To jest Polska, śmiem twierdzić, że mimo zebrania poszkodowanych i pozwu, rozprawa zostanie zmielona przez system i przeciwnik (pozwany) rozsypie ją na setki osobnych rozpraw, orzeczeń rzeczoznawców itd. Przegrana rozprawa kosztuje! Aby roszczenie zbiorowe było skuteczne (było uznane) każdy z nas (poszkodowanych) musi określić wartość pozwu na jednakowym , zbliżonym poziomie - kwota... jest to nierealne bo mamy różne przebiegi, wartości pojazdów i różne straty - w tym moralne (żart!). Rozpłynie się we mgle, ponieważ nie mamy prawa precedensowego, jak w Stanach. Każdego z nas osobno mogą oskarżyć o działanie na szkodę, pomówienie, zniesławienie, utratę dochodów itd. Pojedynczo nic nie znaczymy ale... jest prasa, dziennikarze motoryzacyjni... Oni tylko czekają na granat w motoryzacji... Dziennikarstwo już nie raz namieszało Nie raz też pomogło...
Sprzęgła w 7DCT
-
- Posty: 115
- Rejestracja: 18 maja 2019, 19:02
- model samochodu: Sportage 1,6 T-GDI > X-Ceed 1,6 T-GDI
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Sprzęgła w 7DCT
Re: Sprzęgła w 7DCT
Niestety żyjemy w regionie "trzeciego świata" pod tym względem (i nie tylko tym) Pozostają nam wróżbici, prasa, niezależni dziennikarze motoryzacyjni, albo po prostu zaśpiewajmy piosenkę jak ten raper, może to obudzi w koncernie KIA trochę empatii
https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/r ... techniczne
https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/r ... techniczne
Re: Sprzęgła w 7DCT
A jak czuć to telepanie skrzyni 7DCT? To jest szarpnięcie ? Czy jakieś telepanie? Raz czy więcej razy na sekundę?
-
- Posty: 115
- Rejestracja: 18 maja 2019, 19:02
- model samochodu: Sportage 1,6 T-GDI > X-Ceed 1,6 T-GDI
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Sprzęgła w 7DCT
Bardziej szarpanie przodu, nic nie telepie. Więcej niż kilka na sekundę. Totalnie bez sensu, występuje randomowo - nie pasuje do interwału obrotu wału. Występuje od 1300 do 1700 obrotów tylko przy ruszaniu. U mnie dodatkowo na nierozgrzanym, przy zmianie na parzyste występują drgania - jakby wypadanie zapłonu. Po rozgrzaniu problem znika . Niewytłumaczalne.
Re: Sprzęgła w 7DCT
Czyli ocena tego zjawiska jak w TSB: https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2020/ ... 3-0001.pdf
Jak szarpie to software update, jak nie przestaje to wymiana sprzęgieł i kalibracja aktuatora. Dobrze rozumiem?
Jak szarpie to software update, jak nie przestaje to wymiana sprzęgieł i kalibracja aktuatora. Dobrze rozumiem?
Re: Sprzęgła w 7DCT
W moim przypadku, ale tak jest wszędzie ponieważ porównywałem inne Sportage i Xceed z 7DCT to telepanie jest analogiczne z tym jakby 90 letnia staruszka ruszała manualem na pół-sprzęgle przy minimalnym wciskaniu gazu. Miedzy innymi dlatego DCT nie nadają się do korków ponieważ przy puszczeniu hamulca opcja pełzania powoduje taki nacisk na sprzęgła jak w przypadku wspomnianej staruszki i wtedy najczęściej występuje wspomniane telepanie przypominające chwilami podskakiwanie Low Ridera - tak to się odbywa pisząc dosłownie...
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 24 lis 2023, 16:40
- model samochodu: Kia Sportage 16 tgdi 7DCT
Re: Sprzęgła w 7DCT
Aktualnie jestem po super wiadomości z ASO i powiem szczerze że już zagotowałem się, nie jest to mój pierwszy automat ale pierwszy który spędza mi sen z powiek więc jeżeli szykuje się coś, jakiś pozew zbiorowy na KIA to proszę o info. Chętnie przyłączę się.Willi pisze: ↑08 lis 2023, 19:23Jestem w trakcie zbierania dokumentacji i szukam osób poszkodowanych przez KIA Polska. Slogan reklamowy KIA powinien wybrzmiewać nie "Siła zaskoczenia czy Ruch, który inspiruje" tylko "ten typ tak ma"...
W USA kilka lat temu został złożony pozew zbiorowy przeciwko KIA/Hyundai w temacie tych skrzyń (były również inne pozwy, ale ten dotyczy konkretnie 7DCT). Tam są trzy kancelarie wyspecjalizowane własnie dokładnie w sprawie walki z KIA/Hyundai w ramach tzw. ustawy antybublowej. Z informacji jakie uzyskałem od znajomych tam mieszkających (Użytkownicy Hyundai Tucson) posypały się odszkodowania. W Eurokomunie to niestety jest nieosiągalne bo nie ma ustawy antybublowej na wzór tej z USA. Pozwy zbiorowe można zakładać z wolnej stopy na drodze postępowania cywilnego, ale nie jest to taka prosta sprawa choć dla aut z pewnych roczników jest to do załatwienia.
Re: Sprzęgła w 7DCT
Jestem już rok z okładem na ty forum i regularnie co kilkanaście dni czytam o jakimś pozwie zbiorowym przeciwko KIA. I zasadzie na tym sie kończy. Prędzej popełnicie gwałt zbiorowy albo samogwałt zbiorowy niż złożycie pozew. Przestańcie bić pianę bo to tylko czcze gadanie.
-
- Posty: 115
- Rejestracja: 18 maja 2019, 19:02
- model samochodu: Sportage 1,6 T-GDI > X-Ceed 1,6 T-GDI
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Sprzęgła w 7DCT
Jesteś ponad rok na forum, skoro piszesz, to chcesz coś wnieść. Piszesz, więc udzielasz się, a jednak kpisz sobie z ludzi, którzy nie wiedzą jak zabrać się za rozwiązanie problemu. Twoja teoria co do popełnienia samogwałtu zbiorowego wydaje się irracjonalna i tylko z szacunku do forumowiczów nie napiszę tego co o Tobie myślę.saron22 pisze: ↑24 lis 2023, 17:32 Jestem już rok z okładem na ty forum i regularnie co kilkanaście dni czytam o jakimś pozwie zbiorowym przeciwko KIA. I zasadzie na tym sie kończy. Prędzej popełnicie gwałt zbiorowy albo samogwałt zbiorowy niż złożycie pozew. Przestańcie bić pianę bo to tylko czcze gadanie.
Problem istnieje, jest marginalizowany, a koszty naprawy są naprawdę wysokie - to nie są 2-3 koła, tylko 12-13... koła. I ponoć to "normalne". Jak masz jakiś pomysł to napisz, wskaż kancelarię, chętnie posłucham, jestem w gronie zainteresowanych, pomogę! Przedostatnie zdanie nie jest kierowane do user_id=11333.
Re: Sprzęgła w 7DCT
Tak dorzucając trochę oliwy do ognia. Rozmawiałem ze znajomym który ma trzyletniego tourana 1.5tsi dsg, układ napędowy prawie jak w naszym przypadku - suche sprzęgła. Z racji, że auto użytkuje głównie po mieście w korkach jako dzieciowoz, to po ~36tys przebiegu napotkał na problem ze ślizgającym się sprzęgłem. Zostało mu 4 msc do końca gwarancji, aso bez problemu mu uznało i wymieniło sprzęgła na nowe w ramach gwarancji. No ale fakt, tam nie ma takich wykluczeń jak u nas mimo tylko 3 letniej gwarancji (rozszerzonej).