Auto Świat test ProCeeda 1.6 - tgi GT

forum użytkowników modelu ProCeed
Grundi
Posty: 165
Rejestracja: 24 paź 2021, 13:18

Re: Auto Świat test ProCeeda 1.6 - tgi GT

Post autor: Grundi »

Roman nie możemy chyba porównywać problemów grupy VAG z silnikami TSI i ich zamiłowaniem do oleju, do „wyimaginowanych” problemów kii :-) myśle ze powierzchowna rdza jest czymś naturalnym w naszym klimacie, u kolegi Marek3003 występują problemu z wtryskami które u kilku innych kolegów zostały wymienione w ramach gwarancji a kolega Marek z tego co kojarzę nadal szuka przyczyny nie sprawdzając podstawowych rzeczy ktore były mu doradzane
- świece
- przewody
- rozrusznik
- akumulator
Natomiast do narzekania staje w pierwszym szeregu. Ot takie moje wieczorne przemyślenia.

Co do prawdziwości…. Może być to prawdziwe, ale jak słusznie ktoś zauważył jakiś czas temu „dość obficie padało” u naszych sąsiadów. Skąd pewność ze to nie jedna z „ocalałych” perełek
Roman1100
Posty: 78
Rejestracja: 08 gru 2021, 20:44
model samochodu: ProCeed GT MY2022

Re: Auto Świat test ProCeeda 1.6 - tgi GT

Post autor: Roman1100 »

Napisałem o konkurencyjnej marce, ale nie chodzi o grupę VAG, lecz o... Hondę i jej problemy z silnikiem R18Z4 z 2012 roku. Dzięki inspekcji (kamerką, bez rozbierania silnika) można było zorientować się, że we wielu autach z tego rocznika pojawiły się tłoki, których w ogóle nie ma w żadnych katalogach. Rocznik 2013 miał już oczywiście właściwe tłoki.
Grundi
Posty: 165
Rejestracja: 24 paź 2021, 13:18

Re: Auto Świat test ProCeeda 1.6 - tgi GT

Post autor: Grundi »

Roman, pochwał się lepiej wrażeniami z eksploatacji MY22 :-) i nas już dobija do 3000 przebiegu. I z dnia na dzień żonie podoba się coraz bardziej :-)
Roman1100
Posty: 78
Rejestracja: 08 gru 2021, 20:44
model samochodu: ProCeed GT MY2022

Re: Auto Świat test ProCeeda 1.6 - tgi GT

Post autor: Roman1100 »

Może nie ten watek, ale... Mimo ograniczonego zaufania do chyba każdej marki (przyczyna: dwa posty wyżej :cry: ), muszę przyznać, że ProCeed'a oceniam (na razie) wysoko. Dla mnie np. zawieszenie jest idealne. Zaskakuje mnie, że nawet przy przypadkowym wjechaniu w dziurę na drodze, zamiast solidnego "łuuup", słychać tylko delikatny głuchy dźwięk pracy amortyzatorów (żadnego trzeszczenia w środku), a prowadzenie - jak po sznurku: bez przechyłów i obaw o utratę kontroli. Silnik na dotarciu, więc raz czy dwa sprawnie osiągnąłem 150 km/h i na razie wystarczy. Skrzynia - w mojej ocenie lepiej niż w DSG. Mimo braku pełzania z hydrokinetyków, przy podjeżdżaniu w korku/parkowaniu żadnych szarpnięć. Jedynie ostatnie przełożenie mogłoby być dłuższe, bo i tak nie jest to bieg, na którym osiąga się maksymalną prędkość, zresztą nie przewiduję, abym często jeździł po niemieckich autostradach. Fotele bardzo wygodne, ale na razie tylko trasy do 70 km. Obsługa auta wyjątkowo intuicyjna. Niestety gorzej oceniam wygłuszenie i tu zastanawiam się, gdzie maja uszy dziennikarze, którzy recenzują to auto. W mieście bardzo dobrze (bez bulbulatora), ale przy pewnych wyższych prędkościach pojawia się nieprzyjemne rezonowanie w kabinie (wcale nie przez wydech). Spalanie - jak już napisałem w innym wątku - zaskakująco dobre. Dziś nad ranem zrobiłem ponad 40 km w mieście (start z zimnym silnikiem, włączona klima, ogrzewanie foteli, a początkowo także przedniej i tylnej szyby oraz lusterek, wyłączony S/S), a spalanie... 7,8 L/100 km. Faktem jest, że do i z centrum muszę pokonać dość długi odcinek Grunwaldzkiej, a poza tym ecodriving stosuję intuicyjnie i nie meczy mnie taki styl jazdy :) . Światła w nocy naprawdę przyzwoite, może jedynie w trybie AUTO mogłyby nieco szybciej reagować na pojazdy nadjeżdżające z naprzeciwka. Z pozostałych drobiazgów... Mam zestaw JBL, ale audio nie jest dla mnie priorytetem (nie lubię głośno słuchać muzyki, a ProCeed to nie Lexus) i, szczerze mówiąc, nie miałem okazji go sprawdzić. Podsumowując, wystawiłbym ocenę 8,5/10 - tylko tyle, bo kiedy przesiadam się z Civic-a, to na ekspresówce jest na pewno głośniej.

P.S. Miałem też okazje docenić walory praktyczne przewożąc większe przedmioty w bagażniku. Jest naprawdę nieźle, gdybym jednak mógł przeprojektować nieco tył auta, to wolałbym aby tablica rejestracyjna podnosiła się wraz z klapa, dzięki czemu można by o te kilkanaście centymetrów obniżyć próg załadunkowy. Ale to raczej takie czepianie się. Auto potrafi się podobać, mimo że przy najświeższych produktach KIA (nowa Sportage czy EV6) już teraz wygląda nieco oldschoolowo, ale to niekoniecznie wada. Mi się podoba.

P.S.2. Może to gadżet, ale wie ktoś, co w polifcie stało się ze wskaźnikiem momentu i ciśnienia doładowania?
Grundi
Posty: 165
Rejestracja: 24 paź 2021, 13:18

Re: Auto Świat test ProCeeda 1.6 - tgi GT

Post autor: Grundi »

Jak masz JBL o daj odrobinę głośniej i już szumu z tylnych nadkoli nie będzie słychać, :-) powiedz mi jakiego rodzaju rezonans masz w kabinie? zastanawia mnie to, na codzień żona jeździ prockiem, ja ujeżdżam mojego małego dostawczaka, natomiast jak wsiadam to po deaktywacji "bulbulatora" ( jak to się ładnie przyjęło w nomenklaturze) jest przyjemnie, i żadne niepokojące dźwięki z auta nie dochodzą.
Roman1100
Posty: 78
Rejestracja: 08 gru 2021, 20:44
model samochodu: ProCeed GT MY2022

Re: Auto Świat test ProCeeda 1.6 - tgi GT

Post autor: Roman1100 »

Wydaje mi się, że to dźwięk pochodzący od opon (ale nie jest to jednostajny szum, raczej przypomina efekt trzepoczącego echa), który przy pewnych prędkościach jest wzmacniany geometrią bagażnika/kabiny. Gdy zrobi się trochę bardziej sucho popróbuję pojeździć z bagażnikiem wypełnionym jakimiś pudłami - "łamiąc" regularny kształt bagażnika powinienem osłabić rezonanse lub zwiększyć ich częstotliwość. Jeśli natomiast jest to kwestia zawirowań powietrza, które powstają między podwoziem, a asfaltem, lub w przestrzeni miedzy oponami a nadkolami, to pewnie niewiele da się zrobić... Przy prędkościach miejskich jest całkiem dobrze.

@Grundi, a na jakie zimówki się zdecydowałeś? Może tutaj jest klucz, do większego hałasu przy pewnych prędkościach.
Awatar użytkownika
KaReS
Posty: 156
Rejestracja: 07 lip 2020, 09:51
model samochodu: Proceed GT '20
Lokalizacja: Warszawa

Re: Auto Świat test ProCeeda 1.6 - tgi GT

Post autor: KaReS »

Roman1100 pisze: 13 sty 2022, 00:22 P.S.2. Może to gadżet, ale wie ktoś, co w polifcie stało się ze wskaźnikiem momentu i ciśnienia doładowania?
Zlikwidowane. Tak samo jak temperatura skrzyni biegów.
Roman1100
Posty: 78
Rejestracja: 08 gru 2021, 20:44
model samochodu: ProCeed GT MY2022

Re: Auto Świat test ProCeeda 1.6 - tgi GT

Post autor: Roman1100 »

W którymś z wcześniejszych postów (viewtopic.php?p=55030#p55030) podlinkowałem wczoraj filmik o rdzy na oparciach tylnych siedzeń. Są już pierwsi naśladowcy :o : https://www.youtube.com/watch?v=6pYjAH4YE5k
Grundi
Posty: 165
Rejestracja: 24 paź 2021, 13:18

Re: Auto Świat test ProCeeda 1.6 - tgi GT

Post autor: Grundi »

Roman1100 pisze: 13 sty 2022, 08:21

@Grundi, a na jakie zimówki się zdecydowałeś? Może tutaj jest klucz, do większego hałasu przy pewnych prędkościach.
ostatecznie wygrała ekonomia :-) Fulda Krisalp HP3, za komplet zapłaciłem coś około 1700 zł brutto, i mieliśmy takie w focusie, i powiem szczerze że dla mnie są bardzo dobre, nie jeździłem na Nokianach ostatecznie, ale z drugiej strony na tyle zimy ile mamy w naszym kraju to fulda w zupełności wystarczy.
Roman1100
Posty: 78
Rejestracja: 08 gru 2021, 20:44
model samochodu: ProCeed GT MY2022

Re: Auto Świat test ProCeeda 1.6 - tgi GT

Post autor: Roman1100 »

Przepraszam, że tak dopytuję - nie mogę znaleźć Twoich opon... Czy masz Fulda Kristall Control HP2 czy może Kleber Krisalp HP3? Co do "jakości" zim, to masz rację. A do jakiego ciśnienia pompujesz opony? Myślę o odczycie z komputera przed rozgrzaniem opon. Pytam, bo próbuje znaleźć przyczynę, dlaczego u mnie jest tak głośno.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia ProCeed”