Strona 229 z 256

Re: Termin dostawy ---> Termin odbioru

: 28 lut 2023, 12:32
autor: inquis
Gonzales_Pereira pisze: 28 lut 2023, 12:00
inquis pisze: 28 lut 2023, 10:33
Gonzales_Pereira pisze: 28 lut 2023, 10:15 Dobra, powoli moja cierpliwość się kończy! Czy ma ktoś wiedzę/informację czy ten cyrk z produkcją 7 osobowych modeli się kiedyś skończy? Powiem szczerze że jestem zdziwiony że w XXI wieku są aż takie problemy z produkcją (nie przemawia do mnie teoria że są problemy z komponentami aż tak długi czas - inne marki sobie radzą) oraz że dealer w dobie tak zaawansowanej komunikacji elektronicznej, nie jest w stanie jednoznacznie ustalić u producenta kiedy konkretne zamówienie będzie realizowane (oczywiście w przybliżeniu). Takie podejście, że mówią ci żeby czekać (nie wiadomo ile i czy w czerwcu ci nie anulują zamówienia) jest dla mnie kuriozalne i wręcz śmieszne. Marka która ma aspiracje do marki "klasy Premium" nie może sobie na coś takiego pozwalać. A i jeszcze fakt że sami zniechęcają do siebie w ten sposób klientów, jednocześnie pozbawiając się tym samym zysku jest dla mnie niezrozumiały. Wypuścić na rynek fajny model (co generowało zapewne duże koszty) i go nie produkować to jest mistrzostwo :D
Rozumiem irytację. Kiedy złożyłeś zamówienie i na jaką konfigurację?
Wiem, że zaraz pojawią się głosy że moja konfiguracja jest najbardziej problematyczna (HEV 4X4, Prestige Line, Panorama, 7 os.), ale chciałbym przynajmniej wiedzieć czy jest szansa na produkcję czy mam już zamawiać samochód u konkurencji. Jest to w moim odczuciu po prostu nie fair wobec klienta, żeby nie nazwać tego nawet brakiem szacunku ;) Zamówienie 2.01.2022 r. - więc niby rekordzistą nie jestem, ale nie mogę sobie pozwolić na kolejny rok czekania (a jak mi w czerwcu dopiero anulują to nawet 1,5 roku).
Konfiguracja jak konfiguracja - skoro przyjęli zamówienie, mają obowiązek się wywiązać. Zamawiając w styczniu 2022 r. masz gwarancję ceny i to może być problem jeśli "załapiesz" się na polift, który z pewnością będzie miał cenę inną:) To kwestia losowa, co Koreańczykowi spadnie rano ze stołu idzie do produkcji. Może być tak, że dealer zadzwoni, że auto w drodze na plac i będziesz miał za tydzień, a może być dopiero latem. Spokojnie czekaj na rozwój sytuacji, a w międzyczasie rozglądaj się za czymś innym - 7 os. ma X-trail, choć to mniejszy gabaryt, ale cena analogiczna; jeśli nie potrzebujesz 7 os. i napędu na 4 polecam Citr. C5X - genialne auto; możesz pomyśleć o Highlanderze i "dyżurnym" Volvo XC60:)

Re: Termin dostawy ---> Termin odbioru

: 28 lut 2023, 13:39
autor: Gonzales_Pereira
inquis pisze: 28 lut 2023, 12:32
Gonzales_Pereira pisze: 28 lut 2023, 12:00
inquis pisze: 28 lut 2023, 10:33

Rozumiem irytację. Kiedy złożyłeś zamówienie i na jaką konfigurację?
Wiem, że zaraz pojawią się głosy że moja konfiguracja jest najbardziej problematyczna (HEV 4X4, Prestige Line, Panorama, 7 os.), ale chciałbym przynajmniej wiedzieć czy jest szansa na produkcję czy mam już zamawiać samochód u konkurencji. Jest to w moim odczuciu po prostu nie fair wobec klienta, żeby nie nazwać tego nawet brakiem szacunku ;) Zamówienie 2.01.2022 r. - więc niby rekordzistą nie jestem, ale nie mogę sobie pozwolić na kolejny rok czekania (a jak mi w czerwcu dopiero anulują to nawet 1,5 roku).
Konfiguracja jak konfiguracja - skoro przyjęli zamówienie, mają obowiązek się wywiązać. Zamawiając w styczniu 2022 r. masz gwarancję ceny i to może być problem jeśli "załapiesz" się na polift, który z pewnością będzie miał cenę inną:) To kwestia losowa, co Koreańczykowi spadnie rano ze stołu idzie do produkcji. Może być tak, że dealer zadzwoni, że auto w drodze na plac i będziesz miał za tydzień, a może być dopiero latem. Spokojnie czekaj na rozwój sytuacji, a w międzyczasie rozglądaj się za czymś innym - 7 os. ma X-trail, choć to mniejszy gabaryt, ale cena analogiczna; jeśli nie potrzebujesz 7 os. i napędu na 4 polecam Citr. C5X - genialne auto; możesz pomyśleć o Highlanderze i "dyżurnym" Volvo XC60:)
No oczywiście, mam plan "B" i rozeznany rynek innych marek :) Ale nie wiem, czy już go wprowadzać w życie czy czekać. W innych markach czas oczekiwania to również 6-12 miesięcy i "opłata" rezerwacyjna ok. 10k (później się szarp z nimi czy to zadatek czy zaliczka :D ). A tak jak na wstępie pisałem jeżeli KIA anuluje mi zamówienie w lipcu to ten okres mi się znacznie wydłuży. Uważam zatem, że odrobina uczciwości marki, wymagałaby aby powiedzieć klientowi uczciwie już teraz czy mu wyprodukują czy anulują zamówienie, albo czy mu wyprodukują "poliftowy" w tej cenie czy ewentualnie po nowej cenie (czy w ogóle jest taka możliwość). To chyba nie są zbyt wielkie oczekiwania w zamian za taką cierpliwość.

Re: Termin dostawy ---> Termin odbioru

: 28 lut 2023, 17:39
autor: inquis
Gonzales_Pereira pisze: 28 lut 2023, 13:39
inquis pisze: 28 lut 2023, 12:32
Gonzales_Pereira pisze: 28 lut 2023, 12:00

Wiem, że zaraz pojawią się głosy że moja konfiguracja jest najbardziej problematyczna (HEV 4X4, Prestige Line, Panorama, 7 os.), ale chciałbym przynajmniej wiedzieć czy jest szansa na produkcję czy mam już zamawiać samochód u konkurencji. Jest to w moim odczuciu po prostu nie fair wobec klienta, żeby nie nazwać tego nawet brakiem szacunku ;) Zamówienie 2.01.2022 r. - więc niby rekordzistą nie jestem, ale nie mogę sobie pozwolić na kolejny rok czekania (a jak mi w czerwcu dopiero anulują to nawet 1,5 roku).
Konfiguracja jak konfiguracja - skoro przyjęli zamówienie, mają obowiązek się wywiązać. Zamawiając w styczniu 2022 r. masz gwarancję ceny i to może być problem jeśli "załapiesz" się na polift, który z pewnością będzie miał cenę inną:) To kwestia losowa, co Koreańczykowi spadnie rano ze stołu idzie do produkcji. Może być tak, że dealer zadzwoni, że auto w drodze na plac i będziesz miał za tydzień, a może być dopiero latem. Spokojnie czekaj na rozwój sytuacji, a w międzyczasie rozglądaj się za czymś innym - 7 os. ma X-trail, choć to mniejszy gabaryt, ale cena analogiczna; jeśli nie potrzebujesz 7 os. i napędu na 4 polecam Citr. C5X - genialne auto; możesz pomyśleć o Highlanderze i "dyżurnym" Volvo XC60:)
No oczywiście, mam plan "B" i rozeznany rynek innych marek :) Ale nie wiem, czy już go wprowadzać w życie czy czekać. W innych markach czas oczekiwania to również 6-12 miesięcy i "opłata" rezerwacyjna ok. 10k (później się szarp z nimi czy to zadatek czy zaliczka :D ). A tak jak na wstępie pisałem jeżeli KIA anuluje mi zamówienie w lipcu to ten okres mi się znacznie wydłuży. Uważam zatem, że odrobina uczciwości marki, wymagałaby aby powiedzieć klientowi uczciwie już teraz czy mu wyprodukują czy anulują zamówienie, albo czy mu wyprodukują "poliftowy" w tej cenie czy ewentualnie po nowej cenie (czy w ogóle jest taka możliwość). To chyba nie są zbyt wielkie oczekiwania w zamian za taką cierpliwość.
Możesz wierzyć lub nie, ale oni naprawdę nie wiedzą - ani salony, ani Kia Polska. Taka komunikacja z Koreą. Na Twoim miejscu zamówiłbym auto tam, gdzie zwrot zaliczki będzie bezproblemowy.

Re: Termin dostawy ---> Termin odbioru

: 28 lut 2023, 20:13
autor: Adamcz1
Jaki statek płynie teraz do Koper i gdzie można go śledzić

Re: Termin dostawy ---> Termin odbioru

: 01 mar 2023, 12:14
autor: tomekjulia
Przypominam że gwarancja ceny była dla zamówień 16.10.2022. Ja bym nie rezygnował bo już jesteście zarobieni . Polecam konfigurator KIA I tam sprawdzić cenę na dzień dzisiejszy . Tylko frajerzy lub milionerzy rezygnują :lol: :lol: :lol:

Re: Termin dostawy ---> Termin odbioru

: 01 mar 2023, 12:15
autor: tomekjulia
Do 16.10.2022 ;)

Re: Termin dostawy ---> Termin odbioru

: 01 mar 2023, 13:20
autor: BrzydkiWacek
To ja Was zaskoczę albo zasmucę...
Kolega oddał pół roczne auto(Hyundai Tucson) ponieważ serwis nie był w stanie naprawić usterki związanej z ekranem głównym(ten od rozrywki nie od zegarów) - czarny ekran nie reagujący na cokolwiek. Czas oczekiwania na nowy ekran - ~8 miesięcy.
Znudził się więc(brak muzy, radia, innych ustawień itp) i napisał reklamację do wynajmującej firmy(najem długoterminowy).
Rozwiązali umowę bez kosztowo, dealer przyjął auto bez gadania, a w ubiegły piątek odebrał Sorento HEV PL 4x4 5os. - przywieźli mu pod firmę.
Na pytanie skąd auto odpowiedzieli, że z Poznania. Kolor czarny. Załatwione było przez opiekuna ze strony firmy wynajmującej - podobno podzwonił po salonach i się znalazło.

Może też podzwońcie po dealerach może gdzieś została jeszcze wersja 5os?

Re: Termin dostawy ---> Termin odbioru

: 01 mar 2023, 13:27
autor: Gonzales_Pereira
tomekjulia pisze: 01 mar 2023, 12:14 Przypominam że gwarancja ceny była dla zamówień 16.10.2022. Ja bym nie rezygnował bo już jesteście zarobieni . Polecam konfigurator KIA I tam sprawdzić cenę na dzień dzisiejszy . Tylko frajerzy lub milionerzy rezygnują :lol: :lol: :lol:
Nikt nie zamierza rezygnować, ale do końca nie rozumiem co znaczy "że już jesteśmy zarobieni"? Jak mi w czerwcu anulują zamówienie to też będę zarobiony? Podobno nie ma takiej opcji, żeby zamówienia przeszły na model poliftowy, takie info od dealera.

Re: Termin dostawy ---> Termin odbioru

: 01 mar 2023, 13:32
autor: Gonzales_Pereira
BrzydkiWacek pisze: 01 mar 2023, 13:20 To ja Was zaskoczę albo zasmucę...
Kolega oddał pół roczne auto(Hyundai Tucson) ponieważ serwis nie był w stanie naprawić usterki związanej z ekranem głównym(ten od rozrywki nie od zegarów) - czarny ekran nie reagujący na cokolwiek. Czas oczekiwania na nowy ekran - ~8 miesięcy.
Znudził się więc(brak muzy, radia, innych ustawień itp) i napisał reklamację do wynajmującej firmy(najem długoterminowy).
Rozwiązali umowę bez kosztowo, dealer przyjął auto bez gadania, a w ubiegły piątek odebrał Sorento HEV PL 4x4 5os. - przywieźli mu pod firmę.
Na pytanie skąd auto odpowiedzieli, że z Poznania. Kolor czarny. Załatwione było przez opiekuna ze strony firmy wynajmującej - podobno podzwonił po salonach i się znalazło.

Może też podzwońcie po dealerach może gdzieś została jeszcze wersja 5os?
Miałem ponownie miesiąc temu propozycję zamiany na wersję 5 os. (wersja i kolor ten sam tylko bez panoramy), ale mi koniecznie zależy na wersji 7 osobowej. Osoby którym na tym nie zależało, już odebrali albo niebawem odbiorą swoje 5 osobowe.

Re: Termin dostawy ---> Termin odbioru

: 01 mar 2023, 13:35
autor: Lunar GT
Gonzales_Pereira pisze: 01 mar 2023, 13:27 Podobno nie ma takiej opcji, żeby zamówienia przeszły na model poliftowy, takie info od dealera.
Nie ma do tego żadnych podstaw, poliftowy model to dalej to samo Sorento które zamówiłeś, w umowie nie ma zastrzeżeń że dotyczy konkretnego rocznika czy modelu sprzed liftu więc nie daj sobie wciskać kitu bo to tylko nieudolność producenta jest przyczyną opóźnienia.