Raport spalania KIA SORENTO HEV/PHEV 4gen.

forum użytkowników modelu Sorento
galloper
Posty: 401
Rejestracja: 04 mar 2021, 14:21
model samochodu: Sorento PHEV 2021

Re: Raport spalania KIA SORENTO HEV/PHEV 4gen.

Post autor: galloper »

Odcinek 130km. 30km miasto i droga krajowa - jazda w trybie EV 20km/h powyzej limit. 100km jazda w trybie HEV S-ka 130km/h.
Spalanie 6,1l.
inquis
Posty: 1249
Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV XL+PNS, SNOW PEARL WHITE

Re: Raport spalania KIA SORENTO HEV/PHEV 4gen.

Post autor: inquis »

Udało mi się przejechać 65 km na jednym ładowaniu i to mój dotychczasowy rekord. Spokojna jazda po mieście. Jest to jakieś 10 km więcej niż zimą. Mam wrażenie, że sprawność baterii poprawiła nieco aktualizacja 080323, ale ten "rekord" to raczej zasługa w końcu przyjemnej temperatury.
galloper
Posty: 401
Rejestracja: 04 mar 2021, 14:21
model samochodu: Sorento PHEV 2021

Re: Raport spalania KIA SORENTO HEV/PHEV 4gen.

Post autor: galloper »

Przejechane 56km i jeszcze 6km zasięgu zostało.
inquis
Posty: 1249
Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV XL+PNS, SNOW PEARL WHITE

Re: Raport spalania KIA SORENTO HEV/PHEV 4gen.

Post autor: inquis »

Średnia prędkość 120 km/h, licznikowa 130-140 km/h, spalanie 8,5 l. Ciepło, opony letnie, PB98, tryb smart, 4 osoby na pokładzie. Wynik naprawdę ok.
Załączniki
20230611_111758.jpg
BrzydkiWacek
Posty: 223
Rejestracja: 29 paź 2021, 14:13
model samochodu: Kia Sorento HEV XL, PL AWD 2022

Re: Raport spalania KIA SORENTO HEV/PHEV 4gen.

Post autor: BrzydkiWacek »

Nieźle inquis - starasz się :P

A ja miałem niższe spalanie wiosną niż obecnie...
Ale żeby nie było - przepisowa jazda bez zamulania i mam średnie (z ~10kkm) 6,9l/100km.
Ostatnio grzałem A4ką (Kat <-> Wroc) - max co się dało aby tylko mandatu nie płacić... wyszło 8,2 l/100km w jedną stronę i 8,8l/100km z powrotem jadąc już spokojniej 120-130km/h... Pogoda taka sama i bezwietrznie. Coś nie halo ten "sprzęt" jest...
inquis
Posty: 1249
Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV XL+PNS, SNOW PEARL WHITE

Re: Raport spalania KIA SORENTO HEV/PHEV 4gen.

Post autor: inquis »

Zauważyłem, ze jazda w trybie SPORT ładuje baterię. Po przejechaniu 8 km naladowanie wzroslo o 4%, czyli ok. 2 km zasięgu przy spokojnej jeździe. Oczywiście kosztem sredniego zużycia o ok. 2 litry, ale wydaje mi się, że dziala to nawet wydajniej niz tryby charge w innych plug-inach. Jak to u Was wygląda?
Pawel_W
Posty: 36
Rejestracja: 23 lis 2022, 15:27

Re: Raport spalania KIA SORENTO HEV/PHEV 4gen.

Post autor: Pawel_W »

Mam takie bardzo ogólne pytanie. Ile km jesteście w stanie przejechać waszym PHEV jak zatankujecie do pełna (benzynkę i prąd). I nie dopełniacie baterii + jedziecie na smart a nie ev. Na takim normalnym poruszaniu sie troche miasta trochę trasy (wiem że to mocno zależy!). Luźno licząc po liczbach które wrzucacie to jakieś 600km?
inquis
Posty: 1249
Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV XL+PNS, SNOW PEARL WHITE

Re: Raport spalania KIA SORENTO HEV/PHEV 4gen.

Post autor: inquis »

Pawel_W pisze: 15 sie 2023, 11:35 Mam takie bardzo ogólne pytanie. Ile km jesteście w stanie przejechać waszym PHEV jak zatankujecie do pełna (benzynkę i prąd). I nie dopełniacie baterii + jedziecie na smart a nie ev. Na takim normalnym poruszaniu sie troche miasta trochę trasy (wiem że to mocno zależy!). Luźno licząc po liczbach które wrzucacie to jakieś 600km?
U mnie tak jak piszesz, +/- 600 km. Ale jakbyś chcial zaszaleć z autostradową, to raczej 500😁.
PiterW
Posty: 159
Rejestracja: 19 kwie 2018, 13:26
model samochodu: Kia Sorento IV PHEV Prestige Line + dach (2022)
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Raport spalania KIA SORENTO HEV/PHEV 4gen.

Post autor: PiterW »

Mały raport spalania z wyjazdu wakacyjnego Kią Sorento PHEV.
Łącznie przejechane 4400km, trasa Gdańsk -> Kudowa Zdrój -> Norymberga -> Jezioro Garda -> Werona, Wenecja -> Jaskinia Postojna -> Baška -> Jeziora Plitwickie -> Zagrzeb -> Bratysława -> Gdańsk.

Średnie spalanie z całej trasy wyszło 7.7 litra/100km 😀 (do Bratysławy było nawet 7.3 ale potem trochę szybsza jazda po Polsce podniosła średnią). Nigdzie po drodze akumulatora nie ładowałem z gniazdka, tylko z domu wyjechałem z pełnym (a to zasięg na prądzie około 50km), jednakże po drodze jadąc przez góry - (np. przełęcz Brennen w Austrii a potem do Bolonii) to zjeżdżając z gór dwukrotnie udało mi się naładować akumulator do pełna od pustego tylko energią z rekuperacji 😀.

Jeszcze jedna obserwacja - samochód załadowany po dach (dosłownie - walizki wstawiane pionowo), Nivomat z Prestige Line dawał pieknie radę, w ogóle tył nie siada - nie ma żadnej różnicy czy samochód pusty czy w pełni obciążony. W nocy nie było potrzeby używania korektora ustawienia świateł.
Kia Sorento IV PHEV Prestige Line + dach, 2022
była: Kia Optima 2.0 DOHC + automat, L + NAV, snow white pearl, 2018
nagdob
Posty: 1120
Rejestracja: 21 mar 2020, 13:55
model samochodu: Sportage V, 1.6 T-GDI 230 KM 6AT AWD HEV, wersja BL, kolor H8G (Dark Penta Metal), AE+, HAR, LTH, PNS, HAK wertykalny, produkcja lipiec 2022

Re: Raport spalania KIA SORENTO HEV/PHEV 4gen.

Post autor: nagdob »

PiterW pisze: 18 sie 2023, 09:58 Mały raport spalania z wyjazdu wakacyjnego Kią Sorento PHEV.
Łącznie przejechane 4400km, trasa Gdańsk -> Kudowa Zdrój -> Norymberga -> Jezioro Garda -> Werona, Wenecja -> Jaskinia Postojna -> Baška -> Jeziora Plitwickie -> Zagrzeb -> Bratysława -> Gdańsk.

Średnie spalanie z całej trasy wyszło 7.7 litra/100km 😀 (do Bratysławy było nawet 7.3 ale potem trochę szybsza jazda po Polsce podniosła średnią). Nigdzie po drodze akumulatora nie ładowałem z gniazdka, tylko z domu wyjechałem z pełnym (a to zasięg na prądzie około 50km), jednakże po drodze jadąc przez góry - (np. przełęcz Brennen w Austrii a potem do Bolonii) to zjeżdżając z gór dwukrotnie udało mi się naładować akumulator do pełna od pustego tylko energią z rekuperacji 😀.

Jeszcze jedna obserwacja - samochód załadowany po dach (dosłownie - walizki wstawiane pionowo), Nivomat z Prestige Line dawał pieknie radę, w ogóle tył nie siada - nie ma żadnej różnicy czy samochód pusty czy w pełni obciążony. W nocy nie było potrzeby używania korektora ustawienia świateł.
Podaj jeszcze średnią prędkość z trasy i jak możesz to policz faktyczne spalanie z kilometrów i ilości paliwa z faktur.
Drugie auto: KIA NIRO HEV 2020, full opcja, brązowa skóra.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Sorento”