Kia sorento IV HEV

forum użytkowników modelu Sorento
raku
Posty: 232
Rejestracja: 16 lip 2021, 12:40
model samochodu: KIA Sorento HEV 2WD XL (2022)

Re: Kia sorento IV HEV

Post autor: raku »

Sidos pisze: 27 wrz 2021, 20:33
raku pisze: 24 wrz 2021, 13:39
Sidos pisze: 24 wrz 2021, 11:25 witajcie,
czy to prawda że AWD może być bardziej dynamiczne w ruszaniu/przyspieszaniu niż 2WD ?
jak myślicie, da się odczuć tą różnicę ? o ile ona występuje
W przypadku Sorento 2WD sprint do 100km/h trwa jakoś ok. pół sekundy krócej w porównaniu z wersją AWD.
Kwestia masy własnej.

Nie wiem jak to wyjdzie w rzeczywistości, póki co jeździłem tylko AWD, a zamówiłem 2WD.
No ale z "podręcznika" wynika raczej, że dynamiczniejsza w ruszaniu/przyspieszaniu będzie 2WD ze względu na masę.
Nie sądzę, aby przy tak dużej masie auta i względnie niedużej mocy silnika(-ów), był wielki problem z trakcją przy starcie (o ile mówimy o suchym asfalcie).

Jak ktoś chce zostać królem prostej na światłach w deszczowe dni, to tylko AWD :D
trudno mi się z tym zgodzić, i uwierzyć aby dynamiczniejsza była 2wd od awd, nawet na suchej drodze, ale nie wiem nie testowałem obu w dynamice, dlatego pytam na forum..
z tego co wiem, masa własna i tu i tu jest taka sama, więc o czym mówisz ??
Witam,

Masa własna jest inna dla wersji 2WD i AWD i tym samym przyspieszenie do 100km/h.

Wynika to z katalogu, którego screen załączam poniżej.
Link do katalogu: https://www.kia.com/pl/katalogi-i-cenni ... e85e0eca6/#/
1.PNG
1.PNG (103.39 KiB) Przejrzano 638 razy
marian
Posty: 173
Rejestracja: 06 paź 2018, 15:32
model samochodu: Kia Sorento IV HEV XL + CP1 + MET + SRF + HAK
Kia Picanto III 1.2 AT X-Line + AEB + NAV + SMK + MET,
Toyota Corolla TS XII 1.2 Turbo Comfort + Tech + MET

Re: Kia sorento IV HEV

Post autor: marian »

Sidos pisze: 27 wrz 2021, 20:33
raku pisze: 24 wrz 2021, 13:39
Sidos pisze: 24 wrz 2021, 11:25 witajcie,
czy to prawda że AWD może być bardziej dynamiczne w ruszaniu/przyspieszaniu niż 2WD ?
jak myślicie, da się odczuć tą różnicę ? o ile ona występuje
W przypadku Sorento 2WD sprint do 100km/h trwa jakoś ok. pół sekundy krócej w porównaniu z wersją AWD.
Kwestia masy własnej.

Nie wiem jak to wyjdzie w rzeczywistości, póki co jeździłem tylko AWD, a zamówiłem 2WD.
No ale z "podręcznika" wynika raczej, że dynamiczniejsza w ruszaniu/przyspieszaniu będzie 2WD ze względu na masę.
Nie sądzę, aby przy tak dużej masie auta i względnie niedużej mocy silnika(-ów), był wielki problem z trakcją przy starcie (o ile mówimy o suchym asfalcie).

Jak ktoś chce zostać królem prostej na światłach w deszczowe dni, to tylko AWD :D
trudno mi się z tym zgodzić, i uwierzyć aby dynamiczniejsza była 2wd od awd, nawet na suchej drodze, ale nie wiem nie testowałem obu w dynamice, dlatego pytam na forum..
z tego co wiem, masa własna i tu i tu jest taka sama, więc o czym mówisz ??
Jak masa własna może być taka sama, jeśli w AWD dochodzi całe przeniesienie napędu na tył, jakieś dodatkowe sprzęgła itp.
Na zdrowy rozum - póki trakcja nie jest wąskim gardłem, to FWD będzie miał lepszą dynamikę z uwagi na niższą masę rzeczywistą. Jeśli tylko trakcja się pogorszy (mokra droga, jakiś żwirek na ulicy, czy piasek, o śniegu i błocie nie wspominając, a może nawet już ruszając pod górkę), to AWD będzie bardziej dynamiczny, bo większa masa bedzie mniejszą wadą, niż zysk z lepszego przeniesienia napędu.
sherif
Posty: 1
Rejestracja: 28 wrz 2021, 16:36
model samochodu: V90

Re: Kia sorento IV HEV

Post autor: sherif »

Witam !

Zastanawiam się mocno nad zamówieniem Sorento HEV i mam podobne obawy jak autor tego wątku, tzn o elastyczne przyspieszanie w obrębie 80-140kmph przy dość małym silniczku. Za kilka dni mam jazdę próbną, ale niestety salon ma tylko wersję PHEV. Czy ktoś może jeździł dwiema wersjami i może potwierdzić lub zaprzeczyć czy oba auta jeżdżą w taki warunkach tak samo ?
Z tego co widzę obie wersje mają ten sam silnik spalinowy tylko różnią się silnikiem elektryczny. Może jazda z rozładowaną baterią w PHEV zasymuluje wersję HEV ;).
Cyfral
Posty: 11
Rejestracja: 17 cze 2021, 15:42
model samochodu: Sorento HEV

Re: Kia sorento IV HEV

Post autor: Cyfral »

Nie jeździłem PHEV, mam HEV i co do elastyczności, nie ma co narzekać. Oczywiście, nie jest to demon prędkości, ale tak subiektywnie osiągi ma wystarczające, podobne do innych aut tej wielkości o mocy około 200 KM.
Tu masz porównanie przyspieszenia (40-80 i 80-120 km/h) wykonane przez portal km77.com (dość profesjonalnie robią testy łosia, więc i w tym przypadku można im zaufać). https://www.km77.com/coches/kia/sorento ... es-propias
Załączniki
Zrzut ekranu 2021-09-28 o 20.51.22.png
Sidos
Posty: 223
Rejestracja: 14 lip 2021, 09:05
model samochodu: Sorento HEV AWD XL PNR

Re: Kia sorento IV HEV

Post autor: Sidos »

raku pisze: 27 wrz 2021, 20:45
Sidos pisze: 27 wrz 2021, 20:33
raku pisze: 24 wrz 2021, 13:39

W przypadku Sorento 2WD sprint do 100km/h trwa jakoś ok. pół sekundy krócej w porównaniu z wersją AWD.
Kwestia masy własnej.

Nie wiem jak to wyjdzie w rzeczywistości, póki co jeździłem tylko AWD, a zamówiłem 2WD.
No ale z "podręcznika" wynika raczej, że dynamiczniejsza w ruszaniu/przyspieszaniu będzie 2WD ze względu na masę.
Nie sądzę, aby przy tak dużej masie auta i względnie niedużej mocy silnika(-ów), był wielki problem z trakcją przy starcie (o ile mówimy o suchym asfalcie).

Jak ktoś chce zostać królem prostej na światłach w deszczowe dni, to tylko AWD :D
trudno mi się z tym zgodzić, i uwierzyć aby dynamiczniejsza była 2wd od awd, nawet na suchej drodze, ale nie wiem nie testowałem obu w dynamice, dlatego pytam na forum..
z tego co wiem, masa własna i tu i tu jest taka sama, więc o czym mówisz ??
Witam,

Masa własna jest inna dla wersji 2WD i AWD i tym samym przyspieszenie do 100km/h.

Wynika to z katalogu, którego screen załączam poniżej.
Link do katalogu: https://www.kia.com/pl/katalogi-i-cenni ... e85e0eca6/#/

1.PNG
zwracam honor, dzieki za info !
radzique
Posty: 208
Rejestracja: 14 maja 2021, 12:06
model samochodu: Sorento HEV AWD XL, Prestige Line + Panorama, MY22

Re: Kia sorento IV HEV

Post autor: radzique »

Cyfral pisze: 28 wrz 2021, 20:59 Nie jeździłem PHEV, mam HEV i co do elastyczności, nie ma co narzekać. Oczywiście, nie jest to demon prędkości, ale tak subiektywnie osiągi ma wystarczające, podobne do innych aut tej wielkości o mocy około 200 KM.
Tu masz porównanie przyspieszenia (40-80 i 80-120 km/h) wykonane przez portal km77.com (dość profesjonalnie robią testy łosia, więc i w tym przypadku można im zaufać). https://www.km77.com/coches/kia/sorento ... es-propias
Bardzo fajne zestawienie.
Przedział 80-120 km/h jest chyba najbardziej miarodajny jeśli chodzi o wyprzedzanie na krajówkach, HEV wypada bardzo dobrze, nie ma czego się wstydzić ;)
inquis
Posty: 1258
Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV XL+PNS, SNOW PEARL WHITE

Re: Kia sorento IV HEV

Post autor: inquis »

radzique pisze: 29 wrz 2021, 10:33
Cyfral pisze: 28 wrz 2021, 20:59 Nie jeździłem PHEV, mam HEV i co do elastyczności, nie ma co narzekać. Oczywiście, nie jest to demon prędkości, ale tak subiektywnie osiągi ma wystarczające, podobne do innych aut tej wielkości o mocy około 200 KM.
Tu masz porównanie przyspieszenia (40-80 i 80-120 km/h) wykonane przez portal km77.com (dość profesjonalnie robią testy łosia, więc i w tym przypadku można im zaufać). https://www.km77.com/coches/kia/sorento ... es-propias
Bardzo fajne zestawienie.
Przedział 80-120 km/h jest chyba najbardziej miarodajny jeśli chodzi o wyprzedzanie na krajówkach, HEV wypada bardzo dobrze, nie ma czego się wstydzić ;)
Jestem użytkownikiem Superba o podobnych parametrach mocy - 220KM, 350Nm, natomiast osiągi w porównaniu z Sorento są o niebo lepsze - 7 do setki, przy wyprzedzaniu zbiera się błyskawicznie. Miałem Hev-a 230 na weekend i byłem przerażony jego mulastością. Czy to jest bezpieczne auto? - nie jestem pewien...
galloper
Posty: 401
Rejestracja: 04 mar 2021, 14:21
model samochodu: Sorento PHEV 2021

Re: Kia sorento IV HEV

Post autor: galloper »

Jeden mały niuans. Sorento to z założenia rodzinny samochód gdzie naprawdę nie ma wiekszego znaczenia czy ma do setki 7 czy 9 sekund. Jeśli ktoś ma aspiracje rajdowca to zapraszam na tor. A jeśli ktoś ma trochę oleju w głowie to wyprzedza w sposób bezpieczny i przemyślany nie żyłując silnika i nie mieszcząc się na zapałkę.
Soplus
Posty: 328
Rejestracja: 06 sie 2021, 13:45

Re: Kia sorento IV HEV

Post autor: Soplus »

inquis pisze: 05 paź 2021, 22:42
radzique pisze: 29 wrz 2021, 10:33
Cyfral pisze: 28 wrz 2021, 20:59 Nie jeździłem PHEV, mam HEV i co do elastyczności, nie ma co narzekać. Oczywiście, nie jest to demon prędkości, ale tak subiektywnie osiągi ma wystarczające, podobne do innych aut tej wielkości o mocy około 200 KM.
Tu masz porównanie przyspieszenia (40-80 i 80-120 km/h) wykonane przez portal km77.com (dość profesjonalnie robią testy łosia, więc i w tym przypadku można im zaufać). https://www.km77.com/coches/kia/sorento ... es-propias
Bardzo fajne zestawienie.
Przedział 80-120 km/h jest chyba najbardziej miarodajny jeśli chodzi o wyprzedzanie na krajówkach, HEV wypada bardzo dobrze, nie ma czego się wstydzić ;)
Jestem użytkownikiem Superba o podobnych parametrach mocy - 220KM, 350Nm, natomiast osiągi w porównaniu z Sorento są o niebo lepsze - 7 do setki, przy wyprzedzaniu zbiera się błyskawicznie. Miałem Hev-a 230 na weekend i byłem przerażony jego mulastością. Czy to jest bezpieczne auto? - nie jestem pewien...
Ja się przesiadam z Superb 272KM która miała 5s do 100. Z rumakowania wyrosłem już :) . Wybieram SUVa ze względu na inne potrzebniejsze mi w danej chwili funkcje.
inquis
Posty: 1258
Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV XL+PNS, SNOW PEARL WHITE

Re: Kia sorento IV HEV

Post autor: inquis »

galloper pisze: 06 paź 2021, 09:06 Jeden mały niuans. Sorento to z założenia rodzinny samochód gdzie naprawdę nie ma wiekszego znaczenia czy ma do setki 7 czy 9 sekund. Jeśli ktoś ma aspiracje rajdowca to zapraszam na tor. A jeśli ktoś ma trochę oleju w głowie to wyprzedza w sposób bezpieczny i przemyślany nie żyłując silnika i nie mieszcząc się na zapałkę.
"Bezpieczny i przemyślany" czyli wlokąc się 20 km za tirem...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Sorento”