Re: Kia sorento IV HEV
: 08 paź 2021, 21:06
Serio? Trzystrefowa klima czy asystemnt parkowania to rażące braki ? Kto z tego korzysta? Na prawdę ustawiasz z tyłu 5 stopni mniej lub wiecej niz z przodu, bo 1 czy 2 to nawet nie poczujesz różnicy pewnie. Asystent parkowania mam w trzecim aucie i nie skorzystałem ani razu.inquis pisze: ↑08 paź 2021, 13:36 W sumie niemal "doskonałemu" Sorento można wytknąć rażące braki (m.in. brak klimy trzystrefowej, asystenta samoparkującego, regulacji twardości zawieszenia, subwoofera, doświetlania zakrętów oraz świateł wewnątrz - oświetlenia drzwi, przestrzeni na nogi), (stosunkowo) kiepskie wygłuszenie, czarna podsufitka - tylko taka w PL, (stosunkowo) kiepskie osiągi, wysokie spalanie w trasie. Za co tu dać ponad 210 tys.???
Raczej nic nie ma - np. w Oplu można mieć to i to.
Zaliczam się do kierowców, którzy nie lubią SUV-ów. Wg. mnie to auta dla działkowców, ew. kobiet. Niestety lekarz zalecił inaczej. Powiem szczerze, że w budżecie 200 tys. NIE znajdzie się dobrze wyposażonego i dysponującego osiągami auta tego typu. Obawiam się, że jedyne wyjście to SUV używany (np. Tuareg albo GLE z mocną benzyną:) Pozdrawiamsfetrzak pisze: ↑08 paź 2021, 22:55Raczej nic nie ma - np. w Oplu można mieć to i to.
Tak z innej beczki chciałem się Ciebie zapytać co byś wybrał w tym segmencie bo z tego co widzę większość Twoich postów to wytykanie wad Sorento poza pierwszym w którym napisałeś, że zamówiłeś ten samochód.
Co Cię przekonało jeżeli ma tyle wad?
Brak konkurencji czy może większa ilość wad u innych producentów?
Nie hejtuję po prostu mnie to zainteresowało.
Można się tylko podpisać. Nic dodać, nic ująć.radzique pisze: ↑08 paź 2021, 22:50Serio? Trzystrefowa klima czy asystemnt parkowania to rażące braki ? Kto z tego korzysta? Na prawdę ustawiasz z tyłu 5 stopni mniej lub wiecej niz z przodu, bo 1 czy 2 to nawet nie poczujesz różnicy pewnie. Asystent parkowania mam w trzecim aucie i nie skorzystałem ani razu.inquis pisze: ↑08 paź 2021, 13:36 W sumie niemal "doskonałemu" Sorento można wytknąć rażące braki (m.in. brak klimy trzystrefowej, asystenta samoparkującego, regulacji twardości zawieszenia, subwoofera, doświetlania zakrętów oraz świateł wewnątrz - oświetlenia drzwi, przestrzeni na nogi), (stosunkowo) kiepskie wygłuszenie, czarna podsufitka - tylko taka w PL, (stosunkowo) kiepskie osiągi, wysokie spalanie w trasie. Za co tu dać ponad 210 tys.???
Genralnie ciężko Cię zrozumieć, skonfiguruj 7 osobowe auto z tym rozstawem osi i bagażnikiem z HUDem, wentylowanymi fotelami, panoramą, nappą, pamięcią foteli, grzaną kanapą z tyłu... XC90 czy Q7 nawet cennik nie startuje z 210 kpln, nawet XC60 nie zbudujesz za tyle a to o klase mniejsze auto. Porównywanie z Superbem jest bez sensu, jak ktoś chce zwykłe kombi to nie szuka SUVa, posadź w Superbie kogoś na środku z tyłu, pojedzie jak za karę, albo wsadź trójkę dzieci z trzema fotelikami. Sorento nie kupujesz, żeby jezdzić samemu po autostradzie, to auto ma inne przeznaczenie. Zresztą nawet, jak masz jeździć trasy to masz w ofercie 2.2 diesel. Mi za paliwo płaci firma, więc nie obchodzi mnie czy spali 10 czy 12l w trasie.
Jeżdziłem Kodiaqiem, 5008, Highlinderem, i w każdym aspekcie Sorento wypadało lepiej. Jezdziłem też Superbem i na przykład kultura pracy zawieszenia jest dramatyczna.
Odnośnie przyspieszenia, masz tu wątku tabelke gdzie w zakresie 80-120 km/h Sorento wypada lepiej od GLE 300d i kilku innych aut, powiedz właścicielom, że mają wolne i niebezpieczne auta i niech zmienią na Superba, albo najlepiej na M3 bo będzie jeszcze szybsze
Mi w Sorento faktycznie czego brakuje to matrycowych świateł, ale generalnie Kia dopiero zaczyna wprowadzac u siebie z opóźnieniem i pewnie przy jakimś lifcie się pojawią. Najbardziej brakuje mi 3 niezależnych foteli z tyłu zamiast kanapy jak w Q7 czy 5008, co znacznie ułatwia montaż 3 fotelików z tyłu. Jak chcesz beżową podsufitkę czy wnętrze to jest jeszcze prawie bliźniacze Santa Fe.
Szkoda, że wszyscy myślą inaczej bo byśmy nie musieli czekać 9 miesięcy na auto a fabryka ze spokojem by produkowała auta na stock
Ze wszystkich elementów wyposażenia, o których piszę, korzystam nader często. Żona z córką na tylnej kanapie ciągle mają 5 stopni więcej, parktronik robi zatoczkę na milimetry - oszczędzam felgi:). Zabawne jest takie udowadnianie, że coś jest w aucie zbędne. Wyposażenie jest albo go nie ma. Idąc tym tokiem rozumowania zastanówmy się po co klima dwustrefowa, czujniki martwego pola, kamera cofania. Przecież dobry drajwer sobie zawsze poradzi... W Superbie z tyłu jest więcej miejsca niż w Sorento, ale faktycznie porównanie SUVa z kombi nie ma zbyt wiele sensu - w takim porównaniu zawsze wygra solidne kombi:) Mi za paliwo firma nie zwraca, więc się wzdragam na spalanie 14l przy 160km/h - jest to żenada w nowym aucie. Kultura pracy zawieszenia Suberba - bez komentarza; jeździłeś DCC??? Wyboru dobrego nie ma - SUVy są przereklamowane i przez to bardzo drogie, producenci każą płacić krocie nie dając wiele w zamian. Sorento jest fajne - jest chyba najlepszym wyborem w segmencie (ew. mniejszy, tańszy, jednak dający lepsze wyposażenie Tucson), ale irytują mnie te "ochy i achy", bo naprawdę nie ma się czym podniecać. Pozdrawiamradzique pisze: ↑08 paź 2021, 22:50Serio? Trzystrefowa klima czy asystemnt parkowania to rażące braki ? Kto z tego korzysta? Na prawdę ustawiasz z tyłu 5 stopni mniej lub wiecej niz z przodu, bo 1 czy 2 to nawet nie poczujesz różnicy pewnie. Asystent parkowania mam w trzecim aucie i nie skorzystałem ani razu.inquis pisze: ↑08 paź 2021, 13:36 W sumie niemal "doskonałemu" Sorento można wytknąć rażące braki (m.in. brak klimy trzystrefowej, asystenta samoparkującego, regulacji twardości zawieszenia, subwoofera, doświetlania zakrętów oraz świateł wewnątrz - oświetlenia drzwi, przestrzeni na nogi), (stosunkowo) kiepskie wygłuszenie, czarna podsufitka - tylko taka w PL, (stosunkowo) kiepskie osiągi, wysokie spalanie w trasie. Za co tu dać ponad 210 tys.???
Genralnie ciężko Cię zrozumieć, skonfiguruj 7 osobowe auto z tym rozstawem osi i bagażnikiem z HUDem, wentylowanymi fotelami, panoramą, nappą, pamięcią foteli, grzaną kanapą z tyłu... XC90 czy Q7 nawet cennik nie startuje z 210 kpln, nawet XC60 nie zbudujesz za tyle a to o klase mniejsze auto. Porównywanie z Superbem jest bez sensu, jak ktoś chce zwykłe kombi to nie szuka SUVa, posadź w Superbie kogoś na środku z tyłu, pojedzie jak za karę, albo wsadź trójkę dzieci z trzema fotelikami. Sorento nie kupujesz, żeby jezdzić samemu po autostradzie, to auto ma inne przeznaczenie. Zresztą nawet, jak masz jeździć trasy to masz w ofercie 2.2 diesel. Mi za paliwo płaci firma, więc nie obchodzi mnie czy spali 10 czy 12l w trasie.
Jeżdziłem Kodiaqiem, 5008, Highlinderem, i w każdym aspekcie Sorento wypadało lepiej. Jezdziłem też Superbem i na przykład kultura pracy zawieszenia jest dramatyczna.
Odnośnie przyspieszenia, masz tu wątku tabelke gdzie w zakresie 80-120 km/h Sorento wypada lepiej od GLE 300d i kilku innych aut, powiedz właścicielom, że mają wolne i niebezpieczne auta i niech zmienią na Superba, albo najlepiej na M3 bo będzie jeszcze szybsze
Mi w Sorento faktycznie czego brakuje to matrycowych świateł, ale generalnie Kia dopiero zaczyna wprowadzac u siebie z opóźnieniem i pewnie przy jakimś lifcie się pojawią. Najbardziej brakuje mi 3 niezależnych foteli z tyłu zamiast kanapy jak w Q7 czy 5008, co znacznie ułatwia montaż 3 fotelików z tyłu. Jak chcesz beżową podsufitkę czy wnętrze to jest jeszcze prawie bliźniacze Santa Fe.
Szkoda, że wszyscy myślą inaczej bo byśmy nie musieli czekać 9 miesięcy na auto a fabryka ze spokojem by produkowała auta na stock
Większość producentów (zwłaszcza tych porządniejszych) daje albo jedno albo drugie. Przy połączeniu grzania i HUD'a, ten drugi wygląda zazwyczaj jak kupa. A po wymianie szyby to już w ogóle dzieją się cuda wianki.