Jak z GPF w 1.6 150 ?

forum użytkowników modelu Sportage
Regulamin forum
link
erykporter
Posty: 50
Rejestracja: 16 mar 2023, 10:03
model samochodu: Sportage MHEV 180KM 7DCT FWD Business line AEB AE+

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

Post autor: erykporter »

Zapchany filtr GPF
Samochód „Kia Sportage 1,6GDI MHEV 180KM 7DCT FWD” użytkuję 0d początku lutego 2023 roku. W aucie przy przebiegu 980 km zapaliła się kontrolka GPF. Pomyślałem, że to dziwne, ale trudno. Przeczytałem instrukcję i postanowiłem wykonać procedurę umożliwiającą zgaśnięcie lampki. Jazdę wykonywałem na autostradzie A1. Nie dało to rezultatu pozytywnego. W drodze powrotnej skorzystałem z podpowiedzi opisanej na tej stronie. Ale i ta procedura zawiodła. Utrzymywanie obrotów 4 tysiące na odcinku 50 km (w obie strony to 100 km) nie spowodowało także zgaśnięcia lampki. Poza zniszczeniem samochodu, jest przecież na dotarciu i nie wolno przekraczać 3 tysiące obrotów, nie uzyskałem zgaśnięcia ostrzeżenia filtra cząsteczek stałych. Infolinia Kijamotors.pl każe mi skorzystać z autoryzowanej stacji obsługi celem przeprowadzenia diagnostyki. Moje pytanie brzmi: Kto zapłaci za paliwo, które zużyłem by wykonać wypalenie sadzy filtra zgodnie z procedurą opisaną w instrukcji? Pytam dlatego, że nie popełniłem błędu w eksploatacji samochodu, a mimo to zapchałem GPF.
jarmk
Posty: 312
Rejestracja: 09 wrz 2022, 19:26
model samochodu: Już nie KIA z wadliwym GPF-em..

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

Post autor: jarmk »

erykporter pisze: 16 mar 2023, 10:10 Kto zapłaci za paliwo, które zużyłem by wykonać wypalenie sadzy filtra zgodnie z procedurą opisaną w instrukcji? Pytam dlatego, że nie popełniłem błędu w eksploatacji samochodu, a mimo to zapchałem GPF.
Pisałem tu o tym samym kilkadziesiąt stron wcześniej..dodatkowo musiałem też kilka razy zapłacić z wjazd na autostradę..
Mi udało się 2 razy wypalić samemu. Ale gdy napisalem do nich, to i mnie wysyłali na diagnostykę do ASO, tylko po co, skoro i tak nic nie wykaże..
Ja opisałem podobnie tak jak Ty, porobiłem też skreny z aplikacji z oplat za autostradę i wysłałem do KIA Polska.

Też opisz, ale wyślij i do KIA Polska i do swojego Salonu KIA tam gdzie kupiłeś auto.
jaskier
Posty: 314
Rejestracja: 18 paź 2022, 11:04
model samochodu: sportage v mhev 180 BL AE+

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

Post autor: jaskier »

erykporter pisze: 16 mar 2023, 10:10 Zapchany filtr GPF
Samochód „Kia Sportage 1,6GDI MHEV 180KM 7DCT FWD” użytkuję 0d początku lutego 2023 roku. W aucie przy przebiegu 980 km zapaliła się kontrolka GPF. Pomyślałem, że to dziwne, ale trudno. Przeczytałem instrukcję i postanowiłem wykonać procedurę umożliwiającą zgaśnięcie lampki. Jazdę wykonywałem na autostradzie A1. Nie dało to rezultatu pozytywnego. W drodze powrotnej skorzystałem z podpowiedzi opisanej na tej stronie. Ale i ta procedura zawiodła. Utrzymywanie obrotów 4 tysiące na odcinku 50 km (w obie strony to 100 km) nie spowodowało także zgaśnięcia lampki. Poza zniszczeniem samochodu, jest przecież na dotarciu i nie wolno przekraczać 3 tysiące obrotów, nie uzyskałem zgaśnięcia ostrzeżenia filtra cząsteczek stałych. Infolinia Kijamotors.pl każe mi skorzystać z autoryzowanej stacji obsługi celem przeprowadzenia diagnostyki. Moje pytanie brzmi: Kto zapłaci za paliwo, które zużyłem by wykonać wypalenie sadzy filtra zgodnie z procedurą opisaną w instrukcji? Pytam dlatego, że nie popełniłem błędu w eksploatacji samochodu, a mimo to zapchałem GPF.
nie tylko nie zapłacą za paliwo ale jak trafisz na bezczelnych to jeszcze każą sobie płacić za wypalanie. Tymczasem mityczna aktualizacja (każdy o niej mówi nikt jej nie widział) już podobno "w drodze".
wiciu_88
Posty: 9
Rejestracja: 15 lis 2022, 21:56

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

Post autor: wiciu_88 »

Pierwszy raz udało mi się wypalić GPF patrząc na program Car scanner.
Gdy zaczynałem w oknie programu GPF Charge State miałem 5. W sumie przejechałem 82 km po obwodnicy ostrowa. Najpierw przejechałem 20km z prędkością 90Km/h na trójce i około 3,5 tys obrotów. Temperatura GPF wynosiła ponad 500 stopni Celsjusza i cyfra nie spadła ani o jedną wartość. Stwierdziłem że źle robię i następnie jechałem na biegu numer 4 z prędkością około 120-130km/h i stopniowo cyfry schodziły w dół aż do 0 i dopiero wtedy zniknęła ikona. Starałem się utrzymywać ponad 600 stopni ale nie zawsze mi się udawało i co 20 kilometrów robiłem nawrot. Wniosek jest taki by ikona zgasła trzeba wypalić GPF do 0 :/ Możliwe że bardziej będzie się opłacać spojrzeć w aplikacji że jest np na 4 i zbić już wtedy do 2.
Obrazek
Pisałem maila do kia ale nikt nic konkretnego nie odpisał. Gdy się upomniałem o odpowiedź dostałem maila "Uprzejmie informujemy, że wiadomość została przekazana do odpowiedniego działu i jest w trakcie analizy."
Lunar GT
Posty: 1127
Rejestracja: 23 kwie 2022, 12:38
model samochodu: Kia Sportage V GT 4WD HEV + wszystko (tylko dziury w dachu nie chciałem)
Lokalizacja: Śląsk

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

Post autor: Lunar GT »

wiciu_88 pisze: 16 mar 2023, 22:03 Możliwe że bardziej będzie się opłacać spojrzeć w aplikacji że jest np na 4 i zbić już wtedy do 2
Nie możliwe lecz pewne, a tak najlepiej jest zwyczajnie korzystać z kawałka wolnej drogi gdzie można bardziej dać gazu i wypalać na bieżąco a nie gromadzić punkty jeżdżąc przez miesiąc jak "pipa" (bo emerytów nie będę obrażał). Ja choć mam HEV to obserwuję wskazania z ciekawości i mimo że sporo jeżdżę skokami 1/2/3 do 7km to nigdy nie wskoczyła mi 1 bo lubię jak jest kawałek odpowiedniej drogi wcisnąć gaz ( nie musi to być przy 90/120/140km/h) i widzę że temperatura za GPF rośnie czyli coś tam się pewnie wypala (bo normalnie jest mniejsza od tej przed GPF).
Jacomir1
Posty: 21
Rejestracja: 30 cze 2022, 14:59
model samochodu: Kia Sportage mHEV 180 KM BL

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

Post autor: Jacomir1 »

Lunar GT pisze: 17 mar 2023, 08:07
wiciu_88 pisze: 16 mar 2023, 22:03 Możliwe że bardziej będzie się opłacać spojrzeć w aplikacji że jest np na 4 i zbić już wtedy do 2
Nie możliwe lecz pewne, a tak najlepiej jest zwyczajnie korzystać z kawałka wolnej drogi gdzie można bardziej dać gazu i wypalać na bieżąco a nie gromadzić punkty jeżdżąc przez miesiąc jak "pipa" (bo emerytów nie będę obrażał). Ja choć mam HEV to obserwuję wskazania z ciekawości i mimo że sporo jeżdżę skokami 1/2/3 do 7km to nigdy nie wskoczyła mi 1 bo lubię jak jest kawałek odpowiedniej drogi wcisnąć gaz ( nie musi to być przy 90/120/140km/h) i widzę że temperatura za GPF rośnie czyli coś tam się pewnie wypala (bo normalnie jest mniejsza od tej przed GPF).
Zgadzam się, też obserwuję wskazania, ostatnio kręciłem się głównie wokół komina.Wczoraj sprawdziłem GPF 1, krótka trasa 13 km, rozgrzałem auto, tryb sport i spadło do zera.
JohnWayne
Posty: 58
Rejestracja: 19 sie 2022, 19:30
model samochodu: KIA Sportage 1.6 150KM, manual, Business Line, Black Pearl

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

Post autor: JohnWayne »

wiciu_88 pisze: 16 mar 2023, 22:03 Stwierdziłem że źle robię i następnie jechałem na biegu numer 4 z prędkością około 120-130km/h i stopniowo cyfry schodziły w dół aż do 0 i dopiero wtedy zniknęła ikona.
Z całym szacunkiem ale dla mnie to nie jest normalne użytkowanie pojazdu...
patrykk
Posty: 191
Rejestracja: 03 sty 2023, 09:13
model samochodu: Kia Sportage BL + AEB 150KM 7DCT MHEV

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

Post autor: patrykk »

Obecnie mam status 2, wczoraj zrobiłem 50km między miastami w trybie sport, kawałek na autostradzie (10-15km), autko rozpędziłem do max dozwolonej prędkości i utrzymywałem przez kilka minut do kolejnych bramek, temperatury pow. 500 stopni, na autostradzie przez kilka minut 640-660 i nie spadło nic a nic.

Tak więc po wczorajszych przygazówkach oraz jeździe 90km/h + trochę autostrady nie jest łatwo zredukować tą wartość.

Niestety każde puszczenie gazu powoduje, że temperatura zaraz szybko spada sporo poniżej 500 stopni, w okolice 400-430.
jarmk
Posty: 312
Rejestracja: 09 wrz 2022, 19:26
model samochodu: Już nie KIA z wadliwym GPF-em..

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

Post autor: jarmk »

JohnWayne pisze: 17 mar 2023, 11:37 Z całym szacunkiem ale dla mnie to nie jest normalne użytkowanie pojazdu...
Też tak samo myślę.. to nie normalne, kupić auto, a potem jeździć i robić jakieś pomiary, zamiast cieszyć się z auta..
wiciu_88
Posty: 9
Rejestracja: 15 lis 2022, 21:56

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

Post autor: wiciu_88 »

jarmk pisze: 17 mar 2023, 15:03
JohnWayne pisze: 17 mar 2023, 11:37 Z całym szacunkiem ale dla mnie to nie jest normalne użytkowanie pojazdu...
Też tak samo myślę.. to nie normalne, kupić auto, a potem jeździć i robić jakieś pomiary, zamiast cieszyć się z auta..
Dokładnie myślę to samo, jest to piłowanie samochodu. Ch.. mnie wynalazki do oczyszczania spalin powinny interesować. Kupiłem auto do cyklu 90% miasto (przez to benzynę) i nikt mi nie powiedział że ono się do tego nie nadaje. Moim zdaniem wada ukryta pojazdu.
Lunar GT pisze: 17 mar 2023, 08:07
wiciu_88 pisze: 16 mar 2023, 22:03 Możliwe że bardziej będzie się opłacać spojrzeć w aplikacji że jest np na 4 i zbić już wtedy do 2
Nie możliwe lecz pewne, a tak najlepiej jest zwyczajnie korzystać z kawałka wolnej drogi gdzie można bardziej dać gazu i wypalać na bieżąco a nie gromadzić punkty jeżdżąc przez miesiąc jak "pipa" (bo emerytów nie będę obrażał). Ja choć mam HEV to obserwuję wskazania z ciekawości i mimo że sporo jeżdżę skokami 1/2/3 do 7km to nigdy nie wskoczyła mi 1 bo lubię jak jest kawałek odpowiedniej drogi wcisnąć gaz ( nie musi to być przy 90/120/140km/h) i widzę że temperatura za GPF rośnie czyli coś tam się pewnie wypala (bo normalnie jest mniejsza od tej przed GPF).
Ja mam do pracy 4km, na zakupy również też kilka kilometrów i w 90% tak wykorzystuje ten samochód. (nie jeżdżę jak pipa, ale w mieście co mam palić kapcia od świateł do świateł?) W pobliżu jedyna czteropasmówka to obwodnica ostrowa wlkp na którą prawie nie wjeżdżam. Mnie nie powinny w ogóle interesować jakieś wynalazki w tym aucie, wsiadam i jadę tym bardziej że jest to nowy samochód.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Sportage”