Wersja GT, duzy przebieg / test dlugodystansowy

forum użytkowników modelu ProCeed
sebaseba
Posty: 86
Rejestracja: 01 lis 2021, 20:08
model samochodu: Kia

Wersja GT, duzy przebieg / test dlugodystansowy

Post autor: sebaseba »

Cześć, czy ktoś na forum posiada już GT z jakimś większym przebiegiem? Powiedzmy powyżej 50, może 60 tyś? Zastanawia mnie czy są osoby które przejechały tyle km bez przygód z silnikiem czy skrzynią? Może macie jakieś testy długodystansowe tej wersji gdzieś w necie?
Compact
Posty: 7
Rejestracja: 06 lut 2020, 19:01
model samochodu: ProCeed GT

Re: Wersja GT, duzy przebieg / test dlugodystansowy

Post autor: Compact »

czesc,
50 tys w 1,5 roku. 90% w trybie sport,
zero problemów mechanicznych,
pierwsza wymiana oleju po 15 tys. km,
opony letnie po 2 sezonach do wyrzucenia,
klocki z przodu wymienione po 28 tys. km
SzymonCz
Posty: 20
Rejestracja: 13 lip 2020, 11:58
model samochodu: KIA Proceed GT

Re: Wersja GT, duzy przebieg / test dlugodystansowy

Post autor: SzymonCz »

Hej,
maj 2020 przebieg 69 tys.
Pierwsza wymiana oleju po 1 tys. oraz cyklicznie po 15 tys. Olej Liqui Moly A5B5 Special Tec 5w30
Olej, filtry w skrzyni wymienione przy 60 tys.
Paliwo w 99% na prywatnej niezrzeszonej stacji.
Awarie:
Przy 45 tys. laweta - awaria cewek. Wymienione w ASO.
Poza tym pierdoły (tłukąca się klapa, szurająca kierownica itp.)
Przy 75 tys. (kolejny serwis olejowy) mają być wymienione tarcze i klocki przód i klocki tył.
Ogólnie spoko.
Marek3003
Posty: 608
Rejestracja: 06 paź 2020, 10:52
model samochodu: ProCeed GT 1.6 T-GDI 6MT 2020
Lokalizacja: POMORSKIE

Re: Wersja GT, duzy przebieg / test dlugodystansowy

Post autor: Marek3003 »

Liqui Moly A5B5 Special Tec 5w30 przepraszam ale skąd Twój wybór na olej który ma aprobaty Forda, Fiata, Iveco i Jaguara? A jak z normami C2/C3 i zgodnością z DPF?
A już widzę że wyszukiwarka L.M. podaje ten olej.
Panowie jak to jest że na forum BMW najważniejsze jest dopuszczenie LL....98,01,04, na forum Mercedesa MB....., Audi VW 50000.....itd. A tutaj każdy z nas leje wszystko Ligui Moly, Lotos, Orlen, Millers, ......w zasadzie bez jakiegoś klucza. Czy Kia i Hyunday to na prawdę tak niszowa marka? Dla mnie to duże zaskoczenie. Wychodzi na to, że te wszystkie normy to ściema wielka. Najważniejsze to chyba ładny kartonik i wysoka cena by mieć spokojne sumienie.
I z góry przepraszam za post nie w temacie bo temat o oleju jest chyba najdłuższym na forum,
Żałosny, rozpaczający i niedouczony krytykant Proceeda :lol:
randri
Posty: 149
Rejestracja: 29 paź 2020, 15:21
model samochodu: Proceed GT'20; Xceed'22 1.5 t-gdi DCT; Xceed"23 1.6 204 KM GT line,
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Wersja GT, duzy przebieg / test dlugodystansowy

Post autor: randri »

Co do oleju - może najlepszy do tych naszych GT będzie Valvoline SYNPOWER ENV C2 z normami
ACEA A1/B1, ACEA A5/B5, ACEA C2, API SM, API SN/CF?
zarathos
Posty: 258
Rejestracja: 08 cze 2018, 07:45
model samochodu: Kia Ceed 1.4 M T-GDI + manual
Kontakt:

Re: Wersja GT, duzy przebieg / test dlugodystansowy

Post autor: zarathos »

Marek3003 pisze: 03 lis 2021, 18:01 Liqui Moly A5B5 Special Tec 5w30 przepraszam ale skąd Twój wybór na olej który ma aprobaty Forda, Fiata, Iveco i Jaguara? A jak z normami C2/C3 i zgodnością z DPF?
A już widzę że wyszukiwarka L.M. podaje ten olej.
Panowie jak to jest że na forum BMW najważniejsze jest dopuszczenie LL....98,01,04, na forum Mercedesa MB....., Audi VW 50000.....itd. A tutaj każdy z nas leje wszystko Ligui Moly, Lotos, Orlen, Millers, ......w zasadzie bez jakiegoś klucza. Czy Kia i Hyunday to na prawdę tak niszowa marka? Dla mnie to duże zaskoczenie. Wychodzi na to, że te wszystkie normy to ściema wielka. Najważniejsze to chyba ładny kartonik i wysoka cena by mieć spokojne sumienie.
I z góry przepraszam za post nie w temacie bo temat o oleju jest chyba najdłuższym na forum,
Przecież do KIA też dobiera się oleje wg norm, a nie opakowania. Masz w instrukcji wymagania odnośnie lepkości i norm ACEA/API jakie olej musi spełnić. Nie do końca rozumiem o co chodzi :)
dejmieno
Posty: 157
Rejestracja: 11 gru 2017, 10:05
model samochodu: Kia ProCeed 1.6 T-GDI

Re: Wersja GT, duzy przebieg / test dlugodystansowy

Post autor: dejmieno »

50 tys w 1,5 roku. 90% w trybie sport,
maj 2020 przebieg 69 tys.
Co wy jesteście przedstawicielami handlowymi? ;). Jak wy tyle km robicie rocznie to nie lepiej było kupić jakiegoś diesla? Po 3 - 4 latach to już spokojnie 200 tyś. wbijecie, no chyba że cena benzyny 10zł za litr skutecznie zmniejszy przebiegi...... ;)

Jeszcze pytanie, czy decydowaliście się na obklejenie maski folią PPF? Jeśli nie to jak wygląda lakier to takim przebiegu? Mocno zbombardowany kamyczkami?
sebaseba
Posty: 86
Rejestracja: 01 lis 2021, 20:08
model samochodu: Kia

Re: Wersja GT, duzy przebieg / test dlugodystansowy

Post autor: sebaseba »

Dlatego stąd moje pytanie czy są tu GT z takim przebiegiem, sam robię 15 tys rocznie i chciałbym GT używać powiedzmy przez 6 lat, z tego co widać to można ;) działa :) jeśli ktoś ma jakieś informacje jeszcze prośba o podzielenie się
hitman047
Posty: 97
Rejestracja: 22 gru 2019, 09:34
model samochodu: Kia Proceed GT

Re: Wersja GT, duzy przebieg / test dlugodystansowy

Post autor: hitman047 »

Moje GT:
38 k km, 2020 rocznik (luty).
Wymiana oleju pierwsza po około 1500km, kolejne co 10 k km ze wszystkimi filtrami.
Większe problemy to wtryski, które zostały wymienione na gwarancji. Tak to masa różnych bolączek pt. pierdoły.
To jakaś antena od otwierania bagażnika, to jakieś stukanie/skrzypienie.
Dosyć szybko musiałem wymienić tarcze wraz z klockami z przodu - 35 k km. Dałem klocki EBC yellow stuff - hamuje jak brzytwa teraz, polecam.
Ogólne spostrzeżenia- na dalekie trasy nie jest to mega wygodne auto dla kompletu pasażerów. W tej cenie znajdzie się pelno wygodniejszych aut, jednakże jednocześnie w tej cenie żadne nie da Ci tyle frajdy z jazdy :)
sebaseba
Posty: 86
Rejestracja: 01 lis 2021, 20:08
model samochodu: Kia

Re: Wersja GT, duzy przebieg / test dlugodystansowy

Post autor: sebaseba »

hitman047 pisze: 05 lis 2021, 15:42 Dosyć szybko musiałem wymienić tarcze wraz z klockami z przodu - 35 k km.
Jaki koszt takiej wymiany tarcz z klockami na przod?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia ProCeed”