Zbyt głośno w aucie
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 22 sty 2020, 10:56
- model samochodu: Kia Ceed III SW 1.4 t-gdi
Zbyt głośno w aucie
Witam, mam Ceeda 3 SW (2019r) na oponach 17 calowych. Od jakiegoś czasu zauważyłem że się robi nieprzyjemnie głośno w środku nawet od 30-40 km/h. Jest to takie jednostajne "huczenie" które się zwiększa wraz z prędkością. Opony mają prawidłowe ciśnienie. Przy zmianie rodzaju asfaltu słychać lekką zmianę dźwięku toczenia, ale nie tego huczenia, które brzmi tak samo niezależnie od rodzaju nawierzchni. Zauważyłem również, że objaw nasila się wraz z ilością osób w aucie.
Czy to wina już zbyt zużytych opon? Są to opony letnie fabryczne Michelin, ich przebieg szacuję na mniej więcej 30-35k km.
Czy może to wina problemów z hamulcami? Gdzieś czytałem, że bodajże klocki hamulcowe mogą jakby ocierać o tarcze.
A może łożyska? Chociaż powinny z tego co wiem wytrzymać ponad 100k km...
Niedługo zmienię opony na zimowe i wtedy się więcej wyklaruje, ale chciałbym poprosić w salonie o jakąś diagnostykę, może macie jakieś porady co do źródła problemu?
Pozdrawiam!
Czy to wina już zbyt zużytych opon? Są to opony letnie fabryczne Michelin, ich przebieg szacuję na mniej więcej 30-35k km.
Czy może to wina problemów z hamulcami? Gdzieś czytałem, że bodajże klocki hamulcowe mogą jakby ocierać o tarcze.
A może łożyska? Chociaż powinny z tego co wiem wytrzymać ponad 100k km...
Niedługo zmienię opony na zimowe i wtedy się więcej wyklaruje, ale chciałbym poprosić w salonie o jakąś diagnostykę, może macie jakieś porady co do źródła problemu?
Pozdrawiam!
-
- Posty: 158
- Rejestracja: 22 wrz 2019, 18:09
- model samochodu: KIA CEED III SW SPIRIT 7-DCT 1.4 T-GDI
Re: Zbyt głośno w aucie
Miałem dokładnie to samo w tym samym modelu auta, na takich samych obręczach, na identycznych, fabrycznych, letnich Michelinach (225x45 R17 91W).
Męczyłem się z tym hałasem cały sezon i nawet wyciszyłem tył auta(wszyscy pisza, że wyciszenie to największy mankament), żeby się pozbyć tego huczenia/buczenia/szumu.
Niestety nie przyniosło to poprawy i nawet myślałem o wyciszeniu reszty auta do momentu zmiany opon na zimowe.
Obecnie mam przejechane ~60 000km i przy zmianie opon na zimowe dowiedziałem się, że dwie letnie opony (podejrzewam, że te z przodu) maja bieżnik na poziomie 4mm (czyli już taka granica, gdzie dobrze byłoby się zastanowić na wywaleniem ich do kosza).
Po zmianie na zimowe nastała błoga cisza mimo, iż moje obecne zimówki mają poziom głośności 72db a letnie wg. etykiety miały 69db :O
W twoim przypadku myślę, że będzie podobnie – po zmianie na zimówki poczujesz znaczna poprawę i słyszeć będziesz tylko szum wiatru i ewentualnie dźwięk silnika.
Męczyłem się z tym hałasem cały sezon i nawet wyciszyłem tył auta(wszyscy pisza, że wyciszenie to największy mankament), żeby się pozbyć tego huczenia/buczenia/szumu.
Niestety nie przyniosło to poprawy i nawet myślałem o wyciszeniu reszty auta do momentu zmiany opon na zimowe.
Obecnie mam przejechane ~60 000km i przy zmianie opon na zimowe dowiedziałem się, że dwie letnie opony (podejrzewam, że te z przodu) maja bieżnik na poziomie 4mm (czyli już taka granica, gdzie dobrze byłoby się zastanowić na wywaleniem ich do kosza).
Po zmianie na zimowe nastała błoga cisza mimo, iż moje obecne zimówki mają poziom głośności 72db a letnie wg. etykiety miały 69db :O
W twoim przypadku myślę, że będzie podobnie – po zmianie na zimówki poczujesz znaczna poprawę i słyszeć będziesz tylko szum wiatru i ewentualnie dźwięk silnika.
Re: Zbyt głośno w aucie
U mnie od samego poczatku na tych Michelinach jest głośno a zrobiłem dopiero 10k Zrobiłem wygłuszenia bagażnika i nadkoli i za dużo to nie pomogło. Wrzuciłem ostanio zimówki Nokiana i tez jest głośno... Może przy niższych temperaturach bedzie widać różnice.
Co do opon Michelin, to w serwisie wspominali że te opony są bardzo miękkie i szybko sie zużywają. Więc to co piszecie może jest faktycznie efektem szybkiego zużycia opon.
Co do opon Michelin, to w serwisie wspominali że te opony są bardzo miękkie i szybko sie zużywają. Więc to co piszecie może jest faktycznie efektem szybkiego zużycia opon.
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 22 sty 2020, 10:56
- model samochodu: Kia Ceed III SW 1.4 t-gdi
Re: Zbyt głośno w aucie
Właśnie o to mi chodziło, bardzo dziękuję za informację I mam jeszcze takie poboczne pytanie: przy skręcaniu w prawo (tylko), jeżeli droga nie jest idealnie prosta, są małe wyboje, to słychać bardzo delikatne szuranie, jakby metal lub guma skrzypiała. Czy to początek końca łącznika stablizatora?
-
- Posty: 136
- Rejestracja: 15 lut 2020, 19:23
- model samochodu: Kia Ceed III BL 1 4 T-GDi, DCT, JBL, winter pack, killer seats.
Re: Zbyt głośno w aucie
Kwestia hałasu w tym aucie jest znana. Szumy i hałas z drogi, od opon jest tym, co wkurza najbardziej, bo w Polsce jest niewiele odcinków z gładkim i cichym dywanikiem asfaltowym. Fora niemieckie (nie tylko o KIA ale i np. o Audi) zdyskwalifikowały nasze opony z fabrycznego montażu - Michelin Primacy 3 225 R17 przez generowane wycie (zwłaszcza po lekkim zużyciu jest nieznośne), bo tak to należy opisać. Wyciszyłem bardzo mocno tył, wraz z podłogą pod kanapą i wraz ze zmianą opon - pomogło. Polecam z własnego doświadczenia (nie reklamuję - dzielę się) naprawdę ciche opony o dobrych parametrach. Pamiętajcie, ze etykieta EU w zakresie hałasu podaje go na zewnątrz pojazdu, przy chyba 80 kmh, nie ma to nic wspólnego z hałasem wewnątrz auta, bo to złożona sprawa - wewnętrzna konstrukcja opony, izolacja połączeń zawieszenia i nadwozia auta itp.
1. Opony zimowe - Goodyear Ultra Grip Gen 1 FR XL- bardzo ciche (właśnie wbrew etykiecie EU), doskonale trzymają, mają bardzo dobre właściwości na śniegu i błocie pośniegowym - przetestowane na innych autach z podobnym, dobrym rezultatem.
2. Opony letnie - choć będą i tak głośniejsze od Goodyeara zimowego, niestety.
Fulda Sportcontrol 2 - cicha, komfortowa, zrównoważona w deszczu i na suchym.
Dębica Presto UHP 2- podobnie, może nawet cichsza i bardziej miękka, tyle, że tu pojawia się ryzyko rozrzutu jakościowego czego można doświadczyć.
Hałas będzie i tak słyszalny, bo to nie tylko kwestia wyciszania auta, ale jego konstrukcji i ogólnych redukcji kosztów produkcji - w każdej niemal marce. Jest jednak OK (u mnie), bo przy prędkości 160 kmh (DE ) bez problemu się w aucie rozmawia, także z pasażerem z tyłu, hałas nawierzchni najbardziej irytuje przy 70-90 kmh, potem gdzieś ginie w szumie opływowym. Optymalnie jest pomiędzy 120-150 kmh, bo Ceed od szumu wiatru jest wyciszony OK. Mam nadzieję, że pomogłem.
1. Opony zimowe - Goodyear Ultra Grip Gen 1 FR XL- bardzo ciche (właśnie wbrew etykiecie EU), doskonale trzymają, mają bardzo dobre właściwości na śniegu i błocie pośniegowym - przetestowane na innych autach z podobnym, dobrym rezultatem.
2. Opony letnie - choć będą i tak głośniejsze od Goodyeara zimowego, niestety.
Fulda Sportcontrol 2 - cicha, komfortowa, zrównoważona w deszczu i na suchym.
Dębica Presto UHP 2- podobnie, może nawet cichsza i bardziej miękka, tyle, że tu pojawia się ryzyko rozrzutu jakościowego czego można doświadczyć.
Hałas będzie i tak słyszalny, bo to nie tylko kwestia wyciszania auta, ale jego konstrukcji i ogólnych redukcji kosztów produkcji - w każdej niemal marce. Jest jednak OK (u mnie), bo przy prędkości 160 kmh (DE ) bez problemu się w aucie rozmawia, także z pasażerem z tyłu, hałas nawierzchni najbardziej irytuje przy 70-90 kmh, potem gdzieś ginie w szumie opływowym. Optymalnie jest pomiędzy 120-150 kmh, bo Ceed od szumu wiatru jest wyciszony OK. Mam nadzieję, że pomogłem.
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 22 sty 2020, 10:56
- model samochodu: Kia Ceed III SW 1.4 t-gdi
Re: Zbyt głośno w aucie
Super, dzięki za wyczerpującą odpowiedź, szczególnie z tymi etykietami. Na pewno uwzględnię przy zmianie na letnie
-
- Posty: 136
- Rejestracja: 15 lut 2020, 19:23
- model samochodu: Kia Ceed III BL 1 4 T-GDi, DCT, JBL, winter pack, killer seats.
Re: Zbyt głośno w aucie
Miło mi, że pomogłem. Z hałaśliwością opon wewnątrz auta jest kłopot, bo brak obiektywnych danych. Tylko doświadczenie użytkowników, bo gdy widzę te wszystkie testy (w Internecie i elektronicznej prasie) udowadniające, że wewnątrz różne opony są porównywalne, a i tak wygrywają dwie marki to A ponieważ każdy z nas słyszy różnicę, to już po testy/ promocję sięgam coraz ostrożniej.
Re: Zbyt głośno w aucie
Nie wiem jak z testami opon. Ale mi Pan w warsztacie, który zajmuję się wygłuszaniem aut powiedział, że jego stałymi klientami są salony samochodowe... Głównie japońskie marki i to też te premium. Także jazda testówkami może nie wiele dać przed zakupem auta. Domyślam się, że takie auta też dostają dziennikarze to testów.
-
- Posty: 136
- Rejestracja: 15 lut 2020, 19:23
- model samochodu: Kia Ceed III BL 1 4 T-GDi, DCT, JBL, winter pack, killer seats.
Re: Zbyt głośno w aucie
To prawda. Mam podejrzenia, że i tak może się dziać, choć to byłoby już przegięcie i wprowadzanie w błąd klientów. Może to klienci na ich auta wygłuszają je za pośrednictwem salonów? Pamiętam oficjalne akcje serwisowe na trzaski i skrzypienia (tzw. service pack) oraz wygłuszanie aut, bo okazywały się dramatycznie głośne.
- Sajmonista
- Posty: 151
- Rejestracja: 17 wrz 2021, 10:27
- model samochodu: Kia Ceed II 1.6 GDI 2014 - petrol
Re: Zbyt głośno w aucie
Ja wlasnie mam zamiar zakupic mate butylowa, zeby sobie auto wygluszyc. POdobno efekt bardzo dobry.