Światła mijania
Re: Światła mijania
Niestety u nas podejście jest takie, że jak oba światła się świecą to jest OK. Tyle wystarczy. A to czy świecą w niebo czy metr przed pojazd, to dla większości kierowców nie ma znaczenia.
A z ustawianiem świateł na SKP czy w ASO też nie mam dobrych wspomnień. Z uwagi na problemy z systemem automatycznej regulacji wysokości, kiedyś bardzo intensywnie korzystałem z ich usług w tym zakresie. I najczęściej efekty były "niezadowalające". A praktycznie za każdym razem światła ustawione były inaczej.
A z ustawianiem świateł na SKP czy w ASO też nie mam dobrych wspomnień. Z uwagi na problemy z systemem automatycznej regulacji wysokości, kiedyś bardzo intensywnie korzystałem z ich usług w tym zakresie. I najczęściej efekty były "niezadowalające". A praktycznie za każdym razem światła ustawione były inaczej.
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 24 gru 2021, 17:27
- model samochodu: Xceed
Re: Światła mijania
y67
Kolego rozumiem że pozycja 0 to jest pusty samochód z kierowcą i tak powinno być wyjściowo ale co za problem obniżyć o 1 w dół. To zajmuje 3 sekundy. I tak masz 5 pozycji obniżania więc to że obniżysz 1 w dół to Tobie bez różnicy i jak zapakujesz auto po cdach to masz jeszcze 4 pozycje w dół które w zupełności wystarcz że nie będziesz raził kierowców z naprzeciwka. Po co robić sobie problem i jeździć po stacjach diagnostycznych jak obniżenie świateł zajmuje 3 sekundy. Obniż na 1 i zostaw tak na kolejne 5 lat i o tym zapomnijdj-doc pisze: ↑14 sty 2022, 22:25Bo połowa kierowców trochę myśli. Ja należę do tej połowy i wychodzę z założenia, że pozycja reflektorów "0" do czegoś jest przeznaczona. Więc jeśli ktoś mi mruga lub mam odczucia, że reflektory świecą źle to najpierw sprawdzam ustawienia a nie eliminuje problem obniżając je. W moim przypadku konieczna była korekta ustawień prawy reflektor był za wysoko. Jeżdżę cały czas na pozycji "0" i nie mam problemów z widocznością.waldusrelax pisze: ↑14 sty 2022, 19:22 Bo połowa kierowców trochę nie myśli. Przykład przedmówców (nie obrażając nikogo oczywiście) że zamiast obniżyć światła pokrętłem o 1 stopień to jechali na serwis ustawiać od nowa światła. Panowie na prawdę?
Ja nawet jak jadę sam mam cały czas obniżone na 1 i według mnie jest ok
Re: Światła mijania
Kolego tak jak pisałem wcześniej na źle ustawione reflektory rozwiązaniem jest kontrola i prawidłowe ustawienie a nie ich obniżanie.waldusrelax pisze: ↑15 sty 2022, 09:36 Kolego rozumiem że pozycja 0 to jest pusty samochód z kierowcą i tak powinno być wyjściowo ale co za problem obniżyć o 1 w dół. To zajmuje 3 sekundy. I tak masz 5 pozycji obniżania więc to że obniżysz 1 w dół to Tobie bez różnicy i jak zapakujesz auto po cdach to masz jeszcze 4 pozycje w dół które w zupełności wystarcz że nie będziesz raził kierowców z naprzeciwka. Po co robić sobie problem i jeździć po stacjach diagnostycznych jak obniżenie świateł zajmuje 3 sekundy. Obniż na 1 i zostaw tak na kolejne 5 lat i o tym zapomnij
Dla mnie nie jest problemem podjechać do ASO lub SKP, sprawdzić i ewentualnie poprawnie ustawić reflektory.
A to czy jeździć z prawidłowymi ustawionymi reflektorami na pozycji "0" lub "1" to już zupełnie inny temat.
Wszystko co ma początek ma też koniec - Matrix
Re: Światła mijania
Mi zawsze mówili że 0 ma być tak ustawione żeby nikogo nie raziło jeśli w aucie jest tylko kierowca i rezerwa w baku, nawet bez koła zapasowego. No i nawet jeśli nie razi to mają być ustawione dobrze względem siebie co też sporo zmienia.
Potem to można sobie jeździć nawet na 5 na pusto, co kto lubi.
Swoją drogą nie wiem czemu w dzisiejszych czasach przy tylu obowiązkowych systemach bezpieczeństwa tak ciężko im dać te dwa czujniki poziomu przez co jesteśmy nadal w latach 90 z ledami.
Mi osobiście będzie ciężko tego pilnować bo ostatni raz z pokrętłem jeździłem w składanej Vectrze A
Potem to można sobie jeździć nawet na 5 na pusto, co kto lubi.
Swoją drogą nie wiem czemu w dzisiejszych czasach przy tylu obowiązkowych systemach bezpieczeństwa tak ciężko im dać te dwa czujniki poziomu przez co jesteśmy nadal w latach 90 z ledami.
Mi osobiście będzie ciężko tego pilnować bo ostatni raz z pokrętłem jeździłem w składanej Vectrze A
Re: Światła mijania
Zapytany nadkomisarz. Radosław Kobryś z Komendy Głównej Policji odpowiedział krótko: - Prawidłowo ustawione światła pojazdu, to właściwy dla każdego pojazdu, fabryczny stan oświetlenia. - Bardzo ważną sprawą jest ustawienie świateł. Należy to zrobić w warsztacie po każdej wymianie żarówki reflektora, po każdej naprawie mechanicznej mogącej mieć wpływ na ustawienie (zawieszenie, naprawy blacharskie po kolizjach) oraz okresowo sprawdzać. Jeżeli świateł nie można prawidłowo ustawić, bo uszkodzone są pokrętła regulacyjne, to należy je naprawić lub wymienić. Istotne jest poprawne używanie tzw. korektora ustawienia. Warto sprawdzić w instrukcji obsługi samochodu lub spytać w serwisie jak należy ustawiać korektor w zależności od tego, ile osób siedzi na siedzeniach z tyłu lub z przodu oraz od ilości bagażu. Problem ten nie dotyczy samochodów fabrycznie wyposażonych w „ksenony”, które mają automatyczne urządzenie poziomujące oraz pojazdów z automatycznym zawieszeniem. Przy okazji ustawiania świateł poprośmy diagnostę, aby sprawdził, czy korektor w ogóle działa i czy działa prawidłowo – dodają eksperci.
- Za jakość oświetlenia odpowiadają trzy elementy: reflektor, źródło światła i prawidłowe ustawienie. Gdy choć jeden z tych elementów szwankuje, światła oślepiają albo droga jest niedostatecznie oświetlona. Stąd takie statystyki i powszechne narzekania kierowców na stan świateł. Dlatego nawet najnowocześniejszy reflektor z doskonałym źródłem światła, jeśli jest źle wyregulowany może stanowić zagrożenie. Wzrokiem nie sposób tego ocenić i bardzo ważne jest skorzystanie ze specjalistycznego sprzętu używanego przez wykwalifikowany personel. A panuje powszechne, choć mylne przekonanie, że świateł automatycznych nie należy ustawiać. Jeśli jednak będą źle ustawione to automatycznie będą stale oślepiać. Prawdą jest, że niektóre automatyczne systemy mogą bardziej oślepiać niż tradycyjne. Wymaga to udoskonalenia regulacji prawnych i dokładniejszego sprawdzania - zauważa dr inż. Tomasz Targosiński z Zakładu Homologacji i Badań Pojazdów Instytutu Transportu Samochodowego.
- Za jakość oświetlenia odpowiadają trzy elementy: reflektor, źródło światła i prawidłowe ustawienie. Gdy choć jeden z tych elementów szwankuje, światła oślepiają albo droga jest niedostatecznie oświetlona. Stąd takie statystyki i powszechne narzekania kierowców na stan świateł. Dlatego nawet najnowocześniejszy reflektor z doskonałym źródłem światła, jeśli jest źle wyregulowany może stanowić zagrożenie. Wzrokiem nie sposób tego ocenić i bardzo ważne jest skorzystanie ze specjalistycznego sprzętu używanego przez wykwalifikowany personel. A panuje powszechne, choć mylne przekonanie, że świateł automatycznych nie należy ustawiać. Jeśli jednak będą źle ustawione to automatycznie będą stale oślepiać. Prawdą jest, że niektóre automatyczne systemy mogą bardziej oślepiać niż tradycyjne. Wymaga to udoskonalenia regulacji prawnych i dokładniejszego sprawdzania - zauważa dr inż. Tomasz Targosiński z Zakładu Homologacji i Badań Pojazdów Instytutu Transportu Samochodowego.
Re: Światła mijania
Wszystko jest w instrukcji :
Re: Światła mijania
No i temat wyczerpany, na 0 ma być dobrze i koniec
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 24 gru 2021, 17:27
- model samochodu: Xceed
Re: Światła mijania
Na 0 ma być dobrze a zatankuj do pelna i będą Ci mrugac. Zamiast jeździć po SKP to wystarczy pomyśleć i obrócić pokretelko. Co to za problem trochę pomyśleć. Coraz bardziej mi się wydaje że społeczeństwo debilnieje. Kiedyś kierowca sam ustawiał zawory w silniku a teraz nie potrafi pomyśleć żeby obniżyć światła pokrętłem. Jeżeli tak jak w moim przypadku oba światła są w równej lini czyt. na jednym poziomie, ale swieca delikatnie za wysoko to włączam myślenie i obniżam o 1. Proste?
A poza tym że w instrukcji napisali ze kierowca +pusty samochód światła na 0 to nie można jeździć na 1 bo instrukcja nie pozwala? A jak w instrukcji napisza ze masz potrzaskać młotkiem szybę bo jest brudna to też potrzaskasz? Włączcie myślenie koledzy kierowcy. Jesteście mężczyznami więc myślcie a nie lecicie z byle czym byle gdzie bo w instrukcji napisali. Powodzenia wszystkim
A poza tym że w instrukcji napisali ze kierowca +pusty samochód światła na 0 to nie można jeździć na 1 bo instrukcja nie pozwala? A jak w instrukcji napisza ze masz potrzaskać młotkiem szybę bo jest brudna to też potrzaskasz? Włączcie myślenie koledzy kierowcy. Jesteście mężczyznami więc myślcie a nie lecicie z byle czym byle gdzie bo w instrukcji napisali. Powodzenia wszystkim
Re: Światła mijania
Kolejny filozof , ilość paliwa w zbiorniku nie ma znaczenia , zapoznaj sie z kształtem zbiornika i gdzie on jest umiejscowiony , ja pierdziu ludzie , przestańcie szerzyć herezje
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 24 gru 2021, 17:27
- model samochodu: Xceed
Re: Światła mijania
No przecież jak tak bardzo trzymacie się durnej instrukcji to jest dla was specjalnie napisane że pozycja 0 to auto nieobciążone z kierowcą i REZERWA paliwa