Jak z GPF w 1.6 150 ?

forum użytkowników modelu Sportage
Regulamin forum
link
Awatar użytkownika
colins
Posty: 226
Rejestracja: 25 wrz 2022, 14:38
model samochodu: KIA Niro II HEV Business Line 2023 Mineral Blue
Lokalizacja: Słubice

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

Post autor: colins »

A ja chyba nawet widziałem Twoje komentarze na YT i było to pod tym filmem o KIA Niro. :D
https://youtu.be/YkSpZgyp1oU
A nawet jeśli to nie były Twoje komentarze, to ktoś tam też pisał o GPF, a jakiś znawca zarzucił właścicielowi Sportage złą eksploatację. :mrgreen:
W każdym razie ubawiłem się przy tym, bo wg.niego wyszło na to, że Sportage mogą jeździć chyba tylko po autostradach, z wysokimi prędkościami obrotowymi silnika. :lol:
jaskier
Posty: 314
Rejestracja: 18 paź 2022, 11:04
model samochodu: sportage v mhev 180 BL AE+

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

Post autor: jaskier »

tak to ja :D uznałem że dobrze się pokłócić trochę w komentarzach, film ma duże zasięgi dlaczego by nie upuścić kia trochę krwi. Was też zachęcam do skomentowania. Ten "znawca" to pracownik aso kia
Lunar GT
Posty: 1135
Rejestracja: 23 kwie 2022, 12:38
model samochodu: Kia Sportage V GT 4WD HEV + wszystko (tylko dziury w dachu nie chciałem)
Lokalizacja: Śląsk

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

Post autor: Lunar GT »

jaskier pisze: 15 kwie 2023, 11:01 Martwię się czy uda się sprzedać auto w dobrej cenie po zakończeniu leasingu bo tą łatkę będzie trudno zrzucić
jaskier pisze: 17 kwie 2023, 11:22 tak to ja :D uznałem że dobrze się pokłócić trochę w komentarzach,
jaskier
Posty: 314
Rejestracja: 18 paź 2022, 11:04
model samochodu: sportage v mhev 180 BL AE+

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

Post autor: jaskier »

bo zamiatanie problemu pod dywan spowoduje że za kilka lat będzie taka łatka przypięta, wolę jednak szum dookoła tego problemu co może przyspieszyć akcję naprawczą a potem temat naturalnie ucichnie i nikt nie będzie za 2-3 lata kojarzył sportage V głównie z problemem gpf ;) musi być gorzej żeby było lepiej

a przy okazji skoro lubisz cytować to i tam się poczuję na siłach to zrobić - mi i wielu innym użytkownikom bardzo by pomogło rozjaśnienie czym są owe odpowiednie warunki a nie raczyłeś się rozwinąć o tym. poważnie pytam, bez ironii
2023-04-17 15_40_54-Jak z GPF w 1.6 150 _ - Strona 75 - Forum Kia.png
2023-04-17 15_40_54-Jak z GPF w 1.6 150 _ - Strona 75 - Forum Kia.png (9.15 KiB) Przejrzano 1295 razy
Lunar GT
Posty: 1135
Rejestracja: 23 kwie 2022, 12:38
model samochodu: Kia Sportage V GT 4WD HEV + wszystko (tylko dziury w dachu nie chciałem)
Lokalizacja: Śląsk

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

Post autor: Lunar GT »

Nie rozwinąłem się bo nie projektowałem tego samochodu i nie znam wszystkich założeń producenta, dodatkowo mam HEVa i choć mamy te same silniki to trochę inaczej działający system napędowy, obserwuję parametry związane z GPF z czystej ciekawości bo robię sporo dystansów 1/2/3/5km ale też są takie po 80 i nigdy nie miałem nic prócz 0 ale gdy temperatura przed GPF wzrośnie ponad 600℃ to ta za GPF zaczyna być wyższa niż ta przed co normalnie jest odwrotnie więc to wskazuje że zachodzi reakcja termiczna w GPF czyli wypalanie, z moich obserwacji głównym elementem inicjującym wypalanie GPF jest temperatura >600℃.
patrykk
Posty: 191
Rejestracja: 03 sty 2023, 09:13
model samochodu: Kia Sportage BL + AEB 150KM 7DCT MHEV

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

Post autor: patrykk »

Dziś miałem okazje jechać kawałek autostradą samemu to postanowiłem pokangurować jak ostatnio.
Chciałem sprawdzić czy przyspieszenie do 650 stopni i odpuszczenie na 580-600 stopni działa tak jak ostatnio.
W trybie sport wrzuciłem sobie 5 bieg i rozpędzałem auto do osiągnięcia 650 stopni i puszczałem gaz. Tak jak ostatnio po 6 cyklach przyspieszenia i puszczania gazu spadło o 1 poziom, tutaj z 1 na 0, całość 2-3 minuty. Pierwszy cykl był po wjeździe na autostradę aby złapać temperature i utknąłem za ciężarówką przy okazji :). Po wypaleniu przerzuciłem potem na normal, wrzuciło 7 bieg i jechałem 130 aż do bramek. Przy 130 km/h temperatura była bliżej 550 stopni.

Jeżeli faktycznie temperatura za filtrem ma być wyższa niż na wejściu co dostarcza dużą ilość tlenu do filtra to widać to na wykresie pomiędzy sensorem 1 a 2, że osiągamy to poprzez odpuszczanie gazu.
Ponownie filtr wypalił się (spadł 1 na 0) w momencie kiedy gaz był odpuszczony.

Za jakiś czas sprawdzę sobie wypalanie na temperaturach 600 -> 550. Niech tylko się trochę zatka.
Załączniki
cała trasa
cała trasa
autostrada
autostrada
Awatar użytkownika
Tolinek
Posty: 609
Rejestracja: 04 sie 2022, 14:54
model samochodu: Fiat 500, Xceed PHEV

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

Post autor: Tolinek »

Ładne opracowanie Patryk.
Kasztelan
Posty: 41
Rejestracja: 08 lut 2023, 19:36
model samochodu: KIA SPORTAGE V 1,6 TGDI MHEV 7DCT

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

Post autor: Kasztelan »

Dzięki KIA, niektórzy mogą się doktoryzować w motoryzacji ;)
Dzięki patrykk, fajna robota. Myślę, że na podstawie tych danych można by było opracować poradnik dla laików, którzy nie posługują się tego typu danymi.
Ja, odpukać nie mam żadnych problemów w tym temacie, ale nigdy nic nie wiadomo. Obecny przebieg, ok. 7 tyś i jazda w większości w trybie ECO.
StonicScross
Posty: 716
Rejestracja: 22 maja 2020, 12:55
model samochodu: Stonic 1.0 120

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

Post autor: StonicScross »

A jakie trasy jeździsz? Może kwestia ze poza miastem? U mnie w tucson też niecałe 8 tys.km, jazda zwykle Normal, unikanie jazd 500 metrów, a po prostu tak się składa że prawie co weekend dokądś poza miasto się wyskakuje.
patrykk
Posty: 191
Rejestracja: 03 sty 2023, 09:13
model samochodu: Kia Sportage BL + AEB 150KM 7DCT MHEV

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

Post autor: patrykk »

Ja jeżdżę w tygodniu po mieście, w weekend 20-50km poza - trochę obwodnica trójmiejska, trochę dróg normalnych, po niecałych 2 tys km (2 miesiące) poziom GPF był na 3, jeżeli kontrolka miałaby zapalić się na poziomie 4 to pewnie byłoby to w maju - czyli 3 miesiące od zakupu, jechałem w marcu ponad 100km ekspresówką ne tempomacie 120km/h ECO 7 bieg, mały ruch, jazda jednostajna, poziom GPF nie spadł nawet o 1 poziom (miałem 2 wtedy).
Tak więc nie dziwię się jak ktoś pisze, że zrobił 200km na autostradzie, a kontrolka nie chce zgasnąć. Największy wpływ ma przyspieszanie (temperatura) i puszczanie gazu (tlen). Tak więc idealny profil kierowcy to taki który lubi wyprzedzać na trasie
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Sportage”