Strona 5 z 24

Re: Olej do 1.5 T-GDI

: 18 sty 2022, 14:14
autor: Miszka
I to jest chyba najlepszy post jaki przeczytałem na tym forum. Dziękuję bardzo. Miłego dnia życzę.

Re: Olej do 1.5 T-GDI

: 18 sty 2022, 16:16
autor: kurvinox
To skoro juz doszlismy do konsensusu w sprawie lepkosci SAE, to teraz co dalej? Ktora norme brac pod uwage przy wyborze oleju, ACEA, czy API? Bo nie znalazlem oleju, ktory spelnialby norme ACEA A5/B5 i jednoczesnie API SN+. Albo jedno, albo drugie. Co myslicie Panowie?
Ps
Faktycznie,oleje z norma API SN+ zapobiegaja LSPI, natomiast jesli wezmimy norme ACEA, to dopiero oleje z ta najnowsza A7/B7 spelniaja ten warunek. Z drugiej strony czytalem, ze jesli auto wyprodukowano w europie i jest tu uzytkowane, to nalezy stosowac sie do norm europejskich, czyli ACEA. I badz tu czlowieku madry.

Re: Olej do 1.5 T-GDI

: 18 sty 2022, 19:03
autor: Fred.X
w ASO też nie polecali mi 0W20 , tylko właśnie ten Total , który wymieniłeś , na moje to co niektórzy mogą sobie nawet wlać 0W0 :lol:

Re: Olej do 1.5 T-GDI

: 18 sty 2022, 19:04
autor: Fred.X
Radlik pisze: 18 sty 2022, 09:12
Fred.X pisze: 16 sty 2022, 20:19 Na pewno nie 0W20 , rozważ 0W40 , zimą dobrze , latem bardzo dobrze , 0W30 lub 5W30 to takie minimum
Propozycja konkretna jakaś i czy też masz to wlane do 1.5 T-GDI?
Ja mam wlany Total 5W30 , ale rozważam zalanie Gulfem 0w40 lub 5W40

Re: Olej do 1.5 T-GDI

: 18 sty 2022, 19:52
autor: QRST
kurvinox pisze: 18 sty 2022, 16:16 To skoro juz doszlismy do konsensusu w sprawie lepkosci SAE, to teraz co dalej? Ktora norme brac pod uwage przy wyborze oleju, ACEA, czy API? Bo nie znalazlem oleju, ktory spelnialby norme ACEA A5/B5 i jednoczesnie API SN+. Albo jedno, albo drugie. Co myslicie Panowie?
API lub ACEA dlatego jest rozdzielone w tabelce. Nie przejmuj się, ze na oleju nie będzie obu, bo to są dwie różne organizacje klasyfikujące oleje. Jak WBA i WBC w boksie :D
>ACEA Association des Constructeurs Europeens d'Automobiles czyli Europejskie Zrzeszenie Producentów Pojazdów Samochodowych.
>API American Petroleum Institute (Amerykański Instytutu Nafty)

Podsumowując 0W20 to słaby olej. Jedynie na dotarcie.
Te silniki mają jeszcze zbyt małe przebiegi by stwierdzić jaki przyniesie skutek. Ja nie chcę jeździć (wozić) auta do serwisu na naprawę gwarancyjną.
Pewne jest, że większa lepkość = większa ochrona również poprzez większe ciśnienie podawanego oleju między pracujące elementy.

Re: Olej do 1.5 T-GDI

: 22 sty 2022, 22:03
autor: Radlik
A co myślicie o Millers XF PREMIUM LSPI 5w30 lub RAVENOL DXG SAE 5W-30 USVO® bo powoli muszę zamawiać a nic ciekawego z 0w30 i 0w40 nie znalazłem?

Re: Olej do 1.5 T-GDI

: 22 sty 2022, 22:22
autor: Fred.X
I millers i Ravenol to najwyzsza półka , więc co mam Ci powiedziec ... który nie wlejesz będzie lepiej niz dobrze ;)

Re: Olej do 1.5 T-GDI

: 23 sty 2022, 14:56
autor: Radlik
Fred.X pisze: 22 sty 2022, 22:22 I millers i Ravenol to najwyzsza półka , więc co mam Ci powiedziec ... który nie wlejesz będzie lepiej niz dobrze ;)
Tylko ten filtr GPF i czy te co podałem są dla niego bezpieczne?

Re: Olej do 1.5 T-GDI

: 23 sty 2022, 16:28
autor: kaliniec
Radlik pisze: 22 sty 2022, 22:03 A co myślicie o Millers XF PREMIUM LSPI 5w30 lub RAVENOL DXG SAE 5W-30 USVO® bo powoli muszę zamawiać a nic ciekawego z 0w30 i 0w40 nie znalazłem?
A co ciekawego musi być w oleju? Total quartz fde 0W30 coś mu brakuje?

Re: Olej do 1.5 T-GDI

: 23 sty 2022, 19:05
autor: QRST
Radlik pisze: 23 sty 2022, 14:56
Fred.X pisze: 22 sty 2022, 22:22 I millers i Ravenol to najwyzsza półka , więc co mam Ci powiedziec ... który nie wlejesz będzie lepiej niz dobrze ;)
Tylko ten filtr GPF i czy te co podałem są dla niego bezpieczne?
Oba oleje są w technologii LOW SAPS więc są bezpieczne dla GPF i DPF. Producent nie może sobie od tak wpisać na opakowaniu LOW SAPS. Olej nie może przekraczać określonej normy zawartości popiołu siarczanowego fosforu i siarki by producent mógł go zakwalifikować do tej grupy/kategorii.
To dobre oleje.