Wersja GT, duzy przebieg / test dlugodystansowy

forum użytkowników modelu ProCeed
hitman047
Posty: 97
Rejestracja: 22 gru 2019, 09:34
model samochodu: Kia Proceed GT

Re: Wersja GT, duzy przebieg / test dlugodystansowy

Post autor: hitman047 »

Zmieniałem poza ASO, koszt robocizny to jakoś 150 zł. Tarcze kwestia jakie wybierzesz, ja wziąłem TRW (Kosztują około 400 za dwie) klocki jak pisałem wcześniej ebc yellow stuff - koszt około 600 zł.
sebaseba
Posty: 86
Rejestracja: 01 lis 2021, 20:08
model samochodu: Kia

Re: Wersja GT, duzy przebieg / test dlugodystansowy

Post autor: sebaseba »

To z kolei pytanie, co można wymieniać poza, albo co należy wymieniaćw aso, aby nie utracić gwarancji? No i prośba jak ktoś jeszcze ma jakiś większy przebieg o informacje :)
Awatar użytkownika
Impress
Posty: 91
Rejestracja: 19 mar 2021, 10:09
model samochodu: ProCeed GT '21

Re: Wersja GT, duzy przebieg / test dlugodystansowy

Post autor: Impress »

sebaseba pisze: 06 lis 2021, 15:06 To z kolei pytanie, co można wymieniać poza, albo co należy wymieniaćw aso, aby nie utracić gwarancji? No i prośba jak ktoś jeszcze ma jakiś większy przebieg o informacje :)
Gwarancji nigdy nie powinieneś utracić za naprawy poza ASO. Gwarantuje to prawo europejskie. Oczywiście żadne ASO Ci o tym nie powie ale masz prawo naprawiać furę gdzie chcesz i na gwarancję nie ma to żadnego wpływu. Przynajmniej w teorii. Należy tylko pamiętać aby części były akceptowalne przez producenta i warsztat nie odwalił popeliny ale to oczywiste.
Awatar użytkownika
jurass
Posty: 78
Rejestracja: 15 sty 2019, 20:42

Re: Wersja GT, duzy przebieg / test dlugodystansowy

Post autor: jurass »

Impress pisze: 07 lis 2021, 10:58Należy tylko pamiętać aby części były akceptowalne przez producenta i warsztat nie odwalił popeliny
Czyli takie drobne dwa szczegóły :lol:
Opel Insignia GS 2.0T 260 KM AT8 4x4
goldenguti
Posty: 101
Rejestracja: 10 lip 2021, 14:38
model samochodu: Proceed polift

Re: Wersja GT, duzy przebieg / test dlugodystansowy

Post autor: goldenguti »

Impress pisze: 07 lis 2021, 10:58
sebaseba pisze: 06 lis 2021, 15:06 To z kolei pytanie, co można wymieniać poza, albo co należy wymieniaćw aso, aby nie utracić gwarancji? No i prośba jak ktoś jeszcze ma jakiś większy przebieg o informacje :)
Gwarancji nigdy nie powinieneś utracić za naprawy poza ASO. Gwarantuje to prawo europejskie. Oczywiście żadne ASO Ci o tym nie powie ale masz prawo naprawiać furę gdzie chcesz i na gwarancję nie ma to żadnego wpływu. Przynajmniej w teorii. Należy tylko pamiętać aby części były akceptowalne przez producenta i warsztat nie odwalił popeliny ale to oczywiste.
"Warsztat nie przeprowadził wymiany zgodnie z procedurami serwisowymi KIA w związku z czym..." myślę tyle wystarczy żeby sobie te europejskie prawo można było wsadzić ;p Nie jest mi znana branża, w której po wymianie/naprawie/przeglądzie wykonanym przez inną firmę niż ASO/autoryzowany serwis zewnętrzny nie traci się gwarancji na te podzespoły (a oni są w stanie to potem naciągnąć na cokolwiek co się zepsuje) Co może się stać to brak wiedzy w ASO, że coś zostało wymienione (tacie w suzuki nie chcieli wymienić zwichrowanych tarcz, wymienił je u mechanika, w ASO nie zauważyli tego wcale, na pytanie taty "a jak wyglądają tarcze i klocki" gościu stwierdził "noszą normalne ślady użytkowania, to normalne przy tym przebiegu, jeszcze 60% klocków zostało), auto miało 10 tysięcy na tych tarczach i klockack, a ogólnie 50, nawet tam jełopy nie spojrzały)
SławekH
Posty: 29
Rejestracja: 25 sie 2021, 20:55
model samochodu: proceed GT MY22

Re: Wersja GT, duzy przebieg / test dlugodystansowy

Post autor: SławekH »

informacja od KIA
Uprzejmie informujemy, że usługi serwisowe mogą być wykonywane poza siecią ASO KIA, ale tylko w Warsztatach uprawnionych tj. dysponujących aktualną wiedzą i dokumentacją techniczną KIA oraz narzędziami specjalnymi i sprzętem diagnostycznym z aktualnym oprogramowaniem KIA. Przegląd musi być udokumentowany fakturą VAT zawierającą wyszczególnienie wykonanych czynności oraz listę części zamiennych użytych podczas przeglądu. Do faktury dołączony musi być wydruk z urządzenia diagnostycznego, potwierdzający sprawność układów elektronicznych. Zgodnie z przepisami GVO przegląd w stacji niezależnej powinien być wykonany poprawnie, czyli w sposób zgodny z zaleceniami producenta i w określonym przez producenta zakresie. Do obsługi samochodu należy stosować oryginalne części zamienne dystrybuowane przez Kia Polska lub części porównywalnej jakości.

Kia Polska nie sprawuje nadzoru nad warsztatami niezależnymi. W przypadku korzystania z usług takich warsztatów użytkownik pojazdu zobowiązany jest upewnić się, że spełniają one wspomniane wcześniej wymagania. Wszelkie usterki, które będą skutkiem nieprawidłowej obsługi w warsztacie niezależnym, nie są objęte gwarancją.


Informujemy również, że nie ma wymogu wymiany oleju po tzw. dotarciu silnika, a wymiany oleju liczą się od ich ostatniej wymiany.
sebaseba
Posty: 86
Rejestracja: 01 lis 2021, 20:08
model samochodu: Kia

Re: Wersja GT, duzy przebieg / test dlugodystansowy

Post autor: sebaseba »

Jak wygląda sytuacja przy takich przebiegach rzędu 50-60 tyś z lakierem, podobno po odprysku i około 3 tyg wychodzi rdza na masce... czy osoby z takim przebiegiem mogą to potwierdzić? Czy jest znośnie w tym aspekcie?
SzymonCz
Posty: 20
Rejestracja: 13 lip 2020, 11:58
model samochodu: KIA Proceed GT

Re: Wersja GT, duzy przebieg / test dlugodystansowy

Post autor: SzymonCz »

sebaseba pisze: 10 lis 2021, 07:29 Jak wygląda sytuacja przy takich przebiegach rzędu 50-60 tyś z lakierem, podobno po odprysku i około 3 tyg wychodzi rdza na masce... czy osoby z takim przebiegiem mogą to potwierdzić? Czy jest znośnie w tym aspekcie?
Mam odpryski roczne i żadnych śladów rdzy. Problem jest z czerwoną listwą na dole zderzaka. Po uderzeniu kamienia ślad jest biały, przez co widoczny.
hitman047
Posty: 97
Rejestracja: 22 gru 2019, 09:34
model samochodu: Kia Proceed GT

Re: Wersja GT, duzy przebieg / test dlugodystansowy

Post autor: hitman047 »

Lakier jak to we wszystkich nowych autach jest bardzo miękki i odpryski pojawiają się bardzo łatwo, ja okleiłem maskę folią PPF. Czerwona listwa podlega naprawie gwarancyjnej (jest lakierowanie zgodnie z zaleceniami kia polska)
Compact
Posty: 7
Rejestracja: 06 lut 2020, 19:01
model samochodu: ProCeed GT

Re: Wersja GT, duzy przebieg / test dlugodystansowy

Post autor: Compact »

hitman047 pisze: 11 lis 2021, 05:19 Czerwona listwa podlega naprawie gwarancyjnej (jest lakierowanie zgodnie z zaleceniami kia polska)
masz na to jakiś papier po zrobieniu? bo zgłosiłem 2 meisiące temu w siebie w KIA, ale są tacy słabi, że do dzisiaj nie wiedzą jak to ugryźć na gwarancji, a nie chce mi się do innego miasta jechać
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia ProCeed”