Jakieś problemy z 7DCT?

forum użytkowników modelu Ceed
Fred.X
Posty: 365
Rejestracja: 27 cze 2021, 09:38

Re: Jakieś problemy z 7DCT?

Post autor: Fred.X »

lethaljelly skąd Ty wziałeś takie dane 1.5TGDi ze skrzynią manualną ma 8,4s do setki , automat około 9 , kolejny któremu auto jeździ szybciej niż podaje procucent
lethaljelly
Posty: 167
Rejestracja: 05 paź 2020, 19:46
model samochodu: Proceed GT MY24 AEB+PRE+Orange Fusion

Re: Jakieś problemy z 7DCT?

Post autor: lethaljelly »

Fred.X pisze: 24 sty 2022, 21:27 lethaljelly skąd Ty wziałeś takie dane 1.5TGDi ze skrzynią manualną ma 8,4s do setki , automat około 9 , kolejny któremu auto jeździ szybciej niż podaje procucent
https://youtu.be/pQ440cgbWgo?t=504

i drugi:

https://youtu.be/7P3U9H682vU

producent podaje 8,4s i kolejno 8,6s dla manual/automat a nie 9.3s, ale jak widać jest ciut mocy gratis (cały czas mówie o ceed hatchback)
Generalnie największym problemem jest brak procedury startu (starty są ze śmiesznych rpm), więc można powiedzieć że od 50km/h w górę leci na 100% lepiej niż manual

Screenshot from 2022-01-24 21-34-14.png
Screenshot from 2022-01-24 21-34-14.png (46.41 KiB) Przejrzano 751 razy
Fred.X
Posty: 365
Rejestracja: 27 cze 2021, 09:38

Re: Jakieś problemy z 7DCT?

Post autor: Fred.X »

Na rynek azjatycki ten silnik jest oferowany jako 180KM , regularnie na hamowni u nas wypluwa 171-173 KM ,
Co do testu pertyna nie wiesz w jakich warunkach : z górki ? z wiatrem z tyłu ? itp itd
lethaljelly
Posty: 167
Rejestracja: 05 paź 2020, 19:46
model samochodu: Proceed GT MY24 AEB+PRE+Orange Fusion

Re: Jakieś problemy z 7DCT?

Post autor: lethaljelly »

Fred.X pisze: 24 sty 2022, 21:43 Na rynek azjatycki ten silnik jest oferowany jako 180KM , regularnie na hamowni u nas wypluwa 171-173 KM ,
Co do testu pertyna nie wiesz w jakich warunkach : z górki ? z wiatrem z tyłu ? itp itd
Nie wiem, mogę nagrać podobny test na prostym. Tak jak mówię, auto od 60km/h w górę zachowuję się relatywnie lepiej od 0-60km/h relatywnie gorzej. Wydaje mi się że od 2kkm lub 3kkm (i oczywiscie tryb sport) przebiegu zaczyna chodzić jak trzeba. Z drugiej strony widziałem testy golfa 1.5 tsi gdzie gość z caroseria miał problem zejść do 9s. Oczywiście tu nie ma porównania do naprawdę szybkich aut ale miło jest dać buta na autostradzie i faktycznie odjechać w przeciwieństwie do innych zbyt wolnych Toyot/VW
Ostatnio zmieniony 24 sty 2022, 21:48 przez lethaljelly, łącznie zmieniany 1 raz.
Fred.X
Posty: 365
Rejestracja: 27 cze 2021, 09:38

Re: Jakieś problemy z 7DCT?

Post autor: Fred.X »

Szmelcwagen akurat jest znany z naciągania danych technicznych
Daydream
Posty: 56
Rejestracja: 21 sty 2021, 14:48

Re: Jakieś problemy z 7DCT?

Post autor: Daydream »

Co za koleś :lol: Mam nadzieję uzyskałeś wystarczająco wyczerpującą rozprawkę dowodzącą temu, że Ceed w tym wariancie jest przyzwoicie dynamiczny jak na fakt bycia "cywilnym samochodem". Pomijam już fakt, że hołubiony w motoryzacyjnych mediach kult 0-100 jest niemiarodajny, bo liczy się elastyczność silnika, a wielu tutaj zebranych być może nawet nie ma niekiedy w tygodniu okazji rozpędzić się do 100 km/h.
PowerMario1978
Posty: 111
Rejestracja: 18 sty 2022, 12:35
model samochodu: Kia Ceed SW GTLine AEB 1.5 TGDI 6MT

Re: Jakieś problemy z 7DCT?

Post autor: PowerMario1978 »

lethaljelly pisze: 24 sty 2022, 21:15
Nic nie zwalnia cie totalnie z dbania o to jak jeździsz, automat to nie jest magik który pojedzie za Ciebie. Ale wystarczy kilka banalnych zasad lub uspokojenie się w korku (włączenie np AEB niech sie turla za ciebie) żeby przedłużyć życie sprzęgieł
Ciekawy wątek poruszyłeś. Właśnei mnie zastanawiało czy użycie aktywnego tempomatu w korku faktycznie przedłuży życie sprzęgieł? Inaczej wtedy będzie auto zmieniało biegi niż przy samodzielnym dodawaniu gazu, czy to tylko kwestia wygody?

I jak to jest z Auto-hold? Gdy mamy Auto-Hold wyłączony i puszczamy nogę z hamulca to wtedy auto się zaczyna toczyć na półsprzęgle co nie jest zdrowe dla sprzęgieł, więc lepiej w korku mieć go włączonego, czy dobrze rozumiem?
lethaljelly
Posty: 167
Rejestracja: 05 paź 2020, 19:46
model samochodu: Proceed GT MY24 AEB+PRE+Orange Fusion

Re: Jakieś problemy z 7DCT?

Post autor: lethaljelly »

PowerMario1978 pisze: 25 sty 2022, 09:29
Ciekawy wątek poruszyłeś. Właśnei mnie zastanawiało czy użycie aktywnego tempomatu w korku faktycznie przedłuży życie sprzęgieł? Inaczej wtedy będzie auto zmieniało biegi niż przy samodzielnym dodawaniu gazu, czy to tylko kwestia wygody?

I jak to jest z Auto-hold? Gdy mamy Auto-Hold wyłączony i puszczamy nogę z hamulca to wtedy auto się zaczyna toczyć na półsprzęgle co nie jest zdrowe dla sprzęgieł, więc lepiej w korku mieć go włączonego, czy dobrze rozumiem?
1. Gaz przy ruszaniu jest bardzo czuły, często w zimowych butach zdarza mi się wyrwać niepotrzebnie i przypalić sprzęgiełka. AEB startuje w korku jednostajnie i bardzo delikatnie, jestem 100% pewien że robi to lepiej niż ja.

2. I tak i tak możesz się toczyć na półsprzęgle, jeżeli nie przekroczysz 10 km/h to będziesz jechał na półsprzęgle, zresztą to czuć bo jak już auto jest zesprzęglone to z powodu małego przełożenia delikatnie poszarpuje a nie jedzie jak ponton. Na trybie sport dłużej jedzie zesprzęglony na jedynce, na trybie normal zmienia przy 10km/h na dwójke i jeszcze chwile jedzie na półsprzęgle ( o ile nie jest to pod górkę ) Co nie wydaje mi się strasznym problemem bo dwójka i tak jest krótka - o ile oczywiście nie dasz dużo gazu żeby przypalić wtedy sprzęgło, bo będzie na półsprzęgle jechał nawet do 25-30kph
Ja osobiście nie widze sensu jechać BEZ autohold. Powie ktoś że parkować jest łatwiej jak auto samo sie toczy - OK. Ale na wstecznym autohold sie wyłącza a ja zawsze parkuje tyłem i wyjeżdżam przodem
Box
Posty: 129
Rejestracja: 28 wrz 2021, 20:57
model samochodu: KIA PROCEED GT

Re: Jakieś problemy z 7DCT?

Post autor: Box »

Auto-Hold to jest automatyczny hamulec jak nazwa wskazuje.

W automacie bez tego systemu całyczas musisz trzymać hamulec inaczej auto będzie się toczyło powoli do przodu.

Auto-Hold zadziała po wciśnięciu hamulca i przytrzymaniu - automatycznie go włącza i nie musimy trzymać hamulca np. w korku. Zwolnienie blokady następuje po wciśnięciu gazu.

Czy w korku jest dobry...dla mnie nie bo za każdym razem muszę użyć gazu do ruszenia, dlatego jadę bez tego systemu. Popuszczam hamulec i autko się toczy.

Natomiast fajnie działa przy ruszaniu pod górkę coś jak Hill Asist.

Co do aktywnego tempomatu to nie wiem czy w korku on będzie działał, chodzi o zakres prędkości. Pamiętam, że max to 180km/h w ProCeed a minimalnej prędkości nie pamiętam ale sprawdzę to 🤨
PowerMario1978
Posty: 111
Rejestracja: 18 sty 2022, 12:35
model samochodu: Kia Ceed SW GTLine AEB 1.5 TGDI 6MT

Re: Jakieś problemy z 7DCT?

Post autor: PowerMario1978 »

Dzięki za pojaśnienie Panowie.
Reasumując, w korku Auto-Hold to kwestia gustu, a kluczem jest delikatne ruszanie żeby nie palić sprzęgieł (a najlepiej to korków unikać :lol: ).

Już nie mogę się doczekać kiedy autko będzie do odbioru ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Ceed”