Zabezpieczenie antykorozyjne wykonane we własnym zakresie
Re: Zabezpieczenie antykorozyjne wykonane we własnym zakresie
Podoba mnie się twój research QRST.
-
- Posty: 38
- Rejestracja: 27 sty 2021, 21:25
- model samochodu: Kia Rio 1.2 2015
Kia XCeed 1.5 T-GDI 2022 M
Re: Zabezpieczenie antykorozyjne wykonane we własnym zakresie
Czy ktoś z kolegów ściągał plastikowe osłony progów i może podzielić się skutecznym sposobem demontażu tych elementów?
Przygotowuję się do konserwacji podwozia i progów. W okolicach miejsca przeznaczonego na podnoszenie samochodu, widać zaczepy plastikowe.
Czy trzeba tą osłonę progów wyszarpać w dół czy jest inny sposób?
Nie chciałbym połamać zaczepów...
Przygotowuję się do konserwacji podwozia i progów. W okolicach miejsca przeznaczonego na podnoszenie samochodu, widać zaczepy plastikowe.
Czy trzeba tą osłonę progów wyszarpać w dół czy jest inny sposób?
Nie chciałbym połamać zaczepów...
-
- Posty: 38
- Rejestracja: 27 sty 2021, 21:25
- model samochodu: Kia Rio 1.2 2015
Kia XCeed 1.5 T-GDI 2022 M
Re: Zabezpieczenie antykorozyjne wykonane we własnym zakresie
Udało mi się skończyć konserwację.
Do konserwacji użyłem środków firmy Noxudol 700, 750 i 1600.
1.Profile drzwi zakonserwowałem środkiem Noxudol 700 (bezzapachowy) aplikując w otwory odpływowe oraz w otwory pod uszczelkami by w miarę równomiernie rozprowadzić środek.
2. Maskę, podszybie, komorę silnika oraz pozostałe profile zrobiłem przy użyciu Noxudola 750
3. Na podwozie, nadkola, sanki silnika jako pierwsza warstwa poszedł Noxudol 750 a następnie po wyschnięniu 1600. Całość pokryłem Noxudol Body by zneutralizować lepkość środka 1600.
Ściągałem listwy nadkoli i pod nimi również zrobiłem konserwację. Listwy nadkoli tylnych nie da się ściągnąć bez ułamania zaczepów. Listwy przednie można bezproblemowo ściągnąć. Znacznie gorzej sprawa wygląda z listwą ochronną progową. O ile da się wypiąć listwę w miejscach przeznaczonych na podnoszenie samochodu, to bliżej środka listwy jest problem. łamią się zaczepy albo mocowania zaczepów w listwie.
Finalnie nie ściągałem listwy, tylko rozpiąłem ją od dołu. Tym sposobem był dostęp do otworów technologicznych i można było w miarę solidnie zakonserwować cały próg od wewnątrz i od zewnątrz manewrując odpowiednio sondą.
Poniżej parę zdjęć z prac.
Do konserwacji użyłem środków firmy Noxudol 700, 750 i 1600.
1.Profile drzwi zakonserwowałem środkiem Noxudol 700 (bezzapachowy) aplikując w otwory odpływowe oraz w otwory pod uszczelkami by w miarę równomiernie rozprowadzić środek.
2. Maskę, podszybie, komorę silnika oraz pozostałe profile zrobiłem przy użyciu Noxudola 750
3. Na podwozie, nadkola, sanki silnika jako pierwsza warstwa poszedł Noxudol 750 a następnie po wyschnięniu 1600. Całość pokryłem Noxudol Body by zneutralizować lepkość środka 1600.
Ściągałem listwy nadkoli i pod nimi również zrobiłem konserwację. Listwy nadkoli tylnych nie da się ściągnąć bez ułamania zaczepów. Listwy przednie można bezproblemowo ściągnąć. Znacznie gorzej sprawa wygląda z listwą ochronną progową. O ile da się wypiąć listwę w miejscach przeznaczonych na podnoszenie samochodu, to bliżej środka listwy jest problem. łamią się zaczepy albo mocowania zaczepów w listwie.
Finalnie nie ściągałem listwy, tylko rozpiąłem ją od dołu. Tym sposobem był dostęp do otworów technologicznych i można było w miarę solidnie zakonserwować cały próg od wewnątrz i od zewnątrz manewrując odpowiednio sondą.
Poniżej parę zdjęć z prac.