Jak z GPF w 1.6 150 ?

forum użytkowników modelu Sportage
Regulamin forum
link
jarmk
Posty: 312
Rejestracja: 09 wrz 2022, 19:26
model samochodu: Już nie KIA z wadliwym GPF-em..

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

Post autor: jarmk »

Lunar GT pisze: 23 mar 2023, 11:49 Wystarczy normalnie jeździć tak ja pisze JohnWayne i nikt nie będzie mieć problemów z GPF, nie jeździć jak pipa w zakresie 0-2000obr(lub mniej) bo to nie jest normalna eksploatacja silnika.
Tyle tylko, że w instrukcji jest napisane, że do 1000 km, nie obciążać silnika i nie przekraczać 3000 obr. i co mają zrobić ci co wyskoczył im GPF na 500, 700 czy 800 km przebiegu..?
Albo gość któremu po odbiorze z salonu w drodze do domu po przejechaniu 27 km wyskoczył GPF..? To z jego winy, bo jeździł jak pipa..?
Mi wyskoczył na prawie równo 1000 km, potem na 1500..teraz mam ok. 2500 km i pewnie lada moment pojawi się znowu.
Jeżdżę normalnie, nie jak emeryt czy też jak piszesz pipa..
Napewno nie jest to normalne skoro inne marki przy takich samych normach spalin nie mają z tym problemu..
JohnWayne
Posty: 58
Rejestracja: 19 sie 2022, 19:30
model samochodu: KIA Sportage 1.6 150KM, manual, Business Line, Black Pearl

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

Post autor: JohnWayne »

StonicScross pisze: 23 mar 2023, 10:01 Kontrolka nawet jesli się powinna zapalać przy statusie "4" to powinna gasnac przy "3".
Zgadzam się w 100%. Też uważam że tak to powinno wyglądać.
Może się okazać że o ile zejście z 4 do 1 jest łatwe to zejście z 1 do 0 może wymagać dłuższej jazdy bez przerw.
StonicScross
Posty: 716
Rejestracja: 22 maja 2020, 12:55
model samochodu: Stonic 1.0 120

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

Post autor: StonicScross »

jarmk pisze: 23 mar 2023, 12:27
Lunar GT pisze: 23 mar 2023, 11:49 Wystarczy normalnie jeździć tak ja pisze JohnWayne i nikt nie będzie mieć problemów z GPF, nie jeździć jak pipa w zakresie 0-2000obr(lub mniej) bo to nie jest normalna eksploatacja silnika.
Tyle tylko, że w instrukcji jest napisane, że do 1000 km, nie obciążać silnika i nie przekraczać 3000 obr. i co mają zrobić ci co wyskoczył im GPF na 500, 700 czy 800 km przebiegu..?
Albo gość któremu po odbiorze z salonu w drodze do domu po przejechaniu 27 km wyskoczył GPF..? To z jego winy, bo jeździł jak pipa..?
Mi wyskoczył na prawie równo 1000 km, potem na 1500..teraz mam ok. 2500 km i pewnie lada moment pojawi się znowu.
Jeżdżę normalnie, nie jak emeryt czy też jak piszesz pipa..
Napewno nie jest to normalne skoro inne marki przy takich samych normach spalin nie mają z tym problemu..
Zgadzam się trochę z jedną wypowiedzią, trochę z drugą. Kiedyś zapytałem (bez złośliwości) osobę najbardziej narzekającą na forum, czemu - skoro jeździ tylko krótkie odcinki po mieście - kupiła Sportage, skoro jej niepotrzebny duży bagażnik, ani to łatwe w parkowaniu czasem w mieście, ani to to mało nie spali w mieście...
Od września 2018 r. auto z GPF to półdiesel.
Z drugiej strony - zgadzam się tez z tym, że "nie jest to normalne skoro inne marki przy takich samych normach spalin nie mają z tym problemu".
Nie tylko innych marek. Nie ma problemu z Kią Xceed, ceed czy hyundaiem i30 (np. silnik 1,4 140 czy potem 1,5 160) czy KIą Stonic bądź Hyundaiem Kona (np. 1,0 120).
Gregory90
Posty: 26
Rejestracja: 25 lip 2022, 16:47
model samochodu: Sportage GT 1.6 MHEV AEB, AE+, LTH, 2TR

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

Post autor: Gregory90 »

StonicScross pisze: 23 mar 2023, 15:23
jarmk pisze: 23 mar 2023, 12:27
Lunar GT pisze: 23 mar 2023, 11:49 Wystarczy normalnie jeździć tak ja pisze JohnWayne i nikt nie będzie mieć problemów z GPF, nie jeździć jak pipa w zakresie 0-2000obr(lub mniej) bo to nie jest normalna eksploatacja silnika.
Tyle tylko, że w instrukcji jest napisane, że do 1000 km, nie obciążać silnika i nie przekraczać 3000 obr. i co mają zrobić ci co wyskoczył im GPF na 500, 700 czy 800 km przebiegu..?
Albo gość któremu po odbiorze z salonu w drodze do domu po przejechaniu 27 km wyskoczył GPF..? To z jego winy, bo jeździł jak pipa..?
Mi wyskoczył na prawie równo 1000 km, potem na 1500..teraz mam ok. 2500 km i pewnie lada moment pojawi się znowu.
Jeżdżę normalnie, nie jak emeryt czy też jak piszesz pipa..
Napewno nie jest to normalne skoro inne marki przy takich samych normach spalin nie mają z tym problemu..
Zgadzam się trochę z jedną wypowiedzią, trochę z drugą. Kiedyś zapytałem (bez złośliwości) osobę najbardziej narzekającą na forum, czemu - skoro jeździ tylko krótkie odcinki po mieście - kupiła Sportage, skoro jej niepotrzebny duży bagażnik, ani to łatwe w parkowaniu czasem w mieście, ani to to mało nie spali w mieście...
Od września 2018 r. auto z GPF to półdiesel.
Z drugiej strony - zgadzam się tez z tym, że "nie jest to normalne skoro inne marki przy takich samych normach spalin nie mają z tym problemu".
Nie tylko innych marek. Nie ma problemu z Kią Xceed, ceed czy hyundaiem i30 (np. silnik 1,4 140 czy potem 1,5 160) czy KIą Stonic bądź Hyundaiem Kona (np. 1,0 120).
Ja się nie zgadzam w ogóle, mogę sobie kupić auto jakie mi się zamarzy i użytkować według przepisów drogowych. Nikt w salonie nie mówił ze ta wersja jest tylko na trasy i zakaz jazdy po mieście
Gregory90
Posty: 26
Rejestracja: 25 lip 2022, 16:47
model samochodu: Sportage GT 1.6 MHEV AEB, AE+, LTH, 2TR

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

Post autor: Gregory90 »

Dziś wypalany gpf w salonie, nikt nawet nie zająknął ze chcą kasę za to, problem znany - pan powiedział ze muszę auto w trasy zabierać, powiedziałem ze przy kupnie samochodu nie było żadnej informacji ze auto nie nadaje się do miasta, odpowiedz „wszystkie silniki turbodoładowane musza być przepalane na trasie”, mówię mu ze tylko KiA ma z tym problem a inne marki jakoś nie, to odpowiedział ze on nie zna sie na innych markach xD ja robię tym autem 5km do pracy i to cała jego trasa, coś czuje ze będę stałym bywalcem salonu bo na 100% nie będę jezdzil po 80km żeby samemu to wypalać, niech sami to robią i tracą kasę skoro nie ma żadnej akcji serwisowej

Ps, przebieg 1600 xD
Ps2. Skanera tez nie będę kupował żeby siedzieć w nowym aucie i śledzić temperaturę - jak panowie sami będziecie sobie to wypalać zamiast latać do serwisu to Pozdro ze ten update nadejdzie
Awatar użytkownika
bielaPL
Posty: 331
Rejestracja: 06 maja 2021, 14:20
model samochodu: Kia Ceed 3 SW 1.0 T-GDi (M) 120KM

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

Post autor: bielaPL »

StonicScross pisze: 23 mar 2023, 15:23 Zgadzam się trochę z jedną wypowiedzią, trochę z drugą. Kiedyś zapytałem (bez złośliwości) osobę najbardziej narzekającą na forum, czemu - skoro jeździ tylko krótkie odcinki po mieście - kupiła Sportage, skoro jej niepotrzebny duży bagażnik, ani to łatwe w parkowaniu czasem w mieście, ani to to mało nie spali w mieście...
Od września 2018 r. auto z GPF to półdiesel.
Z drugiej strony - zgadzam się tez z tym, że "nie jest to normalne skoro inne marki przy takich samych normach spalin nie mają z tym problemu".
Nie tylko innych marek. Nie ma problemu z Kią Xceed, ceed czy hyundaiem i30 (np. silnik 1,4 140 czy potem 1,5 160) czy KIą Stonic bądź Hyundaiem Kona (np. 1,0 120).
Uwaga! Tutaj się nie zgodzę, jeżdżę podmiejsko, mam Ceeda 3 z 1.0 120KM, jeździ tak po 4x10km dziennie, czasem jakieś sklepy, dwa razy wakacje i tyle. Przy 28tys km jak pisałem gdzieś że 1.0 nie ma problemu z GPF to mi wyskoczyło kontrolka na drugi dzień :lol: . 20 km trasy spowodowało że znikła i na razie przez 5tys km spokój. Jakbym jeździł typowo miejsko (korki spore) to myślę że częściej by świeciła... także kia coś ma niedopracowane te filtry.
Awatar użytkownika
bielaPL
Posty: 331
Rejestracja: 06 maja 2021, 14:20
model samochodu: Kia Ceed 3 SW 1.0 T-GDi (M) 120KM

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

Post autor: bielaPL »

Gregory90 pisze: 27 mar 2023, 14:38 powiedziałem ze przy kupnie samochodu nie było żadnej informacji ze auto nie nadaje się do miasta, odpowiedz „wszystkie silniki turbodoładowane musza być przepalane na trasie”
od razu żądaj takiej odpowiedzi na piśmie... bo musisz mieć to do kontaktu z kia polska + ten rzecznik ochrony konsumenta :)
StonicScross
Posty: 716
Rejestracja: 22 maja 2020, 12:55
model samochodu: Stonic 1.0 120

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

Post autor: StonicScross »

Biela, fakt ja mam Stonica 1.0 120 i Tucsona 1.6 150. Ten Stonic pełni nawet funkcje tarczy ochronnej dla Tucsona żeby Tucson za dużo po mieście nie jezdzil. :lol:
Tylko 1.6 150 podobno jest probelmatyczny.
erykporter
Posty: 50
Rejestracja: 16 mar 2023, 10:03
model samochodu: Sportage MHEV 180KM 7DCT FWD Business line AEB AE+

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

Post autor: erykporter »

Wrócę do osoby, która zaleca jazdę sportową, by nie zapchać filtra GPF. Ja ma wersję 180 km i też się zapchał. W niemieckich autach wyłączają się cylindry przy równej spokojnej jeździe i nic się nie zapycha. W innych modelach KIA mało jest zgłoszeń. Dlatego sądzę, że producent wyprodukował auto najmniej ekologiczne ze wszystkich modeli. W zasadzie do jazdy autostradowej. Jazda w mieście lub po polach równa się przepalanie filtra tracąc "ekologiczne paliwo" i kilometry na trasach szybkiego ruchu. Myślę, że ta osoba ma inny model samochodu.
pkun1
Posty: 2
Rejestracja: 27 mar 2023, 19:52
model samochodu: sportage v

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

Post autor: pkun1 »

Witam, ile czasu zajmuje wypalanie GPF w serwisie i jak to wygląda?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Sportage”