to ciekawe a skąd to wiesz?radekopole pisze: ↑28 sty 2023, 11:13 Nie cieszcie się z „sukcesu” wypalania, bo jest 7 poziomów zanieczyszczenia filtra. To ze na 2 poziomie zniknie świecąca się kontrolka to nie znaczy, ze jest wyczyszczony do zera. Po tysiącu znowu się zapali bo wejdzie na 3 poziom. Serwis tez potwierdził ze nie są w stanie całości wypalić…
Jak z GPF w 1.6 150 ?
Regulamin forum
link
link
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
Dokładnie, może na potwierdzenie jakaś nomenklatura.jaskier pisze: ↑28 sty 2023, 17:03to ciekawe a skąd to wiesz?radekopole pisze: ↑28 sty 2023, 11:13 Nie cieszcie się z „sukcesu” wypalania, bo jest 7 poziomów zanieczyszczenia filtra. To ze na 2 poziomie zniknie świecąca się kontrolka to nie znaczy, ze jest wyczyszczony do zera. Po tysiącu znowu się zapali bo wejdzie na 3 poziom. Serwis tez potwierdził ze nie są w stanie całości wypalić…
Powiem szczerze że nie miałem jeszcze klienta na wypalanie w 1.6 T-gdi gamma czy 1.6 GDI gamma. Jakoś nie chcę mi się wieżyć że filtra nie można wypalić do końca.
W tym celu zapraszam do siebie na darmowe wypalanie pierwszego klienta z tym problemem, sprawdzimy do jakiego poziomu się wypalił. Oczywiście sprawdzimy też przy jakim poziomie zapełnienia filtra włączyła się procedura.
-
- Posty: 202
- Rejestracja: 28 maja 2022, 00:06
- model samochodu: Kia Sportage V L 1.6 150km, manual
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
Nie wiem jak to z jest rozwiązane w silnikach benzynowych, natomiast wcześniej w Oplu (diesel) jeżeli procedura została w przeszłości wielokrotnie przerwana to żywotność filtra się skracała tj. próby kolejnego wypalenia zaczęły się pojawiać co 150-200km. Podkreślam, tak miałem w dieslu z 2015r. Filtr wymieniłem na nowy, natomiast w starym filtrze po rozcięciu okazało się że w środku niemalże błoto. Idąc tym tokiem myślenia, należy podejrzewać że każda nieudana próba wypalenia kończąca się zgaszeniem silnika powoduje zmniejszenie jego pojemności ,a jednocześnie żywotności? Zapraszam do wymiany spostrzeżeń.
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
To preparat liqui moly catalitic system clean, jak doczytałem dokładniej (bo wczoraj wieczorem już jakoś tak pobieżnie to robiłem) to jest on do czyszczenia katalizatorów, ale (cytuję fragment opisu): Płyn zwiększa temperaturę spalin, dzięki czemu udrażnia katalizator.DawidB pisze: ↑28 sty 2023, 16:09Jakbyś podał link do preparatu. Zastanawiałem się nad tym ale znajdowałem w sieci jedynie mieszanki do DPF, czyli diesla.Michal812 pisze: ↑28 sty 2023, 13:57 Swoją sportage mam od końca sierpnia. Jazda w większości po mieście. Do końca listopada nie było problemu. Wtedy pierwsze wypalanie na ekspresówce. 120km/h na 6 biegu, jazda na tempomacie. Jakoś się nie przyłożyłem ale po 120 km udało się. Teraz drugie : 100 km trasy przy prędkosci 90-100km/h, 5 bieg głównie obroty około 2,5 tys. Nie udane. Chciałem to zrobić przy w miarę normalnej jeździe. Zobaczymy jak w drugą stronę, będę wracał na około ekspresówką. Ale mam ważniejsze pytanie:
Czy ktoś z was stosuje domieszki do benzyny zmniejszające temeprature dopalania spalin? Wczoraj szukałem i znalazłem coś tam, zalecane co 2000km. Może ktoś testował. Zwłaszcza na zimę może być przydatne.
Więc może spełniłby swoją funkcję w przypadku tego gpf...
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
Nie polecam stosowania żadnych preparatów. Mogą skrócić żywotność filtra.
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
Niektórzy wierzą że kot ma 6 inni że 7 a nawet 9 żyć.
Nie wiem ile GPF ma "poziomów zanieczyszczenia filtra" a zapytam ile cykli regeneracyjnych udanych/nieudanych "przeżyje" GPF funkcjonująć poprawnie ?
Przecież w DPF można w przybliżeniu odczytać zapełnienie sadzy i popiołów , dlaczego nie można odczytać parametrów zapchania/zapełnienia w GPF w KIA ? ( swoją drogą co to jest ze związków benzyny)
Czy macie możliwość popatrzeć w parametry ciśnienia różnicowego spalin bądź temperaturę spalin przed i za GPF a nie tylko ślepo wypalać GPF w aucie z przebiegiem 30km jak tu wyczytałem ?
Swoją drogą jakie są warunki zapalenia tej magicznej kontrolki GPF ( co odczytuję komputer i na jakiej podstawie decyduje o włączeniu wypalania GPF).
Potrafi ktoś podać konkretną wartość nomenklaturalną np. ciśnienie różnicowe=55 mbar ilość cykli nieudanych wypalania 5 i cykl włączam lampkę kontrolną lub skracam przebieg pomiędzy regeneracjami ?
Dla DPF jest masa środków które podaje się w miejsce rurki przed DPF od czujnika ciśnienia spalin.
Nie wiem ile GPF ma "poziomów zanieczyszczenia filtra" a zapytam ile cykli regeneracyjnych udanych/nieudanych "przeżyje" GPF funkcjonująć poprawnie ?
Przecież w DPF można w przybliżeniu odczytać zapełnienie sadzy i popiołów , dlaczego nie można odczytać parametrów zapchania/zapełnienia w GPF w KIA ? ( swoją drogą co to jest ze związków benzyny)
Czy macie możliwość popatrzeć w parametry ciśnienia różnicowego spalin bądź temperaturę spalin przed i za GPF a nie tylko ślepo wypalać GPF w aucie z przebiegiem 30km jak tu wyczytałem ?
Swoją drogą jakie są warunki zapalenia tej magicznej kontrolki GPF ( co odczytuję komputer i na jakiej podstawie decyduje o włączeniu wypalania GPF).
Potrafi ktoś podać konkretną wartość nomenklaturalną np. ciśnienie różnicowe=55 mbar ilość cykli nieudanych wypalania 5 i cykl włączam lampkę kontrolną lub skracam przebieg pomiędzy regeneracjami ?
Dla DPF jest masa środków które podaje się w miejsce rurki przed DPF od czujnika ciśnienia spalin.
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
A jest Czujnik różnicowy w tym modelu? I pytanie fundamentalne numer 2: skąd naruchać tlenu którego tu tak bardzo brakuje? To nie diesel że jeździ wiecznie po uboższej stronie stechiometrii...
EDIT: Jeżeli Cię speszyłem to przepraszam, bo widać że kumasz czaczę. Tu jest poprostu niezły mindfuck. Temat jest bardzo trudny. Dla wszystkich.
EDIT: Jeżeli Cię speszyłem to przepraszam, bo widać że kumasz czaczę. Tu jest poprostu niezły mindfuck. Temat jest bardzo trudny. Dla wszystkich.
-
- Posty: 88
- Rejestracja: 06 lut 2022, 17:38
- model samochodu: Sportage _150 KM MHEW_7 DCT
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
"Jak usuwa się sadzę w filtra cząstek stałych GPF? Tu jest duża różnica w stosunku do filtrów cząstek stałych, stosowanych w dieslach. Filtr cząstek stałych GPF oczyszcza się z sadzy tylko w trakcie regeneracji pasywnej. W silniku benzynowym jest to bardzo łatwe. Dzieje się tak dlatego, że już przy prędkości obrotowej ok. 2500 obr. / min, temperatura spalin powinna osiągnąć wartość 600 stopni Celsjusza. A to wystarczy, aby wypalić całą zebraną sadzę." to z jakiegos artykułu prasowego, a więc kluczowa to temperatura spalin...
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
Nope. Temperatura i tlen. Łącznie.
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
ile gpf przeżyje to w aucie 2022 ma testy tylko producent.kenrad pisze: ↑28 sty 2023, 19:24 Niektórzy wierzą że kot ma 6 inni że 7 a nawet 9 żyć.
Nie wiem ile GPF ma "poziomów zanieczyszczenia filtra" a zapytam ile cykli regeneracyjnych udanych/nieudanych "przeżyje" GPF funkcjonująć poprawnie ?
Przecież w DPF można w przybliżeniu odczytać zapełnienie sadzy i popiołów , dlaczego nie można odczytać parametrów zapchania/zapełnienia w GPF w KIA ? ( swoją drogą co to jest ze związków benzyny)
Czy macie możliwość popatrzeć w parametry ciśnienia różnicowego spalin bądź temperaturę spalin przed i za GPF a nie tylko ślepo wypalać GPF w aucie z przebiegiem 30km jak tu wyczytałem ?
Swoją drogą jakie są warunki zapalenia tej magicznej kontrolki GPF ( co odczytuję komputer i na jakiej podstawie decyduje o włączeniu wypalania GPF).
Potrafi ktoś podać konkretną wartość nomenklaturalną np. ciśnienie różnicowe=55 mbar ilość cykli nieudanych wypalania 5 i cykl włączam lampkę kontrolną lub skracam przebieg pomiędzy regeneracjami ?
Dla DPF jest masa środków które podaje się w miejsce rurki przed DPF od czujnika ciśnienia spalin.
można odczytać parametry podzespołów, zapełnienie, itp.
nie wyobrażam sobie wypalania na ślepo bez diagnostyki
tak można poszczególne wartości danego modelu znaleźć w nomenklaturze którą udostępnia producent, nikt tego w pamieci nie ma, cała nomenklatura którą udostępnia producent jest płatna tagże nie rób sobie nadziei że tu na forum będzie las rąk gotowych na udostępnienie jej.
Jeżeli będę miał auto to poprzez obsługę interface oferowanego przez producenta będę miał podgląd wszystkich czujników i informacji które udostępnia producent auta miedzy innymi zapełnienie filtra czy dane z czujników temperatury itp.
Tak jak napisałem pierwsze auto ma darmową procedurę wypalania, jak i pełny raport pdf z urządzenia z certyfikacją producenta kia z wszystkich czujników, systemów w jego samochodzie.