Problem z silnikiem 1.2 DPI
- TheKerimek
- Posty: 18
- Rejestracja: 26 wrz 2019, 11:00
- model samochodu: Proceed GT 7DCT MY20
Problem z silnikiem 1.2 DPI
Hej,
Jestem średniozadowolonym użytkownikiem Stonica. Rok produkcji 2021, rok modelowy 2022, przebieg 2500km. Silnik 1.2 DPi. Od pewnego czasu po dwu-trzy dniowym postoju auto odpala i od razu gaśnie. Miałem zawołaną już lawetę, ale laweciarz mówi "nie dostaje paliwa niech Pan przegazuje przy kręceniu" i auto odpaliło. Lawet nie miała już sensu bo auto kolejne dwa dni jeździło. Dzisiaj rano ponownie to samo.
Ktoś miał podobny przypadek?
Jestem średniozadowolonym użytkownikiem Stonica. Rok produkcji 2021, rok modelowy 2022, przebieg 2500km. Silnik 1.2 DPi. Od pewnego czasu po dwu-trzy dniowym postoju auto odpala i od razu gaśnie. Miałem zawołaną już lawetę, ale laweciarz mówi "nie dostaje paliwa niech Pan przegazuje przy kręceniu" i auto odpaliło. Lawet nie miała już sensu bo auto kolejne dwa dni jeździło. Dzisiaj rano ponownie to samo.
Ktoś miał podobny przypadek?
Proceed GT 7DCT MY20 (TEC+PRE+AEB+PNS)
-
- Posty: 480
- Rejestracja: 22 lis 2021, 22:20
Re: Problem z silnikiem 1.2 DPI
Nie "gazuj" na zimnym silniku, gdy nie ma jeszcze smarowania. Auto na diagnozę, możliwe że pompa paliwa nie trzyma ciśnienia, lub układ paliwowy jest nieszczelny.
Re: Problem z silnikiem 1.2 DPI
Ciekawe, jak odbierałem 2 miesiące temu moją RIO w salonie to akurat przywieźli lawetą do serwisu jakiegoś białego stonika,
Samochód całkiem nowy więc myślę sobie przyłożę ucha i posłucham:
właścicielka opowiada że rano w garażu samochód nie odpalił, serwisant na to że dziwne bo samochód już w serwisie odpalił od razu i nawet samodzielnie zjechał z lawety
Nie wiem jak się zakończyło ale coś brzmiało identycznie jak u ciebie.
Samochód całkiem nowy więc myślę sobie przyłożę ucha i posłucham:
właścicielka opowiada że rano w garażu samochód nie odpalił, serwisant na to że dziwne bo samochód już w serwisie odpalił od razu i nawet samodzielnie zjechał z lawety
Nie wiem jak się zakończyło ale coś brzmiało identycznie jak u ciebie.
Re: Problem z silnikiem 1.2 DPI
Mam w rodzinie Rio 1.2 - zdarzyło się raz tej zimy, że nie chciał zapalić. Kręcił jak wściekły, ale nie łapał. Odstał kilka godzin i potem za 3 razem załapał. Trochę go gazem trzeba było pomiziać.
Jednostkowy przypadek, auto jeździ normalnie.
Jednostkowy przypadek, auto jeździ normalnie.
Re: Problem z silnikiem 1.2 DPI
Witam . Dzisiaj i u mnie nie chciał odpalić. Kręcony kilkanaście razy . Co jest??? Odebrany w styczniu 2022.
Re: Problem z silnikiem 1.2 DPI
No i mnie też to dopadło, z tym że muszę długo kręcić ale jak zapali to później już pali,chyba trzeba to zgłosić w serwisie...
Czym ktoś z kolegów miał to diagnozowane?
Czym ktoś z kolegów miał to diagnozowane?
-
- Posty: 716
- Rejestracja: 22 maja 2020, 12:55
- model samochodu: Stonic 1.0 120
Re: Problem z silnikiem 1.2 DPI
Raz jeden na 2 lata zapalił za trzecim razem. Ale może sprzęgło nie do końca docisnąłem, może właśnie gorsze paliwo itp. Mam silnik 1.0 ale może nie ma znaczenia który silnik. W Stonicu jest taki glupi sygnał jak się wejdzie i włoży klucz. Chyba warto poczekać aż skończy pikać. Cos o tym czytałem i piąte przez dziesiąte pamiętam że może mieć to związek z dochodzeniem paliwa
-
- Posty: 716
- Rejestracja: 22 maja 2020, 12:55
- model samochodu: Stonic 1.0 120
Re: Problem z silnikiem 1.2 DPI
No może drugi raz się tez tak zdarzyło że za drugim razem zapalił ale po prostu wtedy nie byłem pewien bo radio miałem głośno i na ulicy byl wtedy duzy hałas.
Wiec nie wiedziałem czy jest włączony czy w końcu stąd odruchowo wyłączyłem i włączyłem.
Nie jestem pewien czy taka żółta kontrolka gdzie chyba jest kluczyk jako symbol się nie świeciła jakos inaczej niż zwykle (przy tym przypadku ze za 3 razem).
Jeśli coś takiego się przydarzy, to trzeba ochłonąć , powoli przekręcić kluczyk w 1. położenie, drugie, i chyba tez nie za długo przekręcać kluczyk.
Moze problem jest gdzieś w "czytaniu kluczyka".
Wiec nie wiedziałem czy jest włączony czy w końcu stąd odruchowo wyłączyłem i włączyłem.
Nie jestem pewien czy taka żółta kontrolka gdzie chyba jest kluczyk jako symbol się nie świeciła jakos inaczej niż zwykle (przy tym przypadku ze za 3 razem).
Jeśli coś takiego się przydarzy, to trzeba ochłonąć , powoli przekręcić kluczyk w 1. położenie, drugie, i chyba tez nie za długo przekręcać kluczyk.
Moze problem jest gdzieś w "czytaniu kluczyka".
Re: Problem z silnikiem 1.2 DPI
Kolego masz silnik 1.0 i to jest co innego, to jak widać występuje w 1.2 model 2022 i chyba problem z dojściem paliwa
Re: Problem z silnikiem 1.2 DPI
A ja mam pytanie o ten irytujący dźwięk po włożeniu kluczyka: czy to da się wyłączyć, przyciszyć?