Wyświetlacz/ główny ekran nie działa

forum użytkowników modelu ProCeed
Izusek
Posty: 26
Rejestracja: 22 maja 2021, 06:25
model samochodu: Astra K

Wyświetlacz/ główny ekran nie działa

Post autor: Izusek »

hej

Tydzień temu zakupiłem nowego proceeda gt na full i już po przejechaniu 50km i zgaszeniu auta pojawil sie problem. Mianowicie przy ponownym odpaleniu przestal działać wyświetlacz, który pokazuje prędkość, nawigacja działała. Trzeba było zamykać auto i poczekać za 30 min i problem znikał, problem pojawial sie średnio raz dziennie.

Oddałem auto do aso, komputer nie wykazal błędów, problem udalo im się wyowlać metoda prób i błędów ale nie wiedzą co to. W następnym tyg elektryk ma sprawdzić wiązkę.
Miał ktoś taki problem ?

Ktoś wie co w sytuacji jakby auto miało np. czekać na nowy wyświetlacz ponad miesiąc, to czy mi przysługuje jakaś rekompensata? Biorąca pod uwagę, że już z salonu wyjechałem wadliwym autem.
Grundi
Posty: 165
Rejestracja: 24 paź 2021, 13:18

Re: Wyświetlacz/ główny ekran nie działa

Post autor: Grundi »

Jeżeli chodzi o rękojmie za wady ukryte

„ Jeżeli kupujący stwierdził wadę ukrytą samochodu, powinien najpierw zawiadomić sprzedającego, a następnie złożyć stosowne oświadczenie.

Do jakich roszczeń ma prawo kupujący?

Obniżenie ceny.
Żądanie naprawy lub wymiany pojazdu.
Odstąpienie od umowy, zwrot samochodu do komisu i odzyskanie poniesionych kosztów.
Zgodnie z prawem roszczenia konsumenta są uzasadnione, jeżeli przedsiębiorca nie odniesie się do nich w przeciągu 14 dni od chwili ich otrzymania. Jeżeli ugodowe rozwiązanie sporu nie jest możliwe, sprawa powinna zostać skierowana do sądu. „

W tym przypadku w ramach rekojmi możesz/ masz prawo, a nawet obowiązek domagać się naprawy, i tu Twoje prawo się kończy niestety, bo z tego co pamietam to sprzedający w pierwszej kolejności jest zobowiązany do naprawienia szkody na swój koszt,
Box
Posty: 129
Rejestracja: 28 wrz 2021, 20:57
model samochodu: KIA PROCEED GT

Re: Wyświetlacz/ główny ekran nie działa

Post autor: Box »

Izusek pisze: 28 sty 2022, 18:26 hej

Tydzień temu zakupiłem nowego proceeda gt na full i już po przejechaniu 50km i zgaszeniu auta pojawil sie problem. Mianowicie przy ponownym odpaleniu przestal działać wyświetlacz, który pokazuje prędkość, nawigacja działała. Trzeba było zamykać auto i poczekać za 30 min i problem znikał, problem pojawial sie średnio raz dziennie.

Oddałem auto do aso, komputer nie wykazal błędów, problem udalo im się wyowlać metoda prób i błędów ale nie wiedzą co to. W następnym tyg elektryk ma sprawdzić wiązkę.
Miał ktoś taki problem ?

Ktoś wie co w sytuacji jakby auto miało np. czekać na nowy wyświetlacz ponad miesiąc, to czy mi przysługuje jakaś rekompensata? Biorąca pod uwagę, że już z salonu wyjechałem wadliwym autem.
Ogólnie serwis ma 30dni na usunięcie wady. Ale KIA zastrzega sobie prawo do wydłużenia tego okresu np. jeżeli daną cześć trzeba sprowadzić z za granicy a ile ? Mogą przeciągać zwłaszcza w dzisiejszych czasach, problem z dostawami.

Można żądać zwrotu całej kwoty, kupiłeś przedmiot z wadą ukrytą o ktorej nie wiedzialeś a termin naprawy wynosi np. 6msc co uniemożliwia użytkowanie pojazdu przez ten czas. Brak prędkościomierza itp.

Jednak coś takiego tylko z cywilnego można pociągnąć. KIA pewnie nie zgodziłaby się na wypłatę kwoty z FV.

Ja kiedyś miałem sprawę mniejszego kalibru, mianowocie czekałem na drzwi 14 tygodni. W umowie termin wynosił 8 tygodni. Po 12 tygodniach przyjechały bez zawiasów. W związku z powyższym odstąpilem od umowy z żądaniem zwrotu poniesionych kosztów. Sprawa wylądowała w Sądzie Cywilnym. Po 8 miesiącach otrzymałem pieniądze za dwrzi + odszkodowanie za poniesione inne koszty, nie mogłem zrobić remontu w domu, odwołałem ekipę, której musiałem zapłacić
Grundi
Posty: 165
Rejestracja: 24 paź 2021, 13:18

Re: Wyświetlacz/ główny ekran nie działa

Post autor: Grundi »

Nie mona zadać zwrotu kwoty z FV, zgodnie z prawem w pierwszej kolejności mogą usunąć wadę. Jeżeli są w stanie ( a są) to już wyczerpuje możliwość zwrotu auta, ile to będzie trwało, ze nie można używać auta, tu kolejny przykry pstryczek w nos, a co to kogo interesuje, może jak dealer będzie miał gest do da jakieś picanto na czad naprawy lub oczekiwania na częścią niestety w obecnych czasach nie ma wymogu przekazania „sprzętu” ( w tym przypadku samochodu) zastępczego, prawo zawsze lezy po srodku, niestety z przewaga możliwości większego/mocniejszego,

Chyba ze kolega świadczy usługi transportowe lub auto jest mu niezbędne do pracy ( nie mówmy o dojazdach) wtedy miał by szanse na odszkodowanie z tytułu niemożliwości prowadzenia pracy zarobkowej.
Izusek
Posty: 26
Rejestracja: 22 maja 2021, 06:25
model samochodu: Astra K

Re: Wyświetlacz/ główny ekran nie działa

Post autor: Izusek »

Grundi pisze: 28 sty 2022, 19:49 Jeżeli chodzi o rękojmie za wady ukryte

„ Jeżeli kupujący stwierdził wadę ukrytą samochodu, powinien najpierw zawiadomić sprzedającego, a następnie złożyć stosowne oświadczenie.

Do jakich roszczeń ma prawo kupujący?

Obniżenie ceny.
Żądanie naprawy lub wymiany pojazdu.
Odstąpienie od umowy, zwrot samochodu do komisu i odzyskanie poniesionych kosztów.
Zgodnie z prawem roszczenia konsumenta są uzasadnione, jeżeli przedsiębiorca nie odniesie się do nich w przeciągu 14 dni od chwili ich otrzymania. Jeżeli ugodowe rozwiązanie sporu nie jest możliwe, sprawa powinna zostać skierowana do sądu. „

W tym przypadku w ramach rekojmi możesz/ masz prawo, a nawet obowiązek domagać się naprawy, i tu Twoje prawo się kończy niestety, bo z tego co pamietam to sprzedający w pierwszej kolejności jest zobowiązany do naprawienia szkody na swój koszt,
Nie ma innej opcji jak na swój koszt pomijając już fakt, że o usterce poinformowałem ich 1-2h po kupnie auta, a poza tym gwarancja.

Nawet jeśli uda im się naprawić auto sprawnie to i tak będę najpierw żądał rekompensaty za sprzedanie "bubla".(nie chodzi mi tu już o pieniądze ale o zasady, skoro oni oczekują, że na przegląd nie spóźnię się nawet o 1km czy o jeden dzień no to halo)
Musiałem specjalnie jechać na serwis 500km (mieszkam w de, tak wiem mogłem tutaj to robić ale to oni mi wydali auto z wada ukrytą więc niech się tym zajmą). Na swój koszt musiałem ogarnąć auto zastępcze(gdzie w dniu zakupy sprzedałem swoje 3letnie bez awaryjne auto).
Później zaproponowano mi 14 letnia kia, która na codzień jeździ jako nauka jazdy(pedały po dwóch stronach). Z góry założyli, że nie chce elektryka bo za daleko mieszkam (wsumie fakt nie chcialbym)

Najśmieszniejsze w tym jest to, że na początku chciałem kupić octavia rs ale odstraszyły mnie problemy z elektryka i wyświetlaczem, a tu proszę xd

@Box #Box dzięki za wypowiedź również.
Grundi
Posty: 165
Rejestracja: 24 paź 2021, 13:18

Re: Wyświetlacz/ główny ekran nie działa

Post autor: Grundi »

Reklamacja i rękojmia to dwie różne rzeczy :-)

Raczej skorzystał bym na Twoim z rekojmi

Za reklamacje odpowiada producent, może Cię przeciągać w nieskończoność bo prawo jest po jego stronie, może odpisywać co 13 dni ze z uwagi na niedostępność części reklamacja się przedłuży.

Co do żądania rekompensaty. Zdajesz sobie sprawę ze nie masz do tego żadnych podstaw zasady to jedno a prawo to drugie, przy dobrych wiatrach może dostaniesz kawę jakaś, a jak będziesz się stawiał okoniem to na wszystko będziesz czekał do ostatniego dnia. Takie czasy nastały. Bareja by tego lepiej nie wymyślił niestety.

Z tytułu rekojmi odpowiada sprzedawca, i to on jako dealer musi się wywiązać z warunków rekojmi, nie wiem ci prawda jakie one są bo nigdy się w to nie zagłębiłem.

Odnośnie tego ze godzinę po zakupie zgłosiłeś im wadę. Przypomniała mi się sytuacja sprzed 15 -20 lat prawie jak kupiliśmy do firmy nowy komputer stacjonarny z płaskim monitorem, w mediaexpercie :-) dumni jak pawie ( firma budynek obok media) po odparowaniu monitora patrzymy, dwa martwe pixele:-) marsz do sklepu a Pan na to, ale Panowie takie rzeczy to tylko na gwarancji możecie próbować ale powiem wam w tajemnicy ze poniżej „iluśtam” już nie pamietam ilu, producent odrzuca reklamacje a będziecie 14 dni bez monitora.
Izusek
Posty: 26
Rejestracja: 22 maja 2021, 06:25
model samochodu: Astra K

Re: Wyświetlacz/ główny ekran nie działa

Post autor: Izusek »

Wyczytałem, że nawet jak naprawia to mam prawo żądać od sprzedawcy pokrcia szkód jakie odniosłem poprzez nabycie wadliwej rzeczy (wlicza się też tutaj np dostarczenie auta na serwis czy to, że musiałem wypożyczyć jakieś na swój koszt)
kon
Posty: 1125
Rejestracja: 06 sty 2019, 17:37

Re: Wyświetlacz/ główny ekran nie działa

Post autor: kon »

Grundi pisze: 30 sty 2022, 11:44 Reklamacja i rękojmia to dwie różne rzeczy :-)
.....
Żeby był porządek:
1. Uprawnienia nabywcy/konsumenta to:
-gwarancja - uprawnieni wydawane dobrowolnie przez gwaranta.
-rekojmia - uprawnienie wynikające bezpośrednio z kodeksu cywilnego. Jest to odpowiedzialność sprzedawcy.

2. Reklamacja to jest żądanie klienta względem sprzedawcy czy gwaranta. Reklamację można składać z tytułu gwarancji lub rękojmii.
Rękojmia jest dość potężnym uprawnieniem, ale wszystkim którzy kupują cokolwiek na firmę, radzę dokładnie czytać co podpisują. Bo w przypadku zakupu na firmę, sprzedawca ma prawo ograniczyć lub wyłączyć rękojmię. I tak się najczęściej dzieje w przypadku samochodów.
Izusek
Posty: 26
Rejestracja: 22 maja 2021, 06:25
model samochodu: Astra K

Re: Wyświetlacz/ główny ekran nie działa

Post autor: Izusek »

kon pisze: 30 sty 2022, 12:39
Grundi pisze: 30 sty 2022, 11:44 Reklamacja i rękojmia to dwie różne rzeczy :-)
.....
Żeby był porządek:
1. Uprawnienia nabywcy/konsumenta to:
-gwarancja - uprawnieni wydawane dobrowolnie przez gwaranta.
-rekojmia - uprawnienie wynikające bezpośrednio z kodeksu cywilnego. Jest to odpowiedzialność sprzedawcy.

2. Reklamacja to jest żądanie klienta względem sprzedawcy czy gwaranta. Reklamację można składać z tytułu gwarancji lub rękojmii.
Rękojmia jest dość potężnym uprawnieniem, ale wszystkim którzy kupują cokolwiek na firmę, radzę dokładnie czytać co podpisują. Bo w przypadku zakupu na firmę, sprzedawca ma prawo ograniczyć lub wyłączyć rękojmię. I tak się najczęściej dzieje w przypadku samochodów.
Dziękuję za tak merytoryczną wypowiedź. Zobaczymy jak to wszystko się przeciągnie. Jak narazie to jestem zbyt zdenerwowany cała sytuacją, żeby myśleć racjonalnie. Jeśli podejmę jakieś kroki to napewno będę kontaktował się z moim prawnikiem.
marcin2
Posty: 2
Rejestracja: 14 lut 2022, 19:59
model samochodu: Proceed GT

Re: Wyświetlacz/ główny ekran nie działa

Post autor: marcin2 »

Witam. I jak sie zakończyła historia wyświetlacza ? jaka przyczyna ? Wlasnie dzisiaj i mi zgasł całkowicie przy przebiegu 4900km. Ktos cos podpowie ?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia ProCeed”