Te kwoty są z kosmosu za pseudo wygodę nie wciskania jednego przyciski.
INTERFEJS KIA-ISG-AutoHold
Re: INTERFEJS KIA-ISG-AutoHold
Dokładnie, dlatego zrezygnowałem po otrzymaniu tej oferty. Połowę tego bym jeszcze przebolał....
Re: INTERFEJS KIA-ISG-AutoHold
To się okazuje, że u mnie jest "tanio".
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 08 paź 2021, 18:55
- model samochodu: KIA XCeed 1.6 T-GDI 7DTC wersja X-line 2020 r
Re: INTERFEJS KIA-ISG-AutoHold
Po ostatniej aktualizacji przestał działać system auto-stop , silnik nagrzany jazda po mieście i po zatrzymaniu auta np na światłach zapala się kotrolka żólta A na desce miedzy zegarami ( wczesniej tak było jak był nie rozgrzany silnik) i automatycznie zapala sie wyłacznik manualny systemu na tunelu ( normalnie prawie zawsze po uruchomieniu go wyłączałem ale czasem zapominałem) . Dodam że mi to nie przeszkadza
Pozytywny update
Pozytywny update
-
- Posty: 84
- Rejestracja: 12 gru 2022, 10:01
- model samochodu: Kia Xceed 1.6 T-GDI 7DCT Prestige Line MY22
Re: INTERFEJS KIA-ISG-AutoHold
Działa działa. Nie spełniasz po prostu wszystkich warunków.
Ten start-stop miałby sens w hybrydzie albo gdyby akumulator był dużo silniejszy. Tak to nie dość że silnik musi być rozgrzany to akumulator naładowany i nieobciążony zbytnio kombinacją podgrzewania szyb, lusterek, kierownicy czy foteli czy funkcja automatycznego odparowywania szyb, wykrywa za dużo wilgoci w kabinie i nie wiadomo w sumie co jeszcze ma na to wpływ.
W taka aurę jak ostatnio i tak przeważnie się nie załącza. Czasami jednak się załączy i potrafi wziąć człowieka z zaskoczenia.
Tempomat adaptacyjny i asystent jazdy w korku dodatkowo uniemożliwiają załączenie się systemu. Jak się już załączy to często czerwone światło na skrzyżowaniu trwa dłużej niż system „wytrzymuje”. Dodatkowo tyle co wyłącza silnik to słabiej wentylacje kabinę i szyby zaczynaja parować. System odparowywania to wykrywa załącza silnik i odpala dmuchawkę na szybę.
Gdyby ten start-stop po prostu przewidywalnie działał to nawet bym używał ale to po prostu nie jest przewidywalne a co za tym idzie wygodne, wiec ja to wyłączałem za każdym razem - chyba ze zapomniałem co też się zdarza po prostu.
Autohold który nie zapamiętuje że chce go używać tez po prostu irytuje, ale przynajmniej domyślnie jest przewidywalny.
Dlatego ja się zdecydowałem zamontować ten moduł isg + Autohold. Głównie to jak działa / nie działa start-stop ale fakt ze przy okazji ogarnia Autohold to wisienka na torcie. Mam teraz spokój, a samochód zachowuje się w 100% przewidywalnie. Start-stop nie przeszkadza, a Autohold wyłączam gdy chce manewrować na parkingu - czyli czasami i gdy potrzebuje. Tak powinno być fabrycznie po prostu.
Koszt 280 zł za urządzenie i 330 zł montaż. Patrząc na wasze propozycje to niedrogo, ale dobierałem jeszcze żarówki led wnętrza i śruby antykradzieżowe wiec może robocizna się rozłożyła pomiędzy akcesoria. Wziąłem fakturę wrzucam w koszta i odliczam VAT i jak dla mnie moja wygoda jest tego warta. Oszczędzam tez silnik i turbine nie korzystając z tego co fabryka dała. Każdy musi samodzielnie ocenić.
Ten start-stop miałby sens w hybrydzie albo gdyby akumulator był dużo silniejszy. Tak to nie dość że silnik musi być rozgrzany to akumulator naładowany i nieobciążony zbytnio kombinacją podgrzewania szyb, lusterek, kierownicy czy foteli czy funkcja automatycznego odparowywania szyb, wykrywa za dużo wilgoci w kabinie i nie wiadomo w sumie co jeszcze ma na to wpływ.
W taka aurę jak ostatnio i tak przeważnie się nie załącza. Czasami jednak się załączy i potrafi wziąć człowieka z zaskoczenia.
Tempomat adaptacyjny i asystent jazdy w korku dodatkowo uniemożliwiają załączenie się systemu. Jak się już załączy to często czerwone światło na skrzyżowaniu trwa dłużej niż system „wytrzymuje”. Dodatkowo tyle co wyłącza silnik to słabiej wentylacje kabinę i szyby zaczynaja parować. System odparowywania to wykrywa załącza silnik i odpala dmuchawkę na szybę.
Gdyby ten start-stop po prostu przewidywalnie działał to nawet bym używał ale to po prostu nie jest przewidywalne a co za tym idzie wygodne, wiec ja to wyłączałem za każdym razem - chyba ze zapomniałem co też się zdarza po prostu.
Autohold który nie zapamiętuje że chce go używać tez po prostu irytuje, ale przynajmniej domyślnie jest przewidywalny.
Dlatego ja się zdecydowałem zamontować ten moduł isg + Autohold. Głównie to jak działa / nie działa start-stop ale fakt ze przy okazji ogarnia Autohold to wisienka na torcie. Mam teraz spokój, a samochód zachowuje się w 100% przewidywalnie. Start-stop nie przeszkadza, a Autohold wyłączam gdy chce manewrować na parkingu - czyli czasami i gdy potrzebuje. Tak powinno być fabrycznie po prostu.
Koszt 280 zł za urządzenie i 330 zł montaż. Patrząc na wasze propozycje to niedrogo, ale dobierałem jeszcze żarówki led wnętrza i śruby antykradzieżowe wiec może robocizna się rozłożyła pomiędzy akcesoria. Wziąłem fakturę wrzucam w koszta i odliczam VAT i jak dla mnie moja wygoda jest tego warta. Oszczędzam tez silnik i turbine nie korzystając z tego co fabryka dała. Każdy musi samodzielnie ocenić.
Re: INTERFEJS KIA-ISG-AutoHold
I to jest chyba sedno problemu - te funkcje jak i np ostrzeżenie o zjechaniu z pasa ruchu nie powinny być domyślnie włączone tylko to kierowca powinien decydować czy chce tego używać czy nie. I raz włączona lub wyłączona funkcja powinna zachowywać ten stan do czasu aż ja nie zechcę tego zmienić. Albo chociaż powinna być możliwość ustawienia tego w opcjach pojazdu - chcę tak to za kazdym uruchomieniem jest tak jak ustawilem a nie że decyzja jest już za mnie podjęta.
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 28 sty 2023, 23:39
- model samochodu: Kia XCEED
Re: INTERFEJS KIA-ISG-AutoHold
Ja jutro lub w poniedziałek odbieram XCEEDA (zależy czy zdążą zainstalować doposażenie) i początkowo powiedzieli mi 720zł za moduł wraz z montażem. Powiedziałem, że niestety to za drogo to zeszli do 420zł także warto negocjować. Właściwie nawet nie zacząłem negocjować tylko powiedziałem tak jakby mi nie zależało i sami wyszli z propozycją niższej ceny.
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 28 sty 2023, 23:39
- model samochodu: Kia XCEED
Re: INTERFEJS KIA-ISG-AutoHold
Mam pytanie. Po co wyłączać autohold przy manewrowaniu na parkingu czy ten autohold w czymś przeszkadza? Pytam ponieważ nigdy nie używałem samochodu z tą funkcją więc nie wiem ale myślałem że samochód po wciśnięciu hamulca zaciąga ręczny a po wciśnięciu gazu automatycznie ten ręczny odpuszcza. Czy dobrze to rozkiniam czy o czymś nie wiem?
Re: INTERFEJS KIA-ISG-AutoHold
Nie odpowiem ci po co go wyłączać, bo nie wiem. Ale wiem, że autohold nie zaciąga ręcznego tylko trzyma wciśnięty hamulec nożny. Świecą się przy tym światła stop i nie slychac silniczków od ręcznego.MateuszOtr pisze: ↑03 lut 2023, 18:38Mam pytanie. Po co wyłączać autohold przy manewrowaniu na parkingu czy ten autohold w czymś przeszkadza? Pytam ponieważ nigdy nie używałem samochodu z tą funkcją więc nie wiem ale myślałem że samochód po wciśnięciu hamulca zaciąga ręczny a po wciśnięciu gazu automatycznie ten ręczny odpuszcza. Czy dobrze to rozkiniam czy o czymś nie wiem?
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 09 lis 2022, 19:57
Re: INTERFEJS KIA-ISG-AutoHold
Wyłączenie autohold przy manewrach po prostu przyspiesza wykonywanie tych manewrów. Wystarczy puszczać hamulec po zmianie biegów. W przeciwnym wypadku każdorazowe ruszenie w żądanym kierunku odbywa się z lekką zwłoką.MateuszOtr pisze: ↑03 lut 2023, 18:38Mam pytanie. Po co wyłączać autohold przy manewrowaniu na parkingu czy ten autohold w czymś przeszkadza? Pytam ponieważ nigdy nie używałem samochodu z tą funkcją więc nie wiem ale myślałem że samochód po wciśnięciu hamulca zaciąga ręczny a po wciśnięciu gazu automatycznie ten ręczny odpuszcza. Czy dobrze to rozkiniam czy o czymś nie wiem?
Włączony autohold poza tym , że przy zatrzymaniu trzyma za nas hamulec to zaciąga też samoczynnie hamulec ręczny przy gaszeniu silnika.