Zużycie paliwa Kia Niro.

forum użytkowników Kia Niro
Sinario
Posty: 27
Rejestracja: 14 kwie 2023, 21:54
model samochodu: Kia NIRO

Re: Zużycie paliwa Kia Niro.

Post autor: Sinario »

U mnie wczoraj 74 KM, najpierw ze 20 KM na wyjazd z miasta a później ok. 50 KM na prędkościach 70-90, średnia na 100 - 3.4 L. Dużo bawiłem się manetką by hamować łopatami, robiłem tak wszystkie światła przy wyjeżdzie/wjeździe.
Awatar użytkownika
colins
Posty: 221
Rejestracja: 25 wrz 2022, 14:38
model samochodu: KIA Niro II HEV Business Line 2023 Mineral Blue
Lokalizacja: Słubice

Re: Zużycie paliwa Kia Niro.

Post autor: colins »

To Twoje zużycie bardzo ładne.
Bo to kolegi Legala już mniej. :mrgreen:
No bo chociaż u niego też dość niskie, to prawda jest taka, że obecnie moją znienawidzoną Skodą Octavią z silnikiem 1.5 TSI 150 KM potrafię w podobnych do Waszych warunkach jazdy zejść nawet poniżej 5 l/100 km. A przecież to 100-procentowa spalinówka.
Awatar użytkownika
Legal
Posty: 212
Rejestracja: 23 kwie 2023, 20:28
model samochodu: Kia Niro II 1.6 GDI 141 KM DCT HEV MY 23' wersja L+BCW KLG (Steel Grey)

Re: Zużycie paliwa Kia Niro.

Post autor: Legal »

Trochę wywołany do tablicy napiszę Wam, co mam na myśli pisząc 'jazda w korkach'. W moim mieście od dwóch lat trwa budowa mostów: tramwajowego i drogowego przez Brdę, co powoduje paraliż komunikacyjny głównej arterii wschód-zachód oraz komunikacji dolnego z górnym tarasem Bydgoszczy.
Powoduje to, że mój dojazd do pracy oraz powrót z pracy - odległość 14 km ze wschodniej dzielnicy miasta do południowej wydłużył się (mówiąc delikatnie) znacząco.
W normalnych warunkach przejazd trwa ok. 22 minut. Od dwóch lat tę trasę pokonuję średnio w 40 minut. Parę dni temu powrót trwał nawet 58 minut, a zimą przekracza często godzinę. Rekord to 70 minut. Panowie - to nie jest stanie 'na dwa czerwone' przed trzema skrzyżowaniami. Pierwsze 5 km powrotu do domu jechałem kiedyś 28 minut :)
W taki układzie spalanie 4,5-4,7 uważam za rewelacyjne. Przejazd w sobotę czy niedzielę spokojnie robię poniżej 4.

Jeżdżąc Sportage 1.6 GDI udawało mi się schodzić na tych dojazdach poniżej 10 l i to też uważam za sukces w tych warunkach drogowch.
Mosty mają być gotowe do 2024 - zobaczymy co się zmieni :D
Niro II HEV 2023 L+BCW KLG (Steel Grey)
Sinario
Posty: 27
Rejestracja: 14 kwie 2023, 21:54
model samochodu: Kia NIRO

Re: Zużycie paliwa Kia Niro.

Post autor: Sinario »

Update po wczorajszych jazdach - zrobiłem 320 kilometrów, z czego powiedzmy 30-40 wyjazd z miasta, może ze 40-50 trasy, reszta to albo 70-90-120 km/h po drogach albo 40-50 km/h przez wiochy (na mazury i z powrotem ogółem).

Spalanie średnie 3.8 L / 100

Przy czym mówię uczciwie, że ja nie lubię szybko jeździć i raczej prawie wszędzie jeździłem "w limit" - na trasie trochę mocniej, bo ok. 120-140, czasem 120 tam gdzie 90, ale raczej tempomat na limit i powoli jadę.

Tak czy inaczej, jak ktoś nie chce jechać szybko, tylko spokojnie posłuchać muzyki i pooglądać krajobrazy - samochód pali jak zapaliczka. Mowa o HEVie.
Awatar użytkownika
Legal
Posty: 212
Rejestracja: 23 kwie 2023, 20:28
model samochodu: Kia Niro II 1.6 GDI 141 KM DCT HEV MY 23' wersja L+BCW KLG (Steel Grey)

Re: Zużycie paliwa Kia Niro.

Post autor: Legal »

Super!
Decydując się na przejście na hybrydę myślałem, że to niskie spalanie jest nieco przereklamowane. Ale wcale nie. Jest bardzo dobrze, również na trasach. Jak trochę się depnie, to i tak potem odda jadąc na baterii.
Niro II HEV 2023 L+BCW KLG (Steel Grey)
Awatar użytkownika
Legal
Posty: 212
Rejestracja: 23 kwie 2023, 20:28
model samochodu: Kia Niro II 1.6 GDI 141 KM DCT HEV MY 23' wersja L+BCW KLG (Steel Grey)

Re: Zużycie paliwa Kia Niro.

Post autor: Legal »

Wyczytałem gdzieś w necie (Auto Świat), że skrzynia DCT w Niro I niechętnie używa 6 biegu. Prowadzi to do dłuższych okresów, kiedy na autostradzie przy 140 km/h silnik musi kręcić się 3600-3700 rpm na biegu 5, a to już prosta droga do spalania 8,4 l/100km.
Czy to prawda ?
Katalogowo na 6 biegu przy 140 km/h powinien kręcić max 3000 rpm, a sądzę że w Niro II to będzie nawet 2800 rpm.
Dane predkości obrotowych z hamowni można znaleźć na stronach automobile-catalog, a ja uzupełniam je moimi pomiarami praktycznymi.
Niro II HEV 2023 L+BCW KLG (Steel Grey)
radier
Posty: 117
Rejestracja: 08 gru 2022, 15:43
model samochodu: Niro MY23 HEV L

Re: Zużycie paliwa Kia Niro.

Post autor: radier »

Wycieczka nad morze i z powrotem. 2+2, pełen bagażnik. Tylko drogi krajowe. Max 90km/h stale na aktywnym tempomacie.
Od zatankowania przejechane 538km, spalanie 3,9l/100km.
radier
Posty: 117
Rejestracja: 08 gru 2022, 15:43
model samochodu: Niro MY23 HEV L

Re: Zużycie paliwa Kia Niro.

Post autor: radier »

Legal pisze: 11 cze 2023, 21:56 Wyczytałem gdzieś w necie (Auto Świat), że skrzynia DCT w Niro I niechętnie używa 6 biegu. Prowadzi to do dłuższych okresów, kiedy na autostradzie przy 140 km/h silnik musi kręcić się 3600-3700 rpm na biegu 5, a to już prosta droga do spalania 8,4 l/100km.
Czy to prawda ?
Katalogowo na 6 biegu przy 140 km/h powinien kręcić max 3000 rpm, a sądzę że w Niro II to będzie nawet 2800 rpm.
Dane predkości obrotowych z hamowni można znaleźć na stronach automobile-catalog, a ja uzupełniam je moimi pomiarami praktycznymi.
To wynika z faktu, że przy prędkościach 120km/h+ układ napędowy szybko zużywa zgromadzoną w baterii energię i konieczne jest jej doładowywanie, co objawia się zrzucaniem biegu na 5 i podwyższonymi obrotami. Jeśli profil terenu jest sprzyjający to te 120km/h jest graniczną ekonomiczną prędkością.
Układ spokojnie się wyrabia z ładowaniem baterii tak do max 115KM/h (z większą tolerancją na profil terenu) i wówczas wykazuje się dużą ochotą do jazdy w trybie EV (przy tej prędkości) ze względu na dużą nadpodaż produkcji energii.
Awatar użytkownika
Legal
Posty: 212
Rejestracja: 23 kwie 2023, 20:28
model samochodu: Kia Niro II 1.6 GDI 141 KM DCT HEV MY 23' wersja L+BCW KLG (Steel Grey)

Re: Zużycie paliwa Kia Niro.

Post autor: Legal »

radier pisze: 12 cze 2023, 23:16 Wycieczka nad morze i z powrotem. 2+2, pełen bagażnik. Tylko drogi krajowe. Max 90km/h stale na aktywnym tempomacie.
Od zatankowania przejechane 538km, spalanie 3,9l/100km.
Niesamowity wynik, biorąc pod uwagę załadowanie. No i w końcu to taka typowa trasa wakacyjna. Tylko wytrzymać 540 km na krajówkach - to gratuluję, ale n pewno to było 270+270 :)

Coś, jak ode mnie do Kołobrzegu i z powrotem.
Niro II HEV 2023 L+BCW KLG (Steel Grey)
Awatar użytkownika
Legal
Posty: 212
Rejestracja: 23 kwie 2023, 20:28
model samochodu: Kia Niro II 1.6 GDI 141 KM DCT HEV MY 23' wersja L+BCW KLG (Steel Grey)

Re: Zużycie paliwa Kia Niro.

Post autor: Legal »

radier pisze: 12 cze 2023, 23:22
Legal pisze: 11 cze 2023, 21:56 Wyczytałem gdzieś w necie (Auto Świat), że skrzynia DCT w Niro I niechętnie używa 6 biegu.
To wynika z faktu, że przy prędkościach 120km/h+ układ napędowy szybko zużywa zgromadzoną w baterii energię i konieczne jest jej doładowywanie, co objawia się zrzucaniem biegu na 5 i podwyższonymi obrotami. Jeśli profil terenu jest sprzyjający to te 120km/h jest graniczną ekonomiczną prędkością.
Układ spokojnie się wyrabia z ładowaniem baterii tak do max 115KM/h (z większą tolerancją na profil terenu) i wówczas wykazuje się dużą ochotą do jazdy w trybie EV (przy tej prędkości) ze względu na dużą nadpodaż produkcji energii.
Ok, ale ja nie piszę, że ma jechać na EV. Ma robić dwie rzeczy: utrzymać 140 km/h na 6 biegu i jednocześnie doładowywać stan baterii do 50% ?
Jeśli rzeczywiście włącza wtedy 5 bieg, to oznacza, że się nie wyrabia, a moim zdaniem powinien dawać radę.
Tak powinno być zaprogramowane przełożenie 6 biegu, żeby autostradowe 140 można było jechać bez wycia.
U siebie tego nie zauważyłem, ale nie forsuję na razie 140
Niro II HEV 2023 L+BCW KLG (Steel Grey)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Niro”