Silnik 1.5 TGDI 160 KM

forum użytkowników modelu Ceed
Pi_
Posty: 91
Rejestracja: 23 kwie 2022, 15:34
model samochodu: Obecnie:
Ceed III FL Kombi M 1.5 T-GDI 160KM 6MT Lunar Silver

Ostatnio:
Ceed II HB 1,4 CRDi '14

Dużo wcześniej wiele aut temu:
Ceed I HB 1,6 CRDi '08
Ceed I FL HB 1,6 CRDi '11

Pomiędzy Ceed-ami:
Fabia I 1,4 TDI '08, Astra II 1,6 '08, Fabia II 1,6 TDI '12, Octavia II FL 1,6 TDI '12, Fabia III 1,4 TDI '16, Octavia III 1,6 TDI '16.

Dawno temu:
Fiat 126p '99, Audi 80 B2 FL 1,6 '86, Mercedes 124 230E '86, Audi 80 B3 1,6D '89, Mercedes 190 2,0D '88, Ford Mondeo 2.0 '95, Kia Clarus 2.0 '00, Opel Corsa C 1,3 cdti,

Re: Silnik 1.5 TGDI 160 KM

Post autor: Pi_ »

mariuszagnatuk pisze: 04 paź 2023, 14:36 Zbieram się z kupnem Kii Ceed z tym silnikiem. Jak wygląda sytuacja z docieraniem nowej sztuki? Wymieniacie szybko pierwszy olej?
Aktualnie mam 42k. Nie wymieniałem oleju po tzw. dotarciu. Wymiany średnio wypadały w okolicach 14k. Teraz jestem świeżo po trzeciej.
Brak uwag do silnika. Auto z lipca '22.
Blues Brothers
Posty: 480
Rejestracja: 22 lis 2021, 22:20

Re: Silnik 1.5 TGDI 160 KM

Post autor: Blues Brothers »

mariuszagnatuk pisze: 04 paź 2023, 14:36 Zbieram się z kupnem Kii Ceed z tym silnikiem. Jak wygląda sytuacja z docieraniem nowej sztuki? Wymieniacie szybko pierwszy olej?
Tak
przemek94
Posty: 6
Rejestracja: 16 sie 2023, 16:57
model samochodu: CEED CD SW 1.5 TGDI

Re: Silnik 1.5 TGDI 160 KM

Post autor: przemek94 »

Tak, ja niedawno odebrałem i będę wymieniał po około 3000 km. Ale oleju z ASO nie biorę tylko kupię swój
QRST
Posty: 106
Rejestracja: 04 wrz 2021, 10:53
model samochodu: XCEED 1.5 T-GDI 7DCT +AEB

Re: Silnik 1.5 TGDI 160 KM

Post autor: QRST »

Mój Xceed ma 15,5 tys. przebiegu a w silniku jest już 4 olej łącznie z fabrycznie zalanym. :D Tylko pierwszy był 0W20 potem 2x 5W30 a teraz od ok 800km 0W30.
dam9an
Posty: 363
Rejestracja: 08 mar 2022, 19:07

Re: Silnik 1.5 TGDI 160 KM

Post autor: dam9an »

QRST pisze: 04 paź 2023, 20:46 Mój Xceed ma 15,5 tys. przebiegu a w silniku jest już 4 olej łącznie z fabrycznie zalanym. :D Tylko pierwszy był 0W20 potem 2x 5W30 a teraz od ok 800km 0W30.
Jaki ten 0w30 lejesz?
dam9an
Posty: 363
Rejestracja: 08 mar 2022, 19:07

Re: Silnik 1.5 TGDI 160 KM

Post autor: dam9an »

Marcin_1976 pisze: 14 wrz 2023, 14:56 Mechanik Google... teraz czekamy na niezależna opinię mechanika Yahoo... :D
Cwaniaczku z pksu zapytaj w swoim aso.
Nie wiem skad takie zidiocenie w tym spolecznestwie: sam nic nie wie a jeszcze z kogos sie wysmiewa...
QRST
Posty: 106
Rejestracja: 04 wrz 2021, 10:53
model samochodu: XCEED 1.5 T-GDI 7DCT +AEB

Re: Silnik 1.5 TGDI 160 KM

Post autor: QRST »

dam9an pisze: 06 paź 2023, 23:52
QRST pisze: 04 paź 2023, 20:46 Mój Xceed ma 15,5 tys. przebiegu a w silniku jest już 4 olej łącznie z fabrycznie zalanym. :D Tylko pierwszy był 0W20 potem 2x 5W30 a teraz od ok 800km 0W30.
Jaki ten 0w30 lejesz?
Najważniejsze informacje/normy zakreślone na żółto. Wszystkie spełnia a w części przewyższa niż zalecane przez producenta.
To jest nowy olej, jeszcze kilka miesięcy temu niedostępny -przynajmniej w Polsce.
Załączniki
Motul NGEN.jpg
Motul NGENb.jpg
Motul NGENb.jpg (70.29 KiB) Przejrzano 1345 razy
Rusher93
Posty: 1
Rejestracja: 18 lis 2023, 19:35

Re: Silnik 1.5 TGDI 160 KM

Post autor: Rusher93 »

Witam,
Troszeczkę już minęło od premiery silnika 1.5 T-GDI - jak wygląda awaryjność tej jednostki? Zamierzam kupić w przyszłym roku używkę. Jak wygląda to w stosunku do 1.4 T-GDI?
Kot Ciapucha
Posty: 18
Rejestracja: 04 gru 2023, 10:06
model samochodu: Ceed 1,6GDI

Re: Silnik 1.5 TGDI 160 KM

Post autor: Kot Ciapucha »

Jestem po wizycie w ASO serwisuję tam mojego bolida od 7lat. I wcześniej inne pojazdy. Z mechanikami jestem na "Ty" zawsze jestem podczas przeglądu przy pojeździe nie w poczekalni.
1.5 T-GDI - jest gorszy niż 1.4 T-GDI
Podobno ma to być ostatni model silnika benzynowego...
Jak każdy GDI cierpi na zawęglenia i osady, przejrzyj szczególnie fora z USA :-) Ogólnie d..y nie urywa ale ten problem teraz jest "wszędzie".

Ogólnie tak...
Pierwsza wymiana oliwy do 3000km.
Kolejne co 10000km.
Odszczurzania z nagarów i osadów nie unikniesz.

U mnie walczę z braniem oleju (GDI 1,6 bez turbo), które pojawaiło się przy 190 000km, wcześniej bez problemów.
saron22
Posty: 632
Rejestracja: 04 paź 2022, 13:34
model samochodu: Proceed GT, Sportage V BL.

Re: Silnik 1.5 TGDI 160 KM

Post autor: saron22 »

Kot Ciapucha pisze: 13 gru 2023, 21:09 Jestem po wizycie w ASO serwisuję tam mojego bolida od 7lat. I wcześniej inne pojazdy. Z mechanikami jestem na "Ty" zawsze jestem podczas przeglądu przy pojeździe nie w poczekalni.
1.5 T-GDI - jest gorszy niż 1.4 T-GDI
Podobno ma to być ostatni model silnika benzynowego...
Jak każdy GDI cierpi na zawęglenia i osady, przejrzyj szczególnie fora z USA :-) Ogólnie d..y nie urywa ale ten problem teraz jest "wszędzie".

Ogólnie tak...
Pierwsza wymiana oliwy do 3000km.
Kolejne co 10000km.
Odszczurzania z nagarów i osadów nie unikniesz.

U mnie walczę z braniem oleju (GDI 1,6 bez turbo), które pojawaiło się przy 190 000km, wcześniej bez problemów.
przypadek liczba pojedyncza liczba mnoga
dopełniacz bolidu bolidów
celownik bolidowi bolidom
biernik bolid bolidy
narzędnik bolidem bolidami
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Ceed”