wymiana gałki zmiany biegów
wymiana gałki zmiany biegów
Chcialbym wymienić gałkę zmiany biegów.
(tą samą część czarną - "kulkę")
Jak ją ściągnąć ?
(tą samą część czarną - "kulkę")
Jak ją ściągnąć ?
Re: wymiana gałki zmiany biegów
Są dwie wersje. Albo wystarczy ja wykręcić albo trzeba niestety ją wyszarpać bo jest montowna na wcisk.
Przerabiałem to u siebie wszędzie pisali zeby wykrecać i po 2h okazało się że mam nasadzoną po prostu na trzpien.
Venga z 2012 1.4 pb
Przerabiałem to u siebie wszędzie pisali zeby wykrecać i po 2h okazało się że mam nasadzoną po prostu na trzpien.
Venga z 2012 1.4 pb
Re: wymiana gałki zmiany biegów
dzięki.
a te "zatrzaski" w górnych otworach widocznych na zdjęciu "1" (po zdjęciu "blaszki" ze schematem biegów) nie przytrzymują jakoś gałki ?
a te "zatrzaski" w górnych otworach widocznych na zdjęciu "1" (po zdjęciu "blaszki" ze schematem biegów) nie przytrzymują jakoś gałki ?
Re: wymiana gałki zmiany biegów
wg mnie chyba ani wykręcanie ani "wyrywanie na siłę". Gałka jest dwu członowa, dolna część się podnosi do włączania wstecznego. Bardziej bym obstawiał te zatrzaski widoczne na zdjęciu.
Re: wymiana gałki zmiany biegów
Ta cześć do wciskania jest niezalezna od gałki.
Ja kupiłem takaja jak pokazałeś na zdjęciu i musiałem ja modyfikować bo w srodku otworu byl gwint i sam otwor byl nieco za ciasny fo klina u mnie.
zacznij od zdjecia mieszka zmiany biegów. Jezlei galka jest wykręcana powinna się latwo dać wykręcic kręcąc w lewa strone, sam przycisk do wbijania wstecznego to nic innego jak kawalek plaskiku ktory sie podnosi aby się nie blokowal przy probie przesuniecia dzwigni w lewo sam przycisk porusza po stalowej czesci dzwigni zmiany biegow do ktorej przymocowana jest gałka
Tak wygladal u mnie lewarek bez galki:
jak widac galka jest na stale przymocowna do glonego trzpienia a ten przycisk porusza sie tylko po nim
Edit 2:
Tutaj filmik dla wersji wykręcanej:
https://www.youtube.com/watch?v=5T4COaLC_uU
Ja kupiłem takaja jak pokazałeś na zdjęciu i musiałem ja modyfikować bo w srodku otworu byl gwint i sam otwor byl nieco za ciasny fo klina u mnie.
zacznij od zdjecia mieszka zmiany biegów. Jezlei galka jest wykręcana powinna się latwo dać wykręcic kręcąc w lewa strone, sam przycisk do wbijania wstecznego to nic innego jak kawalek plaskiku ktory sie podnosi aby się nie blokowal przy probie przesuniecia dzwigni w lewo sam przycisk porusza po stalowej czesci dzwigni zmiany biegow do ktorej przymocowana jest gałka
Tak wygladal u mnie lewarek bez galki:
jak widac galka jest na stale przymocowna do glonego trzpienia a ten przycisk porusza sie tylko po nim
Edit 2:
Tutaj filmik dla wersji wykręcanej:
https://www.youtube.com/watch?v=5T4COaLC_uU
Re: wymiana gałki zmiany biegów
Witam.
A moglbys napisac jak zmodyfikowales ta galke z gwintem zeby pasowala...bo tez mam wciskaną aw ofertach kupna sa tylko wkręcane.
A moglbys napisac jak zmodyfikowales ta galke z gwintem zeby pasowala...bo tez mam wciskaną aw ofertach kupna sa tylko wkręcane.
Re: wymiana gałki zmiany biegów
Hej
Ja rozwiercałem ten otwór z gwintem :/ mozolnie to szlo bo plastki twardy ale dalo rade
Ja rozwiercałem ten otwór z gwintem :/ mozolnie to szlo bo plastki twardy ale dalo rade
Re: wymiana gałki zmiany biegów
Hej.
Rozumiem. I udalo sie dopasowac? Gałka nie wypada?
Duzo potrzeba rozwiercic?
Rozumiem. I udalo sie dopasowac? Gałka nie wypada?
Duzo potrzeba rozwiercic?
Re: wymiana gałki zmiany biegów
Hej
Gałka trzyma się stabilnie i niec nie wypada ani się nie przekręca.
Rozwiercić trzeba niestety całkiem sporo, polecam multiszlifierke razem z elastyczna przedłużka aby zrobić to w miare precyzjnie.
Gałka trzyma się stabilnie i niec nie wypada ani się nie przekręca.
Rozwiercić trzeba niestety całkiem sporo, polecam multiszlifierke razem z elastyczna przedłużka aby zrobić to w miare precyzjnie.