Olej do 1.5 T-GDI
Re: Olej do 1.5 T-GDI
Ja pisałem w tej sprawie (olej) do KIA Polska, z uwagi na fakt, że mam 1,5 T-GDI w przedlifcie i zapis w instrukcji obsługi o oleju 0W30 lub 5W30. Otrzymałem odpowiedź, że zalecany olej to 0w20 i koniec. Podobno pod taki olej projektowany jest silnik (spasowanie, wielkość kanałów olejowych, przepływ itd.). Poczytajcie o problemach Yarisa 1.33 silnik 1NRFE zalewanym 0w30, a nie jak zaleca producent 0w20. Mam przyjemność ujeżdżać taka Toyotkę regularnie (auto żony). Przy przebiegu 90tys km ASO wykonało gwarancyjna wymianę tłoków i pierścieni z powodu nadmiernego zużycia oleju. Winnym było zalewanie w ASO oleju 0w30 ( samochod z 2012 roku, wtedy kupno oleju 0w20 nie było takie proste jak teraz i serwisy lały co miały 0w30 lub 5w30). Od naprawy zalewany jest 0w20, samochod nie jest garażowany, codziennie „dostaje w palnik” bo to CVT i od 60 tys nic miedzy wymianami oleju nie ubywa. Podsumowując na chwile obecna nie wiemy czy silnik 1,5 T-gdi ma jaka ukrytą wadę pierścieni/tłoków, wiec wydaje mi się najrozsądniej zalewać 0w20 i jeździć „ z głowa”.
-
- Posty: 480
- Rejestracja: 22 lis 2021, 22:20
Re: Olej do 1.5 T-GDI
Ewentualnie, częściej wymieniać oleum
Re: Olej do 1.5 T-GDI
To nigdy nie zaszkodzi:-)
Re: Olej do 1.5 T-GDI
https://www.youtube.com/watch?v=PAh-vZvCJm4
Przypominam, że interwał w 1.5TGDi to 15 tys lub raz w roku
Przypominam, że interwał w 1.5TGDi to 15 tys lub raz w roku
Re: Olej do 1.5 T-GDI
I tyle w temacieMicha pisze: ↑28 sty 2022, 18:14 Ja pisałem w tej sprawie (olej) do KIA Polska, z uwagi na fakt, że mam 1,5 T-GDI w przedlifcie i zapis w instrukcji obsługi o oleju 0W30 lub 5W30. Otrzymałem odpowiedź, że zalecany olej to 0w20 i koniec. Podobno pod taki olej projektowany jest silnik (spasowanie, wielkość kanałów olejowych, przepływ itd.). Poczytajcie o problemach Yarisa 1.33 silnik 1NRFE zalewanym 0w30, a nie jak zaleca producent 0w20. Mam przyjemność ujeżdżać taka Toyotkę regularnie (auto żony). Przy przebiegu 90tys km ASO wykonało gwarancyjna wymianę tłoków i pierścieni z powodu nadmiernego zużycia oleju. Winnym było zalewanie w ASO oleju 0w30 ( samochod z 2012 roku, wtedy kupno oleju 0w20 nie było takie proste jak teraz i serwisy lały co miały 0w30 lub 5w30). Od naprawy zalewany jest 0w20, samochod nie jest garażowany, codziennie „dostaje w palnik” bo to CVT i od 60 tys nic miedzy wymianami oleju nie ubywa. Podsumowując na chwile obecna nie wiemy czy silnik 1,5 T-gdi ma jaka ukrytą wadę pierścieni/tłoków, wiec wydaje mi się najrozsądniej zalewać 0w20 i jeździć „ z głowa”.
Re: Olej do 1.5 T-GDI
A czy ktoś może wyjaśnić sprawę normy ACEA C2, C3, C5. Jest istotna jeżeli chodzi o GPF. Czy C5 jest lepsze od C2 czy C3? Jaki jest najlepszy dla tego silnika. W tym przypadku uważam że nie należy polegać na ASO bo w razie zapchanego filtra gwarancja i tak nie obejmuje jego wymiany.
Re: Olej do 1.5 T-GDI
Możesz wstawic foto intsrukcji odnośnie stosowania oleju 5w30?Micha pisze: ↑28 sty 2022, 18:14 Ja pisałem w tej sprawie (olej) do KIA Polska, z uwagi na fakt, że mam 1,5 T-GDI w przedlifcie i zapis w instrukcji obsługi o oleju 0W30 lub 5W30. Otrzymałem odpowiedź, że zalecany olej to 0w20 i koniec. Podobno pod taki olej projektowany jest silnik (spasowanie, wielkość kanałów olejowych, przepływ itd.). Poczytajcie o problemach Yarisa 1.33 silnik 1NRFE zalewanym 0w30, a nie jak zaleca producent 0w20. Mam przyjemność ujeżdżać taka Toyotkę regularnie (auto żony). Przy przebiegu 90tys km ASO wykonało gwarancyjna wymianę tłoków i pierścieni z powodu nadmiernego zużycia oleju. Winnym było zalewanie w ASO oleju 0w30 ( samochod z 2012 roku, wtedy kupno oleju 0w20 nie było takie proste jak teraz i serwisy lały co miały 0w30 lub 5w30). Od naprawy zalewany jest 0w20, samochod nie jest garażowany, codziennie „dostaje w palnik” bo to CVT i od 60 tys nic miedzy wymianami oleju nie ubywa. Podsumowując na chwile obecna nie wiemy czy silnik 1,5 T-gdi ma jaka ukrytą wadę pierścieni/tłoków, wiec wydaje mi się najrozsądniej zalewać 0w20 i jeździć „ z głowa”.
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 11 lut 2022, 12:25
- model samochodu: Ceed
Re: Olej do 1.5 T-GDI
Z racji że jeżdżę do pracy na zagranicę i po 4 miesiącach mam nastukane 6k km postanowiłem zajechać do serwisu na wymianę oleju i filtrów przed pierwszą wizytą serwisową 1rok/15k km.
W serwisie wymienili na olej 0w20 Totala który jak mi powiedziano jest dedykowany pod Kijanke.
W serwisie wymienili na olej 0w20 Totala który jak mi powiedziano jest dedykowany pod Kijanke.