Jakieś problemy z 7DCT?

forum użytkowników modelu Ceed
Tomeck
Posty: 14
Rejestracja: 20 lut 2022, 19:49
model samochodu: Ceed

Re: Jakieś problemy z 7DCT?

Post autor: Tomeck »

Pytałem bardziej orientacyjnie przed zakupem, bo sie wahałem między dct a manual.Wg informacji jakie uzyskałem telefonicznie w Aso w Krakowie wymiana sprzegieł ponoć ok 12k,
DARIUS
Posty: 34
Rejestracja: 01 mar 2023, 23:47
model samochodu: CEED 1.5 DCT BL HB

Re: Jakieś problemy z 7DCT?

Post autor: DARIUS »

Zanim ci dojdzie do potrzeby wymiany sprzęgieł, to będą już zamienniki do zamienników, a specjalistyczny warsztat zrobi ci to za 1/3 ceny z ASO.
Dwumasy w dieslach też były postrachem, dziś przebiegi ponad 250tyś km są normą.
Awatar użytkownika
MJRegul
Posty: 92
Rejestracja: 22 lip 2021, 11:55
model samochodu: MY2022 CEED BL 1.5T-GDI 7DCT
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jakieś problemy z 7DCT?

Post autor: MJRegul »

Tomeck pisze: 30 kwie 2023, 20:41 Pytałem bardziej orientacyjnie przed zakupem, bo sie wahałem między dct a manual.Wg informacji jakie uzyskałem telefonicznie w Aso w Krakowie wymiana sprzegieł ponoć ok 12k,
zmień ASO ;) podzwoń po kilku, dalszych od Krakowa też, ceny potrafią być bardzo różne. Na sprzęgła masz 20000km albo 2 lata gwary, mało jeśli chodzi o kilometrówkę ale być może zaczną kiedyś w końcu produkować zamienniki do tego :)

mam 7DCT i jeśli o skrzynie chodzi w połączeniu z 1.5T to nie spodziewaj się cudów w 0-100 bo skrzynia zmienia biegi przy 6k rpm+ i auto mieli kołami ale elastyczność silnika i zmiany biegów między powiedzmy 50-140 są bardzo fajne, SZCZEGÓLNIE jesli zmieniasz je ręcznie przy około 4500-4700rpm, łopatki przy kierownicy mają opóźnienie względem zmiany ręcznej ręka na lewarku skrzyni
michal3141
Posty: 77
Rejestracja: 23 wrz 2021, 23:56
model samochodu: KIA Ceed SW MY22 L+AEB 160 KM 7DCT

Re: Jakieś problemy z 7DCT?

Post autor: michal3141 »

Jak tam eksploatacja Ceeda z 7DCT? U mnie po półtora roku i przebiegu 25 tyś. km pojawiają się czasami lekkie drgania przy przyspieszaniu z niskich obrotów. Nie wiem czy ten typ tak ma czy może już objawy zużywającej się dwumasy czy sprzęgieł? Przy około 30 tyś. km będę miał duży przegląd tzw. mechaniczny. Czy są to w stanie zdiagnozować ewewntualnie w ASO czy tylko podczas jazdy? Czytałem w wątku że te rzeczy mają gwarancję do 20 tyś. km, czyli lipa już chyba.
lethaljelly
Posty: 167
Rejestracja: 05 paź 2020, 19:46
model samochodu: Proceed GT MY24 AEB+PRE+Orange Fusion

Re: Jakieś problemy z 7DCT?

Post autor: lethaljelly »

michal3141 pisze: 08 sie 2023, 12:16 lekkie drgania przy przyspieszaniu z niskich obrotów
Samochód rusza(lub zmienia szybko biegi) z niskimi obrotami i dużym Nm co chwile, najlepiej by było przeprogramować momenty zmiany biegu lub jeździć tylko na sport. Ten program jest tak paliwooszczędny że aż nie da sie tym samochodem jeździć w trybie normal
Piotr Wawa
Posty: 19
Rejestracja: 07 maja 2020, 13:04
model samochodu: Venga 1.6 automat

Re: Jakieś problemy z 7DCT?

Post autor: Piotr Wawa »

właśnie przez problemy z 7DCT czytane i słyszane od wielu osób zrezygnowałem z zakupu drugiego auta KIA do rodziny
jeżdżę od lat Kia ale tylko w automatach, klasycznych hydrokinetycznych,
one są bezproblemowe,
DCT to niestety nie jest automat klasyczny - w sensie "trzeba myśleć, zmieniać biegi" - a nie po to się kupuje automat by mysleć czy muszę czy nie muszę redukować,
automat ma być wygodą a 7DCT to rozwiązanie półmanualne, czyli trzeba tej skrzyni podawać redukuje bieg lub nie, a nie za to się płaci, płaci się za wygodę i "niemyślenie" o tym czy muszę czy nie muszę cośtam przerzucić

hydrokinetyki 6AT są super, wytrzymują wiele, a 7DCT to paru ludzi mi odradzało bo za szybko w jeździe miejskiej starło sprzęgła, bo mieli nawyki z automatów - a nie z manuali , potem rachunek 12 tysięcy za wymianę zużytych sprzęgieł bo sprzęgła się zużywają... tymczasem hydrokinetyk ma olej i ludzie po poł miliona km przejadą bez problemów i dużych wydatków a w dwusprzęgłowych co 100 tysięcy km wydatek na poziomie paru lub kilku pensji :/

od fachowców słyszałem, że w tych skrzyniach w korkach trzeba łopatkami zmieniać na jedynkę by nie było ciągłego zmieniania jedynka dwojka , jedyna, dwojka, przyhamowanie , ruszenie... no przepraszam ale ... w hydrokinetykach w ogóle się tym nie przejmuje, po prostu puszczam i jedzie, naciskam hamulec i zwalnia

nie jest to "wina" skrzyni ale rzekomo złego użytkowania niezgodnie z instrukcją - pytanie czy jak kupuję automat to po to by myśleć o tym że pod górkę czy na rondzie mam redukować ? szkoda, że nie ma 6AT klasycznego w autach tańszych niż najdroższe wersje Sportage czy Sorento
przez to zrezygnowałem z 7DCT i poszedłem do konkurencji ,bo w niej jest "klasyczny hydrokinetyk"

dla mnie po latach użytkowania klasycznych automatów to był czynnik niekupienia Kijanki mimo, że bardzo mi się podoba i mam serwis ASO ulicę obok prawie więc blisko w razie problemów,

czytałem i to forum i posty liczne wielu osób dla których to był pierwszy automat bo się z manuala przesiedli - macie nawyki redukcji ;) więc może tej skrzyni tak szybko nie załatwicie ;) ale "amerykanin" to tą skrzynię załatwi w 20 tysięcy km bo nie ma nawyków, ja nawyków redukcji nie mam, słyszałem taki tekst "jak ludzie jeżdżą autostradami to 200 tysięcy km bez problemu robią, jak jeżdżą taksówkarze w mieście to po 50 tysiącach wydatek 13 tysiecy złotych na wymianę zespołu dwusprzęgła z dwumasą"

automaty stworzono dla wygody, z myślą o ruchu w korkach i mieście ... ale nie ten mówiąc brutalnie
lethaljelly
Posty: 167
Rejestracja: 05 paź 2020, 19:46
model samochodu: Proceed GT MY24 AEB+PRE+Orange Fusion

Re: Jakieś problemy z 7DCT?

Post autor: lethaljelly »

Piotr Wawa pisze: 31 sie 2023, 17:12 automaty stworzono dla wygody, z myślą o ruchu w korkach i mieście ... ale nie ten mówiąc brutalnie
DCT właśnie najlepsze jest na trasy i autostrady, wtedy pokazuje niskie spalanie i kulturę jazdy.

Niestety ale w najlepszych hydrokinetykach mamy gratis +1-2L do spalania a to po np 100kkm daje 2000L, za obajtkowe to będzie niedługo 14000pln
Akurat na remont DCT :) O ile jeździ się co jakiś czas w tych korkach bo jak nie to remontu żadnego nie będzie. 80-90% ludzi na facebooku nie miało żadnych problemów ze skrzynią, a wiele zostało naprawionych na gwarancji

Każdy powinien wybrać auto pod siebie, dla niektórych wady się uwypuklają a dla niektórych one takjakby nie istniały. Dla 80% trasa 20% miasto DCT mokre > DCT suche > Hydrokinetyk > eCVT
Piotr Wawa
Posty: 19
Rejestracja: 07 maja 2020, 13:04
model samochodu: Venga 1.6 automat

Re: Jakieś problemy z 7DCT?

Post autor: Piotr Wawa »

lethaljelly pisze: 31 sie 2023, 17:23 Każdy powinien wybrać auto pod siebie,
nie możliwe, musiał bym w totolotka wygrać ;) przez EU i oplaty dla koncernów (w przypadku KIA prasa pisała o 30% "kary za emisję CO2 zysku rocznego), auta tak zdrożały, że szuka się "najtańszego wygodnego"

auto pode mnie ?
mało elektroniki, pokrętła, 4x4, suv , automat hydrokinetyczny, bez "asystentów" i śledzenia i innych "bezkluczykowych dostępów dla złodzieja z walizką"
do jazdy po wsi, na zakupy do marketu, na korki wyjazdowe z Warszawy jak się posuwa po metr w piątek po południu gdy milion ludzi wyjeżdża z Wawy na wieś
auto dla mnie to NOWY z salony Kia Sportage z roku 2015 ;)
Piotr Wawa
Posty: 19
Rejestracja: 07 maja 2020, 13:04
model samochodu: Venga 1.6 automat

Re: Jakieś problemy z 7DCT?

Post autor: Piotr Wawa »

dubel post niechcący
Ostatnio zmieniony 31 sie 2023, 17:31 przez Piotr Wawa, łącznie zmieniany 1 raz.
Piotr Wawa
Posty: 19
Rejestracja: 07 maja 2020, 13:04
model samochodu: Venga 1.6 automat

Re: Jakieś problemy z 7DCT?

Post autor: Piotr Wawa »

lethaljelly pisze: 31 sie 2023, 17:23 Każdy powinien wybrać auto pod siebie,
nie możliwe, musiał bym w totolotka wygrać ;) przez EU i oplaty dla koncernów (w przypadku KIA prasa pisała o 30% "kary za emisję CO2 zysku rocznego), auta tak zdrożały, że szuka się "najtańszego wygodnego"

auto pode mnie ?
mało elektroniki, pokrętła, 4x4, suv , automat hydrokinetyczny, bez "asystentów" i śledzenia i innych "bezkluczykowych dostępów dla złodzieja z walizką"
do jazdy po wsi, na zakupy do marketu, na korki wyjazdowe z Warszawy jak się posuwa po metr w piątek po południu gdy milion ludzi wyjeżdża z Wawy na wieś
auto dla mnie to NOWY z salony Kia Sportage z roku 2015 z 6AT i wersja 2 litry bez filtra cząstek stałych wolnossący co pożyje 20 lat ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Ceed”