Drżenie kierownicy powyżej 130 km/h
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 07 paź 2021, 20:52
- model samochodu: Kia Xceed 1.5 GDI
- Lokalizacja: Elbląg
Drżenie kierownicy powyżej 130 km/h
Witam, powyżej 130 km/h odczuwam wyraźne drżenie i wibracje na kierownicy. Nowe felgi, nowe opony.
Temat poruszany na grupie X na FB, tu chyba nie, nie znalazłem.
Czy to mój odosobniony przypadek?
Im bardziej gładka i równa nawierzchnia - tym gorzej. To bardzo dziwne.
Pozdrawiam
Temat poruszany na grupie X na FB, tu chyba nie, nie znalazłem.
Czy to mój odosobniony przypadek?
Im bardziej gładka i równa nawierzchnia - tym gorzej. To bardzo dziwne.
Pozdrawiam
Re: Drżenie kierownicy powyżej 130 km/h
Też tak miałem po zmianie zimowych na letnie opony, zaczynało się od ok. 120km/h.
Pojechałem do innego wulkanizatora na wyważenie, mówił że wszystko raczej w normie ale dokładnie ustawił ciśnienie i zamienił koła tył z przodem - pomogło.
Po ostatniej wymianie letnich na zimowe też jest ok, teraz będę zawsze wyjeżdżał na kawałek szybszej drogi aby to sprawdzić, pierwszy raz miałem taką przygodę.
Pojechałem do innego wulkanizatora na wyważenie, mówił że wszystko raczej w normie ale dokładnie ustawił ciśnienie i zamienił koła tył z przodem - pomogło.
Po ostatniej wymianie letnich na zimowe też jest ok, teraz będę zawsze wyjeżdżał na kawałek szybszej drogi aby to sprawdzić, pierwszy raz miałem taką przygodę.
-
- Posty: 109
- Rejestracja: 25 sty 2021, 11:41
- model samochodu: CEED III Kombi
Re: Drżenie kierownicy powyżej 130 km/h
Może nie w Xceed ale w zwykłym Ceed zauważyłem też sporą wrażliwość na wyważenie opon. Ja kupiłem zestaw kół 205/55/16 z katalogu akcesoryjnego do Ceeda z oponami zimowymi Falken w ASO. Przywiozłem nowe do domu i za kilka dni założyłem bo się ochłodziło. Pojeździłem dwa dni nie przekraczając 80 i było ok. Jak wyskoczyłem na ekspresówkę to tak rzucało kierownicą że nie dało się jechać. Wizyta w ASO i prośba o wyważenie - oni wyważyli - faktycznie nowy zestaw wymagał wyważenia i do mnie wyskoczyli z rachunkiem.Powiedziałem, że chyba są nie poważni i będę reklamował i wtedy odstąpili od płatności.mikomission pisze: ↑15 lis 2021, 09:17 Witam, powyżej 130 km/h odczuwam wyraźne drżenie i wibracje na kierownicy. Nowe felgi, nowe opony.
Temat poruszany na grupie X na FB, tu chyba nie, nie znalazłem.
Czy to mój odosobniony przypadek?
Im bardziej gładka i równa nawierzchnia - tym gorzej. To bardzo dziwne.
Pozdrawiam
Jakoś przejeździłem sezon zimowy założyłem letnie 17 bez wyważania- było idealnie. Teraz podjechałem do innego zakładu w Lublinie i okazało się ze na jednym z kół było 150 g ciężarków. Po finalnym wyważeniu na tym kole wyszło 5g +15g. Teraz jest super żadnych drgań. Ogólnie po usłudze w ASO został spory niesmak.
Re: Drżenie kierownicy powyżej 130 km/h
Witam, ja generalnie po wizycie w ASO AUTO Marketing w Lublinie przy przebiegu 3 tys. km z bólami na zachowanie się auta czułem się jak intruz. Przy sprzedaży mnóstwo grzeczności i uśmiechów a jak zwracam się do serwisu po pomoc na gwarancji to INTRUZ pełną gębą - nie do konca zlokalizowane terkotanie przy przyspieszaniu które pojawiło się po około 2 tysiącach km. Po kupnie auta miałem rowniez problem z oponami które kazałem założyć - GOODYEAR VECTOR 4 SEASONS i uczony doświadczeniem na własną rękę nie w ASO, a na maszynie Hunter porządnie wywazylem ale tak naprawdę to opony były prawie idealne. Wszelakie drgania cząstkowe z układu napędowego itp. robiły telepanie na kierownicy i pod tyłkiem przy dużych prędkościach. Opony tylko to potęgowały. Auto CEED 1.4 T-GDI 2020.
Re: Drżenie kierownicy powyżej 130 km/h
W nowych samochodach jest to problem rezonansu przy predkosciach 110-130km w wielu markach to zauwazylem. Jest to sprawa marginalna i nie wplywa na bezpieczenstwo jazdy. Sciaganie na prawo to z kolei kwestia minimalnej roznicy w geometrii po pierwszej wymianie opon. Takie zycie
Re: Drżenie kierownicy powyżej 130 km/h
Mam dokładnie to samo, opony ok, felgi też. Przetestowałem kilka kompletów opon z wyważanie, testem drogowym opon włącznie. Wibracje przenoszone są na karoserie więc to prawdopodobnie od tylnej osi, występują powyżej 120, 130 km/h. Czy ktoś rozwiązał problem?ceed kombi 2019 1.6crdi
Re: Drżenie kierownicy powyżej 130 km/h
Popełniacie jeden podstawowy bład. Wymieniacie opony a nie całe koła. W polsce jakos ludzie tego nie potrafią zrozumiec ze to są koszty i problemy. No ale warsztaty sie cieszą bo dwa razy w roku ostry nawał roboty.
Przepraszam za pisownie.Posiadam klawiature norweska.
-
- Posty: 124
- Rejestracja: 02 lip 2020, 21:29
- model samochodu: Ceed lll sw 1,4T 7dct + full
- Lokalizacja: Wawa
Re: Drżenie kierownicy powyżej 130 km/h
Bo każdy wulkanizator w Polsce idzie na skróty. Tylko szybko policzyć pieniądze i następny na podnośnik. Nie robią pierwszej podstawowej czynności. Inna sprawa ze pewnie nie dysponują odpowiednia technologia. Bo po co inwestować jak i tak klient będzie. Miałem kiedyś okazje widzieć na własne oczy wymianę opon w aso toyota w kraju o widac dużo wyższej kulturze technicznej niż nasz biedny kraj. Otóż pierwsza czynność jaka wykonano to właściwe ustawienie nowej opony wedle wentyla. Opona nie jest 100 % jednolita. Jesli wentyl z czujnikiem ciśnienia niekorzystnie sie ustawi względem opony to mamy to co mamy. Wyważenie zmniejszy wibracje ale nigdy ich do końca nie wyeliminuje. Majster będzie naklejał 20 30 a może i 40 g i ma na to wywalone. Z reszta to nie jest w ich interesie. Niech klient jeździe szuka rozwiązania , a kasa leci. Można właściwie ustawić opone wedle felgi „ analogowo” bez specjalnej wywazarki. Wystarczy opone na zwykłej maszynie przesuwać na feldze i kreda zaznaczyć najlepsze miejsce. I nagle zamiast 30 g wystarczy 5. Ale to wymaga pracy i zaangażowania , ale po co jak już czeka klient z 20 letnim paserati na wolny podnośnik. Zwróćcie uwagę ze po wyjeździe od wulkanizatora można od razu jechać do innego a tam okazuje sie ze wcale nie jest idealnie. Mało który używa klucza dynamometrycznego tylko dowala pistoletem na beton. A to szczególnie niekorzystne jak ma sie felgi z plastikowym pierścieniem centrycznym bo potrafi krzywo ustawić kolo na piascie. Na koniec ostatnia uwaga. Wybierajcie opony o miękkich ściankach bocznych. One więcej wybaczają. Pozdrawiam w tej nierównej walce.
Re: Drżenie kierownicy powyżej 130 km/h
Oczywiście się zgadzam z przedmówcą.
Dodam tylko, że od paru lat w moich samochodach o mocy pow. 200KM (w tym - w XCeedzie) koła są wyważane wyłącznie na Hunterze - z próbą drogową. Po takim wyważeniu kół wibracje na kierownicy oznaczają albo awarię samochodu, albo kolejny spartolony odcinek [często - świeżo oddanej do eksploatacji] drogi.
Dodam tylko, że od paru lat w moich samochodach o mocy pow. 200KM (w tym - w XCeedzie) koła są wyważane wyłącznie na Hunterze - z próbą drogową. Po takim wyważeniu kół wibracje na kierownicy oznaczają albo awarię samochodu, albo kolejny spartolony odcinek [często - świeżo oddanej do eksploatacji] drogi.
Re: Drżenie kierownicy powyżej 130 km/h
Jak wulkanizator tak bedzie sie bawil z oponami jak opisujesz w poscie to bedzie dokladal a nie zarabial. Dlatego czas to pieniadz. Tak w nawiasie na nowych oponach jest znacznik grzie ma byc wentyl , no ale po jednym sezonie juz go nie zobaczysz. Masz potem skutki przekladania opon . Gdyby to byly kola wystarczylo by tylko wywarzyc. Taniej i szybciej.
Przepraszam za pisownie.Posiadam klawiature norweska.