Ceed III 1.4 tgdi lekko szarpie przy przyspieszaniu.
Ceed III 1.4 tgdi lekko szarpie przy przyspieszaniu.
Od jakiegoś czasu zauważyłem że auto zaczęło lekko szarpać przy przyspieszaniu. Szczególnie odczuwalne jest to na 3 i 4 biegu. Przebieg 25000 km. Miał ktoś coś podobnego u siebie?
-
- Posty: 99
- Rejestracja: 27 paź 2021, 23:39
- model samochodu: Xceed
Re: Ceed III 1.4 tgdi lekko szarpie przy przyspieszaniu.
Fakt, to istotna informacja:)
Skrzynia manualna.
Skrzynia manualna.
-
- Posty: 99
- Rejestracja: 27 paź 2021, 23:39
- model samochodu: Xceed
Re: Ceed III 1.4 tgdi lekko szarpie przy przyspieszaniu.
Nie, nie szarpie cały czas ale też nie jest to od razu po zmianie biegu. Wygląda to mniej więcej tak, że zmienia bieg na 3 i podczas przyspieszania na tym biegu pojawiają się takie chwilowe szarpnięcia jakby coś przytrzymywało auto albo na ułamek sekundy nie dostawał paliwa. Ogólnie auto przyspiesza, silnik pracuje równo na wszystkich cylindrach ale te mikroszarpniecia są irytujące i na pewno na pewno wcześniej nie występowały.bejker1989 pisze: ↑25 gru 2021, 13:53
Szarpie caly czas na 3 i 4 czy tylko zaraz po zmianie biegu na 3 i 4 a potem jest ok?
-
- Posty: 99
- Rejestracja: 27 paź 2021, 23:39
- model samochodu: Xceed
Re: Ceed III 1.4 tgdi lekko szarpie przy przyspieszaniu.
A odczuwas to bardziej przy mocniejszym depnieciu gazem? Te auta ogolnie maja takiego laga na gazie - auto przyspiesza po 0.5sekundy od wcisniecia gazu glebiej - objawia sie to wlasnie takim "szarpnieciem". Bylo to u mnie w testowce jak i juz w moim jest.Gielu pisze: ↑25 gru 2021, 14:48Nie, nie szarpie cały czas ale też nie jest to od razu po zmianie biegu. Wygląda to mniej więcej tak, że zmienia bieg na 3 i podczas przyspieszania na tym biegu pojawiają się takie chwilowe szarpnięcia jakby coś przytrzymywało auto albo na ułamek sekundy nie dostawał paliwa. Ogólnie auto przyspiesza, silnik pracuje równo na wszystkich cylindrach ale te mikroszarpniecia są irytujące i na pewno na pewno wcześniej nie występowały.bejker1989 pisze: ↑25 gru 2021, 13:53
Szarpie caly czas na 3 i 4 czy tylko zaraz po zmianie biegu na 3 i 4 a potem jest ok?
Re: Ceed III 1.4 tgdi lekko szarpie przy przyspieszaniu.
WitamGielu pisze: ↑25 gru 2021, 14:48Nie, nie szarpie cały czas ale też nie jest to od razu po zmianie biegu. Wygląda to mniej więcej tak, że zmienia bieg na 3 i podczas przyspieszania na tym biegu pojawiają się takie chwilowe szarpnięcia jakby coś przytrzymywało auto albo na ułamek sekundy nie dostawał paliwa. Ogólnie auto przyspiesza, silnik pracuje równo na wszystkich cylindrach ale te mikroszarpniecia są irytujące i na pewno na pewno wcześniej nie występowały.bejker1989 pisze: ↑25 gru 2021, 13:53
Szarpie caly czas na 3 i 4 czy tylko zaraz po zmianie biegu na 3 i 4 a potem jest ok?
Mam i30 z tym samym silnikiem i z dokladnie takimi objawami jak piszesz. Udało się Tobie rozwiazac problem? Mam wrażenie że te szarpnięcia narastają, kiedyś to było sporadycznie, teraz za każdym razem.
Re: Ceed III 1.4 tgdi lekko szarpie przy przyspieszaniu.
W 1.5t-gdi są podobno problemy z cewkami. Może i tutaj jest ten sam problem?
Re: Ceed III 1.4 tgdi lekko szarpie przy przyspieszaniu.
W sumie to olalem sprawe, szarpniecia moze troche ustaly a moze ja sie do nich przyzwyczailem...nie wiem. W kazdym razie obecnie mam 40k przejechane i zadnych innych problemow z tym obszarze nie zauwazam wiec po prostu jezdze.bejker1989 pisze: ↑25 gru 2021, 13:53 Witam
Mam i30 z tym samym silnikiem i z dokladnie takimi objawami jak piszesz. Udało się Tobie rozwiazac problem? Mam wrażenie że te szarpnięcia narastają, kiedyś to było sporadycznie, teraz za każdym razem.
Tak jak bylo w innym watku napisane moze zdecyduje sie na jakiegos box`a zmieniajacego mape silnika i wtedy zobaczymy jaki to przyniesie efekt.
Re: Ceed III 1.4 tgdi lekko szarpie przy przyspieszaniu.
WItam, ja też mam poszarpywanie przy przyspieszaniu - ale dość znacznie się nasiliły (20 000km przebiegu) ostatnimi czasy. Ciężko stwierdzić czy mapy tak napisane czy jakieś inne przyczyny. Opcji jest masę. W moim poprzednim aucie drgania z układu napędowego (stuki itp.) powodowały duże amplitudy napięcia z czujnika spalania stukowego zamontowanego na bloku silnika (tak się niosło) i auto jechało dennie. Wymiana koła dwumasowego, które nie dawało typowych efektów uszkodzenia i układu sprzęgła temat ucięła. Dla mnie układ zapłonowy to nie jest przyczyna. Ale serwis dopóki lampki na desce nie ujrzy tyłka nie ruszy i nie będzie się bawił w diagnozę problemu. Auto wygodne, spore, praktyczne - ale ostatnimi czasy rozczarowujące.