KIA RETONA 2.0TD UKŁAD ZASILANIA
: 07 wrz 2021, 07:31
Cześć od wiosny br jestem posiadaczem Retony. Używam jej do lekkiej jazdy offroad. Auto ma 20 lat i wszystko działa w niej bez zarzutu poza układem zasilania. Od zakupu do niedawna borykałem się z brakiem mocy spowodowanym częstymi zabrudzeniami filtra paliwa. A przy zejściu z paliwem do poziomu 1/2 występowało w układzie takie podciśnienie, że zasysało ręczną pompkę paliwa na filtrze i blokowało przepływ. Ostatnio wymieniałem filtr paliwa po raz trzeci i przy okazji dokonałem przeróbki, która rozwiązała problem zapychającego się filtra.
Przy użyciu trójnika mosiężnego do węża o średnicy wewnętrznej fi8 podłączyłem powrót paliwa do zbiornika z przewodem zasilającym filtr ze zbiornika. Zakończyło to filtrowanie brudnego paliwa ze zbiornika i teraz do silnika dopływa tylko tyle paliwa ile faktycznie spala samochód zamiast dziesiątków litrów podczas każdej jazdy. Rozwiązanie to posiada jednak wadę układ nie odpowietrza się tak jak to miało miejsce wcześniej tzn. po przeróbce i odpowietrzeniu musiałem po pewnym czasie jeszcze raz odpowietrzyć na filtrze (zakładam, że z czasem powietrze nazbierało się we filtrze), po tej zmianie auto dysponuje pełną mocą i mogę się cieszyć jazdą w terenie.
Napiszcie o swoich problemach z Retoną
Przy użyciu trójnika mosiężnego do węża o średnicy wewnętrznej fi8 podłączyłem powrót paliwa do zbiornika z przewodem zasilającym filtr ze zbiornika. Zakończyło to filtrowanie brudnego paliwa ze zbiornika i teraz do silnika dopływa tylko tyle paliwa ile faktycznie spala samochód zamiast dziesiątków litrów podczas każdej jazdy. Rozwiązanie to posiada jednak wadę układ nie odpowietrza się tak jak to miało miejsce wcześniej tzn. po przeróbce i odpowietrzeniu musiałem po pewnym czasie jeszcze raz odpowietrzyć na filtrze (zakładam, że z czasem powietrze nazbierało się we filtrze), po tej zmianie auto dysponuje pełną mocą i mogę się cieszyć jazdą w terenie.
Napiszcie o swoich problemach z Retoną