Termin dostawy ---> Termin odbioru
Re: Termin dostawy ---> Termin odbioru
Ja ze swojej strony spokojnie czekam na dostawę opóźnioną o 5 msc w stosunku do zakładanego roku.
Liczę natomiast, że jeżeli KIA zostawi nas na lodzie w tym temacie to pojawi się kilka ciekawych artykułów i sprawą zainteresują się media, bo jest ku temu podstawa.
Reklama taka będzie z dobrym sloganem będzie również nośna jak znane większości dostawy auta bez niwomatu.
Ponadto uważam, że warto rozważyć proces zbiorowy przeciwko dystrybutorowi. Nie wiem czy skończy to się sukcesem ale uważam, że każdy "zadowolony" z usługi KIA mógłby przed ich siedzibą zrzucić się na dobry BANER .
W skali wolności prowadzonej działalności nawet dostawca respiratorów zrealizował swoje zamówienie, a w tej sytuacji jesteśmy jako kraj traktowani jako obywatele II kategorii.
Także mam nadzieję, że KIA znajdzie sposób na zadośćuczynienie oczekującym bo pozostawienie ludzi na lodzie dla takiej korporacji może być wizerunkowym strzałem w kolano.
Założę się, że marketingowcy KIA czytają nasze forum obserwując jak daleko można chować ten problem przed CENTRALĄ.
Większość osób kupujących auto takiej klasy ogarnia zasady prowadzenia działalności, więc wyobraźcie sobie, że Zamówioną dostawę lub usługę realizujecie z opóźnieniem roku i mówicie Klientowi... sorry jest COVID i WOJNA.
Nie interesuje mnie to, że rynek tak ma... jeśli KIA aspiruje do bycia marką rozpoznawalną - to powinna wybijać się ponad przeciętność a widać, że nie ma póki co takiej motywacji.
Jako jednostka każdy z nas jest Klientem ale jako grupa jesteśmy już RYNKIEM (choć nie wiem ile osób jest w takiej sytuacji) - natomiast w pojedynczym salonie w Warszawie to ok 10 osób wiec sądzę, że to problem około 500 osób w skali Polski - co tworzy grupę, która może zachwiać pozycją KORPO.
Jestem daleki od traktowania tej sprawy w kategoriach budowania anarchii ale każdy z nas zaufał i wpłacił zaliczkę/zadatek na auto więc jeśli KIA po 20 msc czekania nie widzi problemów, to może warto jej je mocniej pokazać.
ps. nie jestem prawnikiem ale przykład np. kredytów frankowych pokazuje, że jeśli zabrałby sie za to ktoś z głową na karku, to okazałoby się, że jest (prawdopodobnie) sposób aby KIA zrozumiała zasady rynku w sposób bardziej dosadny realizując wypłaty utraconych korzyści, wprowadzania Klientów w błąd - przeprosin w prasie itp itd.
Liczę natomiast, że jeżeli KIA zostawi nas na lodzie w tym temacie to pojawi się kilka ciekawych artykułów i sprawą zainteresują się media, bo jest ku temu podstawa.
Reklama taka będzie z dobrym sloganem będzie również nośna jak znane większości dostawy auta bez niwomatu.
Ponadto uważam, że warto rozważyć proces zbiorowy przeciwko dystrybutorowi. Nie wiem czy skończy to się sukcesem ale uważam, że każdy "zadowolony" z usługi KIA mógłby przed ich siedzibą zrzucić się na dobry BANER .
W skali wolności prowadzonej działalności nawet dostawca respiratorów zrealizował swoje zamówienie, a w tej sytuacji jesteśmy jako kraj traktowani jako obywatele II kategorii.
Także mam nadzieję, że KIA znajdzie sposób na zadośćuczynienie oczekującym bo pozostawienie ludzi na lodzie dla takiej korporacji może być wizerunkowym strzałem w kolano.
Założę się, że marketingowcy KIA czytają nasze forum obserwując jak daleko można chować ten problem przed CENTRALĄ.
Większość osób kupujących auto takiej klasy ogarnia zasady prowadzenia działalności, więc wyobraźcie sobie, że Zamówioną dostawę lub usługę realizujecie z opóźnieniem roku i mówicie Klientowi... sorry jest COVID i WOJNA.
Nie interesuje mnie to, że rynek tak ma... jeśli KIA aspiruje do bycia marką rozpoznawalną - to powinna wybijać się ponad przeciętność a widać, że nie ma póki co takiej motywacji.
Jako jednostka każdy z nas jest Klientem ale jako grupa jesteśmy już RYNKIEM (choć nie wiem ile osób jest w takiej sytuacji) - natomiast w pojedynczym salonie w Warszawie to ok 10 osób wiec sądzę, że to problem około 500 osób w skali Polski - co tworzy grupę, która może zachwiać pozycją KORPO.
Jestem daleki od traktowania tej sprawy w kategoriach budowania anarchii ale każdy z nas zaufał i wpłacił zaliczkę/zadatek na auto więc jeśli KIA po 20 msc czekania nie widzi problemów, to może warto jej je mocniej pokazać.
ps. nie jestem prawnikiem ale przykład np. kredytów frankowych pokazuje, że jeśli zabrałby sie za to ktoś z głową na karku, to okazałoby się, że jest (prawdopodobnie) sposób aby KIA zrozumiała zasady rynku w sposób bardziej dosadny realizując wypłaty utraconych korzyści, wprowadzania Klientów w błąd - przeprosin w prasie itp itd.
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 09 maja 2023, 13:49
- model samochodu: KIA SORENTO
Re: Termin dostawy ---> Termin odbioru
Na pewno jest nas wielu , jestem tego samego zdania. Chociaż w salonie,w którym zamawiałam samochód czekających tak dlugo na swój samochód była nas dwójka- drugi Pan z niechęcią przyjął uboższą wersję,wiec zostalam tylko jasorrykia pisze: ↑12 maja 2023, 14:25 Ja ze swojej strony spokojnie czekam na dostawę opóźnioną o 5 msc w stosunku do zakładanego roku.
Liczę natomiast, że jeżeli KIA zostawi nas na lodzie w tym temacie to pojawi się kilka ciekawych artykułów i sprawą zainteresują się media, bo jest ku temu podstawa.
Reklama taka będzie z dobrym sloganem będzie również nośna jak znane większości dostawy auta bez niwomatu.
Ponadto uważam, że warto rozważyć proces zbiorowy przeciwko dystrybutorowi. Nie wiem czy skończy to się sukcesem ale uważam, że każdy "zadowolony" z usługi KIA mógłby przed ich siedzibą zrzucić się na dobry BANER .
W skali wolności prowadzonej działalności nawet dostawca respiratorów zrealizował swoje zamówienie, a w tej sytuacji jesteśmy jako kraj traktowani jako obywatele II kategorii.
Także mam nadzieję, że KIA znajdzie sposób na zadośćuczynienie oczekującym bo pozostawienie ludzi na lodzie dla takiej korporacji może być wizerunkowym strzałem w kolano.
Założę się, że marketingowcy KIA czytają nasze forum obserwując jak daleko można chować ten problem przed CENTRALĄ.
Większość osób kupujących auto takiej klasy ogarnia zasady prowadzenia działalności, więc wyobraźcie sobie, że Zamówioną dostawę lub usługę realizujecie z opóźnieniem roku i mówicie Klientowi... sorry jest COVID i WOJNA.
Nie interesuje mnie to, że rynek tak ma... jeśli KIA aspiruje do bycia marką rozpoznawalną - to powinna wybijać się ponad przeciętność a widać, że nie ma póki co takiej motywacji.
Jako jednostka każdy z nas jest Klientem ale jako grupa jesteśmy już RYNKIEM (choć nie wiem ile osób jest w takiej sytuacji) - natomiast w pojedynczym salonie w Warszawie to ok 10 osób wiec sądzę, że to problem około 500 osób w skali Polski - co tworzy grupę, która może zachwiać pozycją KORPO.
Jestem daleki od traktowania tej sprawy w kategoriach budowania anarchii ale każdy z nas zaufał i wpłacił zaliczkę/zadatek na auto więc jeśli KIA po 20 msc czekania nie widzi problemów, to może warto jej je mocniej pokazać.
ps. nie jestem prawnikiem ale przykład np. kredytów frankowych pokazuje, że jeśli zabrałby sie za to ktoś z głową na karku, to okazałoby się, że jest (prawdopodobnie) sposób aby KIA zrozumiała zasady rynku w sposób bardziej dosadny realizując wypłaty utraconych korzyści, wprowadzania Klientów w błąd - przeprosin w prasie itp itd.
Mam nadzieję, że była to tylko zagrywka KII po to , żeby pomniejszyć trochę tą liczbę niezadowolonych czekających klientów. Kogo dało sie urobic to urobili,a dla świętego spokoju już tej "garstce" wydadzą zamówienia chroniąc dobre imię marki..
Samochód miałam mieć wydany maksymalnie w kwietniu 2022r. (Zapewnienia w salonie były takie - jeśli do tego czasu samochód nie zostanie wyprodukowany- za każdy dodatkowy miesiąc będzie naliczane 1000zl rabatu) . Oczywiście już się z tego wycofali, więc teraz to już nic mnie nie zdziwi...
Re: Termin dostawy ---> Termin odbioru
Nie czytałem całego wątku tutaj i nie wiem czy nie powtarzam czegoś. Watek z 09.2021 i dalej leci.
Może warto poszukać auta na rynku eu poza PL a miejscowym sprzedawcom pozostawić serwis.
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sear ... ef9797060b
Mają ponad 300 ogłoszeń w DE , częśc na placu , część za 2-4 miesiące można zadzonić o pobadać. Czekać na auto ponad rok i się jeszcze łudzić......
Życzę oczywiście pomyślnego rozwiązania wszystkim.
Może warto poszukać auta na rynku eu poza PL a miejscowym sprzedawcom pozostawić serwis.
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sear ... ef9797060b
Mają ponad 300 ogłoszeń w DE , częśc na placu , część za 2-4 miesiące można zadzonić o pobadać. Czekać na auto ponad rok i się jeszcze łudzić......
Życzę oczywiście pomyślnego rozwiązania wszystkim.
Re: Termin dostawy ---> Termin odbioru
Tak na szybko rzucając okiem widzę że te ceny są dużo wyższe niz nawet wersje PL w PL
Więc zapewne o to chodzi żeby nie musieć sprzedawać samochodu za ok 200K PLN jeżeli można za niego wziąć prawie 300K.
Więc zapewne o to chodzi żeby nie musieć sprzedawać samochodu za ok 200K PLN jeżeli można za niego wziąć prawie 300K.
Re: Termin dostawy ---> Termin odbioru
Nie wiem jak inni, ale Mercedes też się nie przejmuje tak samo jak KIA i na GLA czekane było 1.5 roku, przyjechało nie to co miało przyjechać choć do końca zapewniali że przyjedzie to co było zamawiane i albo pani bierze a jak się nie podoba to chętni się znajdą… W Suzuki podobnie ale to tylko Suzuki. Powiem szczerze, że postawą Mercedesa to jednak byłem zaskoczony… Jak widać skoro wszyscy tak sobie pogrywają to klienci się na to godzą… gra się tak jak pozwala przeciwnik.
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 06 paź 2022, 17:16
- model samochodu: SportageNQ5 HEV GTline Sorento PHEV Prestige L bez panoramy
Re: Termin dostawy ---> Termin odbioru
https://youtu.be/GeuVTqN5Z4w
Taki news odnośnie liftu, ale pokazany tylko przód.
Taki news odnośnie liftu, ale pokazany tylko przód.
Re: Termin dostawy ---> Termin odbioru
ja też grzecznie czekam. Dla mnie Umowa to umowa - ja z swojej części się wywiązałem(wpłaciłem zaliczkę na czas itd) i nie chce teraz brac słabszej wersji tylko bo "jest". Jak w międzyczasie będzie lifting to fair podejście powinno być dostarczenie po lifta z tą samą specyfikacją. Trochę nie rozumiem godzenie się na niższą wersje tylko dlatego że czegoś teraz nie ma...
Re: Termin dostawy ---> Termin odbioru
Ja tylko od siebie dodam, że mojej umowie był następujący zapis:
8.W sytuacji gdy zamówienie nie może być zrealizowane we wskazanym terminie Dealer składa pisemne oświadczenie oraz zwraca wpłaconą przez Klienta zaliczkę w terminie 7 dni od daty złożenia oświadczenia o odstąpieniu lub proponuje samochód o podobnych parametrach co zamówiony albo udziela rabatu w związku z dłuższym okresem oczekiwania na samochód.
Sprzedawca nie chciał zgodzić się na usunięcie tego wpisu w umowie.
U mnie termin został dotrzymany.
Jednak sprzedawca od razu mnie uprzedził, że w obecnej sytuacji od razu zwracają zaliczkę i na pewno nie mogę liczyć na rabaty. Ewentualnie inna konfiguracja.
Rekomenduje sprawdzenie umów bo podejrzewam, że posiadacie podobne zapisy i jedyne co możecie odzyskać to wpłaconą zaliczkę
8.W sytuacji gdy zamówienie nie może być zrealizowane we wskazanym terminie Dealer składa pisemne oświadczenie oraz zwraca wpłaconą przez Klienta zaliczkę w terminie 7 dni od daty złożenia oświadczenia o odstąpieniu lub proponuje samochód o podobnych parametrach co zamówiony albo udziela rabatu w związku z dłuższym okresem oczekiwania na samochód.
Sprzedawca nie chciał zgodzić się na usunięcie tego wpisu w umowie.
U mnie termin został dotrzymany.
Jednak sprzedawca od razu mnie uprzedził, że w obecnej sytuacji od razu zwracają zaliczkę i na pewno nie mogę liczyć na rabaty. Ewentualnie inna konfiguracja.
Rekomenduje sprawdzenie umów bo podejrzewam, że posiadacie podobne zapisy i jedyne co możecie odzyskać to wpłaconą zaliczkę
-
- Posty: 83
- Rejestracja: 26 lip 2022, 14:15
- model samochodu: Sorento
Re: Termin dostawy ---> Termin odbioru
Oczywiście że jest taki zapis w umowie u mnie także.
Szczęśliwie ja już samochód odebrałem w styczniu...
Szczęśliwie ja już samochód odebrałem w styczniu...
- Załączniki
-
- Kia.jpg (61.69 KiB) Przejrzano 382 razy
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 06 paź 2022, 17:16
- model samochodu: SportageNQ5 HEV GTline Sorento PHEV Prestige L bez panoramy
Re: Termin dostawy ---> Termin odbioru
W mim przypadku wskazany termin minął w sierpniu 2022. Dealer nie złożył pisemnego oświadczenia i nie zaproponował samochodu o podobnych parametrach. Zapomnijmy o rabacie w związku z dłuższym oczekiwaniem. Jeżeli w okolicach sierpnia gdy miał wydać samochód nie złożył oświadczenia to tym samym zobowiązał się do zrealizowania podpisanej umowy. Zdrowe zasady współżycia opierają się na wzajemnym poszanowaniu i realizacji podjętych zobowiązań. Każdy ma prawo wymagać godnego traktowania na zasadach partnerskich. Ja postanowiłem być konsekwentny. Udzielone odpowiedzi po terminie odbioru, że zostanę poinformowany gdy auto trafi do produkcji jednoznacznie wskazują na podtrzymanie podpisanych zobowiązań. Czyli nie tylko zasada domniemania, ale też treść odpowiedzi wskazuje na fakt, że umowa obowiązuje.