Dodatkowy separator odmy olejowej (oil catch can)
Dodatkowy separator odmy olejowej (oil catch can)
Hej,
Ktoś z obecnych na forum przerabiał już temat dodatkowego separatora oleju u siebie? W US większość montuje jakiegoś dedyka z Mishimoto ale w PL to tego nigdzie nie ma a z US to ciągnąć to wychodzi ciut drogo (https://www.amazon.com/Mishimoto-Black- ... B07YYWWGF8). W teorii żadna wielką filozofia i pewnie można coś od Naszych producentów zamówić, tyle że ten z Mishimoto ma od razu fajny uchwyt a tu pewnie trzeba samemu rzeźbić.
Ktoś z obecnych na forum przerabiał już temat dodatkowego separatora oleju u siebie? W US większość montuje jakiegoś dedyka z Mishimoto ale w PL to tego nigdzie nie ma a z US to ciągnąć to wychodzi ciut drogo (https://www.amazon.com/Mishimoto-Black- ... B07YYWWGF8). W teorii żadna wielką filozofia i pewnie można coś od Naszych producentów zamówić, tyle że ten z Mishimoto ma od razu fajny uchwyt a tu pewnie trzeba samemu rzeźbić.
Pozdrawiam
Michał K.
Michał K.
Re: Dodatkowy separator odmy olejowej (oil catch can)
Cześć, ja kupiłem na alliexpress 2x puszki wyglądają jak oryginały, wszystko działa ok. W pierwszym zbiera się olej, w drugim lekko mokry. Co do mocowania wykonałem z zakupionego w Castoramie plaskownika ze stali nierdzewnej, wygląda jak oryginał.
https://a.aliexpress.com/_vZORe8
Pozdrawiam
https://a.aliexpress.com/_vZORe8
Pozdrawiam
Re: Dodatkowy separator odmy olejowej (oil catch can)
Dla mnie ten wynalazek to przyda się może w motorsporcie - ale w cywilnym aucie sztuka dla sztuki - szkoda kasy
Re: Dodatkowy separator odmy olejowej (oil catch can)
Nigdy z czegoś takiego nie korzystałem i w sumie nie ogarniam po co to?
Żeby wydechem tego oleju nie wypluwał? (kompletny laik jestem w tej kwestii)
Swoją drogą wiadomo jaki ma pobór oleju na 1000km 3.3?
Żeby wydechem tego oleju nie wypluwał? (kompletny laik jestem w tej kwestii)
Swoją drogą wiadomo jaki ma pobór oleju na 1000km 3.3?
Re: Dodatkowy separator odmy olejowej (oil catch can)
Po co? W skrzyni korbowej (tłoki, korbowody, wał... te sprawy) jest ciśnienie. Nadmiar ciśnienia jest wypuszczany do dolotu. A że w skrzyni korbowej lata sobie olej, bo się radośnie wszystko w nim pluska, to jakieś tam drobinki tego oleju wpadają do dolotu, a to leci przez zawory i się na nich osadza. W teorii, ta dodatkowa puszka, zamontowania pomiędzy dolotem a skrzynią korbową ma wyłapywać ten olej.
I fakt - przy normalnej jeździe to pewnie jest zbędne. Ale w najbliższym roku chciałbym przeskoczyć 430+ (dolot, IC, program) i się zastanawiam, czy warto to wkładać. Przy grzebanych silnikach wiem ze się to stosuje (wśród znajmoych np. Golfy R'ki robione na 400+, RS na 500+ czy choćby SuperB z 2.0TSI z 280 na 400 - każdy ma założonego catch can'a)
Pozdrawiam
Michał K.
Michał K.
Re: Dodatkowy separator odmy olejowej (oil catch can)
Dzięki za wytłumaczenie!
Nie boisz się o gwarancję?
Ja rozmyślam nad JB4...ale chyba pierwsze dwa lata postaram się pośmigać na seryjnej furze.
A grubsze mody planuje wraz z kończącym się leasingiem (fura potem oczywiście zostaje )
Nie boisz się o gwarancję?
Ja rozmyślam nad JB4...ale chyba pierwsze dwa lata postaram się pośmigać na seryjnej furze.
A grubsze mody planuje wraz z kończącym się leasingiem (fura potem oczywiście zostaje )
Re: Dodatkowy separator odmy olejowej (oil catch can)
Pytałem o gwarancję - dolot i IC właściwie nie ma wpływu. Jeśli coś się schrzani i uznają, że to MOŻE być wina takich modyfikacji, to wtedy dany element jest wykluczany z gwarancji. Ale przykładowo na skrzynię to nie ma wpływu, więc to nie podważa gwarancji na ten element.
BOX to oczywiście inna para klocków Na pierwsze 2 lata pójdzie BOX potem program na stole, bo z BOXa to tyle ile pozwala komp w zakresie oszukiwania przez boxa, a program ... to program Na Boxie to pewnie max 420-430KM. Program mam nadzieję w graniach 460-480KM.
JB4 to chyba nie do końca dobry pomysł tu, u Nas, w EU. Pamiętaj, że w US, latają na ciut innych paliwie. Co prawda ich norma oktanowa jest inna niż Nasza (u nas 95-98 u nich 87-91) i ich 87 można przyrównać do Naszej 95 ale tam są jeszcze sprzedawane paliwa z dodatkiem etanolu (Exx gdzie xx oznacza procentową ilosc etanolu, czyli E5 to 95% benzyny a 5% ethanolu). A po co to o tym pisze? Bo programy zapisane w JB4, które mozesz sobie wybierać radośnie przez telefon są dopasowane do tego ich paliwa. Nie wiem jak z EU - pisałem do Nich ale nie bylo za bardzo odzewu.
Pozdrawiam
Michał K.
Michał K.
Re: Dodatkowy separator odmy olejowej (oil catch can)
No to żona będzie zła jednak chyba szybciej coś zmodzęKaczy pisze: ↑13 paź 2021, 21:19Pytałem o gwarancję - dolot i IC właściwie nie ma wpływu. Jeśli coś się schrzani i uznają, że to MOŻE być wina takich modyfikacji, to wtedy dany element jest wykluczany z gwarancji. Ale przykładowo na skrzynię to nie ma wpływu, więc to nie podważa gwarancji na ten element.
BOX to oczywiście inna para klocków Na pierwsze 2 lata pójdzie BOX potem program na stole, bo z BOXa to tyle ile pozwala komp w zakresie oszukiwania przez boxa, a program ... to program Na Boxie to pewnie max 420-430KM. Program mam nadzieję w graniach 460-480KM.
JB4 to chyba nie do końca dobry pomysł tu, u Nas, w EU. Pamiętaj, że w US, latają na ciut innych paliwie. Co prawda ich norma oktanowa jest inna niż Nasza (u nas 95-98 u nich 87-91) i ich 87 można przyrównać do Naszej 95 ale tam są jeszcze sprzedawane paliwa z dodatkiem etanolu (Exx gdzie xx oznacza procentową ilosc etanolu, czyli E5 to 95% benzyny a 5% ethanolu). A po co to o tym pisze? Bo programy zapisane w JB4, które mozesz sobie wybierać radośnie przez telefon są dopasowane do tego ich paliwa. Nie wiem jak z EU - pisałem do Nich ale nie bylo za bardzo odzewu.
Jakie przyrosty są po IC i dolotach? Tylko chyba od razu przydałby się właśnie box aby to "wystroić"
Co do JB4 w EU własnie nie zagłębiałem się jeszcze w tym temacie tylko wertuje filmiki na YT i w USA mega to wygląda
Re: Dodatkowy separator odmy olejowej (oil catch can)
A kogoś pytałeś? Serwis? Czy masz może taką odpowiedź od gwaranta? Bo ja nie byłbym tak optymistycznie nastawiony.Kaczy pisze: ↑13 paź 2021, 21:19Pytałem o gwarancję - dolot i IC właściwie nie ma wpływu. Jeśli coś się schrzani i uznają, że to MOŻE być wina takich modyfikacji, to wtedy dany element jest wykluczany z gwarancji. Ale przykładowo na skrzynię to nie ma wpływu, więc to nie podważa gwarancji na ten element.
W przypadku poważnej awarii zespołu napędowego, każdy powód jest dobry żeby nie uznać gwarancji.
Re: Dodatkowy separator odmy olejowej (oil catch can)
Siemanko, powiedz jak ogarnąłeś węże (średnica by się przydała i rodzaj albo od czego były).Daniel112 pisze: ↑13 paź 2021, 14:02 Cześć, ja kupiłem na alliexpress 2x puszki wyglądają jak oryginały, wszystko działa ok. W pierwszym zbiera się olej, w drugim lekko mokry. Co do mocowania wykonałem z zakupionego w Castoramie płaskownika ze stali nierdzewnej, wygląda jak oryginał.
https://a.aliexpress.com/_vZORe8
Pozdrawiam
--
Soze