Vertigo414 pisze: ↑06 kwie 2022, 23:09
To z tego, że (jak już pisałem wcześnie) w przypadku nieaktualnych/błędnych danych w bazie, kierowca zostanie "zaskoczony", jeśli tylko na tym bazuje.
Kto mówi o bazowaniu "tylko na tym"? To jest wspomagacz, dodatkowy system bezpieczeństwa. Nie bez powodu ograniczenia ma też prawie każda nawigacja dostępna na rynku, typu Yanosik, Googlemapsy czy Waze.
...bo Polska to takie szczególne miejsce, gdzie znaki drogowe wyskakują nagle z krzaków jak zwierzyna leśna, a do tego polegają nawierzchnię wodą i zamrażają - dlatego system rozpoznawania znaków ograniczeń jest równie istotny jak ABS i ESP.
Piękna demagogia
- ale tak, często znaki wyskakują lub po prostu zarastają. To taki sam system zwiększający bezpieczeństwo jak i ABS czy ESP - zresztą też będzie niedługo obowiązkowy.
Argument bezzasadny - znaki ograniczeń prędkości ustawione przy drodze SĄ ROZPOZNAWANE, nie działa funkcja pobierania danych o ograniczeńach z bazy danych.
Po pierwsze nie są - znaki teren zabudowany nie są czytane przez system w Optimie - ale to taki mały odsetek ograniczeń do 50km/h w PL
Po drugie system nie rozpoznaje skrzyżowań, które odwołują ograniczenia (w tym np. tych, które wcześniej PODNOSIŁY dozwoloną prędkość w terenie zabudowanym). Dodatkowo system rozpoznawania znaków nie umie zinterpretować ograniczenia umieszczonego razem ze znakiem teren zabudowany (czyli ograniczenie obowiązujące w całym terenie zabudowanym). Nie czyta też znaków stref ruchu/zamieszkania, nie zinterpretuje poprawnie strefy ograniczonej prędkości. Ale to takie drobiazgi.
Może jestem dziwny ale nie zdarzyło mi się przegapić skrzyżowania - w znaczeniu, nie bycia świadomym przejechania przez skrzyżowanie.
To "skrzyżowanie" to może być po prostu wąska droga z prawej lub lewej, często nieoznakowana wcześniej. Ale gratuluję pewności siebie
Bardzo dobry argument. Mogę podać przykład z własnego doświadczenia - kiedyś po przejechaniu przez granicę z Litwą, analogiczny system w samochodzie innego producenta (którym wtedy jeździłem) przestał kompletnie funkcjonować - brak danych o ograniczeniach z bazy ani ze znaków umieszczonych przy drodze. Normalnie szach i mat
Faktycznie mat - tylko mówimy o Optimie i są też inne kraje w Europie, gdzie to działa (np. Czechy z masą fotoradarów). To, że coś nie działa w jednym miejscu nie oznacza, że jest niepotrzebne.
Nie kwestionuję, że informacje o ograniczeniach są przydatne, nie widzę tylko powodu takiego demonizowaniu błędu w tej wersji oprogramowania. Moim zdaniem bardziej prawdopodobnym jest, że kierowca się pogubi gdy nie zna trasy i ma nieaktualne mapy, niż gdy nawigacja nie wyświetla ograniczeń prędkości dla wybranej drogi.
Ale z tą wagą życia i zdrowia to chyba przesada. Zgadzam się, że czasami znaki informujące o początku terenu zabudowanego są znacznie wcześniej niż zaczynają się jakiekolwiek zabudowania i można "trafić mandat" ale gdzie jest tu zagrożenie życia/zdrowia?
Co innego gdy np. ktoś "wleci 90km/h" w faktyczny teren zabudowany i potrąci pieszego, bo nie zauważył znaku, że to teren zabudowany. Naprawdę? A gdzie w tym "zdrowy rozsądek"?
No i właśnie - znak początku terenu zabudowanego - którego system rozpoznawania znaków w Optimie
nie czyta!
Albo wystarczy sytuacja, gdzie w terenie zabudowanym najpierw jest podniesienie ograniczenia do 80km/h, a potem odwołanie nieoznakowanym pionowo skrzyżowaniem. W cywilizowanym świecie masz odwołanie takiego ograniczenia, w PL za dużo znaków trzeba by było postawić.
I znowu moralizowanie o zdrowym rozsądku - na drodze różne sytuacje się zdarzają, w których mimo najszczerszych chęci i zdrowego rozsądku można znak przegapić (po jakimś > 0,5mln km za kółkiem nic mnie już nie zdziwi) - to ma być dodatkowe zabezpieczenie, a nie system, który ma Ci mówić jak masz jechać. I jak jest, to ma działać zgodnie z założeniem, bo raz, że jest to system bezpieczeństwa, dwa - nie może działać inaczej przy każdej wersji softu, bo to nie jest auto biorące udział w betatestach.
Takich dróg w mojej okolicy jest masa, np. droga z Chlebni do Kłódna
https://www.google.pl/maps/@52.1452866,20.5997298,15.5z
Z jednej strony teren zabudowany, który nigdzie się nie kończy (czyli 50tka), z drugiej 40tka, krzyżówki, ograniczenie do 60km/h itp. niestety streetmap tu nie działa. A większość wali tą drogą 80-90km/h - zresztą droga w szczerym polu.
Miłego