Jak z GPF w 1.6 150 ?
Regulamin forum
link
link
-
- Posty: 50
- Rejestracja: 16 mar 2023, 10:03
- model samochodu: Sportage MHEV 180KM 7DCT FWD Business line AEB AE+
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
Zapchany filtr GPF
Samochód „Kia Sportage 1,6GDI MHEV 180KM 7DCT FWD” użytkuję 0d początku lutego 2023 roku. W aucie przy przebiegu 980 km zapaliła się kontrolka GPF. Pomyślałem, że to dziwne, ale trudno. Przeczytałem instrukcję i postanowiłem wykonać procedurę umożliwiającą zgaśnięcie lampki. Jazdę wykonywałem na autostradzie A1. Nie dało to rezultatu pozytywnego. W drodze powrotnej skorzystałem z podpowiedzi opisanej na tej stronie. Ale i ta procedura zawiodła. Utrzymywanie obrotów 4 tysiące na odcinku 50 km (w obie strony to 100 km) nie spowodowało także zgaśnięcia lampki. Poza zniszczeniem samochodu, jest przecież na dotarciu i nie wolno przekraczać 3 tysiące obrotów, nie uzyskałem zgaśnięcia ostrzeżenia filtra cząsteczek stałych. Infolinia Kijamotors.pl każe mi skorzystać z autoryzowanej stacji obsługi celem przeprowadzenia diagnostyki. Moje pytanie brzmi: Kto zapłaci za paliwo, które zużyłem by wykonać wypalenie sadzy filtra zgodnie z procedurą opisaną w instrukcji? Pytam dlatego, że nie popełniłem błędu w eksploatacji samochodu, a mimo to zapchałem GPF.
Samochód „Kia Sportage 1,6GDI MHEV 180KM 7DCT FWD” użytkuję 0d początku lutego 2023 roku. W aucie przy przebiegu 980 km zapaliła się kontrolka GPF. Pomyślałem, że to dziwne, ale trudno. Przeczytałem instrukcję i postanowiłem wykonać procedurę umożliwiającą zgaśnięcie lampki. Jazdę wykonywałem na autostradzie A1. Nie dało to rezultatu pozytywnego. W drodze powrotnej skorzystałem z podpowiedzi opisanej na tej stronie. Ale i ta procedura zawiodła. Utrzymywanie obrotów 4 tysiące na odcinku 50 km (w obie strony to 100 km) nie spowodowało także zgaśnięcia lampki. Poza zniszczeniem samochodu, jest przecież na dotarciu i nie wolno przekraczać 3 tysiące obrotów, nie uzyskałem zgaśnięcia ostrzeżenia filtra cząsteczek stałych. Infolinia Kijamotors.pl każe mi skorzystać z autoryzowanej stacji obsługi celem przeprowadzenia diagnostyki. Moje pytanie brzmi: Kto zapłaci za paliwo, które zużyłem by wykonać wypalenie sadzy filtra zgodnie z procedurą opisaną w instrukcji? Pytam dlatego, że nie popełniłem błędu w eksploatacji samochodu, a mimo to zapchałem GPF.
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
Pisałem tu o tym samym kilkadziesiąt stron wcześniej..dodatkowo musiałem też kilka razy zapłacić z wjazd na autostradę..erykporter pisze: ↑16 mar 2023, 10:10 Kto zapłaci za paliwo, które zużyłem by wykonać wypalenie sadzy filtra zgodnie z procedurą opisaną w instrukcji? Pytam dlatego, że nie popełniłem błędu w eksploatacji samochodu, a mimo to zapchałem GPF.
Mi udało się 2 razy wypalić samemu. Ale gdy napisalem do nich, to i mnie wysyłali na diagnostykę do ASO, tylko po co, skoro i tak nic nie wykaże..
Ja opisałem podobnie tak jak Ty, porobiłem też skreny z aplikacji z oplat za autostradę i wysłałem do KIA Polska.
Też opisz, ale wyślij i do KIA Polska i do swojego Salonu KIA tam gdzie kupiłeś auto.
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
nie tylko nie zapłacą za paliwo ale jak trafisz na bezczelnych to jeszcze każą sobie płacić za wypalanie. Tymczasem mityczna aktualizacja (każdy o niej mówi nikt jej nie widział) już podobno "w drodze".erykporter pisze: ↑16 mar 2023, 10:10 Zapchany filtr GPF
Samochód „Kia Sportage 1,6GDI MHEV 180KM 7DCT FWD” użytkuję 0d początku lutego 2023 roku. W aucie przy przebiegu 980 km zapaliła się kontrolka GPF. Pomyślałem, że to dziwne, ale trudno. Przeczytałem instrukcję i postanowiłem wykonać procedurę umożliwiającą zgaśnięcie lampki. Jazdę wykonywałem na autostradzie A1. Nie dało to rezultatu pozytywnego. W drodze powrotnej skorzystałem z podpowiedzi opisanej na tej stronie. Ale i ta procedura zawiodła. Utrzymywanie obrotów 4 tysiące na odcinku 50 km (w obie strony to 100 km) nie spowodowało także zgaśnięcia lampki. Poza zniszczeniem samochodu, jest przecież na dotarciu i nie wolno przekraczać 3 tysiące obrotów, nie uzyskałem zgaśnięcia ostrzeżenia filtra cząsteczek stałych. Infolinia Kijamotors.pl każe mi skorzystać z autoryzowanej stacji obsługi celem przeprowadzenia diagnostyki. Moje pytanie brzmi: Kto zapłaci za paliwo, które zużyłem by wykonać wypalenie sadzy filtra zgodnie z procedurą opisaną w instrukcji? Pytam dlatego, że nie popełniłem błędu w eksploatacji samochodu, a mimo to zapchałem GPF.
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
Pierwszy raz udało mi się wypalić GPF patrząc na program Car scanner.
Gdy zaczynałem w oknie programu GPF Charge State miałem 5. W sumie przejechałem 82 km po obwodnicy ostrowa. Najpierw przejechałem 20km z prędkością 90Km/h na trójce i około 3,5 tys obrotów. Temperatura GPF wynosiła ponad 500 stopni Celsjusza i cyfra nie spadła ani o jedną wartość. Stwierdziłem że źle robię i następnie jechałem na biegu numer 4 z prędkością około 120-130km/h i stopniowo cyfry schodziły w dół aż do 0 i dopiero wtedy zniknęła ikona. Starałem się utrzymywać ponad 600 stopni ale nie zawsze mi się udawało i co 20 kilometrów robiłem nawrot. Wniosek jest taki by ikona zgasła trzeba wypalić GPF do 0 :/ Możliwe że bardziej będzie się opłacać spojrzeć w aplikacji że jest np na 4 i zbić już wtedy do 2.
Pisałem maila do kia ale nikt nic konkretnego nie odpisał. Gdy się upomniałem o odpowiedź dostałem maila "Uprzejmie informujemy, że wiadomość została przekazana do odpowiedniego działu i jest w trakcie analizy."
Gdy zaczynałem w oknie programu GPF Charge State miałem 5. W sumie przejechałem 82 km po obwodnicy ostrowa. Najpierw przejechałem 20km z prędkością 90Km/h na trójce i około 3,5 tys obrotów. Temperatura GPF wynosiła ponad 500 stopni Celsjusza i cyfra nie spadła ani o jedną wartość. Stwierdziłem że źle robię i następnie jechałem na biegu numer 4 z prędkością około 120-130km/h i stopniowo cyfry schodziły w dół aż do 0 i dopiero wtedy zniknęła ikona. Starałem się utrzymywać ponad 600 stopni ale nie zawsze mi się udawało i co 20 kilometrów robiłem nawrot. Wniosek jest taki by ikona zgasła trzeba wypalić GPF do 0 :/ Możliwe że bardziej będzie się opłacać spojrzeć w aplikacji że jest np na 4 i zbić już wtedy do 2.
Pisałem maila do kia ale nikt nic konkretnego nie odpisał. Gdy się upomniałem o odpowiedź dostałem maila "Uprzejmie informujemy, że wiadomość została przekazana do odpowiedniego działu i jest w trakcie analizy."
-
- Posty: 1127
- Rejestracja: 23 kwie 2022, 12:38
- model samochodu: Kia Sportage V GT 4WD HEV + wszystko (tylko dziury w dachu nie chciałem)
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
Nie możliwe lecz pewne, a tak najlepiej jest zwyczajnie korzystać z kawałka wolnej drogi gdzie można bardziej dać gazu i wypalać na bieżąco a nie gromadzić punkty jeżdżąc przez miesiąc jak "pipa" (bo emerytów nie będę obrażał). Ja choć mam HEV to obserwuję wskazania z ciekawości i mimo że sporo jeżdżę skokami 1/2/3 do 7km to nigdy nie wskoczyła mi 1 bo lubię jak jest kawałek odpowiedniej drogi wcisnąć gaz ( nie musi to być przy 90/120/140km/h) i widzę że temperatura za GPF rośnie czyli coś tam się pewnie wypala (bo normalnie jest mniejsza od tej przed GPF).
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
Zgadzam się, też obserwuję wskazania, ostatnio kręciłem się głównie wokół komina.Wczoraj sprawdziłem GPF 1, krótka trasa 13 km, rozgrzałem auto, tryb sport i spadło do zera.Lunar GT pisze: ↑17 mar 2023, 08:07Nie możliwe lecz pewne, a tak najlepiej jest zwyczajnie korzystać z kawałka wolnej drogi gdzie można bardziej dać gazu i wypalać na bieżąco a nie gromadzić punkty jeżdżąc przez miesiąc jak "pipa" (bo emerytów nie będę obrażał). Ja choć mam HEV to obserwuję wskazania z ciekawości i mimo że sporo jeżdżę skokami 1/2/3 do 7km to nigdy nie wskoczyła mi 1 bo lubię jak jest kawałek odpowiedniej drogi wcisnąć gaz ( nie musi to być przy 90/120/140km/h) i widzę że temperatura za GPF rośnie czyli coś tam się pewnie wypala (bo normalnie jest mniejsza od tej przed GPF).
-
- Posty: 191
- Rejestracja: 03 sty 2023, 09:13
- model samochodu: Kia Sportage BL + AEB 150KM 7DCT MHEV
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
Obecnie mam status 2, wczoraj zrobiłem 50km między miastami w trybie sport, kawałek na autostradzie (10-15km), autko rozpędziłem do max dozwolonej prędkości i utrzymywałem przez kilka minut do kolejnych bramek, temperatury pow. 500 stopni, na autostradzie przez kilka minut 640-660 i nie spadło nic a nic.
Tak więc po wczorajszych przygazówkach oraz jeździe 90km/h + trochę autostrady nie jest łatwo zredukować tą wartość.
Niestety każde puszczenie gazu powoduje, że temperatura zaraz szybko spada sporo poniżej 500 stopni, w okolice 400-430.
Tak więc po wczorajszych przygazówkach oraz jeździe 90km/h + trochę autostrady nie jest łatwo zredukować tą wartość.
Niestety każde puszczenie gazu powoduje, że temperatura zaraz szybko spada sporo poniżej 500 stopni, w okolice 400-430.
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
Dokładnie myślę to samo, jest to piłowanie samochodu. Ch.. mnie wynalazki do oczyszczania spalin powinny interesować. Kupiłem auto do cyklu 90% miasto (przez to benzynę) i nikt mi nie powiedział że ono się do tego nie nadaje. Moim zdaniem wada ukryta pojazdu.
Ja mam do pracy 4km, na zakupy również też kilka kilometrów i w 90% tak wykorzystuje ten samochód. (nie jeżdżę jak pipa, ale w mieście co mam palić kapcia od świateł do świateł?) W pobliżu jedyna czteropasmówka to obwodnica ostrowa wlkp na którą prawie nie wjeżdżam. Mnie nie powinny w ogóle interesować jakieś wynalazki w tym aucie, wsiadam i jadę tym bardziej że jest to nowy samochód.Lunar GT pisze: ↑17 mar 2023, 08:07Nie możliwe lecz pewne, a tak najlepiej jest zwyczajnie korzystać z kawałka wolnej drogi gdzie można bardziej dać gazu i wypalać na bieżąco a nie gromadzić punkty jeżdżąc przez miesiąc jak "pipa" (bo emerytów nie będę obrażał). Ja choć mam HEV to obserwuję wskazania z ciekawości i mimo że sporo jeżdżę skokami 1/2/3 do 7km to nigdy nie wskoczyła mi 1 bo lubię jak jest kawałek odpowiedniej drogi wcisnąć gaz ( nie musi to być przy 90/120/140km/h) i widzę że temperatura za GPF rośnie czyli coś tam się pewnie wypala (bo normalnie jest mniejsza od tej przed GPF).