Stinger Koszty użytkowania eksploatacji AC, OC, benzyna
Stinger Koszty użytkowania eksploatacji AC, OC, benzyna
Drodzy jestem juz od roku zdecydowany na zakup Stingera ( samochód moich marzeń )
zastanawiam sie tylko jakie trzeba przyjąc koszty eksploatacji przy ząlożeniu 15 tys przebiegu. koszt serwisu, przypuszczam wymiana oleju 2 razy w roku co 2 rok + benzyna + AC +OC . ktos ma jakies wstepne koszty by nie przeszarżować z budżetem i sie nie obudzić z reką w nocniku ? dzieki za wszelkie sugestie i informacje.
zastanawiam sie tylko jakie trzeba przyjąc koszty eksploatacji przy ząlożeniu 15 tys przebiegu. koszt serwisu, przypuszczam wymiana oleju 2 razy w roku co 2 rok + benzyna + AC +OC . ktos ma jakies wstepne koszty by nie przeszarżować z budżetem i sie nie obudzić z reką w nocniku ? dzieki za wszelkie sugestie i informacje.
-
- Posty: 120
- Rejestracja: 22 wrz 2020, 20:38
Re: Stinger Koszty użytkowania eksploatacji AC, OC, benzyna
Właśnie kupuję ubezpieczenie, wersja 2.0 z 2018/19, koszt ~3700.
Przegląd olejowy miałem w tym roku, wyszło 800zł. No i w sumie za niedługo następny ;d
Opony - 4x po 700zł, nie miałem zimówek.
Średnia spalania po tym jak ogarnęli problem z GPFem 11.2 z niecałych 10kkm.
+Myjnie, parkingi, raz na jakiś czas jakiś wosk lepszy wypada. Jak kupisz nowe to raczej powłokę.
I mandaty. Łatwo wchodzą.
Przegląd olejowy miałem w tym roku, wyszło 800zł. No i w sumie za niedługo następny ;d
Opony - 4x po 700zł, nie miałem zimówek.
Średnia spalania po tym jak ogarnęli problem z GPFem 11.2 z niecałych 10kkm.
+Myjnie, parkingi, raz na jakiś czas jakiś wosk lepszy wypada. Jak kupisz nowe to raczej powłokę.
I mandaty. Łatwo wchodzą.
Re: Stinger Koszty użytkowania eksploatacji AC, OC, benzyna
I mandaty. Łatwo wchodzą
Lepiej od razu zainwestuj w Yanosika gtr
Co do eksploatacji 3,3
Ubezpieczenie rocznik jw 4700
Serwis olejowy + zakup oleju przeze mnie razem ok 600
Klocki hamulcowe tu jest drożej niż w 2,0 ok 800-1000 na jedną oś ale dokładnie nie wiem jeszcze nie wymieniałem
Ale klocki a właściwie czas ich wymiany zależy od stylu jazdy i jakie trasy robisz jeden wymienia po 15 tyś inny zrobi na nich 40 tyś
Spalanie z ostatnich 5 tyś ok 12-12,5 l ale ja stosunkowo mało po mieście jeżdże. Przy spokojnej jeździe da radę zejść poniżej 10 beż zbytniego zamulania taka w miarę przepisową jazda powiatowkami
Lepiej od razu zainwestuj w Yanosika gtr
Co do eksploatacji 3,3
Ubezpieczenie rocznik jw 4700
Serwis olejowy + zakup oleju przeze mnie razem ok 600
Klocki hamulcowe tu jest drożej niż w 2,0 ok 800-1000 na jedną oś ale dokładnie nie wiem jeszcze nie wymieniałem
Ale klocki a właściwie czas ich wymiany zależy od stylu jazdy i jakie trasy robisz jeden wymienia po 15 tyś inny zrobi na nich 40 tyś
Spalanie z ostatnich 5 tyś ok 12-12,5 l ale ja stosunkowo mało po mieście jeżdże. Przy spokojnej jeździe da radę zejść poniżej 10 beż zbytniego zamulania taka w miarę przepisową jazda powiatowkami
Re: Stinger Koszty użytkowania eksploatacji AC, OC, benzyna
Dzięki za odpowiedz. W kwestii ubezpieczenia . Próbowaliście może przez Mubi - tam można dostać zwrot 150 zł ? Koszty akceptowalne . Znacie może jeszcze koszt serwisu głównego oczywiście 3,3 +-.
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 30 sie 2021, 13:36
- model samochodu: Stinger GT 3.3 455KM w.poliftowa
Re: Stinger Koszty użytkowania eksploatacji AC, OC, benzyna
Cześć
Posiadam wersję poliftową rocznik 2021.
Aktualnie przejechane około 3 tys, km
Spalanie od początku użytkowania 10,5 l. Do czasu dotarcia i wymiany oleju przy 1500km nie piłowałem go zbytnio (maks. 5000 obr/min )
W tej chwili jeżdżę w trybie SMART, chyba najbardziej mi odpowiada.
Jedziesz spokojnie, to automatycznie ustawia się tryb ECO, jak mocno depniesz, przełącza się w tryb SPORT
Jeżdżę głównie w trasach (95%) to w kwestii jazdy po mieście nie będę się wypowiadał
Jeżdżąc drogami szybkiego ruchu około 140km/h, oczywiście przy wyprzedzaniu albo jak ktoś się uczepi zderzaka to i przez chwilę bywa trochę więcej - spalanie około 10 l
Jadąc po trasie spokojnie poza terenem zabudowanym 100km/h, w terenie zabudowanym do 70km/h, ostatnio spalanie wyszło mi 8,2 l
Ubezpieczenie w salonie, full opcja, bez utraty zniżek przy pierwszej szkodzie, samochód zastępczy, zwrot wartości całkowitej widocznej na fakturze w przypadku szkody całkowitej lub kradzieży przez pierwszy rok, etc., ubezpieczenie PZU - 4300zł.
Dodatkowo wykupiłem GAP na 3lata - 2200zł, co daje zwrot wartości całkowitej widocznej na fakturze w przypadku szkody całkowitej lub kradzieży przez 3 lata.
GAP trzeba wykupić przez pierwsze 3 miesiące od momentu zawarcia ubezpieczenia.
Posiadam wersję poliftową rocznik 2021.
Aktualnie przejechane około 3 tys, km
Spalanie od początku użytkowania 10,5 l. Do czasu dotarcia i wymiany oleju przy 1500km nie piłowałem go zbytnio (maks. 5000 obr/min )
W tej chwili jeżdżę w trybie SMART, chyba najbardziej mi odpowiada.
Jedziesz spokojnie, to automatycznie ustawia się tryb ECO, jak mocno depniesz, przełącza się w tryb SPORT
Jeżdżę głównie w trasach (95%) to w kwestii jazdy po mieście nie będę się wypowiadał
Jeżdżąc drogami szybkiego ruchu około 140km/h, oczywiście przy wyprzedzaniu albo jak ktoś się uczepi zderzaka to i przez chwilę bywa trochę więcej - spalanie około 10 l
Jadąc po trasie spokojnie poza terenem zabudowanym 100km/h, w terenie zabudowanym do 70km/h, ostatnio spalanie wyszło mi 8,2 l
Ubezpieczenie w salonie, full opcja, bez utraty zniżek przy pierwszej szkodzie, samochód zastępczy, zwrot wartości całkowitej widocznej na fakturze w przypadku szkody całkowitej lub kradzieży przez pierwszy rok, etc., ubezpieczenie PZU - 4300zł.
Dodatkowo wykupiłem GAP na 3lata - 2200zł, co daje zwrot wartości całkowitej widocznej na fakturze w przypadku szkody całkowitej lub kradzieży przez 3 lata.
GAP trzeba wykupić przez pierwsze 3 miesiące od momentu zawarcia ubezpieczenia.
Re: Stinger Koszty użytkowania eksploatacji AC, OC, benzyna
To mi jakoś koszmarnie drogo wychodzi to ubezpieczenie. Dostałem już drugą kalkulację na Stingera z czerwca 2017 używanego - na prawie 6000 zł :O Wiadomo że firma w leasing ma gorsze stawki no ale kurła...
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 30 sie 2021, 13:36
- model samochodu: Stinger GT 3.3 455KM w.poliftowa
Re: Stinger Koszty użytkowania eksploatacji AC, OC, benzyna
To faktycznie jakoś koszmarnie drogo jak za 2017 rocznik. Na początku też robiłem wyliczenia w różnych firmach i najlepsza oferta to była 5400 chyba z dodatkowym ubezpieczeniem szyby, więc najkorzystniejsze było to, które dostałem w salonie.
Nie wiem, być może było dla tego tak korzystnie, że brałem od nich auto.
No i koniecznie proponuję z ubezpieczeniem przedniej szyby. Ja w ubezpieczeniu mam pierwsza szkodę bez utraty zniżek, co również obejmuje szybę.
Koszt wymiany szyby w salonie około 11tys. zł.
Tyle to niestety kosztuje, bo podobne nie da się przełożyć wszystkich czujników i trzeba włożyć oryginalną szybę ze wszystkimi czujnikami, inaczej podobno elektronika zaczyna wariować. Taką przynajmniej informację otrzymałem.
Nie wiem, być może było dla tego tak korzystnie, że brałem od nich auto.
No i koniecznie proponuję z ubezpieczeniem przedniej szyby. Ja w ubezpieczeniu mam pierwsza szkodę bez utraty zniżek, co również obejmuje szybę.
Koszt wymiany szyby w salonie około 11tys. zł.
Tyle to niestety kosztuje, bo podobne nie da się przełożyć wszystkich czujników i trzeba włożyć oryginalną szybę ze wszystkimi czujnikami, inaczej podobno elektronika zaczyna wariować. Taką przynajmniej informację otrzymałem.
Re: Stinger Koszty użytkowania eksploatacji AC, OC, benzyna
Dzięki za uprzedzenie. Będę tego pilnował tak jak i naprawy na częściach oryginalnych (bo pewnie inaczej szlag trafia gwarancję KiA).
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 30 sie 2021, 13:36
- model samochodu: Stinger GT 3.3 455KM w.poliftowa
Re: Stinger Koszty użytkowania eksploatacji AC, OC, benzyna
Jeszcze co do wymiany oleju.
Nie wiem skąd u innych takie koszty.
Ja nie chciałem oleju z ich beczek, kupiłem taki jak KIA rekomenduje obecnie czyli Total Quartz 5W-30 ACEA:A5
Za 8 litrów zapłaciłem 190zł, Silnik ma pojemność 6,9 l, przy wymianie wchodzi około 6,5l, tak więc jeszcze zostało mi 1,5 l
Filtr oleju oryginalny na serwisie 76zł.
Czyli jakby nie liczyć wymiana oleju kosztowała mnie poniżej 300zł
Za robociznę na gwarancji się nie płaci.
I drobna uwaga, olej w serwisie z reguły kosztuje 2 albo 2,5 raza więcej niż w sklepie i do końca nie masz pewności co ci tam wleją.
Jeśli jest możliwość zawsze idę porozmawiać grzecznie z mechanikiem i zobaczyć co tam robi przy aucie
Nie wiem skąd u innych takie koszty.
Ja nie chciałem oleju z ich beczek, kupiłem taki jak KIA rekomenduje obecnie czyli Total Quartz 5W-30 ACEA:A5
Za 8 litrów zapłaciłem 190zł, Silnik ma pojemność 6,9 l, przy wymianie wchodzi około 6,5l, tak więc jeszcze zostało mi 1,5 l
Filtr oleju oryginalny na serwisie 76zł.
Czyli jakby nie liczyć wymiana oleju kosztowała mnie poniżej 300zł
Za robociznę na gwarancji się nie płaci.
I drobna uwaga, olej w serwisie z reguły kosztuje 2 albo 2,5 raza więcej niż w sklepie i do końca nie masz pewności co ci tam wleją.
Jeśli jest możliwość zawsze idę porozmawiać grzecznie z mechanikiem i zobaczyć co tam robi przy aucie
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 30 sie 2021, 13:36
- model samochodu: Stinger GT 3.3 455KM w.poliftowa
Re: Stinger Koszty użytkowania eksploatacji AC, OC, benzyna
I wymiana oleju obowiązkowo co 10tys. jeśli chcesz zachować gwarancję lub raz w roku jeśli jeździsz mniej