Kia Sorento vs reszta świata. Opinie dla niezdecydowanych

forum użytkowników modelu Sorento
pcu123
Posty: 24
Rejestracja: 09 lip 2023, 10:46
model samochodu: XCeed 1.6 204 KM 2020

Re: Kia Sorento vs reszta świata. Opinie dla niezdecydowanych

Post autor: pcu123 »

Milamber pisze: 21 wrz 2023, 12:36Zmieniam Optimę.
Bierz Superba :P Albo Volvo V90, ze względu na rabaty.
Milamber pisze: 21 wrz 2023, 12:36Na Passata jest 25k rabatu
Dzisiaj dzwonił do mnie pan, że w przyszłą sobotę jest premiera nowego Passata w Warszawie na Karolkowej.
Milamber
Posty: 146
Rejestracja: 17 wrz 2019, 09:02
model samochodu: Optima 1.6 GT line SRF, TEC, Red.

Re: Kia Sorento vs reszta świata. Opinie dla niezdecydowanych

Post autor: Milamber »

Biorę XC60. Z cennika 317k mam cenę 265k. Auto pod korek.
V90 jest niestety droższa w racie L&D bo XC dużo lepiej trzyma wartość rezydualną..

Rabaty w VW są oczywiście na schodzące modele.
inquis
Posty: 1259
Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV XL+PNS, SNOW PEARL WHITE

Re: Kia Sorento vs reszta świata. Opinie dla niezdecydowanych

Post autor: inquis »

Oglądałem dziś nową Hondę CRV i powiem, że odniosłem bardzo pozytywne wrażenie. Auto nowoczesne designersko, fajnie wykończone, wygłuszone (ciężar drzwi). Minusy - stosunkowo niewielki bagażnik (mniejszy niż w Sorce, co zapewne wynika z faktu, że Honda jest 10 cm krótsza), felgi max 18 cali, cena PHEVA - 280 tys., gdzie w pluginie jest tylko napęd 2WD :shock: Ale HEV na fulu AWD za 245 tys. jest godny rozważenia dla tych, którzy zawiedli się na Kii. P.S. Rabaty nie występują.
inquis
Posty: 1259
Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV XL+PNS, SNOW PEARL WHITE

Re: Kia Sorento vs reszta świata. Opinie dla niezdecydowanych

Post autor: inquis »

Jakby ktoś rozważał C5Xa, to we wrześniu upusty sięgały 40 tys. Nie wiadomo jak będzie w październiku, ale trzeba pytać... Auto jest świetne, choć to nie SUV i tylko 2WD:)
Milamber
Posty: 146
Rejestracja: 17 wrz 2019, 09:02
model samochodu: Optima 1.6 GT line SRF, TEC, Red.

Re: Kia Sorento vs reszta świata. Opinie dla niezdecydowanych

Post autor: Milamber »

Zamówiłem XC60. Cennikowo 340k. Po rabatach 270k. Najem ma ratę około 3.600 netto. Na 3 lata i bez wpłaty. Potem wykup za 160k netto albo zwrot. Tak to mniej więcej wychodzi.
Niestety byebye KIA za 6 miesięcy.
radzique
Posty: 208
Rejestracja: 14 maja 2021, 12:06
model samochodu: Sorento HEV AWD XL, Prestige Line + Panorama, MY22

Re: Kia Sorento vs reszta świata. Opinie dla niezdecydowanych

Post autor: radzique »

Nie wiem jak Was ale mnie strasznie irytuje polityka przeglądów w KIA.
Nie dość, że interwał w HEV jest co 15 kkm to nie ma żadnej tolerancji i nie można przejechać terminu nawet o parę kilometrów, bo ponoć później trzeba się namęczyć i pisać o przywrócenie gwarancji i inne historie. A umówić się na przegląd z kilkudniowym wyprzedzeniem nie ma szans.
Absurd, jak ktoś dużo jeździ jak ja np. to albo jedziesz na każdy przegląd 2 kkm przed terminem czyli co 13 kkm, albo rzeźbisz później i dzwonisz po serwisach, który przyjmie cię szybciej, albo jedziesz w delgację pociągiem, bo na powrocie musiałbyś stanąć w polu. W każdym aucie wcześniej miałem margines i nikt się nie przejmował czy jest 100 czy 300 km więcej.
Pi_
Posty: 91
Rejestracja: 23 kwie 2022, 15:34
model samochodu: Obecnie:
Ceed III FL Kombi M 1.5 T-GDI 160KM 6MT Lunar Silver

Ostatnio:
Ceed II HB 1,4 CRDi '14

Dużo wcześniej wiele aut temu:
Ceed I HB 1,6 CRDi '08
Ceed I FL HB 1,6 CRDi '11

Pomiędzy Ceed-ami:
Fabia I 1,4 TDI '08, Astra II 1,6 '08, Fabia II 1,6 TDI '12, Octavia II FL 1,6 TDI '12, Fabia III 1,4 TDI '16, Octavia III 1,6 TDI '16.

Dawno temu:
Fiat 126p '99, Audi 80 B2 FL 1,6 '86, Mercedes 124 230E '86, Audi 80 B3 1,6D '89, Mercedes 190 2,0D '88, Ford Mondeo 2.0 '95, Kia Clarus 2.0 '00, Opel Corsa C 1,3 cdti,

Re: Kia Sorento vs reszta świata. Opinie dla niezdecydowanych

Post autor: Pi_ »

radzique pisze: 02 paź 2023, 14:17 Nie wiem jak Was ale mnie strasznie irytuje polityka przeglądów w KIA.
Nie dość, że interwał w HEV jest co 15 kkm to nie ma żadnej tolerancji i nie można przejechać terminu nawet o parę kilometrów, bo ponoć później trzeba się namęczyć i pisać o przywrócenie gwarancji i inne historie. A umówić się na przegląd z kilkudniowym wyprzedzeniem nie ma szans.
Absurd, jak ktoś dużo jeździ jak ja np. to albo jedziesz na każdy przegląd 2 kkm przed terminem czyli co 13 kkm, albo rzeźbisz później i dzwonisz po serwisach, który przyjmie cię szybciej, albo jedziesz w delgację pociągiem, bo na powrocie musiałbyś stanąć w polu. W każdym aucie wcześniej miałem margines i nikt się nie przejmował czy jest 100 czy 300 km więcej.
Jak jest różnica w robieniu wymiany oleju do 15’K, do 16k, do 30k lub do 31k?
I tak i tak trzeba zrobić przed przekroczeniem granicznego przebiegu.
Chyba, że czegoś nie rozumiem.
To tak samo jakbyś miał 14k z możliwością przekroczenia do 1k.
desloch
Posty: 13
Rejestracja: 20 wrz 2019, 12:20
model samochodu: Kia Sorento HEV 230KM 6AT, Kia Proceed 204KM DCT

Re: Kia Sorento vs reszta świata. Opinie dla niezdecydowanych

Post autor: desloch »

Milamber pisze: 02 paź 2023, 08:52 Zamówiłem XC60. Cennikowo 340k. Po rabatach 270k. Najem ma ratę około 3.600 netto. Na 3 lata i bez wpłaty. Potem wykup za 160k netto albo zwrot. Tak to mniej więcej wychodzi.
Niestety byebye KIA za 6 miesięcy.
Czyli w sumie
3,6k *1,23 * 36 = 159.4k + 196k (wykup) auto wychodzi w sumie 356k jakbyś je wykupił, aż strach ile 'spłaciłbyś' auta gdybyś nie wynegocjował rabatu ;)

Nie wnikam w odliczenia VATu, dochodówka itd. Możliwe że w cenie masz ubezpieczenie serwisy, więc można by odjąć ok 15-20k właśnie na to w okresie 3 lat.

Ciągle to 270k cena auta vs 335k jakbyś je wykupił.
radzique
Posty: 208
Rejestracja: 14 maja 2021, 12:06
model samochodu: Sorento HEV AWD XL, Prestige Line + Panorama, MY22

Re: Kia Sorento vs reszta świata. Opinie dla niezdecydowanych

Post autor: radzique »

Pi_ pisze: 02 paź 2023, 17:31
radzique pisze: 02 paź 2023, 14:17 Nie wiem jak Was ale mnie strasznie irytuje polityka przeglądów w KIA.
Nie dość, że interwał w HEV jest co 15 kkm to nie ma żadnej tolerancji i nie można przejechać terminu nawet o parę kilometrów, bo ponoć później trzeba się namęczyć i pisać o przywrócenie gwarancji i inne historie. A umówić się na przegląd z kilkudniowym wyprzedzeniem nie ma szans.
Absurd, jak ktoś dużo jeździ jak ja np. to albo jedziesz na każdy przegląd 2 kkm przed terminem czyli co 13 kkm, albo rzeźbisz później i dzwonisz po serwisach, który przyjmie cię szybciej, albo jedziesz w delgację pociągiem, bo na powrocie musiałbyś stanąć w polu. W każdym aucie wcześniej miałem margines i nikt się nie przejmował czy jest 100 czy 300 km więcej.
Jak jest różnica w robieniu wymiany oleju do 15’K, do 16k, do 30k lub do 31k?
I tak i tak trzeba zrobić przed przekroczeniem granicznego przebiegu.
Chyba, że czegoś nie rozumiem.
To tak samo jakbyś miał 14k z możliwością przekroczenia do 1k.
A co tu rozumieć?
Jaka jest różnica dla silnika czy olej wymienią po 14800km czy 15200km? Żadna. A dla KIA jest bo tracisz przez to gwarancje.
I teraz jak masz na liczniku 14000km i do zrobienia trasę 1100 km to musisz na szybko szukać terminu i robić przegląd 1000km szybciej.
A terminów z dnia na dzień nie ma i musisz czekać tydzień, więc nie masz czym jechać.
Jak tak zrobisz za każdym razem to zrobisz jeden przegląd więcej niż powinieneś. Jak ktoś jeździ wokół komina po 50km to żaden problem a jak ktoś jeździ służbowo 1100-1400 km w dwa dni to jest upierdliwe. Możesz ewentualnie robić przegląd co 10000km i być w serwisie co dwa miesiące.
Jeden przegląd robiłem w Hiszpanii i to w ogóle było traumatyczne przeżycie :oops:

Wystarczałaby zwykła tolerancja jak jest w innych markach, czasem 500km, czasem 3000km
Pi_
Posty: 91
Rejestracja: 23 kwie 2022, 15:34
model samochodu: Obecnie:
Ceed III FL Kombi M 1.5 T-GDI 160KM 6MT Lunar Silver

Ostatnio:
Ceed II HB 1,4 CRDi '14

Dużo wcześniej wiele aut temu:
Ceed I HB 1,6 CRDi '08
Ceed I FL HB 1,6 CRDi '11

Pomiędzy Ceed-ami:
Fabia I 1,4 TDI '08, Astra II 1,6 '08, Fabia II 1,6 TDI '12, Octavia II FL 1,6 TDI '12, Fabia III 1,4 TDI '16, Octavia III 1,6 TDI '16.

Dawno temu:
Fiat 126p '99, Audi 80 B2 FL 1,6 '86, Mercedes 124 230E '86, Audi 80 B3 1,6D '89, Mercedes 190 2,0D '88, Ford Mondeo 2.0 '95, Kia Clarus 2.0 '00, Opel Corsa C 1,3 cdti,

Re: Kia Sorento vs reszta świata. Opinie dla niezdecydowanych

Post autor: Pi_ »

radzique pisze: 03 paź 2023, 22:15
Pi_ pisze: 02 paź 2023, 17:31
radzique pisze: 02 paź 2023, 14:17 Nie wiem jak Was ale mnie strasznie irytuje polityka przeglądów w KIA.
Nie dość, że interwał w HEV jest co 15 kkm to nie ma żadnej tolerancji i nie można przejechać terminu nawet o parę kilometrów, bo ponoć później trzeba się namęczyć i pisać o przywrócenie gwarancji i inne historie. A umówić się na przegląd z kilkudniowym wyprzedzeniem nie ma szans.
Absurd, jak ktoś dużo jeździ jak ja np. to albo jedziesz na każdy przegląd 2 kkm przed terminem czyli co 13 kkm, albo rzeźbisz później i dzwonisz po serwisach, który przyjmie cię szybciej, albo jedziesz w delgację pociągiem, bo na powrocie musiałbyś stanąć w polu. W każdym aucie wcześniej miałem margines i nikt się nie przejmował czy jest 100 czy 300 km więcej.
Jak jest różnica w robieniu wymiany oleju do 15’K, do 16k, do 30k lub do 31k?
I tak i tak trzeba zrobić przed przekroczeniem granicznego przebiegu.
Chyba, że czegoś nie rozumiem.
To tak samo jakbyś miał 14k z możliwością przekroczenia do 1k.
A co tu rozumieć?
Jaka jest różnica dla silnika czy olej wymienią po 14800km czy 15200km? Żadna. A dla KIA jest bo tracisz przez to gwarancje.
I teraz jak masz na liczniku 14000km i do zrobienia trasę 1100 km to musisz na szybko szukać terminu i robić przegląd 1000km szybciej.
A terminów z dnia na dzień nie ma i musisz czekać tydzień, więc nie masz czym jechać.
Jak tak zrobisz za każdym razem to zrobisz jeden przegląd więcej niż powinieneś. Jak ktoś jeździ wokół komina po 50km to żaden problem a jak ktoś jeździ służbowo 1100-1400 km w dwa dni to jest upierdliwe. Możesz ewentualnie robić przegląd co 10000km i być w serwisie co dwa miesiące.
Jeden przegląd robiłem w Hiszpanii i to w ogóle było traumatyczne przeżycie :oops:

Wystarczałaby zwykła tolerancja jak jest w innych markach, czasem 500km, czasem 3000km
Mam wrażenie, że dalej nie rozumiesz. Napiszę choć się nie powinno dużymi literami.

ZAWSZE JEST GRANICZNY PRZEBIEG, KTÓREGO NIE MOŻNA PRZEKROCZYĆ.

W KIA 15k. W innych markach to może być 15300, w innej 15500, a jeszcze w innej 16K, itd.
Nie jest to kwestia tolerancji. Bo czym niby jest ta tolerancja jak nie podniesieniem granicznego przebiegu.
I bez względu czy jest, czy jej nie ma, ludzie dużo jeżdżący z wycelowaniem w przegląd mają te same problemy. Również ja je mam z KIĄ i z każdym poprzednim służbowym autem.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Sorento”