Wersja GT, duzy przebieg / test dlugodystansowy
Re: Wersja GT, duzy przebieg / test dlugodystansowy
Zmieniałem poza ASO, koszt robocizny to jakoś 150 zł. Tarcze kwestia jakie wybierzesz, ja wziąłem TRW (Kosztują około 400 za dwie) klocki jak pisałem wcześniej ebc yellow stuff - koszt około 600 zł.
Re: Wersja GT, duzy przebieg / test dlugodystansowy
To z kolei pytanie, co można wymieniać poza, albo co należy wymieniaćw aso, aby nie utracić gwarancji? No i prośba jak ktoś jeszcze ma jakiś większy przebieg o informacje
Re: Wersja GT, duzy przebieg / test dlugodystansowy
Gwarancji nigdy nie powinieneś utracić za naprawy poza ASO. Gwarantuje to prawo europejskie. Oczywiście żadne ASO Ci o tym nie powie ale masz prawo naprawiać furę gdzie chcesz i na gwarancję nie ma to żadnego wpływu. Przynajmniej w teorii. Należy tylko pamiętać aby części były akceptowalne przez producenta i warsztat nie odwalił popeliny ale to oczywiste.
Re: Wersja GT, duzy przebieg / test dlugodystansowy
Czyli takie drobne dwa szczegóły
Opel Insignia GS 2.0T 260 KM AT8 4x4
-
- Posty: 101
- Rejestracja: 10 lip 2021, 14:38
- model samochodu: Proceed polift
Re: Wersja GT, duzy przebieg / test dlugodystansowy
"Warsztat nie przeprowadził wymiany zgodnie z procedurami serwisowymi KIA w związku z czym..." myślę tyle wystarczy żeby sobie te europejskie prawo można było wsadzić ;p Nie jest mi znana branża, w której po wymianie/naprawie/przeglądzie wykonanym przez inną firmę niż ASO/autoryzowany serwis zewnętrzny nie traci się gwarancji na te podzespoły (a oni są w stanie to potem naciągnąć na cokolwiek co się zepsuje) Co może się stać to brak wiedzy w ASO, że coś zostało wymienione (tacie w suzuki nie chcieli wymienić zwichrowanych tarcz, wymienił je u mechanika, w ASO nie zauważyli tego wcale, na pytanie taty "a jak wyglądają tarcze i klocki" gościu stwierdził "noszą normalne ślady użytkowania, to normalne przy tym przebiegu, jeszcze 60% klocków zostało), auto miało 10 tysięcy na tych tarczach i klockack, a ogólnie 50, nawet tam jełopy nie spojrzały)Impress pisze: ↑07 lis 2021, 10:58Gwarancji nigdy nie powinieneś utracić za naprawy poza ASO. Gwarantuje to prawo europejskie. Oczywiście żadne ASO Ci o tym nie powie ale masz prawo naprawiać furę gdzie chcesz i na gwarancję nie ma to żadnego wpływu. Przynajmniej w teorii. Należy tylko pamiętać aby części były akceptowalne przez producenta i warsztat nie odwalił popeliny ale to oczywiste.
Re: Wersja GT, duzy przebieg / test dlugodystansowy
informacja od KIA
Uprzejmie informujemy, że usługi serwisowe mogą być wykonywane poza siecią ASO KIA, ale tylko w Warsztatach uprawnionych tj. dysponujących aktualną wiedzą i dokumentacją techniczną KIA oraz narzędziami specjalnymi i sprzętem diagnostycznym z aktualnym oprogramowaniem KIA. Przegląd musi być udokumentowany fakturą VAT zawierającą wyszczególnienie wykonanych czynności oraz listę części zamiennych użytych podczas przeglądu. Do faktury dołączony musi być wydruk z urządzenia diagnostycznego, potwierdzający sprawność układów elektronicznych. Zgodnie z przepisami GVO przegląd w stacji niezależnej powinien być wykonany poprawnie, czyli w sposób zgodny z zaleceniami producenta i w określonym przez producenta zakresie. Do obsługi samochodu należy stosować oryginalne części zamienne dystrybuowane przez Kia Polska lub części porównywalnej jakości.
Kia Polska nie sprawuje nadzoru nad warsztatami niezależnymi. W przypadku korzystania z usług takich warsztatów użytkownik pojazdu zobowiązany jest upewnić się, że spełniają one wspomniane wcześniej wymagania. Wszelkie usterki, które będą skutkiem nieprawidłowej obsługi w warsztacie niezależnym, nie są objęte gwarancją.
Informujemy również, że nie ma wymogu wymiany oleju po tzw. dotarciu silnika, a wymiany oleju liczą się od ich ostatniej wymiany.
Uprzejmie informujemy, że usługi serwisowe mogą być wykonywane poza siecią ASO KIA, ale tylko w Warsztatach uprawnionych tj. dysponujących aktualną wiedzą i dokumentacją techniczną KIA oraz narzędziami specjalnymi i sprzętem diagnostycznym z aktualnym oprogramowaniem KIA. Przegląd musi być udokumentowany fakturą VAT zawierającą wyszczególnienie wykonanych czynności oraz listę części zamiennych użytych podczas przeglądu. Do faktury dołączony musi być wydruk z urządzenia diagnostycznego, potwierdzający sprawność układów elektronicznych. Zgodnie z przepisami GVO przegląd w stacji niezależnej powinien być wykonany poprawnie, czyli w sposób zgodny z zaleceniami producenta i w określonym przez producenta zakresie. Do obsługi samochodu należy stosować oryginalne części zamienne dystrybuowane przez Kia Polska lub części porównywalnej jakości.
Kia Polska nie sprawuje nadzoru nad warsztatami niezależnymi. W przypadku korzystania z usług takich warsztatów użytkownik pojazdu zobowiązany jest upewnić się, że spełniają one wspomniane wcześniej wymagania. Wszelkie usterki, które będą skutkiem nieprawidłowej obsługi w warsztacie niezależnym, nie są objęte gwarancją.
Informujemy również, że nie ma wymogu wymiany oleju po tzw. dotarciu silnika, a wymiany oleju liczą się od ich ostatniej wymiany.
Re: Wersja GT, duzy przebieg / test dlugodystansowy
Jak wygląda sytuacja przy takich przebiegach rzędu 50-60 tyś z lakierem, podobno po odprysku i około 3 tyg wychodzi rdza na masce... czy osoby z takim przebiegiem mogą to potwierdzić? Czy jest znośnie w tym aspekcie?
Re: Wersja GT, duzy przebieg / test dlugodystansowy
Mam odpryski roczne i żadnych śladów rdzy. Problem jest z czerwoną listwą na dole zderzaka. Po uderzeniu kamienia ślad jest biały, przez co widoczny.
Re: Wersja GT, duzy przebieg / test dlugodystansowy
Lakier jak to we wszystkich nowych autach jest bardzo miękki i odpryski pojawiają się bardzo łatwo, ja okleiłem maskę folią PPF. Czerwona listwa podlega naprawie gwarancyjnej (jest lakierowanie zgodnie z zaleceniami kia polska)
Re: Wersja GT, duzy przebieg / test dlugodystansowy
masz na to jakiś papier po zrobieniu? bo zgłosiłem 2 meisiące temu w siebie w KIA, ale są tacy słabi, że do dzisiaj nie wiedzą jak to ugryźć na gwarancji, a nie chce mi się do innego miasta jechać