Sprzęgła w 7DCT

forum użytkowników modelu Kia XCeed
Deepsea
Posty: 187
Rejestracja: 07 sty 2022, 00:07

Re: Sprzęgła w 7DCT

Post autor: Deepsea »

Chyba ciężko będzie znaleźć tu kogoś kto już ma 100k przebiegu w X. Na dzień dzisiejszy żeby móc mieć taki przebieg musiał by KAŻDEGO dnia w roku od pojawienia się na polskim rynku robić minimum 180 km. Na chwilę obecną auto jest od jakiegoś 1.5 roku u nas. Wątpię żeby flotówki były zainteresowane Xem, więc pytanie raczej w dziale z pro/Ceedami się nadaje, bo raz że dłużej na rynku, dwa szybciej znajdzie się ktoś z takim przebiegiem. Przynajmniej tak mi się wydaje :D
szymok
Posty: 15
Rejestracja: 10 gru 2021, 12:49

Re: Sprzęgła w 7DCT

Post autor: szymok »

7DCT jest montowane również w innych modelach, z dłuższym stażem rynkowym. Piszę akurat w wątku XCEED, bo w wątku tego konkretnego modelu jestem żywo zainteresowany. Zaglądam również na podstrony dotyczące innych modeli KIA na tym forum, zakładam, że inni użytkownicy też tak robią, więc, jeśli pojawi się jakiś użytkownik choćby właśnie Ceeda, który będzie miał doświadczenia z 7DCT i większym przebiegiem, to myślę, że wszyscy XCEEDowcy chętnie tę wiedzę przyjmą :)
waldusrelax
Posty: 22
Rejestracja: 24 gru 2021, 17:27
model samochodu: Xceed

Re: Sprzęgła w 7DCT

Post autor: waldusrelax »

Czy zauważył ktos/usłyszał lekkie pukanie z okolic skrzyni/sprzęgieł jak zatrzymujecie auto i skrzynia redukuje biegi z załóżmy 6 do 1? U mnie nie są głośne. Takie delikatne puknięcia. Nie wiem czy to normalne nigdy w zesnuej nie miałem automatu. Są one słyszalne tylko przy redukcji biegu i wyciszonym radiu
Deepsea
Posty: 187
Rejestracja: 07 sty 2022, 00:07

Re: Sprzęgła w 7DCT

Post autor: Deepsea »

Czasem słychać i ewidentnie to mechanizmy od skrzyni.
kr_rz
Posty: 7
Rejestracja: 04 maja 2021, 15:14
model samochodu: XCEED XL 1.6 T-GDI

Re: Sprzęgła w 7DCT

Post autor: kr_rz »

W instrukcji jest napisane, że te stuki to normalna praca skrzyni.
Krzysztof 60
Posty: 12
Rejestracja: 12 lis 2021, 18:47
model samochodu: KIA X-CEED XL 1.6 T-GDI 150KW 7 DTC 2021

Re: Sprzęgła w 7DCT

Post autor: Krzysztof 60 »

Metaliczne, ciche stukanie przy redukcji biegów, zwłaszcza przy zdecydowanym hamowaniu to normalny objaw. to samo odpowiedzieli w serwisie, zapytałem. Tak uroda tej skrzyni. Wypada polubić.
Krzemyczek
Posty: 115
Rejestracja: 18 maja 2019, 19:02
model samochodu: Sportage 1,6 T-GDI > X-Ceed 1,6 T-GDI
Lokalizacja: Śląsk

Re: Sprzęgła w 7DCT

Post autor: Krzemyczek »

waldusrelax pisze: 24 sty 2022, 10:07 Witam. Tak napaliłem się i kupiłem xceeda 1,6 tgdi 204 km z automatem 7DCT. Ale ostatnio mina mi zrzedla bo trafiłem na innych forach temat o szybko zużywających się sprzęgłach. Serwis wymienia nawet już po 25 tys km t podobno w 7DCT jest to wada fabryczna. Orientuje się ktoś w tym temacie?
Cześć, napiszę kilka słów bo miałem niedawno małą przygodę ze sprzęgłem. (auto z 2020 roku). Zbliżam się do 60 tysięcy z silnikiem 1,6 T-GDI (204). Nogi raczej nie mam lekkiej ale nie katuję auta. Do tej pory poza tym, że skrzynia jest na zimno trochę gumowa to nic się nie dzieje. Niestety kilka dni temu zdarzyła mi się przygoda. W trybie sport, podczas wyprzedzania poczułem smród ze sprzęgła... rozglądałem się dookoła czy coś się nie pali, niestety jechałem przez las, byłem sam i nikt przede mną nie jechał. Śmierdziało jak diabli, auto nie zebrało się tak jak powinno - najpierw wysokie obroty, zwłoka i opóźnione zasprzęglenie. To nie jest dobry zwiastun, tym bardziej, że przez kilka kolejnych dni podczas ruszania czułem lekkie szarpnięcia. Nie jechałem z tym do serwisu, bo oni mają tylko jedno rozwiązanie - wymiana całego zestawu, żadnej kalibracji, żadnych pomiarów, nic... tylko wymiana (wcześniej pytałem o kalibrację) - taką miałem odpowiedź.
Szarpanie pomału zanika, ale lampka mi się zapaliła. Nigdy nie miałem podobnych problemów przy takim przebiegu w innych autach, dbam o nie i nie wyobrażam sobie wymiany sprzęgła przy 60k, a co dopiero po 30k..., bo ponoć takie wymiany miały miejsce (wadliwe okładziny) :shock:
Lepiej żeby jeździło i nie chciałbym być kimś kto się orientuje w temacie wymiany :)
PowerMario1978
Posty: 104
Rejestracja: 18 sty 2022, 12:35
model samochodu: Kia Ceed SW GTLine AEB 1.5 TGDI 6MT

Re: Sprzęgła w 7DCT

Post autor: PowerMario1978 »

Im więcej czytam o problemach 7dct poniżej 100kkm i powyżej 10kpln tym bardziej cieszę się że jednak będzie manual ;)
Krzemyczek
Posty: 115
Rejestracja: 18 maja 2019, 19:02
model samochodu: Sportage 1,6 T-GDI > X-Ceed 1,6 T-GDI
Lokalizacja: Śląsk

Re: Sprzęgła w 7DCT

Post autor: Krzemyczek »

No, ty tylko czytasz, a ja kupiłem i jak kupowałem to wszyscy tą skrzynię zachwalali :D. Bo skrzynia jest OK. Niektórzy żałowali, że wzięli manuala :o.
Zaraz po zakupie dowiedziałem się w tym samym salonie, że najbardziej udana konstrukcja to nie jest... bo tam są suche sprzęgła, no i żywotność jest "średnia".Na razie skrzynia mi nie dokucza mimo, że jest dziwnie oprogramowana ale sprzęgło zaczyna mi podnosić ciśnienie...

Mam kilka pytań, na pierwsze niech się odezwie ten, kto zna odpowiedź - może jakiś mechanik z kia przegląda forum...

1. - Jak jest realizowane zasprzęglanie napędu w samym sprzęgle - czy wysprzęglik jest hydrauliczny czy elektryczny?
Krzemyczek
Posty: 115
Rejestracja: 18 maja 2019, 19:02
model samochodu: Sportage 1,6 T-GDI > X-Ceed 1,6 T-GDI
Lokalizacja: Śląsk

Re: Sprzęgła w 7DCT

Post autor: Krzemyczek »

To może sam odpowiem na swoje pytanie, choć liczyłem, że odezwie jakaś mądrala z serwisu.

Wysprzęglik (actuator) jest elektryczny, jego napęd stanowią silniki krokowe i/lub elektromagnesy. Po mojemu są to raczej silniki krokowe. Przestawienie sprzęgieł realizowane jest przez system dźwigni i cięgien lub popychaczy, trudno wywnioskować czy one pchają czy ciągną - nie wiem.

Piszę o tym dlatego, ponieważ to urządzenie posiada manualną możliwość regulacji. Regulacja pozwala przeprowadzić prostą kalibrację zużywających się sprzęgieł lub kalibracji po ich wymianie, co z pewnością zagwarantuje dłuższą żywotność sprzęgieł.

Samo urządzenie jest dość skomplikowane (moim zdaniem przekombinowane) i też nabiera "luzów" Powinno być systematycznie smarowane, szczególnie na łączeniu z dźwigniami !

Niestety - serwisy nie "bawią się" w kalibrację / konserwację actuatora i uważam , że jest to skandal. Temat jest pomijany, a problem wg serwisów marginalny. Najlepiej wymieniać całe zestawy sprzęgieł na nowe - tak jest wygodnie.

To tak w skrócie - temat jest ciekawy, będę go zgłębiał, jestem w pierwszym rzędzie zainteresowanych więc raczej nie odpuszczę.

Oczywiście mam więcej pytań. :D Niestety raczej z kategorii "niewygodnych" dla KIA...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia XCeed”