Raport spalania KIA SORENTO HEV/PHEV 4gen.
-
- Posty: 208
- Rejestracja: 14 maja 2021, 12:06
- model samochodu: Sorento HEV AWD XL, Prestige Line + Panorama, MY22
Re: Raport spalania KIA SORENTO HEV/PHEV 4gen.
Moja średnia z ponad 5000 km z HEV'a to 8,6 l/100km.
Przynajmniej połowa zrobiona na autostradzie/ekspresówce.
Nie dotykając autostrad spokojnie mieszczę się w okolicach 7l, po wsiach dookoła nawet 6,5l się pojawia.
Oczywiście dużo zależy od warunków, przykładowo wczoraj przy tym ***nym wietrze trasa W-wa - Poznań z prędkością 125 km/h, spalanie 11,8 l/100km
Przynajmniej połowa zrobiona na autostradzie/ekspresówce.
Nie dotykając autostrad spokojnie mieszczę się w okolicach 7l, po wsiach dookoła nawet 6,5l się pojawia.
Oczywiście dużo zależy od warunków, przykładowo wczoraj przy tym ***nym wietrze trasa W-wa - Poznań z prędkością 125 km/h, spalanie 11,8 l/100km
Re: Raport spalania KIA SORENTO HEV/PHEV 4gen.
Szybki przykład. Wczoraj trasa do stolicy i z powrotem - 102 km. Tylko ja z żoną.
Ok 60 km autostrada (120km/h tempomat), reszta miasto w korku o godz 17.
Miasto przejechane w większości na prądzie. Średnie spalanie z całej wycieczki wyszło 5.1
Przy 120 średnie spalanie utrzymuje sie w okolicach 8-8.5l.
Ok 60 km autostrada (120km/h tempomat), reszta miasto w korku o godz 17.
Miasto przejechane w większości na prądzie. Średnie spalanie z całej wycieczki wyszło 5.1
Przy 120 średnie spalanie utrzymuje sie w okolicach 8-8.5l.
Re: Raport spalania KIA SORENTO HEV/PHEV 4gen.
Lubię tomnieteq pisze: ↑18 lut 2022, 10:50 Szybki przykład. Wczoraj trasa do stolicy i z powrotem - 102 km. Tylko ja z żoną.
Ok 60 km autostrada (120km/h tempomat), reszta miasto w korku o godz 17.
Miasto przejechane w większości na prądzie. Średnie spalanie z całej wycieczki wyszło 5.1
Przy 120 średnie spalanie utrzymuje sie w okolicach 8-8.5l.
Re: Raport spalania KIA SORENTO HEV/PHEV 4gen.
Phev, jazda miejska, zima, spalanie 3,9-4,3l. Średnia długość przejechanego odcinka ok. 4-5km.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 01 kwie 2022, 22:00
- model samochodu: Tucson III, 2.0 CRDi, 136 KM,
Re: Raport spalania KIA SORENTO HEV/PHEV 4gen.
Witam. Mam na oku Sorento PHEV,
(1) Czy możecie powiedzieć jakie uzyskujecie zasięgi z w pełni naładowanego akumulatora. Liczę to sobie w kontekście dziennego dojeżdżania: łącznie 65km -> 50km ekspresówka + 15 km miasto. Domyślam się że aku na tyle nie starczy, na ile realnie można liczyć przy normalnej jeździe i pogodzie (przyjmijmy okolice 120km/h, normalnej jazdy, znikomy wiatr, temperatura 15*C, 2 osoby)
(2) Czy widzicie dużą różnicę w zużyciu energii elektrycznej jadąc 100km/h vs 120km/h
Z góry dzięki za chęci odpisania.
(1) Czy możecie powiedzieć jakie uzyskujecie zasięgi z w pełni naładowanego akumulatora. Liczę to sobie w kontekście dziennego dojeżdżania: łącznie 65km -> 50km ekspresówka + 15 km miasto. Domyślam się że aku na tyle nie starczy, na ile realnie można liczyć przy normalnej jeździe i pogodzie (przyjmijmy okolice 120km/h, normalnej jazdy, znikomy wiatr, temperatura 15*C, 2 osoby)
(2) Czy widzicie dużą różnicę w zużyciu energii elektrycznej jadąc 100km/h vs 120km/h
Z góry dzięki za chęci odpisania.
Re: Raport spalania KIA SORENTO HEV/PHEV 4gen.
Nie da się jednoznacznie odpowiedzieć poniewaz im zimniej tym więcej PHEV wspomaga się silnikiem spalinowym. Pisałem, że średnie spalanie zima przy jeździe tylko w mieście to 3.9-4.3. teraz już spadło do 3,3. Czyli coraz więcej jeździ używając baterii.
Wszystko teraz zależy jakim jesteś kierowcą. Jezdzac spokojnie po nagrzaniu silnika ( zima to kilka km, latem praktycznie krótka chwila) samochód będzie tylko korzystał z baterii. Zima przy 120km/h przejedziesz 40kilka km. Któryś z kolegów wspominał, że jego rekord to 60km a średnio 54km ale nie pamietam czy w mieście czy na trasie.
Osobiście trudno mi jednonacznie określic zasięg na całej baterii ponieważ mój samochód dziennie nie przejeżdża tyłu km, aby ją wyczerpać. Zawsze jak jest 100% naładowany to pokazuje zasięg 56 km ale wiadomo, że zima będzie to wyraźnie mniej a latem może zdarzyć się więcej.
Wszystko teraz zależy jakim jesteś kierowcą. Jezdzac spokojnie po nagrzaniu silnika ( zima to kilka km, latem praktycznie krótka chwila) samochód będzie tylko korzystał z baterii. Zima przy 120km/h przejedziesz 40kilka km. Któryś z kolegów wspominał, że jego rekord to 60km a średnio 54km ale nie pamietam czy w mieście czy na trasie.
Osobiście trudno mi jednonacznie określic zasięg na całej baterii ponieważ mój samochód dziennie nie przejeżdża tyłu km, aby ją wyczerpać. Zawsze jak jest 100% naładowany to pokazuje zasięg 56 km ale wiadomo, że zima będzie to wyraźnie mniej a latem może zdarzyć się więcej.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 01 kwie 2022, 22:00
- model samochodu: Tucson III, 2.0 CRDi, 136 KM,
Re: Raport spalania KIA SORENTO HEV/PHEV 4gen.
Dzięki bardzo galloper za odpowiedź, o taki zestaw informacji mi chodziło. Ciekawi mnie jeszcze czy można wymusić tryb elektryczny już od samego ruszenia z garażu, czy też na początku zawsze rusza się z silnikiem spalinowym do rozgrzania "( zima to kilka km, latem praktycznie krótka chwila)" ?
Re: Raport spalania KIA SORENTO HEV/PHEV 4gen.
Nie można wymusić trybu EV. Silnik musi się załączyć, aby osiągnąć bezpieczna temperaturę do eksploatacji oraz w celu nagrzania wnętrza.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 01 kwie 2022, 22:00
- model samochodu: Tucson III, 2.0 CRDi, 136 KM,
Re: Raport spalania KIA SORENTO HEV/PHEV 4gen.
Dzięki. Pewnie to też ma związek z tym aby zapewnić względne rozruszanie silnika spalinowego przy przeważającym użytkowaniu krótkodystansowym auta ~ elektrycznym.
Re: Raport spalania KIA SORENTO HEV/PHEV 4gen.
Zauwazylem ze u mnie dziala to tak, ze w chlodne dni spalinowiec zalacza sie aby nagrzac auto ale nie zeby je napedzac.
Normalnie auto jedzie na pradzie, a silnik pracuje tak jakby ne biegu jalowym... moge oczywiscie byc w bledzie ale takie mam odczucia z jazdy.
Tak tez pokazuje wyswietlacz. Lampka EV sie pali chociaz silnik spalinowy chodzi.
Normalnie auto jedzie na pradzie, a silnik pracuje tak jakby ne biegu jalowym... moge oczywiscie byc w bledzie ale takie mam odczucia z jazdy.
Tak tez pokazuje wyswietlacz. Lampka EV sie pali chociaz silnik spalinowy chodzi.