Jak z GPF w 1.6 150 ?
Regulamin forum
link
link
-
- Posty: 207
- Rejestracja: 28 maja 2022, 00:06
- model samochodu: Kia Sportage V L 1.6 150km, manual
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
Generalnie rzecz biorąc. Za pare tygodni będę na pierwszym serwisie po 15k. Poproszę o wydruk, kiedy, bądź podczas jakiego przebiegu filtr chciał się wypalać bądź został wypalony. Dodam 1.6 benzyna 150km manual.
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
1. Nie, jak doczytałem KS V nie posiada czujnika różnicowego spalin w GPF więc pomiar zapełnienia filtra jest realizowany poprzez algorytmy z jazdy ( obciążenie i czas pracy silnika , zużycie paliwa ). Jaki numer OE ma GPF w KS V ( 150 KM ) ? ( jest to nadal G2B220 ?). Czujniki temperatury ( ich róznica ) pewnie informują sterownik o stanie regeneracji GPF-a.Tolinek pisze: ↑28 sty 2023, 19:50 A jest Czujnik różnicowy w tym modelu? I pytanie fundamentalne numer 2: skąd naruchać tlenu którego tu tak bardzo brakuje? To nie diesel że jeździ wiecznie po uboższej stronie stechiometrii...
EDIT: Jeżeli Cię speszyłem to przepraszam, bo widać że kumasz czaczę. Tu jest poprostu niezły mindfuck. Temat jest bardzo trudny. Dla wszystkich.
Ciśnienie spalin można zmierzyć wkręcając manometr w miejsce drugiego czujnika tlenu ale tego nie zrobi się klikając w KDS-a a trzeba pobrudzić sobie ręce.
Trudno aby auto z przebiegiem 30 km miało GPF zapełniony powyżej 80%.
2. Mapa silnika i nastawy odczytanej wartości lamdy dążącej do więcej jak 1. Czyżby tego nie dopracowano? jeśli naprawa będzie przez aktualizację oprogramowania ?
Na sąsiednim forum są sensowne odpowiedzi od pracownika KIA ( automaciek ) :
http://www.mojasportage.pl/viewtopic.ph ... 7&start=21
generalnie jak tam napisano:
ta kontrolka GPF-a : ( kontynuować jazdę ) to jak lampka rezerwy ( zatankuj ),
jazda regeneracyjna,
wypalanie serwisowe,
programowa wymiana GPF-a na nowy,
no i wiadomo rzut oka na sensowne parametry bieżące
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
Napewno nie ma żadnej czujki ciśnienia? Nawet w kolektorze wydechowym? Może się znajdzie jakiś sponsor i się rzuci sześcioma euro za godzinę wjazdu w dokumentację serwisową
https://www.kia-hotline.com/euro5/login.tiles
https://www.kia-hotline.com/euro5/login.tiles
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
Witam,
jakiś czas temu ktoś pisał aby spróbować podpięcia do OBD2 i sprawdzenia parametrów w naszych samochodach.
Po kontakcie z deweloperem aplikacji Car Scanner ELM i wymianie logów z pojazdu Kia Sportage NQ5 1.6 T-Gdi 2022 , w aplikacji pojawił się nasz model i obsługiwane czujniki - można przy jej pomocy podglądnąć kilka rzeczy takich jak:
- Exhaust temperature Sensor 1 (GPF Upstream)
- Exhaust temperature Sensor 2 (GPF Upstream)
- GPF Charge State
- Distance since last regeneration
- Odometer at last regeneration
- Temperatura płynu chłodniczego
- Temperatura katalizatora
- Engine oil temperature
i wiele innych ...
Przy pierwszej sposobności wyjadę na trasę i postaram się coś potestować oczywiście przekaże państwu co ustaliłem
Pozdrawiam
jakiś czas temu ktoś pisał aby spróbować podpięcia do OBD2 i sprawdzenia parametrów w naszych samochodach.
Po kontakcie z deweloperem aplikacji Car Scanner ELM i wymianie logów z pojazdu Kia Sportage NQ5 1.6 T-Gdi 2022 , w aplikacji pojawił się nasz model i obsługiwane czujniki - można przy jej pomocy podglądnąć kilka rzeczy takich jak:
- Exhaust temperature Sensor 1 (GPF Upstream)
- Exhaust temperature Sensor 2 (GPF Upstream)
- GPF Charge State
- Distance since last regeneration
- Odometer at last regeneration
- Temperatura płynu chłodniczego
- Temperatura katalizatora
- Engine oil temperature
i wiele innych ...
Przy pierwszej sposobności wyjadę na trasę i postaram się coś potestować oczywiście przekaże państwu co ustaliłem
Pozdrawiam
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
Pięęęęknie
Btw. Jozue napisałeś do nich? Też to zrobię bo chciałbym bardzo do xceeda.
Btw. Jozue napisałeś do nich? Też to zrobię bo chciałbym bardzo do xceeda.
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
Tak pisałem, gdyż za pierwszym razem po podpięciu nie było mojego modelu i trzeba było na tej uniwersalnej opcji testować ale tam mało co jest.
Gość napisał mi maila jak zczytać logi :
Hello! I can do that if you would collect data samples from your car.
Please do the following:
1) Connect to your car with engine running
2) Go to Settings -> Terminal
3) Send there this command (you should just copy-paste whole line and tap on "Send" button):
[HKCAN]
(exactly as it's here: using capital letters and in square brackets)
4) Wait until data exchange would be finished
5) Go back and tap Disconnect
6) Send me email from the app using Settings -> Contact developer or log file using Settings -> Adapter -> Export log.
Po 40 dniach pojawiła się aktualizacja i sportage jest.
Gość napisał mi maila jak zczytać logi :
Hello! I can do that if you would collect data samples from your car.
Please do the following:
1) Connect to your car with engine running
2) Go to Settings -> Terminal
3) Send there this command (you should just copy-paste whole line and tap on "Send" button):
[HKCAN]
(exactly as it's here: using capital letters and in square brackets)
4) Wait until data exchange would be finished
5) Go back and tap Disconnect
6) Send me email from the app using Settings -> Contact developer or log file using Settings -> Adapter -> Export log.
Po 40 dniach pojawiła się aktualizacja i sportage jest.
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
DZIĘKUJĘ
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
Jaki moduł OBD2 zakupić do tego typu testów samochodu?
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
VGATE ICAR/iCAR2 na bluetooth działa ładnie. Na japkofona trzeba "specjalną" wersję. Na stronie dystrybutora jest obrazkowo wytłumaczone co i jak. Te stare, małe, niebieskie kleszcze-klony ELM sprzed 10 lat też działają tylko wolno. Jeżeli te dane się będą ładnie wyświetlały to szybko dojdziecie jaki sposób jazdy jest optymalny do szybszego wypalenia filtra. Zawsze to mniej boil w oczekiwaniu na łatkę.
Serwisowe wypalanie GPF: https://www.youtube.com/watch?v=TM_bW7jEjas
Podgrzewanie, dorzucanie tlenu, podgrzewanie, tlen, podgrzewanie, tlen....
Krótsze te cykle niż myślałem.
Serwisowe wypalanie GPF: https://www.youtube.com/watch?v=TM_bW7jEjas
Podgrzewanie, dorzucanie tlenu, podgrzewanie, tlen, podgrzewanie, tlen....
Krótsze te cykle niż myślałem.