Kia Sportage V MY 2022.
Regulamin forum
link
link
Re: Kia Sportage V MY 2022.
A tak z innej beczki, pytanie do posiadających już Sportage HEV.
Jak wygląda kwestia skrzyni automatycznej, która jest tutaj klasycznym hydraulikiem - czy faktycznie działa płynniej, nie ma charakterystycznego efektu przeciągania biegów i potencjalnie może być trwalsza od 7DCT? Ciekawi mnie w sumie dlaczego inaczej niż w Niro Mk1 zdecydowano się odejść od dwusprzęgłówki i zaprząc ją z klasycznym automatem. Tym bardziej, że skarg na tamtejszy układ nie widziałem, raczej się Kii ta hybryda udała najbardziej z wszystkich nie-Toyotowych Czy to znak, że HEV może być potencjalnie pewniejszy i trwalszy od MHEV-a?
Jak wygląda kwestia skrzyni automatycznej, która jest tutaj klasycznym hydraulikiem - czy faktycznie działa płynniej, nie ma charakterystycznego efektu przeciągania biegów i potencjalnie może być trwalsza od 7DCT? Ciekawi mnie w sumie dlaczego inaczej niż w Niro Mk1 zdecydowano się odejść od dwusprzęgłówki i zaprząc ją z klasycznym automatem. Tym bardziej, że skarg na tamtejszy układ nie widziałem, raczej się Kii ta hybryda udała najbardziej z wszystkich nie-Toyotowych Czy to znak, że HEV może być potencjalnie pewniejszy i trwalszy od MHEV-a?
Re: Kia Sportage V MY 2022.
Obecna sytuacja zmusza do zakupu Sportage w cenie 189k, co jest dla mnie absurdem. Niekoniecznie chcę mieć hybrydę, ale nie wyobrażam sobie kupna nowego auta bez automatu. Jednym słowem chyba przespałem czas zakupu ciekawego auta do 170k, a na wydanie większej sumy nie mogę sobie pozwolić. Okropne czasy
-
- Posty: 109
- Rejestracja: 25 sty 2021, 11:41
- model samochodu: CEED III Kombi
Re: Kia Sportage V MY 2022.
Wydaje mi się że wynika to z przenoszonego momentu obrotowego DCT wedle specyfikacji przenosi do 340nm a Klasyczny do 400. Biorąc pod uwagę moment obrotowy całego układu hybrydowego (350 nm) DCT jest poprostu za słaba do tego silnika. W nowym Niro wogóle jeszcze co innego bo 6DCT.
Re: Kia Sportage V MY 2022.
Moim zdaniem skrzynia w HEV działa płynnie. Przejechałem 1200 km i stwierdzam, że prowadzi się komfortowo zarówno jak jadę wolno w korku lub po mieście jak i przy szybkiej jeździe i wyprzedzaniu. Fakt, ze nigdy nie rozważałem zakupu MHEV, bo jednak 230 KM robi swoje a do tego średnie zużycie paliwa 6 litrówDaydream pisze: ↑09 maja 2022, 23:25 A tak z innej beczki, pytanie do posiadających już Sportage HEV.
Jak wygląda kwestia skrzyni automatycznej, która jest tutaj klasycznym hydraulikiem - czy faktycznie działa płynniej, nie ma charakterystycznego efektu przeciągania biegów i potencjalnie może być trwalsza od 7DCT? Ciekawi mnie w sumie dlaczego inaczej niż w Niro Mk1 zdecydowano się odejść od dwusprzęgłówki i zaprząc ją z klasycznym automatem. Tym bardziej, że skarg na tamtejszy układ nie widziałem, raczej się Kii ta hybryda udała najbardziej z wszystkich nie-Toyotowych Czy to znak, że HEV może być potencjalnie pewniejszy i trwalszy od MHEV-a?
-
- Posty: 1119
- Rejestracja: 21 mar 2020, 13:55
- model samochodu: Sportage V, 1.6 T-GDI 230 KM 6AT AWD HEV, wersja BL, kolor H8G (Dark Penta Metal), AE+, HAR, LTH, PNS, HAK wertykalny, produkcja lipiec 2022
Re: Kia Sportage V MY 2022.
Jest taki temat "Zużycie paliwa". Mógłbyś tam opisać raport spalania, czy coś takiego. Jakie warunki jazdy, temperatura, silnik etc.Kejton pisze: ↑10 maja 2022, 14:50Moim zdaniem skrzynia w HEV działa płynnie. Przejechałem 1200 km i stwierdzam, że prowadzi się komfortowo zarówno jak jadę wolno w korku lub po mieście jak i przy szybkiej jeździe i wyprzedzaniu. Fakt, ze nigdy nie rozważałem zakupu MHEV, bo jednak 230 KM robi swoje a do tego średnie zużycie paliwa 6 litrówDaydream pisze: ↑09 maja 2022, 23:25 A tak z innej beczki, pytanie do posiadających już Sportage HEV.
Jak wygląda kwestia skrzyni automatycznej, która jest tutaj klasycznym hydraulikiem - czy faktycznie działa płynniej, nie ma charakterystycznego efektu przeciągania biegów i potencjalnie może być trwalsza od 7DCT? Ciekawi mnie w sumie dlaczego inaczej niż w Niro Mk1 zdecydowano się odejść od dwusprzęgłówki i zaprząc ją z klasycznym automatem. Tym bardziej, że skarg na tamtejszy układ nie widziałem, raczej się Kii ta hybryda udała najbardziej z wszystkich nie-Toyotowych Czy to znak, że HEV może być potencjalnie pewniejszy i trwalszy od MHEV-a?
Drugie auto: KIA NIRO HEV 2020, full opcja, brązowa skóra.
Re: Kia Sportage V MY 2022.
Jest taki temat "Zużycie paliwa". Mógłbyś tam opisać raport spalania, czy coś takiego. Jakie warunki jazdy, temperatura, silnik etc.
[/quote]
Niestety nie jestem aż takim fanatykiem, żeby to obserwować, szczególnie na temperaturę silnika. Przez pierwsze 300 km spalał ok litra więcej.
Na rozruchu pali nawet ok 10 l ale po paru przejechanych kilometrach spada do 6-7 litrów. Auto lubi korki to zaleta hybrydy. Tocząc się głównie używa silnika spalinowego. Na trasie po wiejskich drogach pali nawet ok 5 litrów. Na autostradzie przy prędkości powyżej 120 km gdzie jedzie głównie na silniku spalinowym pali ok 8 litrów. Reasumując średnia po 1200 km głównie jazdy po dużym mieście i czasami na działkę zużycie 6 litów. Auto ma dopiero miesiąc
[/quote]
Niestety nie jestem aż takim fanatykiem, żeby to obserwować, szczególnie na temperaturę silnika. Przez pierwsze 300 km spalał ok litra więcej.
Na rozruchu pali nawet ok 10 l ale po paru przejechanych kilometrach spada do 6-7 litrów. Auto lubi korki to zaleta hybrydy. Tocząc się głównie używa silnika spalinowego. Na trasie po wiejskich drogach pali nawet ok 5 litrów. Na autostradzie przy prędkości powyżej 120 km gdzie jedzie głównie na silniku spalinowym pali ok 8 litrów. Reasumując średnia po 1200 km głównie jazdy po dużym mieście i czasami na działkę zużycie 6 litów. Auto ma dopiero miesiąc
Re: Kia Sportage V MY 2022.
Świetne ceny !!!! Wycofują modele !!! Ależ jestem wk….y miałem jeszcze nadzieje , że nie będzie to wszystko tak galopować . Czas chyba zmienić „obiekt pożądania”
-
- Posty: 336
- Rejestracja: 10 mar 2022, 22:12
- model samochodu: Kia Sportage mHEV 180 KM BL FWD,7 DCT,EXG,AEB.AE +
- Lokalizacja: Ohlau
Re: Kia Sportage V MY 2022.
Jeśli chodzi o skrzynię DCT,to uważam,że jej kultura pracy jest dużo wyższa niż 6AT.Nie wspomnę już o szybkości zmiany przełożeń.Daydream pisze: ↑09 maja 2022, 23:25 A tak z innej beczki, pytanie do posiadających już Sportage HEV.
Jak wygląda kwestia skrzyni automatycznej, która jest tutaj klasycznym hydraulikiem - czy faktycznie działa płynniej, nie ma charakterystycznego efektu przeciągania biegów i potencjalnie może być trwalsza od 7DCT? Ciekawi mnie w sumie dlaczego inaczej niż w Niro Mk1 zdecydowano się odejść od dwusprzęgłówki i zaprząc ją z klasycznym automatem. Tym bardziej, że skarg na tamtejszy układ nie widziałem, raczej się Kii ta hybryda udała najbardziej z wszystkich nie-Toyotowych Czy to znak, że HEV może być potencjalnie pewniejszy i trwalszy od MHEV-a?
Re: Kia Sportage V MY 2022.
A widzisz, ja z kolei spotykam się z opiniami, że 7DCT miewa przedłużoną reakcję na bieg i miewa sytuacje, gdy utrzymuje za wysokie obroty. Nie ma co, i tak to skrzynia non grata i co najmniej do września nie ma o czym gadaćdario37 pisze: ↑11 maja 2022, 07:49Jeśli chodzi o skrzynię DCT,to uważam,że jej kultura pracy jest dużo wyższa niż 6AT.Nie wspomnę już o szybkości zmiany przełożeń.Daydream pisze: ↑09 maja 2022, 23:25 A tak z innej beczki, pytanie do posiadających już Sportage HEV.
Jak wygląda kwestia skrzyni automatycznej, która jest tutaj klasycznym hydraulikiem - czy faktycznie działa płynniej, nie ma charakterystycznego efektu przeciągania biegów i potencjalnie może być trwalsza od 7DCT? Ciekawi mnie w sumie dlaczego inaczej niż w Niro Mk1 zdecydowano się odejść od dwusprzęgłówki i zaprząc ją z klasycznym automatem. Tym bardziej, że skarg na tamtejszy układ nie widziałem, raczej się Kii ta hybryda udała najbardziej z wszystkich nie-Toyotowych Czy to znak, że HEV może być potencjalnie pewniejszy i trwalszy od MHEV-a?
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 13 maja 2022, 07:17
- model samochodu: 1.6 T-GDI MHEV, BL, AWD
Re: Kia Sportage V MY 2022.
NIGDY w życiu, ten kto pisze takie farmazony to nie miał nigdy styczności ze skrzynią DCT. Jest o wiele szybsza niż zwykły automat a to wynika nie tyle co z opinii i odczuć a rozwiązań technicznych. NON grata ? hehe, już wiele jest na ulicach ...A widzisz, ja z kolei spotykam się z opiniami, że 7DCT miewa przedłużoną reakcję na bieg i miewa sytuacje, gdy utrzymuje za wysokie obroty. Nie ma co, i tak to skrzynia non grata i co najmniej do września nie ma o czym gadać