Dodatkowy separator odmy olejowej (oil catch can)

forum użytkowników Kia Stinger
Awatar użytkownika
Kaczy
Posty: 57
Rejestracja: 14 sie 2021, 17:55
model samochodu: Kia Stinger 2021 3.3

Dodatkowy separator odmy olejowej (oil catch can)

Post autor: Kaczy »

Hej,

Ktoś z obecnych na forum przerabiał już temat dodatkowego separatora oleju u siebie? W US większość montuje jakiegoś dedyka z Mishimoto ale w PL to tego nigdzie nie ma a z US to ciągnąć to wychodzi ciut drogo (https://www.amazon.com/Mishimoto-Black- ... B07YYWWGF8). W teorii żadna wielką filozofia i pewnie można coś od Naszych producentów zamówić, tyle że ten z Mishimoto ma od razu fajny uchwyt a tu pewnie trzeba samemu rzeźbić.
Pozdrawiam
Michał K.
Daniel112
Posty: 73
Rejestracja: 16 sty 2021, 10:59
model samochodu: Kia stinger prestige line

Re: Dodatkowy separator odmy olejowej (oil catch can)

Post autor: Daniel112 »

Cześć, ja kupiłem na alliexpress 2x puszki wyglądają jak oryginały, wszystko działa ok. W pierwszym zbiera się olej, w drugim lekko mokry. Co do mocowania wykonałem z zakupionego w Castoramie plaskownika ze stali nierdzewnej, wygląda jak oryginał.

https://a.aliexpress.com/_vZORe8
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
GeRRaD
Posty: 460
Rejestracja: 07 cze 2018, 14:26
model samochodu: STINGER 3.3 GT 370 V6 K&N Intake

Re: Dodatkowy separator odmy olejowej (oil catch can)

Post autor: GeRRaD »

Dla mnie ten wynalazek to przyda się może w motorsporcie - ale w cywilnym aucie sztuka dla sztuki - szkoda kasy ;)
Genocider
Posty: 117
Rejestracja: 15 cze 2021, 12:20
model samochodu: Stinger MY22

Re: Dodatkowy separator odmy olejowej (oil catch can)

Post autor: Genocider »

Nigdy z czegoś takiego nie korzystałem i w sumie nie ogarniam po co to?
Żeby wydechem tego oleju nie wypluwał? :? (kompletny laik jestem w tej kwestii)

Swoją drogą wiadomo jaki ma pobór oleju na 1000km 3.3?
Awatar użytkownika
Kaczy
Posty: 57
Rejestracja: 14 sie 2021, 17:55
model samochodu: Kia Stinger 2021 3.3

Re: Dodatkowy separator odmy olejowej (oil catch can)

Post autor: Kaczy »

Genocider pisze: 13 paź 2021, 17:21 Nigdy z czegoś takiego nie korzystałem i w sumie nie ogarniam po co to?
Żeby wydechem tego oleju nie wypluwał? :? (kompletny laik jestem w tej kwestii)

Swoją drogą wiadomo jaki ma pobór oleju na 1000km 3.3?
Po co? W skrzyni korbowej (tłoki, korbowody, wał... te sprawy) jest ciśnienie. Nadmiar ciśnienia jest wypuszczany do dolotu. A że w skrzyni korbowej lata sobie olej, bo się radośnie wszystko w nim pluska, to jakieś tam drobinki tego oleju wpadają do dolotu, a to leci przez zawory i się na nich osadza. W teorii, ta dodatkowa puszka, zamontowania pomiędzy dolotem a skrzynią korbową ma wyłapywać ten olej.

I fakt - przy normalnej jeździe to pewnie jest zbędne. Ale w najbliższym roku chciałbym przeskoczyć 430+ (dolot, IC, program) i się zastanawiam, czy warto to wkładać. Przy grzebanych silnikach wiem ze się to stosuje (wśród znajmoych np. Golfy R'ki robione na 400+, RS na 500+ czy choćby SuperB z 2.0TSI z 280 na 400 - każdy ma założonego catch can'a)
Pozdrawiam
Michał K.
Genocider
Posty: 117
Rejestracja: 15 cze 2021, 12:20
model samochodu: Stinger MY22

Re: Dodatkowy separator odmy olejowej (oil catch can)

Post autor: Genocider »

Dzięki za wytłumaczenie!
Nie boisz się o gwarancję?
Ja rozmyślam nad JB4...ale chyba pierwsze dwa lata postaram się pośmigać na seryjnej furze.
A grubsze mody planuje wraz z kończącym się leasingiem (fura potem oczywiście zostaje :mrgreen: )
Awatar użytkownika
Kaczy
Posty: 57
Rejestracja: 14 sie 2021, 17:55
model samochodu: Kia Stinger 2021 3.3

Re: Dodatkowy separator odmy olejowej (oil catch can)

Post autor: Kaczy »

Genocider pisze: 13 paź 2021, 21:06 Dzięki za wytłumaczenie!
Nie boisz się o gwarancję?
Ja rozmyślam nad JB4...ale chyba pierwsze dwa lata postaram się pośmigać na seryjnej furze.
A grubsze mody planuje wraz z kończącym się leasingiem (fura potem oczywiście zostaje :mrgreen: )
Pytałem o gwarancję - dolot i IC właściwie nie ma wpływu. Jeśli coś się schrzani i uznają, że to MOŻE być wina takich modyfikacji, to wtedy dany element jest wykluczany z gwarancji. Ale przykładowo na skrzynię to nie ma wpływu, więc to nie podważa gwarancji na ten element.
BOX to oczywiście inna para klocków :) Na pierwsze 2 lata pójdzie BOX potem program na stole, bo z BOXa to tyle ile pozwala komp w zakresie oszukiwania przez boxa, a program ... to program :) Na Boxie to pewnie max 420-430KM. Program mam nadzieję w graniach 460-480KM.
JB4 to chyba nie do końca dobry pomysł tu, u Nas, w EU. Pamiętaj, że w US, latają na ciut innych paliwie. Co prawda ich norma oktanowa jest inna niż Nasza (u nas 95-98 u nich 87-91) i ich 87 można przyrównać do Naszej 95 ale tam są jeszcze sprzedawane paliwa z dodatkiem etanolu (Exx gdzie xx oznacza procentową ilosc etanolu, czyli E5 to 95% benzyny a 5% ethanolu). A po co to o tym pisze? Bo programy zapisane w JB4, które mozesz sobie wybierać radośnie przez telefon są dopasowane do tego ich paliwa. Nie wiem jak z EU - pisałem do Nich ale nie bylo za bardzo odzewu.
Pozdrawiam
Michał K.
Genocider
Posty: 117
Rejestracja: 15 cze 2021, 12:20
model samochodu: Stinger MY22

Re: Dodatkowy separator odmy olejowej (oil catch can)

Post autor: Genocider »

Kaczy pisze: 13 paź 2021, 21:19
Genocider pisze: 13 paź 2021, 21:06 Dzięki za wytłumaczenie!
Nie boisz się o gwarancję?
Ja rozmyślam nad JB4...ale chyba pierwsze dwa lata postaram się pośmigać na seryjnej furze.
A grubsze mody planuje wraz z kończącym się leasingiem (fura potem oczywiście zostaje :mrgreen: )
Pytałem o gwarancję - dolot i IC właściwie nie ma wpływu. Jeśli coś się schrzani i uznają, że to MOŻE być wina takich modyfikacji, to wtedy dany element jest wykluczany z gwarancji. Ale przykładowo na skrzynię to nie ma wpływu, więc to nie podważa gwarancji na ten element.
BOX to oczywiście inna para klocków :) Na pierwsze 2 lata pójdzie BOX potem program na stole, bo z BOXa to tyle ile pozwala komp w zakresie oszukiwania przez boxa, a program ... to program :) Na Boxie to pewnie max 420-430KM. Program mam nadzieję w graniach 460-480KM.
JB4 to chyba nie do końca dobry pomysł tu, u Nas, w EU. Pamiętaj, że w US, latają na ciut innych paliwie. Co prawda ich norma oktanowa jest inna niż Nasza (u nas 95-98 u nich 87-91) i ich 87 można przyrównać do Naszej 95 ale tam są jeszcze sprzedawane paliwa z dodatkiem etanolu (Exx gdzie xx oznacza procentową ilosc etanolu, czyli E5 to 95% benzyny a 5% ethanolu). A po co to o tym pisze? Bo programy zapisane w JB4, które mozesz sobie wybierać radośnie przez telefon są dopasowane do tego ich paliwa. Nie wiem jak z EU - pisałem do Nich ale nie bylo za bardzo odzewu.
No to żona będzie zła :twisted: jednak chyba szybciej coś zmodzę :mrgreen:
Jakie przyrosty są po IC i dolotach? Tylko chyba od razu przydałby się właśnie box aby to "wystroić"

Co do JB4 w EU własnie nie zagłębiałem się jeszcze w tym temacie tylko wertuje filmiki na YT i w USA mega to wygląda :D
kon
Posty: 1125
Rejestracja: 06 sty 2019, 17:37

Re: Dodatkowy separator odmy olejowej (oil catch can)

Post autor: kon »

Kaczy pisze: 13 paź 2021, 21:19
Genocider pisze: 13 paź 2021, 21:06 Dzięki za wytłumaczenie!
Nie boisz się o gwarancję?
Ja rozmyślam nad JB4...ale chyba pierwsze dwa lata postaram się pośmigać na seryjnej furze.
A grubsze mody planuje wraz z kończącym się leasingiem (fura potem oczywiście zostaje :mrgreen: )
Pytałem o gwarancję - dolot i IC właściwie nie ma wpływu. Jeśli coś się schrzani i uznają, że to MOŻE być wina takich modyfikacji, to wtedy dany element jest wykluczany z gwarancji. Ale przykładowo na skrzynię to nie ma wpływu, więc to nie podważa gwarancji na ten element.
A kogoś pytałeś? Serwis? Czy masz może taką odpowiedź od gwaranta? Bo ja nie byłbym tak optymistycznie nastawiony.
W przypadku poważnej awarii zespołu napędowego, każdy powód jest dobry żeby nie uznać gwarancji.
soze
Posty: 3
Rejestracja: 11 mar 2023, 10:40
model samochodu: Stinger 3.3

Re: Dodatkowy separator odmy olejowej (oil catch can)

Post autor: soze »

Daniel112 pisze: 13 paź 2021, 14:02 Cześć, ja kupiłem na alliexpress 2x puszki wyglądają jak oryginały, wszystko działa ok. W pierwszym zbiera się olej, w drugim lekko mokry. Co do mocowania wykonałem z zakupionego w Castoramie płaskownika ze stali nierdzewnej, wygląda jak oryginał.

https://a.aliexpress.com/_vZORe8
Pozdrawiam
Siemanko, powiedz jak ogarnąłeś węże (średnica by się przydała i rodzaj albo od czego były).

--
Soze
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Stinger”