Tojaartek pisze: ↑08 gru 2022, 20:15 . Jesli wentyl z czujnikiem ciśnienia niekorzystnie sie ustawi względem opony to mamy to co mamy. Wyważenie zmniejszy wibracje ale nigdy ich do końca nie wyeliminuje.
...
Bzdura. Wszystko da się wyważyć, niezależnie od geometrii rozkładu masy. Oczywiście warto dobrze założyć oponę, żeby nie obwieszać koła jak choinki.
Nie da się natomiast wyważyć ewentualnych wad kształtu (takich, które powodują nierówne toczenie po nawierzchni).
Miałem cały korowód problemów z podobnymi wibracjami.Winne okazały się opony ale także dyletanci z serwisów oponiarskich, którzy notorycznie nie potrafią obsługiwać własnych maszyn Hunter. Miałem tego pecha, że nastąpiła DWUKROTNIE kumulacja takich problemów, co utrudnia dochodzenie swojego prawa. A spore koszty moje. Z ASO Kia wiem, że były duże problemy z oponami Continental w autach fabrycznie nowych. Coraz niższa jakość opon aż słabo się robi. Jakoś nie pamiętam tak licznych sprzed 15 czy 10 lat...
Tojaartek pisze: ↑08 gru 2022, 20:15 . Jesli wentyl z czujnikiem ciśnienia niekorzystnie sie ustawi względem opony to mamy to co mamy. Wyważenie zmniejszy wibracje ale nigdy ich do końca nie wyeliminuje.
...
Bzdura. Wszystko da się wyważyć, niezależnie od geometrii rozkładu masy. Oczywiście warto dobrze założyć oponę, żeby nie obwieszać koła jak choinki.
Nie da się natomiast wyważyć ewentualnych wad kształtu (takich, które powodują nierówne toczenie po nawierzchni).
Nie zapomnij o jednym, ze w warsztacie czas to pieniadz i nikt normalny nie bedzie sie bawil z kolami na wywazarce.
Przepraszam za pisownie.Posiadam klawiature norweska.
romanhoks pisze: ↑20 gru 2022, 20:06
Nie zapomnij o jednym, ze w warsztacie czas to pieniadz i nikt normalny nie bedzie sie bawil z kolami na wywazarce.
W kilku warsztatach widziałem usługę "Optymalizacja opon" albo "Test drogowy optymalizacyjny", która właśnie obejmowała takie kilkukrotne próby znalezienia najlepszej pozycji opony na feldze, a dopiero wyważanie. Oczywiście jest to usługa dodatkowo płatna.
Usluga dodatkowo platna. Ok.A jak ma to sie do normalnej ceny za standartowe przelozenie z wywazeniem ? Mozesz mi odpowiedziec ? Np za jedno kolo z ktorym trzeba bawic sie ok 1 godz bo nie zawsze trafi w dobre miejsce na feldze. Co do linkow to dla mnie nic nowego Pracuje w tym zawodzie przeszlo 40 lat. Interesuje mnie cena . Tutaj nikt sie w opony nie bawi . Bo za droga robocizna. Druga strona medalu jest taka ze jak kupujesz w firmie nowe opony to montaz w cenie . Mial bys ochote placic 2 x do roku 1.5 twojej dniowki za zabawe z oponami ? Za zwykle przelozenie z wywarzeniem.Nie wazne ze przykleja ci np 2x 60g na feldze. Dlatego zawsze bede powtarzal ze ludzie w kraju sa bogaci bo stac ich na takie wydatki. 1 roboczogodzina to tylko 1100 zeta
Przepraszam za pisownie.Posiadam klawiature norweska.
Jestem ciekawy Twojej opinii jako człowieka który zjadł na tym zęby.... Maszyny huntera z testem drogowym, co o tym myślisz? Pracowałeś na tym? Czy ocena komponentu felga-opona nie jest taka łatwa jak pokazują np. tutaj: https://youtu.be/6_RHSQt--TQ
Czy to nie jest +5 minut na koło do standardowej roboty?
To ja także coś w tym temacie. Generalnie od samego początku po zakupie nie było idealnie z kołami w mojej Kia Proceed. Kilka razy wyważałem z różnym skutkiem przecież nowe felgi i opony premium przecież Michelin. Zimowe mam używane felgi pewnie z rozbitego auta więc nie spodziewałem sie nic dobrego ale z oponami także podobno premium Bridgestone - oczywiście nowe z Oponeo.
Pierwsza moja uwaga. Niestety jestem przekonany, że opony z Oponeo nie są w większości oponami I klasy. Przez te lata kupiłem jakieś 10-15 kompletów opon do różnych samochodów. I nie było zasady. Fulda zimowa okazała się śmieciem, podobnie Nokian produkowany w Rosji / ale już produkowane letnie w Finlandii- super / podobnie Yokohama letnie za duże pieniądze wielkie "g", Kleber zimowe słabe, Goodyear zimowe ok ale cena, podobnie Continental. I tak mógłbym mnożyć. Ale będę tu nie popularny bo napiszę, że opony Nexen nigdy mnie nie zawiodły na wyważarce. Na wyważarce zawsze idealne. Jak ktoś nie wierzy niech sprawdzi. Do Kii te Bridgestony to kupiłem bo były niby najlepsze w teście i tak dałem się złapać bo nowy samochód to niech ma opony premium. A opony są takie sobie, nic specjalnego a do tego bardzo głośne, z takim dziwnym uczuciem jakby nie były miękkie, odgłosu nie wycia a chrobotania na niektórych nawierzchniach. I żeby była jasność chodzi mi o wyważenie opon nie wchodzę w drogi hamowania itd.
A co do wyważania to każdy musi znależć sobie fachowca z dobrą w miarę nową maszyną sprawdzaną kołem testowym. Trzeba znać się na rzeczy.
Co do Huntera......akurat kilka lat temu miałem problem w BMW. Pojechałem do firmy CNF Autoserwis w Trójmieście. Oczywiście wyważanie, optymalizacja, jedną oponę to gość ściągał chyba 10 razy i przekręcał po 2 cm. Test drogowy, zamiany miejscami .....no łącznie chyba 3 godziny roboty i wtedy jakieś 200,-. Wyjechałem od nich na obwodnicę i co.....mało mi nie urwało kierownicy przy 100 km/h. Ponieważ byłem na obwodnicy zrezygnowałem z powrotu pojechałem do domu i od razu do mojej wulkanizacji. Jak to możliwe, że u nich była różnica na kole po 20-30g.
I znowu było poprawnie ale nie rewelacyjnie. Ale na test drogowy już nie pojadę.
Reasumując najczęściej to wina po prostu opon i lub albo słabego wyważenia.
Żałosny, rozpaczający i niedouczony krytykant Proceeda
Na Bridgestone zawiodłem się również. Michel Alpin 5 również. Też miałem kilKANAŚCIE RÓŻNYCH OPON w życiu i to na nowych samochodach. w SUMIE ZAWSZE PREMIUM.
Kiedyś teść miał: MATADORY. MAsakra. Kormorany również. Dębica Frigo nic szczególnego ale i nie takie złe. To z tych opon z dolnej półki.
Nokiany bardzo fajne. Miałem letnie i zimowe kiedyś. Tata ma wielosezonowe teraz. Też super. Miękkie ciche.
Nie miałem nigdy Nexen. Polecam Dunlop letni i zimowy. No i od kilku już lat Conti. Zimowe TS 850P, TS 860 i TS 870. Wszystkie super.
Letnie miałem wcześniej Conti Sport 5. Też mega. Były Micheliny Energy gdzieś po drodze. Mogą być. Teraz te Conti 6 w KIA na razie ok ale nie mam dużego przebiegu więc czas pokaże. Drżenia na nich nie ma. Zimowe TS 850P super. Cichutkie. Może delikatne drżenie przy 110km. Ale nie zamierzam z tym walczyć bo nie warto.
Co ciekawe przez te 30lat różnych opon nigdy nie miałem problemy z drżeniem. Zawsze 2 komplety kół. Wyważone i jeżdżone do sprzedaży samochodu.Tylko zmieniałem koła w garażu. Żadnej korekty i ponownego wyważania.
W KIA na tych zimowych pierwszy raz jakieś małe drżenie.
Pewnie ta konstrukcja tutaj jest bardzo wrażliwa. Bo innego wytłumaczenia nie widzę. No chyba, że pecha jakiś Ale felgi nowe markowe. Nie miały bicia.
Do do maszyn to tutaj ten ktory nas zaopatruje i wyposarza w maszyny podnosniki i narzedzia nie ma Huntera w ofercie. Co kraj to obyczaj. Co do zabawy z oponami bo tak tu mozna to okreslic to ze swoimi oponami moge sie pobawic na wywazarce po pracy. Co do klienta opon to jest krotka pilka, dostajesz godzine na przekladke i final. Nie wazne ile kleisz na felge. Masz 1 godz i nastepne auto jest w planie. Jak klient sie wroci jest to traktowane jako gwarancyjna naprawa. Jak sa krzywe felgi i maja lekkie bicie to idziesz na magazyn wrzucasz cene nowych felg i klient decyduje.Tu nie ma zabawy.Czas to pieniadz.Jak sam przywieziesz czesci to jestes pozamiatany .Zero gwarancji. Tu bardzo rzadko sie to zdarza .Czasami 2x w roku.Co do opon ? Sam mam Nexen. Nie narzekam. Zimowki to inny temat.Otwierajac strone dekkonline.no masz opcje opon na zime tz nordendekk. Sa to opony o innej mieszance gumy ktore ida na skandynawie. Mozesz oczywiscie sobie zamowic sam zimowki no ale na grubym sniegu jest roznica w jezdzie.Lepiej zbieraja. Co do gornej polki z oponami to na moje jest w dalszym ciagu jest wschodnia europa i zachodnia.Nie raz sie o tym przekonalem tu. Wiesz dlaczego? Jestem na emigracji 25 lat z przerwa 10 letnia w ktorej prowadzilem dobrze prosperujacy warsztat w kraju. Dlatego znam czesci jakie dostawalem a jakie tutaj dostajemy czasami na pogwarancyjne naprawy. Na gwarancji nie mamy prawa zalozyc innej czesci tylko orginal.Nie ma opcji. Continental jest zakladany w 90%. Nie ma problemu z tym producentem.Kiedys w kraju zalozylem zonie pod merca 190 2.3 benzyna michelin 2 letni nowy . Przejechalem sie i przy pierwszym nacisnieciu na hamulec jechalem jak na lodzie. Nie zaloze wiecej . Kiedys mialem tu gislaved super opony, tez jezdzilem na letnich verdestein .Ciche . Co do innych marek ciezko mi jest sie wypowiedziec . Wiem ze bridgestone jest robiony w kraju. Tu nasowa mi sie pytanie czy opony na kraj nie sa inne? Nie wiem i sie nie dowiem bo tego ci nikt nie zdradzi.Tak w nawiasie wiesz czemu warsztat zlikwidowalem? Chcialem pracowac jak czlowiek a nie jak niewolnik. Pracowalem przed powrotem do kraju w mercedesie.Mialem bulke z maslem a chcialem z szynka :lol:A mialem z margaryna. Na nic nie mialem czasu tylko praca.Tu mam spokoj i dobre pieniadze a co najwazniejsze sie nie napracuje no i zero stresu. Mam minus 13st no i bialo. Wesolych Swiat dla wszystkich.Pozdrawiam
Przepraszam za pisownie.Posiadam klawiature norweska.