Stinger czy A5
Stinger czy A5
Biję się z myślami co wybrać. Cena niemal identyczna, w Audi silnik 2.0 za to tańsze finansowanie i czteroletni pakiet serwisowy w cenie. Bagażnik też większy. Cena przy odsprzedaży też zapewne wyższa. Spalanie zdecydowanie mniejsze. Kia na plus większa moc i oryginalność, też chyba trochę więcej miejsca z tyłu do tego wentylacja foteli. Miał ktoś takie rozterki i czy drugi raz wybrałby stingera zamiast A5?
-
- Posty: 334
- Rejestracja: 17 lip 2019, 20:54
- model samochodu: Kia ceed kombi 1,6 benzyna 2012/13
Re: Stinger czy A5
Według mnie audi było dobre w latach 90tych
Raczej bez zastanowienia brałbym kia
Raczej bez zastanowienia brałbym kia
Re: Stinger czy A5
Miałem takie rozterki (jeszcze dodatkowo w grze był BMW 4 GC) Po wizycie w stingerze a po nim w audi wiedziałem już że audi nie jest dla mnie. I nie chodziło o wyposażenie cenę itd. ale o lepszą pozycję siedzenia w kia, ogólne odczucia. Z tych samych powodów (+ kiepskich materiałów wewnątrz) odpadło też BMW.
Re: Stinger czy A5
S5 /RS5 - ale wtedy ceny będą z kosmosu - zwykłe A5 do 270 KM to raczej dla znaczka - bo KIA GT lepsza, w prowadzeniu i tzw. performance, choć materiały wykończeniowe jakościowo to raczej A5
-
- Posty: 369
- Rejestracja: 22 cze 2018, 23:28
- model samochodu: Stinger GT, CEED III GT
Re: Stinger czy A5
Ja też brałbym Stingera. W tej cenie będziesz mieć porównywalnie wyposażoną wersję 2.0 204 km, albo wersję bieda 265 km. Porównywalna wersja 265 km to już 300 k zł. Oba mają ten śmieszny Haldex z Golfa. Jedyny plus to światła Matrix LED. Nie byłbym taki pewny, czy Audi będzie miało lepszą cenę przy odsprzedaży. Ceny aut z rocznika 2017-2018 są podobne do cen Stingerów 2.0, a na pewno kosztowały więcej jako nowe.
Re: Stinger czy A5
Miałem ten dylemat 3 lata temu i z ciekawości sprawdziłem niedawno gdyż znów szukałem alternatywy.
Audi jest tutaj bez szans.
Obecnie porównując Stingera GT (bo 2.0 już nie ma) do A5 musiałbyś iść w S5, które dobrze wyposażone będzie kosztowało ponad 400.000pln... no i jest w dieslu! Poza tym - z silnikiem 2.0 TFSI 204KM, który nijak się ma do V6 w Stingerze już takie A5 będzie z dobrym wyposażeniem wyraźnie droższe - po super rabacie może zrówna się ceną. Idąc wyżej na 2.0 265KM nadal masz mniejszy i słabszy silnik, a cena szybuje jeszcze wyżej.
W Audi tak na prawdę jedynym plusem są Matrixy, to tyle. Poza tym auto wyraźnie mniejsze (poza bagażnikiem), ciaśniejsze w środku.
Ja mając możliwość wyrwania 45TFSI Quattro 265KM w topowej wersji w cenie niewiele wyższej od Stingera i tak wybrałem KIA.
Audi jest tutaj bez szans.
Obecnie porównując Stingera GT (bo 2.0 już nie ma) do A5 musiałbyś iść w S5, które dobrze wyposażone będzie kosztowało ponad 400.000pln... no i jest w dieslu! Poza tym - z silnikiem 2.0 TFSI 204KM, który nijak się ma do V6 w Stingerze już takie A5 będzie z dobrym wyposażeniem wyraźnie droższe - po super rabacie może zrówna się ceną. Idąc wyżej na 2.0 265KM nadal masz mniejszy i słabszy silnik, a cena szybuje jeszcze wyżej.
W Audi tak na prawdę jedynym plusem są Matrixy, to tyle. Poza tym auto wyraźnie mniejsze (poza bagażnikiem), ciaśniejsze w środku.
Ja mając możliwość wyrwania 45TFSI Quattro 265KM w topowej wersji w cenie niewiele wyższej od Stingera i tak wybrałem KIA.
Re: Stinger czy A5
Polecam porownac wykonczenie obu dokladnie kazdy element.
Marerialy w sroku stingera sa lepsze od A5.
Aluminium czy alkantara na desce nicby nic takiego ale takei cos maja rylko pewne modele Ferei, Maclaren i audi RS 6
Jakosc aut premium nie liczac a8 czy bmw7 spadla wystarczy powownac nowe a3 po lifcie do mazdy 3, mazda bije audi srodkiem, nowe auto to prawie to samo co plastik fantastik w leonie TRAGEDIA
Z Tym samym wyposażeniem i moca BMW4 kosztuje 380 tys zl a i tak srodek nie ma lepszej jakosci od stingera po lifcie.
Prosze o foto audi a3 2021 za - DRAMAT
spadek wartosci.- jesli to prawda to po 3 latach audi traci najwiecej
Marerialy w sroku stingera sa lepsze od A5.
Aluminium czy alkantara na desce nicby nic takiego ale takei cos maja rylko pewne modele Ferei, Maclaren i audi RS 6
Jakosc aut premium nie liczac a8 czy bmw7 spadla wystarczy powownac nowe a3 po lifcie do mazdy 3, mazda bije audi srodkiem, nowe auto to prawie to samo co plastik fantastik w leonie TRAGEDIA
Z Tym samym wyposażeniem i moca BMW4 kosztuje 380 tys zl a i tak srodek nie ma lepszej jakosci od stingera po lifcie.
Prosze o foto audi a3 2021 za - DRAMAT
spadek wartosci.- jesli to prawda to po 3 latach audi traci najwiecej
Re: Stinger czy A5
Ja mialem taki sam dylemat w grudniu, jezdzilem oboma autami, bralem pod uwage stingera 3.3 i a5 2.0 ale doposazone (nie we wszystko co ma stinger ale bylo drozsze od stinegera)
- a5 byla lepiej wykonana w srodku, ladniejsza z zewnatrz (np szyby bez ramek mniejsza sylwetka). Wiem ze a5 to nie a7 ale i tak sie lepiej tam czulem niz w stingerze (przez czulem mam tez na mysli ze wszystko jest lepiej dopracowane, lepiej dzialal komp pokladowy etc). Ps. prosze pamietac ze ja doposazylem auto np w skorzane obszycia tunelu czy drzwi
- a5 DLA MNIE miala wystarczajacego kopa, wiadomo 2.0 to nie 3.3 ale po jezdzie testowej (miasto plus poza miejski ruch ale bez autostrady) uznalem ze jest naprawde spoko
- a5 byla hmm zwinniejsza czuc bylo ze to mniejsze auto, dla mnie byla to zaleta
- a5 mialo wtedy lepsze finansowanie z salonu (jednak i tak wiedzialem ze znajde cos sam)
- w a5 mialem alkantare (w stingerze wtedy nikt nie wiedzial ze bedzie wentylowana)
- active info display z rzutem nawi na zegary,
- stringer byl tanszy (niz a5 po rabacie ale doposazona), tanszy serwis, prostsza konstrukcja (szukalem auta na dluzej nie na wynajem 3 lata i nastepne)
- stinger mial fajne wyposazenie (lubie bajery)
- silnik 3.3 w trasie jednak powinien byc lepszy niz 2.0 (spalanie nie bylo dla mnie argumentem), dodatkowo mimo ze audi bylo wystarczajace to jednak mi sie bj podobalo w jezdzie.
- wykonanie/projekt wnetrza (poza znaczkiem na kierownicy - nadal mi smutno ze nie zalapalem sie na nowe logo kia) jest naprawde na fajnym poziomie.
- stinger nie (lub nie wiem) baterii, nie jest hybryda, moge w nim miec splaszczona kierwonice i tempomat aktywny.
Ogolnie sklanialem sie za caloksztalt na stingera, przewazyla sytuacja gdy jechalem a5 dwupasmowa droga. Na moim pasie zaczal sie korek do lewoskretu. Ja w miedzyczasie musialem wychamowac do zera, zrobila sie przerwa na drugim pasie wiec ja wciskam gaz zeby zmienic pas i.... stoje 1,5 moze 2 moze nawet 1 s, odczuwalnie b dlugo...
Dzis jestem mega zadowolony z wyboru, nie tesknie za a5 ale uwazam ze tez jest fajnym autem
- a5 byla lepiej wykonana w srodku, ladniejsza z zewnatrz (np szyby bez ramek mniejsza sylwetka). Wiem ze a5 to nie a7 ale i tak sie lepiej tam czulem niz w stingerze (przez czulem mam tez na mysli ze wszystko jest lepiej dopracowane, lepiej dzialal komp pokladowy etc). Ps. prosze pamietac ze ja doposazylem auto np w skorzane obszycia tunelu czy drzwi
- a5 DLA MNIE miala wystarczajacego kopa, wiadomo 2.0 to nie 3.3 ale po jezdzie testowej (miasto plus poza miejski ruch ale bez autostrady) uznalem ze jest naprawde spoko
- a5 byla hmm zwinniejsza czuc bylo ze to mniejsze auto, dla mnie byla to zaleta
- a5 mialo wtedy lepsze finansowanie z salonu (jednak i tak wiedzialem ze znajde cos sam)
- w a5 mialem alkantare (w stingerze wtedy nikt nie wiedzial ze bedzie wentylowana)
- active info display z rzutem nawi na zegary,
- stringer byl tanszy (niz a5 po rabacie ale doposazona), tanszy serwis, prostsza konstrukcja (szukalem auta na dluzej nie na wynajem 3 lata i nastepne)
- stinger mial fajne wyposazenie (lubie bajery)
- silnik 3.3 w trasie jednak powinien byc lepszy niz 2.0 (spalanie nie bylo dla mnie argumentem), dodatkowo mimo ze audi bylo wystarczajace to jednak mi sie bj podobalo w jezdzie.
- wykonanie/projekt wnetrza (poza znaczkiem na kierownicy - nadal mi smutno ze nie zalapalem sie na nowe logo kia) jest naprawde na fajnym poziomie.
- stinger nie (lub nie wiem) baterii, nie jest hybryda, moge w nim miec splaszczona kierwonice i tempomat aktywny.
Ogolnie sklanialem sie za caloksztalt na stingera, przewazyla sytuacja gdy jechalem a5 dwupasmowa droga. Na moim pasie zaczal sie korek do lewoskretu. Ja w miedzyczasie musialem wychamowac do zera, zrobila sie przerwa na drugim pasie wiec ja wciskam gaz zeby zmienic pas i.... stoje 1,5 moze 2 moze nawet 1 s, odczuwalnie b dlugo...
Dzis jestem mega zadowolony z wyboru, nie tesknie za a5 ale uwazam ze tez jest fajnym autem
Re: Stinger czy A5
Audi będzie miało na pewno większą utratę wartości ...