Strona 1 z 42

Kia sorento IV HEV

: 27 lip 2021, 14:59
autor: Marxton
Cześć 👋 pytanie do właścicieli wersji HEV. Jak waszym zdaniem auto zbiera się do wyprzedzania? Chodzi o zakres 90 - 140 kmh. Widziałem kilka filmików na YT (ale trudno to siebie wyobrazić), jechałem testową wersją PHEV, ale ten zakres prędkości miałem tylko na autostradzie - i w tych symulowanych warunkach było całkiem ok.

Jak to wygląda u was, na trasie, gdy trzeba po wyprzedzać trochę TIRów?

Dzięki z gory za odpowiedzi!

Re: Kia sorento IV HEV

: 27 lip 2021, 22:32
autor: marian
To zależy czym jeździłeś wcześniej ;)
A tak na serio, to nie jest rakieta, po prostu waży dużo, żeby nie powiedzieć, że bardzo dużo, do tego ogromny opór powietrza przez dużą szerokość i wysokość, przez duże lusterka, ponadto dość szerokie kapcie i zwyczajnie silnik ma co robić. Zawalidrogą na pewno nie będziesz, ale sportowych wrażeń powodujących popuszczenie zwieraczy nie masz się co spodziewać.
Po mojemu w takich warunkach dynamika HEV będzie bardzo podobna, jak PHEV, a może nieco lepsza (150kg różnicy w masie na korzyść HEV). Jeśli jeździłeś PHEV i Ci odpowiadało, to w HEV nie będzie gorzej.

Re: Kia sorento IV HEV

: 28 lip 2021, 10:38
autor: Marxton
Dzięki za odpowiedź! Wiadomo sportu się tu nie spodziewam, w końcu to auto nastawione na spokojne, komfortwe podróże. Chodzi mi bardziej o dynamiczne / bezpieczne wyprzedzanie.

PHEV było ok, ale testowałem ją tylko na autostradzie. Nie miałem okazji wyprzedzać nikogo na krajówce.

Lag na kickdown jest podobny jak wszędzie, zrzucenie biegu manetką z kierownicy działa na pewno szybciej :)

Re: Kia sorento IV HEV

: 28 lip 2021, 16:10
autor: marian
Marxton pisze: 28 lip 2021, 10:38 Dzięki za odpowiedź! Wiadomo sportu się tu nie spodziewam, w końcu to auto nastawione na spokojne, komfortwe podróże. Chodzi mi bardziej o dynamiczne / bezpieczne wyprzedzanie.

PHEV było ok, ale testowałem ją tylko na autostradzie. Nie miałem okazji wyprzedzać nikogo na krajówce.

Lag na kickdown jest podobny jak wszędzie, zrzucenie biegu manetką z kierownicy działa na pewno szybciej :)
Jest też bardzo duża różnica w zależności od tego, na jakim ustawieniu trybu jazdy jedziesz. Na Eco, faktycznie lagi są bardzo duże - pewnie auto daje Ci czas, żebyś się rozmyślił ;) Za to zupełnie inaczej się zachowuje na Sport, ale też inaczej hamuje silnikiem. W Eco, to coś jakby tryb żeglowania, bardzo wolno wytraca prędkość, w Normal i Sport hamuje silnikiem jak normalny samochód. Co ciekawe na wyświetlaczu poziom rekuperacji jest jednakowy, więc nie wiem o co chodzi.
Generalnie ja nie mam najmniejszych obaw przy wyprzedzaniu, to nie jest zawalidroga jak pisałem. Jeśli jednak czułbyś pewien dyskomfort, to może znaczy, że nie powinieneś w tym miejscu wyprzedzać? Przecież jest wiele samochodów mających dużo mniejszego kopa, a wyprzedzają...

Re: Kia sorento IV HEV

: 28 lip 2021, 20:32
autor: PiterW
Pisząc Normal masz na myśli Smart, tak?
BTW. Czy po wyłączeniu i włączeniu "zapłonu" tryb Smart jest zapamiętywany czy zawsze wraca do Eco?

Re: Kia sorento IV HEV

: 28 lip 2021, 21:04
autor: raku
Jestem przekonany, że wraca zawsze do Eco.

Re: Kia sorento IV HEV

: 28 lip 2021, 23:00
autor: marian
PiterW pisze: 28 lip 2021, 20:32 Pisząc Normal masz na myśli Smart, tak?
BTW. Czy po wyłączeniu i włączeniu "zapłonu" tryb Smart jest zapamiętywany czy zawsze wraca do Eco?
Tak, normal = smart, źle napisałem ;)
Z tym powrotem ustawień, to nie wiem, ja jeżdżę wyłącznie na Eco i to jest zapamiętywane. Do sprawdzenia w wolnej chwili.

Re: Kia sorento IV HEV

: 29 lip 2021, 14:49
autor: Cyfral
Zawsze wraca na Eco bez względu w jakim trybie był przed zaparkowaniem. Podobnie jest z Auto hold, domyślnie jest wyłączony...

Re: Kia sorento IV HEV

: 29 lip 2021, 22:57
autor: marian
Cyfral pisze: 29 lip 2021, 14:49 Zawsze wraca na Eco bez względu w jakim trybie był przed zaparkowaniem. Podobnie jest z Auto hold, domyślnie jest wyłączony...
Niestety potwierdzam. Jeżdżę na Eco, wiec myślałem, że zapamietuje, a to był zbieg okoliczności - specjalnie sprawdziłem. Z Auto Hold wiedziałem od początku, że tak jest, bo zawsze muszę włączyć. To jest słabe. Z innych rzeczy, które trzeba każdorazowo włączyć, to automatyczne przełączanie się świateł mijania na drogowe i odwrotnie.

Re: Kia sorento IV HEV

: 16 sie 2021, 14:04
autor: Sidos
marian pisze: 29 lip 2021, 22:57
Cyfral pisze: 29 lip 2021, 14:49 Zawsze wraca na Eco bez względu w jakim trybie był przed zaparkowaniem. Podobnie jest z Auto hold, domyślnie jest wyłączony...
Niestety potwierdzam. Jeżdżę na Eco, wiec myślałem, że zapamietuje, a to był zbieg okoliczności - specjalnie sprawdziłem. Z Auto Hold wiedziałem od początku, że tak jest, bo zawsze muszę włączyć. To jest słabe. Z innych rzeczy, które trzeba każdorazowo włączyć, to automatyczne przełączanie się świateł mijania na drogowe i odwrotnie.
cooo ????
każdorazowo włączyć, to automatyczne przełączanie się świateł mijania na drogowe i odwrotnie.
[/quote]
to żart ???!