Strona 7 z 17

Re: Podsumowanie usterek CEED3

: 13 paź 2021, 00:25
autor: michal3141
a8kaminski pisze: 12 paź 2021, 20:10 Tylko jaki sens patrzeć na superb skoro to inna klasa auta? Nie można porównać limuzyny do kompaktu bo nie do końca to samo. Wiadomo że Superb, Passat, a4 czy insignia to zupełnie inna bajka. Auta na trasę idealne, ale do miasta lepsza alternatywa to kompakt i małe auta. Jak ktoś robi km po autostradzie to lepiej kupić klasę D niż kompakt bo to inna kultura jazdy i trochę inne pieniądze.
Haha to ja się teraz zastanawiam czy dobrze zrobiłem, że zamówiłem Ceeda. A mam Passata, wprawdzie 17-letniego, ale zawsze Passat :lol:
Mam nadzieję, że komfort jazdy zbytnio nie ucierpi. Kompakty urosły w ostatnich latach co nieco, więc pomyślałem, że obecna klasa C to praktycznie jak D kiedyś. A obecne D to jednak za duże "krowy". Mało wygodne do manewrowania na ciasnych parkingach, choć pewnie w trasy idealne.

Re: Podsumowanie usterek CEED3

: 13 paź 2021, 06:27
autor: tomanek
:D Pewnie Passat B5 i jeszcze pewnie 1.9TDI. Napewno cichcszy od Ceeda nie jest. To są głośne w środku auta, ale tutaj głównym źródłem hałasu jest silnik na pompowtryskach, nie wspominając już o wieku auta...

Re: Podsumowanie usterek CEED3

: 13 paź 2021, 06:28
autor: eferat
Witam. Ja zauważyłem taki problem. Skrzypi mi plastik za, który się łapie przy przycisku otwierania klapy bagażnika. Dźwięk jest tak jakbym zgniatał plastik w ręce. Ktoś miał podobną sytuację?

Re: Podsumowanie usterek CEED3

: 13 paź 2021, 17:31
autor: michal3141
tomanek pisze: 13 paź 2021, 06:27 :D Pewnie Passat B5 i jeszcze pewnie 1.9TDI. Napewno cichcszy od Ceeda nie jest. To są głośne w środku auta, ale tutaj głównym źródłem hałasu jest silnik na pompowtryskach, nie wspominając już o wieku auta...
Dokładnie tak.
Chociaż z drugiej strony jak silnik Ceeda jest cichy, to wszystkie inne dźwięki słychać znacznie wyraźniej i to może wkurzać?

Re: Podsumowanie usterek CEED3

: 13 paź 2021, 20:42
autor: tomanek
Ceed ogólnie jest fajnie spasowany i sprawia wrażenie solidnego. Silnik jest naprawde cichy. Ja mam kombi, tutaj najbardziej dokucza hałas z tylnych kół, reszta ok. Niektórzy narzekają na spasowanie, co nie znaczy ze w każdym egzemplarzu tak musi być. U mnie jest ok, cicho...
Co do VW, kiedys sporo nimi jeździłem. Modele z początku lat 2000 bardzo trwałe, bardzo dobrze wykończone, w miare bezawaryjne, fajne auta. Teraz VW dalej wiedzie prym w dopracowaniu wnętrz i w tzw jakości odczuwalnej... Serwis i bezawaryjność, ilość wpadek, to już słabo... Mimo sentymentu ja bym już chyba bym nie kupił VAGa. Ale to jest tylko moja opinia ☺️

Re: Podsumowanie usterek CEED3

: 15 paź 2021, 18:57
autor: kubanos
Zgadzam się z przedmówcą. Nowe samochody z grupy VW są tandetnie plastikowe i to nie jest już ta marka co kiedyś. Do Ceed-a 2021 1.5tgdi przesiadłem się z audi a4 z 98 r. Miało to silnik 1.8T. Piekielnie szybkie i piekielne ciche w porównaniu do nowych samochodów. Ceed w kombiku jest z tyłu bardzo głośny ale jak to powiedział ktoś przede mna ma cichy silnik. Cisza z motoru to zaleta, i chyba przez to tył w kombi słychać baaardzo, bo zwracamy na to uwagę. Idzie się przyzwyczaić.

Re: Podsumowanie usterek CEED3

: 16 paź 2021, 16:57
autor: michal3141
kubanos pisze: 15 paź 2021, 18:57 Zgadzam się z przedmówcą. Nowe samochody z grupy VW są tandetnie plastikowe i to nie jest już ta marka co kiedyś. Do Ceed-a 2021 1.5tgdi przesiadłem się z audi a4 z 98 r. Miało to silnik 1.8T. Piekielnie szybkie i piekielne ciche w porównaniu do nowych samochodów. Ceed w kombiku jest z tyłu bardzo głośny ale jak to powiedział ktoś przede mna ma cichy silnik. Cisza z motoru to zaleta, i chyba przez to tył w kombi słychać baaardzo, bo zwracamy na to uwagę. Idzie się przyzwyczaić.
Niektórzy wygłuszają jakoś specjalnie tył za parę stówek.
A ja jestem ciekaw jakbyś porównał właściwości jezdne Ceeda i ogólnie komfort podróżowania do starszego autka premium jak Audi A4

Re: Podsumowanie usterek CEED3

: 16 paź 2021, 17:27
autor: kubanos
Ceed - twardy, czuć nierówności, prowadzenie bardziej doprecyzowane niż audi b5, opony 205/55 i niższego profilu na polskie drogi nie preferuję. Porwisty przy ruszaniu /kwestia sprzęgła.

Audi A4 B5 - na seryjnym zawieszeniu zdecydowanie większy komfort podróżowania niż ceed, prowadzi się bardziej płynnie tzn nie czuć minimalnego ruchu na kierownicy, nadsterowny w stosunku do ceeda przez stosunkowo ciężki silnik ale plus to ułożenie silnika wzdłużne w tym przypadku, cisza nieporównywalna z innymi nowymi samochodami.
Nadsterowny to nie znaczy wpadający w poślizg...
To na szybko jeśli chodzi o trakcje...:)
Nie ma za bardzo co porównywać w tych samych zakresach...
inne lata produkcji, technologie, inne samochody. Technologiczna przepaść, można wyrazić subiektywne odczucia.:)

Re: Podsumowanie usterek CEED3

: 16 paź 2021, 21:53
autor: gisio
Jak chcesz porównywać auta to wybierz je przynajmniej z tego samego segmentu – przypomnę, że wymienione przez Ciebie Audi jest z segmentu D a Ceed z segmentu C.
Porównanie do Optimy byłoby dopiero obiektywne.

Re: Podsumowanie usterek CEED3

: 17 paź 2021, 16:46
autor: kubanos
Po części masz rację ale tylko po części. Samochody rosną a postęp technologiczny wykonał krok milowy...
- kiedyś była klasa energetyczna A+++, a dzisiaj jest to C
- kiedyś ford puma to było małe auto do miasta, dzisiaj jest to SUV
...
Rozumiesz o co mi chodzi?:)
Jeśli tak bardzo chcemy zestawić ze sobą dwa samochody to trzeba by było zrobić na takich samych klasach z obecnych lat produkcji... zestaw Forda i Kia Ceed... segment C... ford jest lepiej wygłuszony? :) mam rację? :) Kia odrobiła lekcje w Europie... ale jednak nie do końca:)