należy poskarżyć się na lekceważące nastawienie KIA Polska.

https://eu-www.kia.com/eut/contact/form/#/

Przerabiałem kiedyś taki temat z NISSAN POLSKA. Napisałem skargę do serwisu na Europę - dzwonili do mnie z Budapesztu (Polak) i nagle serwis kłaniał się w pas i na swój koszt wymienił rozrząd. Polska to dziki kraj - w Europie jest inne nastawienie.. podobna historię miał mój ojciec z Mazdą. Skarga wysłana mailem do siedziby w Japonii cuda zdziałała. Warszawa z przeprosinami dzwoniła - całe koła w Mazda 6 wymienione na nowe..
Też tak zrobiłem z Jeepem. Dzwoniła Pani z Włoch i nagle nawet nowy auto zastępcze się znalazło.
jaskier
Posty: 314
Rejestracja: 18 paź 2022, 11:04
model samochodu: sportage v mhev 180 BL AE+

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

Post autor: jaskier »

pablock81 pisze: 27 sty 2023, 13:35 Dzisiaj przy 9 tys. km znowu kontrolka GPF:( Ostatnio wypalany był przez serwis przy 7tys. km.
Macie jakiś sprawdzony sposób na wypalenie bo jeżdzę wg zaleceń serwisu 4-4,5 tys. obroty na 3 biegu nie kontrolka nie gaśnie. A trochę mi szkoda katować nowe auto co 2tys.

Płaciliście za wypalenie GPF przez serwis? Mnie skasowali 370 zł.
niestety trasa Cię nie ominie, jedź na ekspresówkę i zrób te 30 zalecanych minut jeśli nie pomogła zmiana obrotów to nie rób tego na ekspresówce (to zresztą trochę niebezpieczne) tylko jedź ze stałą prędkością 2000 obrotów (nie musi być w trybie sport) To jest zalecany przez producenta sposób i mi ostatnio pomógł
and531
Posty: 28
Rejestracja: 28 sty 2022, 11:38
model samochodu: Sportage V, 1.6 T-GDI 180 KM, 7DCT, AWD, MHEV, BusinessLine, kolor Sparkling Silver (KCS), Pakiet Drive Wise (AEB) i Drive Wise Plus (AE+).
Lokalizacja: Kraków

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

Post autor: and531 »

and531 pisze: 08 gru 2022, 16:39 Mi wczoraj włączyła się po raz pierwszy procedura regeneracji filtra. Komunikat "Kontynuuj jazdę, aby zregenerować filtr spalin".
Przebieg 6240 km.
Stwierdziłem, że lepiej od razu przez to przejść, niż później jeździć po serwisach. Kontrolka zapaliła się akurat w czasie jak wracałem z pracy: w mieście, w korkach. Na szczęście mogłem poświęcić trochę czasu.
Pierwsze co zrobiłem, to zmieniłem tryb jazdy z EKO na SPORT. Nie chciałem, żeby auto przełączało się w tryb żeglowania (żeby nie gasł silnik) i chciałem, żeby silnik wchodził na nieco wyższe obroty. Niestety po wyjechaniu z miasta i przejechaniu około 25 kilometrów kontrolka dalej świeciła. Zdecydowałem się wobec tego na nadłożenie drogi. Pojechałem na drogę szybkiego ruchu. Ustawiłem 120 km/h na tempomacie i zmieniłem tryb pracy skrzyni biegów na manualny. Teraz już nie pamiętam, czy jechałem na 4 czy na 5 biegu: bieg i prędkość dobrałem tak, żeby silnik pracował na około 3 tysiącach obrotów. Procedura czyszczenia filtra zakończyła się po przejechaniu około 60 kilometrów od momentu zaświecenia się kontrolki (w tym ponad 20 kilometrów na drodze szybkiego ruchu).
"Kosztowało" mnie to dodatkowe 30-40 kilometrów jazdy i około pół godziny czasu, ale obyło się dzięki temu bez wizyty w serwisie.
W tym tygodniu po raz drugi kontrolka GPF. Przebieg 8400 km.
Stwierdziłem, że spróbuję zregenerować na drogach lokalnych próbując metody z przyspieszaniem i zwalnianiem. Ponad półtorej godziny jazdy i bez rezultatu. Pojechałem więc jak za pierwszym razem na ekspresówkę. 5 bieg, stałe obroty, tempomat (około 110 km/h), niecałe 30 minut i procedura zakończona sukcesem.
jarmk
Posty: 312
Rejestracja: 09 wrz 2022, 19:26
model samochodu: Już nie KIA z wadliwym GPF-em..

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

Post autor: jarmk »

Nawet i niech działa to wypalanie wg instrukcji, ale ja właśnie napisałem do TVN Turbo do czego innych zachęcam, bo nie mam zamiaru jak idiota co drugi miesiąc wyjeżdzać w trasę na wypalanie GPF-u..
W Grupie Kia na fejsie też już sporo osób napisało, trzeba coś z tym zrobić..
jaskier
Posty: 314
Rejestracja: 18 paź 2022, 11:04
model samochodu: sportage v mhev 180 BL AE+

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

Post autor: jaskier »

tak się zastanawiam czy większego sensu nie ma pisanie do centrali kia i to nie na europę ale azjatyckiej. Nie mam zielonego pojęcia czy sportage w azji też ma problemy z gpf a przecież miasta tam są totalnie zakorkowane więc jeśli jest gpf to może jest i problem.
Maciej87
Posty: 21
Rejestracja: 28 gru 2022, 13:09
model samochodu: Kia Sportage

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

Post autor: Maciej87 »

Wątpię, żeby w Korei był GPF. Przykładowo w Sportage na Australię nie ma także przypuszczam, że to wymóg dyrektywy unijnej wchodzącej w życie bodajże z początkiem 2021. Inne kontynenty olały temat filtrów.
radekopole
Posty: 18
Rejestracja: 17 maja 2022, 15:51
model samochodu: Stonic

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

Post autor: radekopole »

Nie cieszcie się z „sukcesu” wypalania, bo jest 7 poziomów zanieczyszczenia filtra. To ze na 2 poziomie zniknie świecąca się kontrolka to nie znaczy, ze jest wyczyszczony do zera. Po tysiącu znowu się zapali bo wejdzie na 3 poziom. Serwis tez potwierdził ze nie są w stanie całości wypalić…
Michal812
Posty: 14
Rejestracja: 28 sty 2023, 13:47
model samochodu: Kia sportage 5 (2022)

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

Post autor: Michal812 »

Swoją sportage mam od końca sierpnia. Jazda w większości po mieście. Do końca listopada nie było problemu. Wtedy pierwsze wypalanie na ekspresówce. 120km/h na 6 biegu, jazda na tempomacie. Jakoś się nie przyłożyłem ;) ale po 120 km udało się. Teraz drugie : 100 km trasy przy prędkosci 90-100km/h, 5 bieg głównie obroty około 2,5 tys. Nie udane. Chciałem to zrobić przy w miarę normalnej jeździe. Zobaczymy jak w drugą stronę, będę wracał na około ekspresówką. Ale mam ważniejsze pytanie:
Czy ktoś z was stosuje domieszki do benzyny zmniejszające temeprature dopalania spalin? Wczoraj szukałem i znalazłem coś tam, zalecane co 2000km. Może ktoś testował. Zwłaszcza na zimę może być przydatne.
DawidB
Posty: 10
Rejestracja: 20 lis 2022, 15:19
model samochodu: Kia Sportage V

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

Post autor: DawidB »

Michal812 pisze: 28 sty 2023, 13:57 Swoją sportage mam od końca sierpnia. Jazda w większości po mieście. Do końca listopada nie było problemu. Wtedy pierwsze wypalanie na ekspresówce. 120km/h na 6 biegu, jazda na tempomacie. Jakoś się nie przyłożyłem ;) ale po 120 km udało się. Teraz drugie : 100 km trasy przy prędkosci 90-100km/h, 5 bieg głównie obroty około 2,5 tys. Nie udane. Chciałem to zrobić przy w miarę normalnej jeździe. Zobaczymy jak w drugą stronę, będę wracał na około ekspresówką. Ale mam ważniejsze pytanie:
Czy ktoś z was stosuje domieszki do benzyny zmniejszające temeprature dopalania spalin? Wczoraj szukałem i znalazłem coś tam, zalecane co 2000km. Może ktoś testował. Zwłaszcza na zimę może być przydatne.
Jakbyś podał link do preparatu. Zastanawiałem się nad tym ale znajdowałem w sieci jedynie mieszanki do DPF, czyli diesla.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Sportage”